Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die website had ik ook gevonden toen ik op zoek was naar informatie.
Echter het rooster stamt uir 2013. Ik vraag me af af die site nog actueel is.
Had de link daarom maar niet genoemd.
In de avonduren rijdt die bus als 'kolibri' en dus feitelijk geen buurtbus.
Echter het rooster stamt uir 2013. Ik vraag me af af die site nog actueel is.
Had de link daarom maar niet genoemd.
In de avonduren rijdt die bus als 'kolibri' en dus feitelijk geen buurtbus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Best interessant hoor, de buurtbus van Klarenbeek.
Maar volgens mij is diepgaande discussie daarover in dit onderwerp niet op zijn plaats.
Maar volgens mij is diepgaande discussie daarover in dit onderwerp niet op zijn plaats.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Overigens komt lijn 507 helemaal niet in Klarenbeek maar dat terzijde.Hans schreef:Best interessant hoor, de buurtbus van Klarenbeek.
Overigens denk ik dat de site achterhaalt is, de route is ook niet meer bijgewerkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ja maar aan de andere kant hebben ze wel bijeenkomsten op hun website staan met datum's in 2015.
Maar ik denk sowieso dat die buurtbusvereniging nog een cursusje website bijhouden nodig heeft want er staat informatie op voor de reizigers over de dienstregeling en een oproep dat ze zoeken naar nieuwe vrijwilligers maar op dezelfde website staat ook het rooster van de chauffeurs met hun telefoonnummers. Lijkt mij niet zo handig omdat op een website te plaatsen.
Maar zoals eerder aangegeven ik denk dat we maar moeten stoppen over dit onderwerp in dit toppic
Maar ik denk sowieso dat die buurtbusvereniging nog een cursusje website bijhouden nodig heeft want er staat informatie op voor de reizigers over de dienstregeling en een oproep dat ze zoeken naar nieuwe vrijwilligers maar op dezelfde website staat ook het rooster van de chauffeurs met hun telefoonnummers. Lijkt mij niet zo handig omdat op een website te plaatsen.
Maar zoals eerder aangegeven ik denk dat we maar moeten stoppen over dit onderwerp in dit toppic
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Een apart topic vind ik een beetje overdreven, dus daarom maar hier:
Uren wachten op de Brabantliner
HANK / BREDA - De Brabantliner heeft plaatsgebrek. Passagiers wachten soms uren. Arriva zet extra bussen in, maar dat helpt niet. Reizigers van de Brabantliners Breda-Utrecht en Breda-Gorinchem (en v.v.) klagen steen en been.
Ze moeten soms uren wachten, voor ze een plek in de Brabantliner hebben.
Lees verder...
Uren wachten op de Brabantliner
HANK / BREDA - De Brabantliner heeft plaatsgebrek. Passagiers wachten soms uren. Arriva zet extra bussen in, maar dat helpt niet. Reizigers van de Brabantliners Breda-Utrecht en Breda-Gorinchem (en v.v.) klagen steen en been.
Ze moeten soms uren wachten, voor ze een plek in de Brabantliner hebben.
Lees verder...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wie herkent zich in dit verhaal? Ik vind het niet heel sterk en nogal sensatiebelust geschreven :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik zie o.a. op Twitter wel ontzettend vaak klachten over (over)volle Brabantse bussen waardoor mensen noodgedwongen meerdere bussen voorbij moeten laten rijden... Maar het artikel beschrijft het waarschijnlijk wel een tikkie overdreven...
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik herken het totaal niet. Over dit jaar kan ik vanwege mijn stage niet heel veel zeggen, maar de afgelopen twee jaar heb ik gemiddeld zeker twee keer per week in de ochtend- en middagspits met de Brabantliner gereisd. Als ik in die twee jaar in totaal tien achterblijvers heb gezien, is het veel.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat plaatje........Is niet van een passagier in een Intouro.Hendrik schreef:Een apart topic vind ik een beetje overdreven, dus daarom maar hier:
Uren wachten op de Brabantliner
HANK / BREDA - De Brabantliner heeft plaatsgebrek. Passagiers wachten soms uren. Arriva zet extra bussen in, maar dat helpt niet. Reizigers van de Brabantliners Breda-Utrecht en Breda-Gorinchem (en v.v.) klagen steen en been.
Ze moeten soms uren wachten, voor ze een plek in de Brabantliner hebben.
Lees verder...
Ik ben een dagelijkse reiziger van de Brabantliner en herken me ten dele in het artikel. Op de ochtendritten tussen 07,30u en 09,00u rijdt TCR versterking op lijn 400 richting Utrecht en tussen Sleeuwijk en Breda, waarmee de drukte wordt opgevangen.waldo79 schreef:Wie herkent zich in dit verhaal? Ik vind het niet heel sterk en nogal sensatiebelust geschreven :)
In de middagritten is de drukte (zijn de pieken) op dit moment nog moeilijk in te schatten, omdat er veel gespreider wordt teruggereisd. Zo kwam het afgelopen week voor dat er op een rit van lijn 401 zowel op de Claudius Prinsenlaan een aantal, als op de Bijster een stuk of 25 reizigers, teleurgesteld moesten worden. De chauffeur belde wel meteen met de CVL (lijkt me dat dat de CVL was) om het aan te geven, waarna er gekeken of er op zeer korte termijn nog iets geregeld kon worden. Of de wachttijden kunnen oplopen tot uren heb ik geen idee van, maar het lijkt me best lang (het voelt misschien wel als uren).
Toen ik het er laatst met een chauffeur over had, zei hij dat het met name aan het begin van het schooljaar lastig in te schatten is hoeveel studenten op welke tijden terug naar huis reizen. Wanneer die rezigersaantallen wel bekend zijn, kunnen de versterkingsritten veel beter op maat worden afgesteld en zullen de klachten misschien wel afnemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Plaatje is een stockfoto van een Amerikaanse schoolbus lijkt het wel.
Als er mensen moeten blijven staan krijg je op sommige haltes vanzelf een ophoping van reizigers waarvan sommigen ook weer moeten wachten omdat de volgende Brabantliner ook te weinig zitplaatsen heeft. Die paar extra mensen die voorheen een staanplaats hadden, moeten dus bij de volgende bus weer vechten om een zitplaats met alle anderen die voor de bus van een kwartier later kwamen, en zo loopt het heel snel op. Ik kan me wel indenken dat reizigers vanuit Hank (de laatste halte voor Breda) op een slechte dag drie of vier bussen over de A27 voorbij zien schieten voordat er weer eentje stopt die zitplaats heeft.
Als er mensen moeten blijven staan krijg je op sommige haltes vanzelf een ophoping van reizigers waarvan sommigen ook weer moeten wachten omdat de volgende Brabantliner ook te weinig zitplaatsen heeft. Die paar extra mensen die voorheen een staanplaats hadden, moeten dus bij de volgende bus weer vechten om een zitplaats met alle anderen die voor de bus van een kwartier later kwamen, en zo loopt het heel snel op. Ik kan me wel indenken dat reizigers vanuit Hank (de laatste halte voor Breda) op een slechte dag drie of vier bussen over de A27 voorbij zien schieten voordat er weer eentje stopt die zitplaats heeft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Deze week heeft zelfs de directeur van TCR een aantal van deze ochtendritten op de lijn 400 gereden om zo in de praktijk te kijken waar het probleem ligt. Maar deze directeur rijdt regelmatig op de bus om de problemen in de praktijk zelf te ervaren.Ezra schreef:Dat plaatje........Is niet van een passagier in een Intouro.Hendrik schreef:Een apart topic vind ik een beetje overdreven, dus daarom maar hier:
Uren wachten op de Brabantliner
HANK / BREDA - De Brabantliner heeft plaatsgebrek. Passagiers wachten soms uren. Arriva zet extra bussen in, maar dat helpt niet. Reizigers van de Brabantliners Breda-Utrecht en Breda-Gorinchem (en v.v.) klagen steen en been.
Ze moeten soms uren wachten, voor ze een plek in de Brabantliner hebben.
Lees verder...
waldo79 schreef:Op de ochtendritten tussen 07,30u en 09,00u rijdt TCR versterking op lijn 400 richting Utrecht en tussen Sleeuwijk en Breda, waarmee de drukte wordt opgevangen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ook op de scholierenlijn gebeurd dit in de ochtend en middag, maar vrijdag reed TCR extra ritten in de ochtend en stond er voor het eerst geen grote hoop met reizigers op het perron van 327,627.Hendrik schreef:Ik zie o.a. op Twitter wel ontzettend vaak klachten over (over)volle Brabantse bussen waardoor mensen noodgedwongen meerdere bussen voorbij moeten laten rijden...
Zelf neem ik altijd als alternatief de 402 die ook voor 75% gevuld is.
:pos: Vrijdag stond er ook van Arriva iemand te observeren maar dan voor de scholierenlijn naar de Avans en NHTV.datm schreef: Deze week heeft zelfs de directeur van TCR een aantal van deze ochtendritten op de lijn 400 gereden om zo in de praktijk te kijken waar het probleem ligt. Maar deze directeur rijdt regelmatig op de bus om de problemen in de praktijk zelf te ervaren.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vrijdag is de minst drukke dag van de week, dus zal versterking niet altijd nodig zijn. Dinsdag, woensdag en donderdag lijken mij de drukste dagen.Mr-W schreef:Ook op de scholierenlijn gebeurd dit in de ochtend en middag, maar vrijdag reed TCR extra ritten in de ochtend en stond er voor het eerst geen grote hoop met reizigers op het perron van 327,627.Hendrik schreef:Ik zie o.a. op Twitter wel ontzettend vaak klachten over (over)volle Brabantse bussen waardoor mensen noodgedwongen meerdere bussen voorbij moeten laten rijden...
Zelf neem ik altijd als alternatief de 402 die ook voor 75% gevuld is.:pos: Vrijdag stond er ook van Arriva iemand te observeren maar dan voor de scholierenlijn naar de Avans en NHTV.datm schreef: Deze week heeft zelfs de directeur van TCR een aantal van deze ochtendritten op de lijn 400 gereden om zo in de praktijk te kijken waar het probleem ligt. Maar deze directeur rijdt regelmatig op de bus om de problemen in de praktijk zelf te ervaren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dit verhaal is echt werkelijk heel erg overdreven. De BrabantLiners zijn inderdaad erg druk. En het komt inderdaad voor dat je wel eens eens een bus moet laten gaan maar je hoeft echt geen uren te wachten. De plannen zijn om vanaf december de BrabantLiner in de spits 6 keer per uur te laten rijden tussen Sleeuwijk en Breda. Dat wil zeggen 2 keer per uur lijn 401 vanuit Utrecht. 2 keer per uur een 401 die maar tot Sleeuwijk gaat en vanaf daar terug en 2 keer per uur lijn 402 vanaf Gorinchem.waldo79 schreef:Wie herkent zich in dit verhaal? Ik vind het niet heel sterk en nogal sensatiebelust geschreven :)
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
hoeveel Brabantliner bussen heeft Arriva en hoeveel zijn ze straks nodig dan? Extra ritten rijden gaat toch moeilijk met hun huidige wagenpark?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Volgens mij 24 Brabantliners. Misschien (geen idee) dat de versterkingsritten die nu door Tcr worden gereden dan wel reguliere ritten worden.CamilleKreemers schreef:hoeveel Brabantliner bussen heeft Arriva en hoeveel zijn ze straks nodig dan? Extra ritten rijden gaat toch moeilijk met hun huidige wagenpark?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De serie is inderdaad 7301-7324. Dus inderdaad 24 BrabantLiners. Maar er zijn genoeg BrabantLiners aangezien ze alle ritten 400/401/402 ermee kunnen rijden en dan zelfs nog over hebben om er ritten op lijn 316 mee te rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De ene keer dat ik ooit naar Utrecht ben geweest met de Brabantliner, in het Veoliatijdperk, zaten er een stuk of twintig op de grond vanaf Bijster tot aan Sleeuwijk en dat was iets na 12:30. Omdat er al een tijdje zoals bekend iedereen op een stoel moet kunnen zitten is het 'niet vreemd' dat er een hoop achterblijven. Uiteraard is het wel heel vreemd omdat Arriva/Den Bosch het al aan zagen komen dat bij V100-bussen iedereen een gordel aan moest kunnen doen en dus moest kunnen zitten (vanwaar anders T100 bestellen en uitvoeren?), terwijl ook al bleek uit het concept voor de concessie 2015-2025 (dat niet meteen is ingevoerd vanwege het door Arriva gewonnen geschil) dat de Brabantliner in frequentie moest worden verhoogd.
Gisteren overigens weer de welbekende rit afgelegd tussen Tb en Hilvarenbeek. Johanna (van Brabant(-laan)) is weer een vrouw *O* bij Arriva, nadat ze maandenlang door het leven moest als Johan. Ik weet echter niet hoe lang geleden dit al is aangepast, het kan ook in augustus al zijn geweest.
Dezelfde Amba waarin ik de naam weer goed hoorde stond nu echter gistermiddag wel de verwarming aan, met de zon erop en 22 graden buiten (en nog warmer binnen) was het flink afzien (A) .
Gisteren overigens weer de welbekende rit afgelegd tussen Tb en Hilvarenbeek. Johanna (van Brabant(-laan)) is weer een vrouw *O* bij Arriva, nadat ze maandenlang door het leven moest als Johan. Ik weet echter niet hoe lang geleden dit al is aangepast, het kan ook in augustus al zijn geweest.
Dezelfde Amba waarin ik de naam weer goed hoorde stond nu echter gistermiddag wel de verwarming aan, met de zon erop en 22 graden buiten (en nog warmer binnen) was het flink afzien (A) .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ze zouden ook Volans bussen in de spits kunnen inzetten.CamilleKreemers schreef:hoeveel Brabantliner bussen heeft Arriva en hoeveel zijn ze straks nodig dan? Extra ritten rijden gaat toch moeilijk met hun huidige wagenpark?
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
maar de frequentie van Volans wordt ook uitgebreid, dus zijn daar ook meer bussen nodig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Waar haal jij de info dat de frequentie van de Volans omhoog gaat. Op werkdagen wordt er al elke 10 minuten gereden tussen Breda Bijster en Oosterhout. En de lijnen naar Etten-Leur gaan ook 6 keer per uur. In de spits zelfs 8 keer per uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Arriva niet een soort bedrijf is die altijd genoeg bussen besteld. Ze bestellen altijd meer of ze laten het uitvoeren door een onder aannemer.
Of als dat niet gebeurt, hebben ze sowieso een paar Volans bussen over ofzo en dan gebruiken ze die. Er worden soms ook Amba's ingezet door TCR
Misschien volstaat het als elke Brabantliner in de spits 6x per uur rijdt.
Of als dat niet gebeurt, hebben ze sowieso een paar Volans bussen over ofzo en dan gebruiken ze die. Er worden soms ook Amba's ingezet door TCR
Misschien volstaat het als elke Brabantliner in de spits 6x per uur rijdt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ja, dat dus. Arriva gebruikt toch niet vaak alle bussen uit hun stalling. Van de 7 Volvo's (BergenOpZoom) worden er waarschijnlijk 5 gebruiktdatm schreef:Ze zouden ook Volans bussen in de spits kunnen inzetten.CamilleKreemers schreef:hoeveel Brabantliner bussen heeft Arriva en hoeveel zijn ze straks nodig dan? Extra ritten rijden gaat toch moeilijk met hun huidige wagenpark?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Op zich ook logisch dat je niet al je bussen gebruikt want je moet er ook een paar achter de hand houden. Dit noemen ze met een duur woord strategische reserve.OmniLezer schreef:Ja, dat dus. Arriva gebruikt toch niet vaak alle bussen uit hun stalling. Van de 7 Volvo's (BergenOpZoom) worden er waarschijnlijk 5 gebruiktdatm schreef:Ze zouden ook Volans bussen in de spits kunnen inzetten.CamilleKreemers schreef:hoeveel Brabantliner bussen heeft Arriva en hoeveel zijn ze straks nodig dan? Extra ritten rijden gaat toch moeilijk met hun huidige wagenpark?
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Michael schreef:Waar haal jij de info dat de frequentie van de Volans omhoog gaat. Op werkdagen wordt er al elke 10 minuten gereden tussen Breda Bijster en Oosterhout. En de lijnen naar Etten-Leur gaan ook 6 keer per uur. In de spits zelfs 8 keer per uur.
De frequentie van Volans Oosterhout -> Breda gaat van 6x naar 8x per uur. Dat lijkt me een frequentie-uitbreiding?CamilleKreemers schreef:maar de frequentie van Volans wordt ook uitgebreid, dus zijn daar ook meer bussen nodig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten