OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

Niet op de hoogte zijn van...
Het is anders redelijk "breaking news" de hele middag :x
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Tochjo »

Het is dat ik dit jaar een smartphone gekocht heb en een melding kreeg van Rijden de treinen, anders had ik het ook niet geweten. Het leken me scholieren, niet bepaald een groep die het nieuws regelmatig checkt.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

Aha, op die manier 8-) Maar alles is weer goed gekomen, neem ik aan :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Vanwege die puinzooi in Utrecht vanmiddag maar m'n alternatieve route per bus genomen. Was daarbij vooral opvallend hoe rustig lijn 276 nog was, normaal zit die bus gewoon minstens helemaal zitvol bij een treinstoring maar dat was hij nu allesbehalve.
Goed, er reden nu nog wel sprinters i.p.v. helemaal geen treinen maar of ze daar iedereen in mee hebben kunnen krijgen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag kwam ik in Valkenswaard een Ambassador van Connexxion Twents tegen. Het nummer kon ik niet lezen, maar de bus had een groen kenteken (alleen achter de voorruit, op de normale plaats zat niks).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

In Valkenswaard zit sowieso een locatie van VDL dus waarschijnlijk kwam hij daar vandaan. Ergens in die omgeving zit ook het onderdeel van hun dat gebruikte bussen verhandelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Wubbo »

Wubbo had gisteren het onzalige plan om vanuit Den Haag naar Nijmegen te gaan.

11.00 uur: nog even de was ophangen, dan kan ik gaan. Die trein van 11.24 ga ik niet meer halen, dan maar die van 11.39. Geen haast
11.10 uur: de was hangt. Spullen pakken en gaan. He, een icoontje van Rijden de Treinen op mijn telefoon, wat zou er aan de hand zijn? Storing bij Utrecht dus. Nou ja, de winkel waar ik heen wil heeft ook een vestiging in Den Bosch, dan maar daarheen. Dat scheelt via Breda maar een halfuurtje, laten we het maar doen. Ik doe rustig aan: eerder dan 11.52 heb ik geen trein
11.30 uur: op Den Haag Centraal veel vragen de reizigers en een rij voor de informatiebalie. Geen omroepbericht over gratis koffie, wel studenten die kortingsbonnen uitdelen voor de horeca in het station. Dankbaar maakte ik daarvan gebruik, en zo zat ik met broodje en sapje in de trein richting Brabant.
13.05: aankomst in Tilburg, overstap op de trein naar 's-Hertogenbosch. Die rijdt met een armzalige SLT-IV en schijnt weer naar Utrecht te rijden. Ik check nog even hoe ik moet lopen in Den Bosch. Dat was maar goed ook, de vestiging blijkt permanent gesloten. Dan toch maar door naar Nijmegen.
13.30: aankomst in Den Bosch. In het zonnetje kijk ik naar hoe een record mensen-in-een-SLT-IV-proppen gevestigd wordt. Die man met de fiets past er echt niet meer bij: die moet wachten (of gaan fietsen, het was lekker weer). Ondertussen wordt er in Den Bosch een reisadvies naar Amsterdam en Schiphol via Breda omgeroepen. Da's best om.
13.45: de trein naar Nijmegen komt eraan. Die is gelukkig niet heel druk. Uiteindelijk ben ik om 14.15 in Nijmegen, da's een uur later dan ik eerst wilde. Ik ga de stad in.

15.20: ik heb gekocht wat ik nodig had, en loop terug naar het station. Ik kijk op de actuele vertrektijden: de IC naar Schiphol staat aangekondigd als rijdend tot aan zijn eindbestemming. Mooi, dan neem ik die en zie ik wel of ik in Utrecht overstap of in Schiphol.
15.25: ook op de TBP staat gewoon Schiphol als eindbestemming, maar ik hoor mensen zeggen dat de trein (een losse VIRM-IV) maar tot Driebergen rijdt. Ondertussen is er ook een aanrijding bij Delft, dus ik waag het er maar op.
15.40: ook in Arnhem staat nog steeds Schiphol op de TBP. Het omroepbericht is niet te verstaan, maar ik vertrouw het toch niet als ik zo naar de actuele vertrektijden kijk. Laat ik maar uitstappen en wachten op de IC naar Den Helder, dan kom ik er in ieder geval en hoef ik me niet in Driebergen in een overvolle trein te wurmen.
16.00: de trein naar Den Helder van 16.01 komt aan. Hij rijdt met een karige VIRM-VI, maar in Arnhem past het prima. Ik installeer me. We vertrekken te laat.
16.10: voor Ede-Wageningen moeten we nog wachten op passerende treinen. In Ede stappen er al weer veel mensen in, met koffie. Daar is de koffie gratis, in Arnhem heb ik daar niks over gehoord. Vreemd, maar goed, het is toch te warm voor een warme drank en ik heb nog drinken bij me.
16.40: extra stop in Driebergen. Dat stond niet op de TBP, en het omroepbericht is weer niet te verstaan. De trein loopt nog voller.
16.50: ik kan niet goed zien hoeveel mensen er staan in Utrecht, maar ik zie weinig licht. Op de actuele vertrektijden zie ik maar incidenteel een trein naar Den Haag. Ik gok het niet: ik blijf zitten en reis door naar Amsterdam.
16.55: vertrek uit Utrecht. Kennelijk doet de omroepinstallatie het wel, want de conducteur roept duidelijk om wat er aan de hand is, inclusief waarom het zo is, en biedt zijn excuses aan voor de overvolle trein. Ik denk dat we mensen hebben achtergelaten in Utrecht.
17.20: bijna in Amsterdam. Ik twijfel of ik de trein naar Den Haag Centraal van 17.27 haal: dat wordt krap. Ik stap maar wel uit: doorreizen naar Sloterdijk levert ook niet zo veel op. Er ontstaat file voor de roltrap: die trein van 17.27 haal ik niet. Die van 17.28 (naar Vlissingen) haal ik wel want die vertrekt van spoor 7. Dan maar die, in Leiden kijk ik wel verder.
17.30: via een creatieve route (via het spoor richting Haarlem) rijden we Amsterdam uit. Hopen dat we niet te veel vertraging oplopen: ik wil mijn aansluiting in Leiden halen.
18.00: de machinist rijdt goed door. Met een beetje mazzel haal ik mijn overstap. Ik maak me in ieder geval klaar om over te stappen, als de aansluitende trein wegrijdt ga ik wel weer terug de trein in om op Laan van NOI mijn geluk te beproeven.
18.06: met 1 minuut vertraging vertrekken we. Aansluiting gehaald.
18.17: aankomst in Den Haag. Resultaat: 70 minuten vertraging. In totaal dus meer dan 2 uur vertraging, maar wel gedaan wat ik wilde doen *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Ardan »

Held _O_
Ik doe ook maar wat
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door microshit »

Vandaag The Color Run in Utrecht. Betekende dus vanaf Ut overvolle bussen op lijn 39. Op het niveau dat mensen bij elkaar op schoot gingen zitten, en op de verhoging achterin xD
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren zat ik in Amsterdam in lijn 50 tussen Henk Sneevlietweg en Station Sloterdijk. Tot mijn verbazing werd er in het CAF-stel nu ook omgeroepen aan welke kant men moest uitstappen. Wat is er aan de hand, dat het ineens zo vooruit gaat? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daelea »

Soms is het hebben van familie die je ergens op komt halen meer dan fijn. Een ritje Ledn - Klp is dit weekend een flinke aanslag op je geduld, vanwege werkzaamheden in Ede. Tussen Db - Klp - Ed - Ah rijden alleen bussen, de [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijdt Ut - Db en een keer per uur door naar Rhn. De [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] rijdt Zd - Db, twee keer per uur.

De situatie te Db is als volgt:
- 12:21 vertrek bus naar Ah
- 12:23 aankomst [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] uit Ut naar Rhn
- 12:27 vertrek [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar Zd
- 12:31 aankomst bus uit Ah
- 12:33 aankomst [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] uit Zd / Ut
- 12:36 vertrek [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] naar Rhn
- 12:39 vertrek [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] naar Ut
- ...
- 12:51 vertrek bus naar Ah
- 12:53 aankomst [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] uit Ut

Enzovoorts. Vanuit Ut krijgen de reizigers dus minimaal 18 minuten overstap naar de bus en de [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] heeft een stop van 13 minuten te Db (want Db - Rhn wordt enkelspoor bereden). In elk geval de reizigers uit mijn [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] waren niet heel blij met de overstap van 28 minuten op de bus...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Betreft die overstap een ns bus?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door regenmaker »

Meestal als er werkzaamheden zijn, dan pak ik de normale streekbus in plaats van de NS bus. NS bus is vaak laat of te vol. Zeker bij storingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door JWM »

Bij geplande werkzaamheden is het busvervoer altijd wel in orde. Geen echt slechte ervaringen mee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

En die bussen in de reisplanner rijden op drukke trajecten vaak af en aan dus daar zou ik me ook niet zo'n zorgen over maken..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Een NS-busdienst in Driebergen-Zeist werd bij al mijn ervaringen vaak zeer extreem volgens het boekje uitgevoerd. Er hangt een dienstregeling aan een lantaarnpaal waar het personeel zich strikt aan houdt: de bussen mogen echt niet eerder of later weg en worden per colonne de snelweg opgestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Mijn 3 ervaringen (gelukkig) was het principe af en aan rijden. Recent in Enschede ook volgens boekje idd, maar dat was relatief vroeg in de zondagochtend.
Komt wel goed schatje.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Raymond »

De 31336 had de eerste trein moeten zijn die na de werkzaamheden rond Amersfoort weer de volledige route zou rijden op de Valleilijn. In Barneveld Noord echter de trein uitgegooid met de mededeling dat door geplande werkzaamheden niet verder werd gereden en dat er een bus zou komen. De bus was echter al vertrokken toen de trein aankwam in Barneveld Noord (de reizigers uit de laatste bus in de reisplanner waren er al). Terugkijkend op OVtijden zie ik dat 31339 op Amersfoort als opgeheven stond vanwege uitloop van werkzaamheden en is de 31336 daarvoor opgeofferd in Barneveld om de rit niet helemaal te laten vervallen. Uiteindelijk dus een half uur op Barneveld Noord gestaan en met de volgende trein alsnog naar Amersfoort.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daelea »

Bee schreef:Een NS-busdienst in Driebergen-Zeist werd bij al mijn ervaringen vaak zeer extreem volgens het boekje uitgevoerd. Er hangt een dienstregeling aan een lantaarnpaal waar het personeel zich strikt aan houdt: de bussen mogen echt niet eerder of later weg en worden per colonne de snelweg opgestuurd.
De bussen waar ik het over had betroffen de NS-bussen ja, en inderdaad, ze reden exact volgens het schema. Sterker nog, er bleken vaak drie bussen tegelijk te vertrekken (vandaag alledrie halfleeg natuurlijk) naar Arnhem. Dus ja, de reizigers mochten echt gepland bijna een half uur wachten op de 'aansluitende' NS-bus, waarbij het personeel zich inderdaad strak aan het schema hield (net als bij mijn vorige ervaringen te Db inderdaad).
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door chemie »

Vanochtend een NS medewerker op t station van Enschede, die mij vertelde niet te rennen voor de IC naar Hengelo. "Er is al gefloten." Ik wilde de sprinter pakken, dus dat scheelt. Hoe lang en waarom staat daar iemand?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Had de medewerker een rood petje op? Zo ja, dan is dat de Procesleider Perron, die loopt er vrijwel altijd rond op werkdagen :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Mikos »

chemie schreef: Hoe lang en waarom staat daar iemand?
Wat een vraag... Iemand vertelt je uit veiligheidsoogpunt dat je niet moet rennen voor die trein en jij komt meteen vragen waarom die iemand daar staat... :X Ik zou Kamervragen stellen!

Maar een procesleider perron (PLP) zul je geen rood petje zien dragen, dat zijn servicemedewerkers of een Coördinator Wal. En die proberen de reizigersstromingen in goede banen te leiden, onder andere door vragen te beantwoorden en reizigers te verwijzen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

En wat is nu weer een Coördinator Wal?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Mikos »

Een Coördinator Wal (CW) zorgt voor allerhande zaken, zoals verbussingen bij werkzaamheden (aanspreekpunt), maar ook het regelen van aansluitingen, bebording op de stations... Het is een heel brede functie en daar hoort ook het informeren van reizigers bij.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door reisthijs »

Mikos schreef:
chemie schreef: Hoe lang en waarom staat daar iemand?
Wat een vraag... Iemand vertelt je uit veiligheidsoogpunt dat je niet moet rennen voor die trein en jij komt meteen vragen waarom die iemand daar staat... :X Ik zou Kamervragen stellen!
Wat een reactie... Soms stellen mensen gewoon een vraag, uit interesse, je hoeft niet meteen alles als kritiek op te vatten...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten