Polish government backs ambitious rail investment programme

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Polish government backs ambitious rail investment programme

Bericht door Thom91 »

Polish government backs ambitious rail investment programme

Poland’s Council of Ministers has approved the country biggest-ever railway investment programme. By 2023, 67 billion zł (€16 billion) will have been spent upgrading the Polish rail network. Key projects include greater implementation of ERTMS and increasing the number of routes that support line speeds of 160 km/h.

Poland’s infrastructure manager, PKP Polskie Linie Kolejowe, said tenders worth 11 billion zł (€2.6 billion) would be announced later this year for schemes to upgrade several key routes, including Warsaw-Lublin, Wroclaw-Poznan and Warsaw-Poznan.

“This is an important day for railway transport in Poland,” said Marcin Mochocki, PKP Polskie Linie Kolejowe board member, adding: “Passenger rail travel has returned to the game.” A number of projects will be co-financed by the European Union’s Connecting Europe Facility (CEF).

Bron en meer

De Poolse overheid heeft goedkeuring gegeven voor een investering van €16 miljard om het spoor naar een hoger niveau te tillen. Sleutelprojecten zijn onder meer uitbreiding ERTMS en het aantal spoorlijnen dat geschikt is voor 160 km/h uit te breiden.
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Polish government backs ambitious rail investment programme

Bericht door Justin »

10 dagen geleden moet als het goed is de spoorverbinding Balice (Krakow Airport) - Krakow weer geopend zijn. Oorspronkelijk zouden ze op 1 september weer van start gaan. Beetje jammer dat ik me verheugde op de trein daar, terwijl de opening dus werd uitgesteld. Was namelijk precies in die periode daar...

Alleen ik weet niet of die lijn daar weer deel van uitmaakte. Zo vaak kom ik niet in Polen :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten