Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Kaart ongeldig err. 007
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Zou je een samenvatting van het artikel kunnen plaatsen in plaats van een deeplink en een nietszeggende kreet
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Elk stukje van de Telegraaf over spoorwegen kun je als volgt samenvatten:
"Het is een zootje, het is veel te duur en in de toekomst wordt het nog slechter"
Het reageervolk kan dan eronder bingo spelen met: "graaiers", "politiek", "vroeger was het beter", maar ook "gelukszoekers" etc,
"Het is een zootje, het is veel te duur en in de toekomst wordt het nog slechter"
Het reageervolk kan dan eronder bingo spelen met: "graaiers", "politiek", "vroeger was het beter", maar ook "gelukszoekers" etc,
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
viewtopic.php?f=32&t=12136&p=406255#p406255Dennenboom schreef:Je moet de Telegraaf wel nageven dat ze kennelijk veel kennissen in het spoorwereldje hebben. Ze zitten overal bovenop. De overige kranten komen niet verder dan overschrijven. ..........
Kaart ongeldig err. 007
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Er zijn kennelijk mensen bij Prorail, maar ook de NS die interne issues en problemen graag doorspelen aan de Telegraaf.
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Zwartrijders hebben geen gelijk!
(Ik kan ook losse kreten plaatsen. :Y )
Even inhoudelijk: ik ben het met Arriva en co eens dat de aandelen van TLS gratis moeten zijn voor alle vervoersbedrijven en ik vind daarnaast dat elk vervoersbedrijf altijd evenveel aandelen moet hebben.
Verder is TLS inderdaad een bedrijf zonder winstoogmerk, dus de eventuele winst moet gebruikt worden voor verbeteringen aan de OV-Chipkaart en/of verbeteringen in het OV.
(Ik kan ook losse kreten plaatsen. :Y )
Even inhoudelijk: ik ben het met Arriva en co eens dat de aandelen van TLS gratis moeten zijn voor alle vervoersbedrijven en ik vind daarnaast dat elk vervoersbedrijf altijd evenveel aandelen moet hebben.
Verder is TLS inderdaad een bedrijf zonder winstoogmerk, dus de eventuele winst moet gebruikt worden voor verbeteringen aan de OV-Chipkaart en/of verbeteringen in het OV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Ha ha, TLS geeft geld van reizigers aan sommige vervoerders zodat andere vervoerders ook eigenaar van TLS kunnen worden.
Investeringen in aandelen TLS kunnen gewoon gefinancierd worden uit de eigen rendementen van de vervoerders. Dat hoeft niet over de rug of voor rekening van de reizigers. Het gaat inmiddels om redelijk forse bedragen aan 'reizigersgeld' dat als 'windfall' bij de vervoerders terecht komt in de vorm van 'winstuitkeringen' en niet (kunnen) uitchecken.
Nu er toch al betaald is door de reiziger kan dat reizen voorlopig ook wel gratis, net als de deelneming in TLS.
Investeringen in aandelen TLS kunnen gewoon gefinancierd worden uit de eigen rendementen van de vervoerders. Dat hoeft niet over de rug of voor rekening van de reizigers. Het gaat inmiddels om redelijk forse bedragen aan 'reizigersgeld' dat als 'windfall' bij de vervoerders terecht komt in de vorm van 'winstuitkeringen' en niet (kunnen) uitchecken.
Nu er toch al betaald is door de reiziger kan dat reizen voorlopig ook wel gratis, net als de deelneming in TLS.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Of de aandelen worden verbonen aan concessies of iets dergelijks, dan zitten alle vervoerders van dat moment er in en opzich mogen grotere vervoerders ook wel een grotere stem hebben, die hebben er meer mee te maken.
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Ik pak de popcorn er maar weer bij, want ik voel dat dit een vermakelijk topic gaat worden met flink wat moddergooien.
🍉
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Waarom?bobo17 schreef:Of de aandelen worden verbonen aan concessies of iets dergelijks, dan zitten alle vervoerders van dat moment er in en opzich mogen grotere vervoerders ook wel een grotere stem hebben, die hebben er meer mee te maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord
Omdat het mij verstandig lijkt dat alle vervoerders in het bedrijf zitten zodat zij snel problemen kunnen aankaarten. En dan kunnen ze niet de schuld op andere schuiven. Dan kan cxx bijvoorbeeld niet zeggen: 'ja sorry, kan ik niks aan doen, ik zit niet in die raad'. En ook denk ik dat er meer geinnoveerd als er meer bedrijven in zitten en omdat alle OV bedrijven dan het met oplossingen eens zijn denk ik ook dat ze sneller geimplementeerd kunnen worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten