'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Bericht door Zonnig »

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regionaal ... gEnWelzijn

'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

REGIO | 16 september 2015 | 14 | Door KarinWaltersHvH, Dichtbijmeeschrijver

HILVERSUM - De heer Grevink van Tergooi-ziekenhuizen lichtte onlangs toe, dat er elk jaar 400.000 bezoekers naar de vestiging in Hilversum komen. Bereikbaarheid per bus is van groot belang. Hij pleitte voor een busknooppunt voor de ingang van het nieuwe ziekenhuis. Het omgekeerde lijkt te gaan gebeuren: er stopt straks haast geen bus meer voor de deur. Buiten de spits, ’s avonds en in het weekend kan men niet meer met de bus naar het ziekenhuis. De regio negeert dit effect van de HOV-plannen en duwt de busbaan door.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 17 sep 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: 'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Bericht door Littlebusdriver »

Het ziekenhuis gaat daar weg tzt. Je gaat natuurlijk niet een HOV-baan aanleggen waar dat straks niet meer nodig is.. Het nieuwe ziekenhuis komt langs de Soestdijkerweg en daar rijdt buslijn 70. De schrijver van het artikel kan zich beter eerst informeren.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: 'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Bericht door Zonnig »

Littlebusdriver schreef:Het ziekenhuis gaat daar weg tzt. Je gaat natuurlijk niet een HOV-baan aanleggen waar dat straks niet meer nodig is.. Het nieuwe ziekenhuis komt langs de Soestdijkerweg en daar rijdt buslijn 70. De schrijver van het artikel kan zich beter eerst informeren.
Het ziekenhuis gaat daar helemaal niet weg!
De hoofdingang voor het autoverkeer wordt verplaatst naar de Soesdijkerstraatweg.
Voor voetgangers en fietsers blijft er een doorgang aan de van Riebeeckweg.

Het ziekenhuis (en de publieksingang) blijven op de zelfde plaats.
Wat wel gaat veranderen is het gehele gebied achter het ziekenhuis. Het wordt een zorgpark.

M.a.w. ik denk dat een goede busverbinding tussen het park en het station en de omgeving erg belangrijk gaan worden en een lijn 320 die blijft rijden op grote afstand lijkt mij niet wenselijk. Daarnaast geeft de schrijver van het artikel terecht aan dat 70% (en ik denk misschien wel meer) op het Sportpark de trein pakt naar Utrecht.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: 'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Bericht door visgraat »

Dat klopt. Heel veel reizigers van/naar Huizen reizen via Sportpark. Het is niet alleen sneller, maar ook veel makkelijker omdat het een relatief klein station is. Daarnaast is de verbinding naar Utrecht de belangrijkste. Van/Naar Amsterdam zullen mensen toch vrijwel rechtstreeks reizen of via station Naarden-Bussum, maar volgens mij vrijwel nooit via Hilversum. Een snelle verbinding met het hoofdstation is veel minder belangrijk dan een goede verbinding met station Sportpark, het Arenapark en eventueel ziekenhuis in die omgeving. Daarnaast zal de reistijdwinst voor mensen die toch naar het hoofdstation gaan een paar minuten zijn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 'Door HOV niet meer met de bus naar het ziekenhuis'

Bericht door isadora »

Als ik naar Amsterdam reis vanuit Huizen, neem ik altijd 320 naar Hilversum.
Kan ik in ieder geval met de intercity.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten