Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door atbrg »

Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door waldo79 »

Zou je een samenvatting van het artikel kunnen plaatsen in plaats van een deeplink en een nietszeggende kreet :P
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door Dennenboom »

Elk stukje van de Telegraaf over spoorwegen kun je als volgt samenvatten:

"Het is een zootje, het is veel te duur en in de toekomst wordt het nog slechter"

Het reageervolk kan dan eronder bingo spelen met: "graaiers", "politiek", "vroeger was het beter", maar ook "gelukszoekers" etc,
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door atbrg »

Dennenboom schreef:Je moet de Telegraaf wel nageven dat ze kennelijk veel kennissen in het spoorwereldje hebben. Ze zitten overal bovenop. De overige kranten komen niet verder dan overschrijven. ..........
viewtopic.php?f=32&t=12136&p=406255#p406255
Kaart ongeldig err. 007
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door Dennenboom »

Er zijn kennelijk mensen bij Prorail, maar ook de NS die interne issues en problemen graag doorspelen aan de Telegraaf.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door Meltrain »

Zwartrijders hebben geen gelijk!
(Ik kan ook losse kreten plaatsen. :Y )

Even inhoudelijk: ik ben het met Arriva en co eens dat de aandelen van TLS gratis moeten zijn voor alle vervoersbedrijven en ik vind daarnaast dat elk vervoersbedrijf altijd evenveel aandelen moet hebben.
Verder is TLS inderdaad een bedrijf zonder winstoogmerk, dus de eventuele winst moet gebruikt worden voor verbeteringen aan de OV-Chipkaart en/of verbeteringen in het OV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door atbrg »

Ha ha, TLS geeft geld van reizigers aan sommige vervoerders zodat andere vervoerders ook eigenaar van TLS kunnen worden.

Investeringen in aandelen TLS kunnen gewoon gefinancierd worden uit de eigen rendementen van de vervoerders. Dat hoeft niet over de rug of voor rekening van de reizigers. Het gaat inmiddels om redelijk forse bedragen aan 'reizigersgeld' dat als 'windfall' bij de vervoerders terecht komt in de vorm van 'winstuitkeringen' en niet (kunnen) uitchecken.

Nu er toch al betaald is door de reiziger kan dat reizen voorlopig ook wel gratis, net als de deelneming in TLS.
Kaart ongeldig err. 007
bobo17
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 12:42

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door bobo17 »

Of de aandelen worden verbonen aan concessies of iets dergelijks, dan zitten alle vervoerders van dat moment er in en opzich mogen grotere vervoerders ook wel een grotere stem hebben, die hebben er meer mee te maken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door Hainje »

Ik pak de popcorn er maar weer bij, want ik voel dat dit een vermakelijk topic gaat worden met flink wat moddergooien. 8-)
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door deadlock »

bobo17 schreef:Of de aandelen worden verbonen aan concessies of iets dergelijks, dan zitten alle vervoerders van dat moment er in en opzich mogen grotere vervoerders ook wel een grotere stem hebben, die hebben er meer mee te maken.
Waarom?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
bobo17
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 12:42

Re: Reizigers 100 miljoen door neus geboord

Bericht door bobo17 »

Omdat het mij verstandig lijkt dat alle vervoerders in het bedrijf zitten zodat zij snel problemen kunnen aankaarten. En dan kunnen ze niet de schuld op andere schuiven. Dan kan cxx bijvoorbeeld niet zeggen: 'ja sorry, kan ik niks aan doen, ik zit niet in die raad'. En ook denk ik dat er meer geinnoveerd als er meer bedrijven in zitten en omdat alle OV bedrijven dan het met oplossingen eens zijn denk ik ook dat ze sneller geimplementeerd kunnen worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten