Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door Milco »

Afgelopen donderdag ben ik op pad geweest. Deze keer ging de reis naar Zuid-Limburg, mijn favoriete regio in ons land. Prachtig, al die heuvels! 8-)

Ik ging vanuit Almere niet met de trein naar Utrecht, maar met lijn 150. In Utrecht stapte ik uit bij de halte Rijnsweerd Noord. Aldaar konden nog wat bussen op de foto, zoals deze Integro van Kassing Tours, vermoedelijk van een rit op lijn 276 of 296 vanuit Amersfoort:
Afbeelding

Even later kwam een Citaro G langs, een exemplaar uit 2008, ex-Connexxion dus, met rechts een bus van Pouw Vervoer die juist op een Connexxionlijn rijdt:
Afbeelding

Ook deze Ambassador is afkomstig van Connexxion:
Afbeelding

Daarna kwam lijn 150 naar Almere langs:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 28 naar CS Centrumzijde. Deze rit werd gereden met één van de vier recent aangeschafte Citaro G’s 8-) :
Afbeelding

Hierna wachtte ik op een dubbelgelede en tijdens het wachten werd ik aangesproken door een U-OV chauffeur die langs kwam lopen. Hij vond het erg leuk dat ik foto’s maakte van de bussen. :)

Even later kwam er een dubbelgelede aan, de 4207:
Afbeelding

Hierna ging ik naar de trein. Met de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] ging het naar Maastricht, met een overstap te Eindhoven van het achterste treinstel naar het voorste, want het achterste viertje bleef achter.

In Maastricht aangekomen stapte ik vrij snel over op lijn 50 naar Ingber. Vanaf daar ging ik lopen naar Gulpen en onderweg op de Rijksweg kon deze bus op de foto, onderweg als lijn 50 naar Maastricht:
Afbeelding

Bij halte De Del kwam de volgende lijn 50 naar Aachen langs:
Afbeelding

Hierna liep ik een stukje langs de Slenakerweg, want het was tijd voor lijn 56. Hier komt deze langs met deze ex-Brabantse buurtbus:
Afbeelding

Hierna liep ik naar busstation Gulpen, om daar in lijn 50 te stappen. Hiermee ging ik naar Nijswiller. Daar maakte ik nog een foto van de bus, een luxe (en in dit gebied zeldzame) Volvo 8700 8-) :
Afbeelding

Daarna maakte ik diverse landelijke foto’s van de bussen, onder andere van deze Ambassador ...:
Afbeelding

... van deze Citea, ook een vrij zeldzaam bustype in dit gebied ...:
Afbeelding

... en nog een foto van een Ambassador:
Afbeelding

Hierna ging ik, wederom met lijn 50, naar busstation Vaals. Daarna liep ik een stukje naar Aachen, aldaar kon deze Scania OmniLink van TAETER op de foto:
Afbeelding

Ook deze Citaro G van de ASEAG kon op de foto:
Afbeelding

Hierna maakte ik een foto van deze Ambassador precies op de grens:
Afbeelding

Hierna ging ik terug naar busstation Vaals (ja, ik ben dus even helemaal naar Duitsland gelopen :mrgreen: ). Daar kwam al snel lijn 43 aan en ook deze chauffeur vond mijn hobby interessant. Met lijn 43 ging ik naar Kerkrade Parkstad Stadion om daar over te stappen op lijn 41 naar Kerkrade Busstation. Aldaar kon deze Citea op de foto:
Afbeelding

Even verderop in de Hoofdstraat kon deze Ambassador op de foto:
Afbeelding

Weer terug bij het busstation zette ik de bus op de foto die mij hiernaartoe bracht. Inmiddels is de bus weer op weg naar Sittard Stati :roll: :
Afbeelding

Hierna ging ik lopend naar het station, maar dat viel tegen. Door werkzaamheden lagen vrijwel alle straten en stoepen open en de borden volgen resulteerde in een rondje lopen en uiteindelijk weer uitkomen op hetzelfde punt. Precies op tijd kwam ik aan bij het station, voor de stoptrein naar Heerlen. Aldaar stapte ik over van de linker trein naar de rechter trein:
Afbeelding

Met deze Mat ’64 ging ik naar Nuth en daar kon deze ouwe bak nog op de foto 8-) :
Afbeelding

Op de Stationstraat kon ik deze Ambassador op de foto zetten, dezelfde bus als op lijn 43 overigens. Helaas wat tegenlicht, maar ik vind de foto niet slecht:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 51 naar Valkenburg, mijn favoriete stadje. 8-)

Op het Grendelplein kon dit busje van Taxi Nelissen op de foto, die onderweg is als lijn 48:
Afbeelding

Even later kon lijn 51 op de foto, die onderweg is naar Nuth en Brunssum:
Afbeelding

Hierna liep ik een stukje de Cauberg op, alwaar lijn 51 naar Maastricht op de foto kon:
Afbeelding

Hierna liep ik langzaamaan terug naar station Valkenburg. Aldaar zette ik deze GTW op de foto, op weg als sneltrein naar Maastricht:
Afbeelding

Daarna kon lijn 51 naar Brunssum op de foto, met de bus die mij vanuit Nuth hiernaartoe bracht:
Afbeelding

Hierna ging ik met de stoptrein naar Maastricht, met dezelfde trein die me eerder vandaag van Kerkrade Centrum naar Heerlen vervoerde:
Afbeelding

Aangekomen in Maastricht heb ik wat gegeten en wat foto’s gemaakt, onder andere van deze Mat ‘64s op weg naar Sittard en Roermond:
Afbeelding

Hierna ging ik even naar het busstation. Aldaar zette ik deze Iveco Crossway van De Lijn op de foto:
Afbeelding

Ook deze Volvo 7700 kon op de foto:
Afbeelding

Hierna ging ik terug naar het perron, daar kon deze Break naar Liège en Hasselt op de foto:
Afbeelding

Zoals je al eerder hebt gelezen, reisde ik van Heerlen naar Nuth met Mat ’64, maar dat ritje duurt slechts acht minuten. Daarom vertrok ik vanaf Maastricht weer met een Mat ’64, op weg naar Sittard:
Afbeelding

In Sittard stapte ik snel over op deze ICM3, om via Amsterdam Zuid weer naar Almere te reizen:
Afbeelding

Dit was het weer, bedankt voor het lezen! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door isadora »

De ouwetjes doen het nog goed in Limburg.
Terwijl ik mijn pizza at, heb ik genoten van je verslag, dank Milco. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door waldo79 »

Leuk verslag al levert foto's maken langs de Rijksweg (N278) niet al te sfeervolle plaatjes op in mijn beleving.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door Jef400 »

Sorry Milco, maar ik vind dat Waldo daar wel een punt heeft. Er zijn landelijkere locaties te vinden om bussen te fotograferen. Probeer het eens tussen Gulpen en Valkenburg. Glooiende weg, bomen langs de zijkant. Gegarandeerd dat je daar topfoto's weet te produceren.
Om positief af te sluiten. Je hebt de sfeer van Zuid-Limburg wel mooi weergegeven, mooi verslag!!!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door Milco »

Ik kan begrijpen wat jullie bedoelen, maar veel landelijke buslijnen als 9, 57 en 61 ken ik al, dus ik dacht nu eens een keer 'rechtstreeks' met lijn 50. Persoonlijk vind ik de foto's niet slecht, ik houd zelf wel van dit soort landelijke plaatjes. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door waldo79 »

Maar laat je vooral niet ontmoedigen te blijven fotograferen, want het zijn an sich nette platen in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Heuvels in Zuid-Limburg (34 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag, met enkele mooie foto´s.
De mooiste foto vind ik de Ambassador op lijn 50 richting Gulpen. Een verder compleet lege weg, een duidelijk hoogteverschil, groene heuvels en een mooie blauwe lucht. :pos:
In de Hoofdstraat in Kerkrade heb je echter wel de verkeerde plek uitgezocht: bijna de helft van je foto is letterlijk een rood vlak. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten