Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Meltrain »

groningen schreef:Waarschijnlijk voor die buitenlandse studenten die anders denken, dat op een parkeerterrein worden afgezet. Extra bus rond 8 uur in de ochtend zijn bussen 3001 tot en met 3010 (plusminus).
Wat bedoel je precies? :? Rond 8 uur 's ochtends rijden er 10 standaard Citaro's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Er rijden ook paarse (niet gelede) bussen naar Zernike op lijn 15 met boven vermelde busnummers in de spits. Om 8 uur is het druk, heel druk richting Zernike.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:Er rijden ook paarse (niet gelede) bussen naar Zernike op lijn 15 met boven vermelde busnummers in de spits. Om 8 uur is het druk, heel druk richting Zernike.
Paarse? Je bedoelt zeker de gewone stadsbusjes? Die zijn grijs met bordeaux-rood. Die zijn inderdaad genummerd tussen 3001 en 3025. Dat het om 8 uur heel druk is komt omdat veel colleges om 8:30 beginnen.
Basislijn
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Jorn »

Lijn65 schreef:
groningen schreef:Er rijden ook paarse (niet gelede) bussen naar Zernike op lijn 15 met boven vermelde busnummers in de spits. Om 8 uur is het druk, heel druk richting Zernike.
Paarse? Je bedoelt zeker de gewone stadsbusjes? Die zijn grijs met bordeaux-rood. Die zijn inderdaad genummerd tussen 3001 en 3025. Dat het om 8 uur heel druk is komt omdat veel colleges om 8:30 beginnen.
Op de Hanze beginnen ze om half 9, RUG 9 uur.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Als ik om 9 uur op de campus moet zijn dan is het altijd goed druk bij lijn 15. Vorige week zelfs gehad dat twee volle bussen voor mijn neus wegreden, en ik maar de 11 heb gepakt, te laat was ik toch al. Voor mijn gevoel was het deze week al wel beter geregeld met extra materieel.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

Nicketick schreef:Als ik om 9 uur op de campus moet zijn dan is het altijd goed druk bij lijn 15. Vorige week zelfs gehad dat twee volle bussen voor mijn neus wegreden, en ik maar de 11 heb gepakt, te laat was ik toch al. Voor mijn gevoel was het deze week al wel beter geregeld met extra materieel.
Met als resultaat dat nu rond 8:45 uur een megabus rondrijdt in de Ebbingestraat met daarin maar liefst 8 personen. Goed verdeelt het ov *O*
hej*
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Met als resultaat dat nu rond 8:45 uur een megabus rondrijdt in de Ebbingestraat met daarin maar liefst 8 personen. Goed verdeelt het ov
Ja, maar die gaat dus van Zernike naar het station. Vanzelfsprekend zijn die bussen nu leeg; kijk vanmiddag nog maar een keer.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Extra bussen lijn 73 Emmen - Ter Apel

Vanaf maandagmiddag 14 september 2015 rijden op werkdagen extra ritten op lijn 73 tussen Emmen en Ter Apel. Deze ritten vertrekken om 12:05, 13:05, 14:05, 15:05, 16:05 en 17:05 vanaf station Emmen naar Ter Apel. Vanaf Ter Apel busstation vertrekken deze ritten om 12:34, 13:34, 14:34, 15:34, 16:34 en 17:34 uur naar station Emmen. De extra ritten worden gereden met een touringcar bus en zijn op dit moment nog niet opgenomen in de reisinformatie. Daarnaast rijdt op werkdagen een extra bus mee met de ritten van lijn 73 van Emmen naar Ter Apel met vertrektijd 12:35, 13:35, 14:35, 15:35 en 16:35 uur vanaf Emmen station.

Bron: Qbuzz
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom niet eerst 2 bussen per uur rijden, maar direct 2 bussen + 1x versterking?
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

CamilleKreemers schreef:Waarom niet eerst 2 bussen per uur rijden, maar direct 2 bussen + 1x versterking?
Omdat er algauw 500 mensen per dag bij Ter Apel binnen komen!

Had als ik de berichtgeving op met name RTVDrenthe.nl goed heb gevolgd liever gezien dat er na de laatste trein nog een bus zou komen.

Voor de mensen die dat niet hebben gevolgd, mensen sliepen om die reden (de laatste bus (2)73 vertrok al ruim voor de laatste trein) s ' nachts in en om station Emmen en daarom deden mensen noodgedwongen ook daar hun ontlasting. Dit is een situatie die al enkele weken gaande is. Gemeente Emmen heeft om die reden al weer een tijdje Dixies geplaatst.

Daarnaast konden de scholieren niet meer vervoerd worden....
hej*
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door marcel.nl »

Dan zie ik in deze extra bussen nog steeds geen oplossing voor de mensen die met de latere treinen komen :shock:
Kunnen die dan slapen in de Dixie om de volgende dag met de versterkingsrit of extra bus alsnog naar Ter Apel te rijden? :X
Busreiziger
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Busreiziger »

geert4OV schreef: Met als resultaat dat nu rond 8:45 uur een megabus rondrijdt in de Ebbingestraat met daarin maar liefst 8 personen. Goed verdeelt het ov *O*
Dan moet je rond 08.00u eens op het station in Zuidhorn gaan kijken. Dan zie je diezelfde megabus afgeladen vol richting Zernike vertrekken. Ze hebben daar zelfs nog een versterkingsbus bij nodig.Die versterkingsbus zie ik op het CS veranderen in een versterking voor lijn 15. Inderdaad goed verdeeld..
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Aanvulling, er rijden ook late extra ritten. Dus ook in aansluiting op de laatste trein:
Extra avondritten lijn 73 Emmen - Ter Apel

Naast de extra middagritten rijden er per 14 september 2015 op werkdagen ook 's avonds laat extra ritten op buslijn 73 tussen Emmen en Ter Apel. Deze ritten vertrekken om 0:04 en 1:20 vanaf Station Emmen naar Ter Apel en vanaf Ter Apel busstation vertrekken deze ritten om 0:30 en 1:46 naar station Emmen. Deze ritten worden gereden met een touringcar bus en zijn op dit moment nog niet opgenomen in de reisinformatie.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Wat die asielzoekers wel niet veroorzaken bij Qbuzz?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Wat moet dat moet, je kan die mensen niet allemaal op het stationsplein van Emmen laten staan, dan wordt het ook zo'n zooitje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Busreiziger schreef:
geert4OV schreef:Met als resultaat dat nu rond 8:45 uur een megabus rondrijdt in de Ebbingestraat met daarin maar liefst 8 personen. Goed verdeelt het ov *O*
Dan moet je rond 08.00u eens op het station in Zuidhorn gaan kijken. Dan zie je diezelfde megabus afgeladen vol richting Zernike vertrekken. Ze hebben daar zelfs nog een versterkingsbus bij nodig.Die versterkingsbus zie ik op het CS veranderen in een versterking voor lijn 15. Inderdaad goed verdeeld.
Lijn 15 heeft geen versterking meer. Die bus van 8:01 op lijn 11 vanaf Zuidhorn gaat tot Zernike/Crematoriumlaan en dan leeg door naar HS. Daar moet hij om 8:34 lijn 3 naar Lewenborg versterken. Maar als die lijn 3 er net voor komt en alles alleen kan, worden de versterkingsbussen wel eens anders ingezet. Vorige week reed ik ook versterking op 15 omdat er een Capacity zonder chauffeur op de buffer stond. Het is maar net hoe het uit komt.
Alleen lijn 9 naar de Wijerd heeft versterking.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

Lijn65 schreef:Aanvulling, er rijden ook late extra ritten. Dus ook in aansluiting op de laatste trein:
Extra avondritten lijn 73 Emmen - Ter Apel

Naast de extra middagritten rijden er per 14 september 2015 op werkdagen ook 's avonds laat extra ritten op buslijn 73 tussen Emmen en Ter Apel. Deze ritten vertrekken om 0:04 en 1:20 vanaf Station Emmen naar Ter Apel en vanaf Ter Apel busstation vertrekken deze ritten om 0:30 en 1:46 naar station Emmen. Deze ritten worden gereden met een touringcar bus en zijn op dit moment nog niet opgenomen in de reisinformatie.
Dat is beter...

Politie had nog de volgende actie vandaag in Amsterdam

http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... -chipkaart
hej*
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Etienne »

geert4OV schreef:
Dat is beter...

Politie had nog de volgende actie vandaag in Amsterdam

http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... -chipkaart
Ik zie een foto van lijn 73 die ik ooit gemaakt heb en ook hier op de wiki staat. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Check out Arriva bus... Qbuzz rijdt al een tijdje, maar goed.
We hebben in de kantine's een stapel geplastificeerde A4'tjes liggen met een lap tekst er op in het Engels, Frans en Arabisch voor deze mensen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

geert4OV schreef:
CamilleKreemers schreef:Waarom niet eerst 2 bussen per uur rijden, maar direct 2 bussen + 1x versterking?
Omdat er algauw 500 mensen per dag bij Ter Apel binnen komen!
En die komen braaf massaler aan op het halve uur dat Qbuzz met twee bussen rijdt?

Opmerkelijk vind ik daarnaast wel de retourritten: wie zit er precies te wachten op een bus om 1:46 van Ter Apel naar Emmen?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 15 sep 2015, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door SuperGhost »

het personeel van het aanmeldcentrum?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Die missen die bus vrees ik net, als ze de om 1:45 uur aangekomen vluchtelingen nog willen ontvangen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Tegenwoordig stappen sommige studenten op lijn 15 naar Zernike in Groningen al op de uitstaphalte in de bus.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Tegenwoordig schop ik ze er uit als ze dat op een uitstaphalte proberen.

Niet letterlijk, maar je snapt de bedoeling.
Busreiziger
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Busreiziger »

JeroenSpock schreef:
Lijn 15 heeft geen versterking meer. Die bus van 8:01 op lijn 11 vanaf Zuidhorn gaat tot Zernike/Crematoriumlaan en dan leeg door naar HS. .
Zag het vanochtend toch echt weer gebeuren, hij kwam aan als 11 Extra Bus op het CS, liet de passagiers uitstappen en ging toen door als 15 Extra Bus.
Het was die CapaCity waar ze de stickers afgehaald hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten