OVer je treinreiservaringen in april 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vond het gister wel apart gezicht dat op een gegeven moment 46 Bakken Virm op Amsterdam Centraal naar Alkmaar/Den Helder te hebben staan, zonder dat er bij 1 van de 4 treinen ook personeel was om ze te kunnen rijden. De eerste van de 4 had +95. Op een gegeven moment liep Amsterdam zo vol door de storing bij Utrecht, dat het ook bijna plat zou vallen.
Heb zelf reizigers voor Arnhem en Nijmegen maar geadviseerd om via Deventer te reizen vanaf Centraal.
Heb zelf reizigers voor Arnhem en Nijmegen maar geadviseerd om via Deventer te reizen vanaf Centraal.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Jaja, dat snap ik. Was ook geen verwijt, het eerste deel was verbazing en irritatie, totdat het nut van het rode sein duidelijk werd. ;-)Vinny schreef:Enkelsporige buitendienststelling t.b.v. regulier nachtelijk onderhoudAmr. In Wm gingen we fijn het inhaalspoor op, en remden we af. Heel erg af. Wat? Roestrijden, ok, maar zet het sein dan vast op groen! Wat bleek: we moesten kruisen met de tegentrein! Dàt had ik nu nog nooit meegemaakt op de Zaanlijn. Een ware kruising.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Wat is het toch deze week... lijkt wel alsof ProRail dit keer last heeft van "verkeerde zon" of zoiets In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater. Ik ga ook een keer een kwartiertje eerder zeg...
Verder in de t1965 vandaag 10 bakken IRM: lekker ruim vergeleken met de gebruikelijke 10 bakken ICRm :)
Verder in de t1965 vandaag 10 bakken IRM: lekker ruim vergeleken met de gebruikelijke 10 bakken ICRm :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vandaag voor het eerst 'kennis gemaakt' met de nieuwe VIRM's. Had er gelijk 2 vandaag, de 9582 en 9585. :) Ik vind ze persoonlijk eens stuk beter als de oudere. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ik hoorde over een spanningsdipje aldaar.Reiziger Ddrs schreef:In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater.
SLT 2605 deed vandaag trein t9860 tot Gouda. Tot Gouda, omdat er daar een deurstoring optrad. Een hoop alarmbellen, het afsluiten van de deur verliep bepaald niet vlekkeloos. t19862 heeft keurig gewacht op spoor 11 tot alle reizigers daar waren. :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Tja, de machinist riep om dat het een sein- en wisselstoring was... klopte ook wel aardig met het langzaam passeren van de seinen en tussendoor even wat harder rijden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Da's anders gewoon planmatig om dat zo te doen tegenwoordig Als ik me niet vergis zit er nog een goederenpad tussen de s1900 en de s5100 in op Lage Zwaluwe - Kijfhoek aansl. zuid dus daar ga je de s5100 in de vertraging helpen als je er nog een benelux tussen propt.
In het geval dat je wel door zou kunnen rijden krijg je, door de lange stop van de s1900 in Rotterdam, de s9200 tussen s2200 en s1900 in en dat past al helemaal niet: de 1900 moet vaak bij Schiedam Centrum al inhouden voor de 2200 die ervoor zit. Stuur je 'm echter in Roosendaal 20 minuten later weg dan kan je achter de s2100 aan scheuren en heb je verderop geen oponthoud meer.
In het geval dat je wel door zou kunnen rijden krijg je, door de lange stop van de s1900 in Rotterdam, de s9200 tussen s2200 en s1900 in en dat past al helemaal niet: de 1900 moet vaak bij Schiedam Centrum al inhouden voor de 2200 die ervoor zit. Stuur je 'm echter in Roosendaal 20 minuten later weg dan kan je achter de s2100 aan scheuren en heb je verderop geen oponthoud meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Zie ineens dat de toiletten op station zwolle zijn ingeruild voor eco-toiletten, om te verbouwen. Einde van de gratis sanitaire voorzieningen aldaar in zicht?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dat had ik gisteren in de BordBistro van de t144 ook, pffffff :?Reiziger Ddrs schreef:De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ja, we zaten drie minuten achter die s2100, dus dat was wel leuk.mb90 schreef:Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...
Ik vraag me eigenlijk af of de s9200 de s2100 nog heeft ingehaald. Volgens mij zou dat bij Leiden eventueel wel kunnen, namelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De t3023 had vanochtend vlak voor binnenkomst in Ed een ATB-remming. Even later werd iets gemompeld over een "storing". Storing in je hoofd Meester
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Komt hier (net ten zuiden van Asb) een SLT-IV voorbij over het buitenste spoor richting Ashd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.
Hallo, DIESEL!
En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...
Hallo, DIESEL!
En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Jurjen schreef:Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.
Hallo, DIESEL!
En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...
We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Nounou, het gaat hier toch om een internationale verbinding met aansluitingen naar de hoofdstad van Europa, de stad van de liefde, de economische hoofdstad van Europa, Köln, de hoofdstad van Amsterdam én Alkmaar, die op de nominatie staat te worden geüpgrade naar een ICE-verbinding. ;-)Fles schreef:
We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Misschien hoort het niet in dit topic thuis, maar ach.
Vanmiddag zag ik vanuit de remise Leidschendam een VIRM vertrekken met de bestemming Dordrecht Stadspolders :D
Vanmiddag zag ik vanuit de remise Leidschendam een VIRM vertrekken met de bestemming Dordrecht Stadspolders :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ah, jammer dat NS dat dan niet erbij zegt... Overigens zei NS.nl wèl voor Hz-Hrl bussen te hebben rijden, en juist niks over Hrl-Krd dus.Wubbo schreef:Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
In het zuiden werd vandaag continue (om de 5 á 10 minuten) omgeroepen dat de houders van een Studenten-weekendkaart aanstaande vrijdag vrij mogen reizen en dat reizigers met een weekkaart in het bezit moeten zijn van een geldig vervoersbewijs met korting.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dat heeft dan niet lang geduurd. Ik heb een kwartier op Eindhoven gestaan (10:45-11:00) en ik heb niks gehoord. Ook in Breda een klein half uur gestaan 's middags en ook daar geen omroep gehoord.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanmiddag in Heerlen werd ik er anders gek van, kwam iedere vijf minuten zowat voorbij, inclusief herhaling.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Op station Rta was het ook genoeg te horen vanmiddag.
Ook op Rta gezien vanmiddag:
IC t2863 reed daar alleen met ICM-IV 4225. Hij was goed gevuld met veel staanplaatsen.
Richting Rtd maakte ProRail er vanaf Rta een potje van. Stoptrein (dus niet de Sprinter volgens de omroep) t4059 had +10. Daarom wilde ik dan maar met IC t2854 naar Rtd gaan. Op de normale vertrektijd van de t2854 kwam er echter een goederentrein met de ITL-148 ervoor door het station gedenderd richting Rtd. Daardoor kwam dus alsnog de t4059 als eerste langs die daardoor propvol zat en daarna de t2854 die ondertussen al +10 had...
Ook op Rta gezien vanmiddag:
IC t2863 reed daar alleen met ICM-IV 4225. Hij was goed gevuld met veel staanplaatsen.
Richting Rtd maakte ProRail er vanaf Rta een potje van. Stoptrein (dus niet de Sprinter volgens de omroep) t4059 had +10. Daarom wilde ik dan maar met IC t2854 naar Rtd gaan. Op de normale vertrektijd van de t2854 kwam er echter een goederentrein met de ITL-148 ervoor door het station gedenderd richting Rtd. Daardoor kwam dus alsnog de t4059 als eerste langs die daardoor propvol zat en daarna de t2854 die ondertussen al +10 had...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten