Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Speciale formules krijgen een upgrade omdat ze onder een naam rijden! Waar slaat dit op. Dus als ik bijvoorbeeld Arriva lijn 91 tot 93 (Cuijk, Grave, Uden enzovoorts) laat rijden onder CuijkExpress, mag ik ook de lijnen 4x/u i.p.v. 1x/u laten rijden?

Als het zo gaat, kan ik net zoals in Waterland 80% van de lijnen onder een speciale formule laten rijden voor een frequentie verhoging.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Vinny »

De Rnettisering van Nederland. Hoe de HOV een sof werd. Episode 2016. Nu ook in Brabant... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Vinny schreef:De Rnettisering van Nederland. Hoe de HOV een sof werd. Episode 2016. Nu ook in Brabant... ;)
Kijk morgen weer verder. Nu ook op OVnl 9.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door SuperGhost »

Vinny schreef:De Rnettisering van Nederland. Hoe de HOV een sof werd. Episode 2016. Nu ook in Brabant... ;)
Tja, overheden denken nu eenmaal dat de bus een luxe naam geven gaat zorgen voor meer reizigers... Ik vraag me echter af of reizigers daar intrappen. Ik heb nog nooit een reiziger horen zeggen dat die de R-net naar x nam, of de BrengDirect naar y, of de Volans naar z. Ik hoor ze alleen zeggen dat ze de bus namen naar x, y of z.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door nvdw »

Voor de reiziger niet. Wel voor de wethouder of gedeputeerde die een nieuwe lijn komt inwijden of een lintje bij een bushalte komt knippen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Al dat geld voor symbolische openingen en ander publiciteit om een buslijn is allemaal verspild geld. Want niemand kijkt er naar. Ik denk dat zelfs Hobbyisten niet kijken naar zo'n opening.

Dus eigenlijk moet je veel geld over de brug gooien om een goede lijn te krijgen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Vinny »

Een "goede" hoogwaardig openbaar vervoerverbinding biedt meerwaarde ten opzichte van een conventionele busverbinding door een hogere frequentie, een hogere snelheid en eigen infrastructuur. Juist daar ontbreekt het in veel gevallen aan. Wat je te veel ziet is dat de bus wordt overgespoten in een raar soort van grijs, en er een ander nummer op wordt geplakt. Daar win je dus geen reizigers mee... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Stefan »

OmniLezer schreef:Als het zo gaat, kan ik net zoals in Waterland 80% van de lijnen onder een speciale formule laten rijden voor een frequentie verhoging.
Dat vind ik inderdaad nog het meest kansloze..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Stefan schreef:
OmniLezer schreef:Als het zo gaat, kan ik net zoals in Waterland 80% van de lijnen onder een speciale formule laten rijden voor een frequentie verhoging.
Dat vind ik inderdaad nog het meest kansloze..
Because it is, Stefan. It is. 8-)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Vinny schreef:Een "goede" hoogwaardig openbaar vervoerverbinding biedt meerwaarde ten opzichte van een conventionele busverbinding door een hogere frequentie, een hogere snelheid en eigen infrastructuur. Juist daar ontbreekt het in veel gevallen aan. Wat je te veel ziet is dat de bus wordt overgespoten in een raar soort van grijs, en er een ander nummer op wordt geplakt. Daar win je dus geen reizigers mee... :|
Ja, tja. Crisis in het OV.
Ik vond de verbindingen van vroeger veel beter. Je had voor alles een verbinding. En een Interliner was ook een Interliner. Niet iets dat tussen streek en HOV valt. Nu is R-net een soort van gedegradeerde vorm van interliner gewor..... why would they care. More money.... is More money.....

Er zullen ook niet veel meer Interliners/Q-liners meer komen. Je ziet ze al verdwijnen uit de randstad. Het gaat zo door in Nederland. Bereidt u vast voor op de Rood/Grijze uniform.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Milco »

Voordeel vind ik wel weer dat je bij Randstadnet geen toeslag betaalt, wat wel het geval is bij de Interliner en Qliner en bijna alle andere HOV-projecten (Brabantliner, Volans).

Alleen Arriva rekent volgens mij een toeslag op Randstadnetlijn 400 tussen Zoetermeer en Leiden (voorheen was dit een Qliner) en dat zou nar mijn mening onjuist zijn in vergelijking met de rest van het Randstadnet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Mr-W »

Milco schreef:Voordeel vind ik wel weer dat je bij Randstadnet geen toeslag betaalt, wat wel het geval is bij de Interliner en Qliner en bijna alle andere HOV-projecten (Brabantliner, Volans).
Brabantliner en lijn 310 hebben hetzelfde kilometertarief als in de rest van Brabant, alleen geldt er een afwijking voor de losse kaartjes (bustientje is gewoon geldig op hele traject :) )
Volans heeft helemaal geen aangepast tarief.
Daarnaast is de laatste Interliner van Nederland tussen Rotterdam en Zierikzee zelfs goedkoper dan een reis met de gewone bus (136/133).
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

Voor alle buslijnen van Arriva Brabant geldt hetzelfde kilometertarief. Namelijk €0,142
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door gliderfighter »

Iemand die weet wanneer de dienstregelingen van 2016 gepubliceerd worden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Z2N »

Geen idee, maar het valt me al jaren op dat Arriva daar nogal traag mee is. Ook in Zuid-Holland, Gelderland en Friesland bijvoorbeeld is er nog niets officiëel bekend over dienstregeling-wijzigingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Daniel »

Meestal komt Arriva er pas een week of 2 vooraf mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door gliderfighter »

Precies. Op de website staat niets over 2016, terwijl er in Brabant toch zeker dingen gaan veranderen. Als het achter de schermen maar goed zit.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

Z2N schreef:Geen idee, maar het valt me al jaren op dat Arriva daar nogal traag mee is. Ook in Zuid-Holland, Gelderland en Friesland bijvoorbeeld is er nog niets officiëel bekend over dienstregeling-wijzigingen.
Toevallig heb ik die vraag vorige week gesteld aan Arriva: Als het goed is komen de wijzigingen half november op de website te staan.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

Wat wil je weten? Details van tijden? Die heb ik niet.
Veel dingen staan her en der online.
Voor Oost Brabant is toch wel de nieuwe lijn 92 vanuit Grave, Gennip, Cuick, Boxmeer, Venray de meest ingrijpende.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Gothic-Writer »

huibf schreef:Wat wil je weten? Details van tijden? Die heb ik niet.
Veel dingen staan her en der online.
Voor Oost Brabant is toch wel de nieuwe lijn 92 vanuit Grave, Gennip, Cuick, Boxmeer, Venray de meest ingrijpende.

Ik ben benieuwd of ze deze lijn alleen van maandag tot en met vrijdag laten rijden of ook in de weekeinden? Desondanks dat vind ik het ergens wel jammer als hierdoor enkele buurtbussen en de daarbij horende verenigingen komen te vervallen. Deze mensen hebben zich jaren lang ingezet om de kleine dorpjes toch van openbaar vervoer te voorzien en worden nu eigenlijk zonder enige vorm van coulance aan de kant gezet.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

Er vervallen inderdaad wat ritten op de buurtbus.
De buurtbusvereningen doe goed werk, maar als een regio op een gegeven moment weer toe is aan regulier OV dan moet je dat doen.
Jammer voor de vrijwilligers. Wellicht zoeken naar andere buurtbusverbindingen?

Denk dat andersom nog erger is. Betaalde banen opheffen en vervangen door goedkoop of gratis/vrijwillig personeel.

Ik zal te tijden van 92 eens opzoeken.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Denk dat andersom nog erger is. Betaalde banen opheffen en vervangen door goedkoop of gratis/vrijwillig personeel.
Soms is het zelfs zo absurt dat de stadsbus ingekort wordt op vraag van de buurtbus.
Het inzetten van onderaannemers zoals taxibedrijven voor dunne lijnen zie ik niet als een probleem. Tis absurt om een 12m bus te laten rijden voor 3 of 4 reizigers.
huibf schreef: Voor Oost Brabant is toch wel de nieuwe lijn 92 vanuit Grave, Gennip, Cuick, Boxmeer, Venray de meest ingrijpende.
Wat wordt in Venray het eindpunt, Busstation of Station Veolia?
huibf schreef:Er vervallen inderdaad wat ritten op de buurtbus.
De buurtbusvereningen doe goed werk, maar als een regio op een gegeven moment weer toe is aan regulier OV dan moet je dat doen.
Jammer voor de vrijwilligers. Wellicht zoeken naar andere buurtbusverbindingen?
Of wachten tot de grote bus weer wordt opgeheven. :wink:
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

Er gaan inderdaad 2 buurtbusjes stilstaan (1x op 292 en 295 en 1x op 238).
Maar tergelijkertijd gaan er nogal wat uren extra naar lijn 92. Per saldo kost het veel meer. Maar overall weer iets minder omdat de adhock versterkingen niet meer nodig zijn en er dus een veel fatsoenlijker ov voor terugkomt.
Mr-W schreef: Voor Oost Brabant is toch wel de nieuwe lijn 92 vanuit Grave, Gennip, Cuick, Boxmeer, Venray de meest ingrijpende.
Wat wordt in Venray het eindpunt, Busstation of Station Veolia?[/quote]

Venray Busstation is het eindpunt (en niet via Venray Station). Lijn 92 rijd tussen de 45 en 50 minuten de route. 1x per uur op werkdagen.
De eerste en laatste ritten rijden niet de hele route.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Plutona »

huibf schreef: Venray Busstation is het eindpunt (en niet via Venray Station). Lijn 92 rijd tussen de 45 en 50 minuten de route. 1x per uur op werkdagen.
De eerste en laatste ritten rijden niet de hele route.
Met groot materieel neem ik aan?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

Natuurlijk. Anders blijft het probleem bestaan....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten