Het grote computertopic! #18

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Want als je een Apple ID hebt kunnen aliens midden in de nacht je hersenpan stelen?
Ik heb een bloedhekel aan Apple's filosofie en zelfs ik heb zo'n ding.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Want als je een Apple ID hebt kunnen aliens midden in de nacht je hersenpan stelen?
Nee dat niet. Ben er nog niet aan toe gekomen om een Apple ID aan te maken. En ik wil niet dat mijn foto's waar dan ook in een Cloud staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Je plaatst wel berichten op dit forum, daar kunnen meer mensen bij dan bij jouw foto's als ze de iCloud van Apple staan... :idea:

Ik weet nu niet wat erger is (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Ik zou bijna een 0day voor phpBB gebruiken om achter je IP-adres te komen en dan eens op je computer te snuffelen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Doetietochniet
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

Dat denk ik ook.

Inmiddels is het gelukt om zonder een programma van Apple foto's van de IPod af te halen en op mijn pc te zetten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Zo, het lijstje met apparaten die hier nog geen Windows 10 hebben begint kort te worden, gisteren kwam de download ook op de kantoor-PC binnen, blijven nog 1 PC, 1 laptop en 1 smartphone over.

Inmiddels hebben overigens al drie personen zich bij me gemeld of ik binnenkort eens tijd heb Windows 10 op hun laptops te zetten, ze komen er namelijk zelf niet uit. Geen idee wat er aan de hand is, vermoedelijk durven ze gewoon niet op OK te klikken. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

@ STF: Dus je hebt inmiddels weer een goed werkende internetverbinding?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Ja sinds ongeveer half augustus, de provider heeft het defect gevonden.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Niek »

Ik heb dus een nieuwe PC, helemaal blij, maar om een of andere reden krijg ik niet meer dan 25 fps op Train Simulator, op medium. Enig idee waar dit aan kan liggen? De PC heeft een FX-8350, R9 270 en 8GB Ram
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

Aldus het volgende topic: https://steamcommunity.com/app/24010/di ... ideModal=1

TS heeft een slechte performance doordat het geen multi-core CPU ondersteund en de FX-8350 slecht presteert als single-core rekenkern. Tip die ze geven, zet 'dynamic lightning' uit. Het ligt dus vooral aan de game zelf en niet aan je rig.
Komt wel goed schatje.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Niek »

Fijn. -o-
Hopen dat de versie op UE4 binnenkort uitkomt. Ik hoorde dat dit met TS16 nog niet het geval zal zijn.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Want als je een Apple ID hebt kunnen aliens midden in de nacht je hersenpan stelen?
Doen ze dat niet dan? -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Na bijna een maand wachten eindelijk m'n nieuwe tablet geleverd gekregen; ik dacht dat onze zitmaaier erg was met defecten en problemen maar die tablet slaat werkelijk alles! Ik heb hem nu een paar dagen in bezit en lijkt alleen maar erger te worden. Het begon al direct na het uitpakken; die tablet wilde met geen mogelijkheid aan (nee de accu was niet leeg)... Ik heb zowel Windows 8.1 als Windows 10 geprobeerd, het maakt weinig verschil uit, de problemen zijn ongeveer even erg.
Zo'n beetje alles van A tot Z functioneert gedeeltelijk of geheel niet, om een voorbeeld te noemen; de automatische rotatie levert over het algemeen een scherm op dat op zijn kop staat.
Nog zo'n voorbeeld; als de tablet aan is krijg je over het algemeen met geen mogelijkheid de camera aan voorzijde ingeschakeld maar staat de tablet uit (niet in slaapstand o.i.d. maar echt volledig afgesloten) springt af en toe vrolijk het groene lampje aan ten teken dat de camera aan voorzijde in bedrijf is...
Sowieso is de fotokwaliteit bedroevend laag, lijken wel 2 megapixel foto's terwijl er een 8 megapixel camera in zit... Oja hij flitst ook nog op het verkeerde moment, eerst de flits en dan twee seconden later pas daadwerkelijk de foto maken.

Terwijl ik dit zit te typen springt ie ineens op een blauw scherm, een of andere vage foutmelding van Windows dat het besturingssysteem opnieuw moet worden opgestart wegens een ernstige fout.

Overigens is het beeld ook nog erg matig qua kleuren en bij sommige toepassingen echt behoorlijk onscherp.

Morgen maar eens contact met de leverancier opnemen...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Hendrik »

Welke tablet heb je dan precies gekocht?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Lenovo Thinkpad 10
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door isadora »

Vanochtend heb ik toch wel even met mijn hoofd staan schudden.
Zit rustig op kantoor, en hoor ik achter mij iemand de hele tijd iets roepen, steeds iets driftiger.
Kon niet zo 1-2-3 thuisbrengen wat, en keek dus snel achterom. wat er gaande was.
Hij stond tegen zo'n stuk plastic aan te lullen, en riep naar mijn idee iets over Syrië.
Klaarblijkelijk geen goeie verbinding, want hij bleef maar door gaan "Hee Syrië, hee Syrië, hee Syrië......." tot vervelends toe.

Toen hij uiteindelijk opgaf en me teleurgesteld aankeek, kwam de aap uit de mouw.
Hij bleek een iPhone te hebben, die hij net een update had gegeven van het besturingssysteem.
Toen ik hem vertelde, dat zijn telefoon er daardoor niet beter op was geworden, keek hij me verwonderd aan.
Hoezo? Was zijn reactie. Nou je verbinding met Syrië leek niet echt te lukken.
Oh nee joh, was zijn reactie.
Blijkt nu, hij stond met een hulpje onder de naam Siri (of iets) te lullen, althans probeerde.

Mijn God, in welk universum zijn we terecht gekomen? In ieder geval niet mijn plastic. :X (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Ja sinds ongeveer half augustus, de provider heeft het defect gevonden.
Wat was nu uiteindelijk de oorzaak?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door STF »

Geen idee, dat hebben ze niet echt duidelijk uitgelegd, in ieder geval zat het probleem niet in Reisdorf zelf.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

STF schreef:Lenovo Thinkpad 10
Okay, pech gehad dan denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Voor mijn Dell XPS 15 die even duur was als een fucking macbook is ondertussen ook 8 (ACHT) keer een monteur geweest :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Thom91 »

isadora schreef:Vanochtend heb ik toch wel even met mijn hoofd staan schudden.
Zit rustig op kantoor, en hoor ik achter mij iemand de hele tijd iets roepen, steeds iets driftiger.
Kon niet zo 1-2-3 thuisbrengen wat, en keek dus snel achterom. wat er gaande was.
Hij stond tegen zo'n stuk plastic aan te lullen, en riep naar mijn idee iets over Syrië.
Klaarblijkelijk geen goeie verbinding, want hij bleef maar door gaan "Hee Syrië, hee Syrië, hee Syrië......." tot vervelends toe.

Toen hij uiteindelijk opgaf en me teleurgesteld aankeek, kwam de aap uit de mouw.
Hij bleek een iPhone te hebben, die hij net een update had gegeven van het besturingssysteem.
Toen ik hem vertelde, dat zijn telefoon er daardoor niet beter op was geworden, keek hij me verwonderd aan.
Hoezo? Was zijn reactie. Nou je verbinding met Syrië leek niet echt te lukken.
Oh nee joh, was zijn reactie.
Blijkt nu, hij stond met een hulpje onder de naam Siri (of iets) te lullen, althans probeerde.

Mijn God, in welk universum zijn we terecht gekomen? In ieder geval niet mijn plastic. :X (A)
Siri zit er al jaren in, ik weet niet wie er onder een steen geleefd heeft ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door isadora »

Ik.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door Suus »

Tot nu toe werkte "Hey Siri" alleen als de iPhone, iPod of iPad aan de oplader lag, met iOS 9 werkt het ook als het apparaat niet aan het sap ligt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #18

Bericht door deadlock »

Ik vind het wel handig. In de auto even roepen; Siri, find starbucks en hoppa, plot zo de route naar de dichtsbijzijnde Starbucks.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten