Mag ik even kwijt #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Bettembourg, verrekte klotedorp.

Van Luxemburg naar Dudelange moet je daar ALTIJD overstappen, WAAROM?? Het is nog geen 20 kilometer :evil:

En nog niet eens cross-platform ook :neg:

Oh, en WEL een joekeloerus van een stationsgebouw, maar geen slok bier te krijgen :|
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Er is één camping in Spanje (Tossa de Mar) waar we drie keer zijn geweest, maar verder zijn we volgens mij nooit ergens vaker dan eens geweest... We gingen bijna elk jaar ergens anders heen en we wisten ook eigenlijk nooit waar we uit zouden komen. Ongeveer een week voor vertrek besloten we, omdat we toch kleren in moesten pakken (en voor Midden-Zweden heb je wat anders nodig dan voor Portugal :P )
Zo zijn we een keer naar Kroatië (naar het eiland Krk) gereden met het idee daar een weekje te zonnen en daarna te gaan wandelen in de Dolomieten (dus Noord-Italië). Helaas was het bij aankomst in de Dolomieten baggerweer, dus zijn we maar naar Tsjechië gereden, want daar waren we nog nooit geweest en hadden we goede verhalen over gehoord :lol:
Ook hadden we een keertje bedacht om langzaam door Italië af te zakken en dan ergens in de buurt van Rome te eindigen. We kwamen uiteindelijk op Sicilië uit... :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Fles schreef:Bettembourg, verrekte klotedorp.

Van Luxemburg naar Dudelange moet je daar ALTIJD overstappen, WAAROM?? Het is nog geen 20 kilometer :evil:
Ik kan me toch echt geen overstap herinneren toen ik de laatste keer van Luxemburg naar Volmerange les Mines per trein ging, maar dat was in de avondspits. Misschien voor en na de spits wel een overstap op Bettembourg?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

STF schreef:
Fles schreef:Bettembourg, verrekte klotedorp.

Van Luxemburg naar Dudelange moet je daar ALTIJD overstappen, WAAROM?? Het is nog geen 20 kilometer :evil:
Ik kan me toch echt geen overstap herinneren toen ik de laatste keer van Luxemburg naar Volmerange les Mines per trein ging, maar dat was in de avondspits. Misschien voor en na de spits wel een overstap op Bettembourg?
Zoek da es op, gij wit da better as iech :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Tjongejonge zeg, 'tis geloof ik of het een of het ander in Utrecht... de roltrap van het streekbusstation naar de stationshal deed het vandaag weer na geruime tijd defect geweest te zijn, maar nu was die van de stationshal naar het streekbusstation weer defect :roll:
DIe dingen doen het onregelmatig niet of juist wel. Volgens mij valt er geen peil op te trekken :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Meltrain »

Wij gingen vroeger altijd naar Engeland (en/of Wales) en daar hadden we een paar 'vaste' campings. Drie die ik me nog kan herinneren zijn: eentje bij Harrogate (niet ver van York), eentje is Chertsey (in de buurt van London) en eentje in Bidderden (of zoiets :p). Deze laatste lag trouwens in Kent en niet ver van de Kent & East Sussex Railway. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Geert schreef:DIe dingen doen het onregelmatig niet of juist wel. Volgens mij valt er geen peil op te trekken :lol:
Daar lijkt het wel op inderdaad, is ook mijn ervaring :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Fles schreef: Zoek da es op, gij wit da better as iech :lol:
Van 5 tot 19 april moet je zowiezo overstappen op de bus, want de lijn naar Volmerange les Mines ligt plat i.v.m. spooronderhoud.

Hier de dienstregeling van die lijn, wanneer de trein wel gewoon rijdt.
http://www.cfl.lu/NR/rdonlyres/34A00CAC ... l_60_1.pdf

Het aantal doorgaande treinen is dus op 1 hand te tellen; alleen de treinen die niet stoppen in Berchem gaan rechtstreeks door naar Volmerange les Mines, dus bij al die 88 treinen is het gewoon overstappen helaas.

Waarom ze nou niet gewoon stellen splitsen; Luxemburg via Esch sur Alzette naar Rodange op Bettembourg splitsen, zodat 1 stel door kan naar Volmerange les Mines? Spoor en perrontechnisch is het wel mogelijk al moet de trein naar Rodange dan wel een kilometertje verkeerd spoor rijden. :mrgreen:
In Ettelbruck doen ze het wel slim; de sneltrein vanuit Luxemburg wordt gesplitst en gaat verder naar Wiltz en het andere deel naar Diekirch. Dan staat er vervolgens wel een grote lange dubbeldekker langs het perron in Diekirch waar vijf reizigers uit / instappen, maargoed... Het is gewoon lachwekkend, om elke keer die totaal lege dubbeldekkers voorbij te zien komen, als ik bij de bouwmarkt (naast het spoor) ben.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Ja nou ja, het lijntje naar Volmerange is ook niet zo gek spannend natuurlijk. Wat bijvoorbeeld ook voor de hobbyisten leuk zou zijn is om een 4000 met een stam dosto's op kop te zetten (of een stel serie 2200) en een 2000-je er achteraan, en die dan in Bettembourg aftrappen naar VLM. Ik neem aan dat dat gewoon mechanisch en elektrisch koppelbaar is dan he, dat weet ik niet zeker.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daan »

Wat een heerlijk weer zeg, 20 graden hier 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Ziet er hier ook best lekker uit buiten... nog 'n uurtje volhouden :P Zit gelukkig wel aan de schaduwkant hier met 't raam lekker open, dus binnen ook best aangenaam zo.

Achja, 't heeft ook zo z'n voordelen om gewoon aan 't werk te zijn op een dag als vandaag. 'tis hier al heel de dag lekker rustig met op het hoogtepunt 5 van de 13 collega's aanwezig. Inmiddels zitten we hier nog met 3 man op 1000 m2, allemaal in een andere hoek van 't gebouw :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Wubbo »

Ik ga denk ik ook maar even buiten zitten 8-).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Sinds ik morgen ga verhuizen is het hier de rest van de dag binnen zitten. Moet mijn koelkast nog ontdooien en wat inpakken. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Zet die koelkast maar buiten, dan is het zo gepiept :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Zet die koelkast maar buiten, dan is het zo gepiept :P
Ga al zweten bij die gedachte :P
Ik trek zo de stekker eruit en flikker een baddoek in het vriesvak. Eigenlijk zit hier alles al in een verhuisdoos of tas, maar juist daardoor lijkt het alsof het een never-ending story is hier... :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Ik trek zo de stekker eruit en flikker een baddoek in het vriesvak.
Slim plan :lol: Zou je niet met een kaasschaaf of zo de grootste stukken ijs vast verwijderen? :idea:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Slim plan :lol: Zou je niet met een kaasschaaf of zo de grootste stukken ijs vast verwijderen? :idea:
Hmm niet aan gedacht. Naja ik zat net al weer geirriteerd naar de snelheid waarmee het gaat te kijken, want er lijkt niks te smelten. Heb nu op de baddoek een bak met heet water gezet en het deurtje gesloten. Finse sauna is dus begonnen daar. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Deurtje moet sowieso open
en hakken en zagen werkt altijd het beste, en zeker hier. Naab :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Goed, uren weggeweest en er leek nog weinig te zijn gebeurd. Dus ik hakken en zagen, maar dat ging niet zo snel. Besloot er later nog eens naar te kijken en dat was dus een paar minuten geleden.
Haal voor de grap ff dat rekje weg wat bijna bovenin lag, en wat gebeurt er: Al het ijs komt in plakken van de achterwand af. KLAAR :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Dat ding was zeker al 15 jaar niet meer ontdooid ofzo?

Hier trouwens 25 graden vanmiddag, erg benauwd weer maar toch geen onweer gekomen (hadden ze wel op het weerbericht gemeld).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

STF schreef:Dat ding was zeker al 15 jaar niet meer ontdooid ofzo?
3 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Ik ben vandaag vanuit Arnhem naar Emmerich gefietst: had geen zin om in Leer kaartjes te kopen, en die stress te hebben. Was best te doen, 30 km, 1.5 uur d'r naar toe en ook zoiets terug. De Jonge vrouw bij de DB balie kon ook engels, en met een printje van de bestelling op Bahn.de die ik wilde werkte het perfect.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Bwaah heb ik even een avond achter de rug dan :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Blergh wat een intens heftige avond met ambulances, buren en moeders :neg: beter niet meer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Ik vond het wel grappig vanmiddag, toen ik op de camping aan het werk was; me buurmeisje zat tegen de achterzijde van het drinkwater-pomphuisje, te roken. En ik zie haar moeder aan de andere kant van dat huisje langswandelen, ze waren op nog geen drie meter van elkaar vandaan zonder dat ze het wisten. :lol:
(Ze zal vast niet van haar ouders mogen roken, anders ga je niet achter dat huisje "verstopt" zitten met een sigaret. :wink: )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten