Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
ik zag dat TCR bij een van zijn amba's de Arriva kleuren eraf heeft gehaald. die gaan dus (waarschijnlijk) gewoon weer mee naar Connexxion.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vandaag lag het vervoersplan van Connexxion in de kantine.
Enkele dingen die mij opvielen:
- Lijn 104 gaat tijdens de daluren in de winterperiode weer 2x per uur rijden tussen Ouddorp en Renesse.
- Lijn 134 gaat tijdens de spits 2x per uur rijden met 12 meter bussen en tijdens de daluren 1x per uur met een kleiner voertuig. (wat een geldverspilling )
- Lijn 135 gaat s'avonds en op zondag met een taxibus rijden.
- Lijn 138 gaat ook s'avonds met een taxibus rijden. (lijkt mij ook niet nodig)
- Lijn 160 gaat tijdens de daluren 2x per uur rijden. Verder gaan alle ritten via Heinenoord Dorp rijden. Ik benieuwd hoe ze dat met de rijtijd gaan doen. Verder zullen alle ritten vanaf Heinenoord Busstation doorrijden naar Rotterdam Zuidplein.
- Lijn 163 vervalt s'avonds en in het weekend.
- Lijn 164 gaat helemaal niet meer rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Terwijl er in 2006 tijdens de daluren nog 4x per uur tussen Numansdorp en Rotterdam Zuidplein werd gereden. s'Avonds en op zondag gaat er een pendelbusje rijden tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland.
- Lijn 166 gaat in de avond en in het weekend rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zondagavond vervalt wel de verbinding tussen 's-Gravendeel en Dordrecht CS
- Lijn 167 rijdt alleen tijdens spits tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zaterdag wordt er overdag 2x per uur gereden. Verder wordt Puttershoek ook s'avonds en op zondag overgeslagen.
- Lijn 168 rijdt s'ochtends nog maar 1 rit vanaf Heinenoord naar Dordrecht, s'middags zijn dat er 7 richting Heinenoord Busstation. Dus de snelle verbinding tussen 's-Gravendeel en Rotterdam Zuidplein wordt ook om zeep geholpen.
- Lijn 169 blijft ook tijdens daluren rijden tussen Willemstad en Numansdorp A29. De provincie Noord Brabant heeft volgens mij de portemonnee getrokken voor deze lijn.
- Lijn 170 gaat tijdens de middagspits 2x per uur rijden tussen Rotterdam en Goudswaard.
- Lijn 171 blijft gelukkig rijden tijdens de avonduren.
- Lijn 174 rijdt s'ochtends 7x per uur en s'middags 4x per uur. (dit is nu 6x per uur)
- Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.
- Lijn 177 neemt s'ochtends de extra ritten van lijn 167 over.
- Lijn 180 wordt vervangen door lijn 680
- Lijn 185 ('s-Gravendeel - Mookhoek - Strijensas) gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling )
- Lijn 197 gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling )
- Lijn 436 (ons paradepaardje :') ) gaat tijdens de spitsuren maar 2x per uur de sneldienst route rijden. De frequentie tussen Dirksland en Rotterdam wordt tijdens de spits 6x per uur en tussen Oude-Tonge en Rotterdam wordt het 8x per uur.
- Lijn 665 vervangt lijn 165 met s'ochtends 3 ritjes en s'middags maar 2.
- Lijn 669 krijgt gelukkig zowel tijdens ochtendspits als in de middagspits extra ritten in beide richtingen vanwege het vervallen lijn 169 tussen Numansdorp en Oud-Beijerland.
- Lijn 680 vervangt lijn 180 met s'ochtends 2 ritjes en s'middags maar 3.
- Lijn 810 keert weer terug. Ook dit is geldverspilling. Dat geld kan je beter in stoppen in een verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse.
Enkele dingen die mij opvielen:
- Lijn 104 gaat tijdens de daluren in de winterperiode weer 2x per uur rijden tussen Ouddorp en Renesse.
- Lijn 134 gaat tijdens de spits 2x per uur rijden met 12 meter bussen en tijdens de daluren 1x per uur met een kleiner voertuig. (wat een geldverspilling )
- Lijn 135 gaat s'avonds en op zondag met een taxibus rijden.
- Lijn 138 gaat ook s'avonds met een taxibus rijden. (lijkt mij ook niet nodig)
- Lijn 160 gaat tijdens de daluren 2x per uur rijden. Verder gaan alle ritten via Heinenoord Dorp rijden. Ik benieuwd hoe ze dat met de rijtijd gaan doen. Verder zullen alle ritten vanaf Heinenoord Busstation doorrijden naar Rotterdam Zuidplein.
- Lijn 163 vervalt s'avonds en in het weekend.
- Lijn 164 gaat helemaal niet meer rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Terwijl er in 2006 tijdens de daluren nog 4x per uur tussen Numansdorp en Rotterdam Zuidplein werd gereden. s'Avonds en op zondag gaat er een pendelbusje rijden tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland.
- Lijn 166 gaat in de avond en in het weekend rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zondagavond vervalt wel de verbinding tussen 's-Gravendeel en Dordrecht CS
- Lijn 167 rijdt alleen tijdens spits tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zaterdag wordt er overdag 2x per uur gereden. Verder wordt Puttershoek ook s'avonds en op zondag overgeslagen.
- Lijn 168 rijdt s'ochtends nog maar 1 rit vanaf Heinenoord naar Dordrecht, s'middags zijn dat er 7 richting Heinenoord Busstation. Dus de snelle verbinding tussen 's-Gravendeel en Rotterdam Zuidplein wordt ook om zeep geholpen.
- Lijn 169 blijft ook tijdens daluren rijden tussen Willemstad en Numansdorp A29. De provincie Noord Brabant heeft volgens mij de portemonnee getrokken voor deze lijn.
- Lijn 170 gaat tijdens de middagspits 2x per uur rijden tussen Rotterdam en Goudswaard.
- Lijn 171 blijft gelukkig rijden tijdens de avonduren.
- Lijn 174 rijdt s'ochtends 7x per uur en s'middags 4x per uur. (dit is nu 6x per uur)
- Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.
- Lijn 177 neemt s'ochtends de extra ritten van lijn 167 over.
- Lijn 180 wordt vervangen door lijn 680
- Lijn 185 ('s-Gravendeel - Mookhoek - Strijensas) gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling )
- Lijn 197 gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling )
- Lijn 436 (ons paradepaardje :') ) gaat tijdens de spitsuren maar 2x per uur de sneldienst route rijden. De frequentie tussen Dirksland en Rotterdam wordt tijdens de spits 6x per uur en tussen Oude-Tonge en Rotterdam wordt het 8x per uur.
- Lijn 665 vervangt lijn 165 met s'ochtends 3 ritjes en s'middags maar 2.
- Lijn 669 krijgt gelukkig zowel tijdens ochtendspits als in de middagspits extra ritten in beide richtingen vanwege het vervallen lijn 169 tussen Numansdorp en Oud-Beijerland.
- Lijn 680 vervangt lijn 180 met s'ochtends 2 ritjes en s'middags maar 3.
- Lijn 810 keert weer terug. Ook dit is geldverspilling. Dat geld kan je beter in stoppen in een verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse.
Laatst gewijzigd door OV Hoekschewaard op di 22 sep 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Jee. de 176 keert terug naar Dordt. Wel jammer dat de 166 's avonds niet meer doorrijdt naar Dordt.OV Hoekschewaard schreef: - Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Van het deels schrappen van lijn 163 snap ik nog steeds niet veel. Arriva heeft de frequentie (juist ook in het weekend) toch juist meermalen opgeschroefd i.v.m. toegenomen vraag?!
De inzet op lijn 134 en 138 lijkt inderdaad erg overdadig... Zeker als lijn 134 dezelfde route blijft rijden...
Gemiste kans dat lijn 436 maar zo weinig via de sneldienstroute rijdt. Hopelijk verkort men dan wel de wachttijd in Oude-Tonge (die nu op papier wel meevalt, maar in de praktijk vaak ruim vijf minuten is).
De inzet op lijn 134 en 138 lijkt inderdaad erg overdadig... Zeker als lijn 134 dezelfde route blijft rijden...
Gemiste kans dat lijn 436 maar zo weinig via de sneldienstroute rijdt. Hopelijk verkort men dan wel de wachttijd in Oude-Tonge (die nu op papier wel meevalt, maar in de praktijk vaak ruim vijf minuten is).
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hoe moet ik de verdeling van de verschillende eindpunten van lijn 436 in de spits opvatten?
Iets als dit:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam
De verbinding Rotterdam - Numansdorp wordt ook wel minder: geen rechtstreekse verbinding met 164 meer en een frequentieverlaging op lijn 174.
Overigens kan een taxibus soms voordeliger uitpakken dan een belbus: het is een aantrekkelijker product voor de reiziger en ook voor een belbus moet je altijd ergens een chauffeur paraat hebben staan.
Iets als dit:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam
De verbinding Rotterdam - Numansdorp wordt ook wel minder: geen rechtstreekse verbinding met 164 meer en een frequentieverlaging op lijn 174.
Overigens kan een taxibus soms voordeliger uitpakken dan een belbus: het is een aantrekkelijker product voor de reiziger en ook voor een belbus moet je altijd ergens een chauffeur paraat hebben staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als Connexxion gewoon tijdens de spitsuren de ritten goed verdeeld tussen Oude-Tonge en Rotterdam, dan kan je de wachttijd helemaal schrappen. Zeker nu de garage in Dirksland komt, zal er ook veel minder afgelost worden in Oude-Tonge.Hendrik schreef:Van het deels schrappen van lijn 163 snap ik nog steeds niet veel. Arriva heeft de frequentie (juist ook in het weekend) toch juist meermalen opgeschroefd i.v.m. toegenomen vraag?!
De inzet op lijn 134 en 138 lijkt inderdaad erg overdadig... Zeker als lijn 134 dezelfde route blijft rijden...
Gemiste kans dat lijn 436 maar zo weinig via de sneldienstroute rijdt. Hopelijk verkort men dan wel de wachttijd in Oude-Tonge (die nu op papier wel meevalt, maar in de praktijk vaak ruim vijf minuten is).
Lijn 163 is de laatste jaren vooral tijdens de daluren drukker geworden en die ritten blijven gewoon rijden. In het weekend vervoer je nooit meer dan 4 reizigers per rit.
Dan vergeet je nog 2x/uur Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - RotterdamMeltrain schreef:Hoe moet ik de verdeling van de verschillende eindpunten van lijn 436 in de spits opvatten?
Iets als dit:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Worden/ zijn deze drie lijnen dan scholierenlijnen?OV Hoekschewaard schreef:Vandaag lag het vervoersplan van Connexxion in de kantine.
Enkele dingen die mij opvielen:
- Lijn 665 vervangt lijn 165 met s'ochtends 3 ritjes en s'middags maar 2.
- Lijn 669 krijgt gelukkig zowel tijdens ochtendspits als in de middagspits extra ritten in beide richtingen vanwege het vervallen lijn 169 tussen Numansdorp en Oud-Beijerland.
- Lijn 680 vervangt lijn 180 met s'ochtends 2 ritjes en s'middags maar 3.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Lijn 669 bestaat al (als scholierenlijn) en krijgt meer ritten omdat lijn 169 wordt ingekort. Op dit moment begint lijn 669 bij Numansdorp A29, maar ik heb begrepen dat die lijn weer verlengd wordt naar Willemstad.
Lijn 665 was tot begin dit jaar een scholierenlijn en die wordt weer in het leven geroepen omdat lijn 165 wordt opgeheven / vervangen door een taxibus (lijn 185).
Lijn 180 wordt inderdaad omgezet in een scholierenlijn 680.
Lijn 665 was tot begin dit jaar een scholierenlijn en die wordt weer in het leven geroepen omdat lijn 165 wordt opgeheven / vervangen door een taxibus (lijn 185).
Lijn 180 wordt inderdaad omgezet in een scholierenlijn 680.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik kwam een Wit/groene Amba tegen bij het Ziekenhuis Dordwijk. Weet iemand hier meer over?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
ik denk export
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nee, hij reed in de normale dienst. ik denk op de 165.arjano1978 schreef:ik denk export
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wellicht een van de ambassadors die nog naar Zeeland moet gaan of een ambassador die alvast in de nieuwe kleurstelling gestoken is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Arriva heeft ook wit/groene bussen, toch?
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat was waarschijnlijk de TCR 426 die alvast een Connexxion jasje aan heeft. Ik heb vanochtend nog minstens 2 TCR amba's gespot die geschuurd en wel rond rijden. Dus die zullen binnenkort ook wel groen wit zijn.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik denk dat ik OV Hoekschewaard maar es moet geloven... :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De aanleg van de nieuwe halte in sommelsdijk is bijna klaar. De halte gaat sommelsdijk zuid heten.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja, dat is inderdaad de 426 van TCR, heb 'm vandaag nog van dichtbij gezien.OV Hoekschewaard schreef:Dat was waarschijnlijk de TCR 426 die alvast een Connexxion jasje aan heeft. Ik heb vanochtend nog minstens 2 TCR amba's gespot die geschuurd en wel rond rijden. Dus die zullen binnenkort ook wel groen wit zijn.
Re: Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
In de avondspits (ca. 16.30 uur) stappen momenteel ongeveer 40 personen in Stellendam over uit lijn 136 naar lijn 104 richting Ouddorp.OV Hoekschewaard schreef:Op het traject tussen Renesse en Ouddorp is de 104 inderdaad wat minder bezet maar tussen Ouddorp, Stellendam en Hellevoetsluis is hij altijd wel redelijk gevuld hoor. Alleen in de zomervakantie kan het druk zijn tussen Renesse en Ouddorp en dan is het zelfs mogelijk dat TCR een gelede bus inzet.
De 104 had echt wel elk uur gereden met als aanvulling de 136 tussen Stellendam en Ouddorp als het stukje tussen Hellevoetsluis en Stellendam niet rendabel genoeg was voor een halfuursdienst.
Dit wordt mede veroorzaakt doordat lijn 639 richting Ouddorp overbelast is, vooral op maandag. Er worden te weinig of helemaal geen gelede (TCR) bussen ingezet voor lijn 639. Bij Middelharnis Gemeentehuis is de bus van lijn 639 direct tjokvol en kunnen sommige passagiers er niet meer bij.
Deze klacht is meerdere keren gemeld bij Arriva.
Laat straks Connexxion lijn 136 (vooral) in de spits doortrekken naar Ouddorp Bernhardweg...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik denk dat connexxion lijn 436 in de spits niet doortrekt, dat staat in het vervoersplan (staat een paar pagina's terug.)
Ook de tcr 421 heeft z'n nieuwe kleuren al.- er komt geen directe verbinding tussen rotterdam en ouddorp in de spits.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Aan de halte Ziekenhuis Dirksland zijn ze nog niet begonnen, hoewel.... bijna alle ruiten van het bushokje zijn aan diggelen geslagen :?henk1234 schreef:De aanleg van de nieuwe halte in sommelsdijk is bijna klaar. De halte gaat sommelsdijk zuid heten.
Dat is dan alvast het begin :D
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ja, dat klopt, gisteren zien rijden.henk1234 schreef:Ik denk dat connexxion lijn 436 in de spits niet doortrekt, dat staat in het vervoersplan (staat een paar pagina's terug.)- er komt geen directe verbinding tussen rotterdam en ouddorp in de spits.
Dat is erg jammer...
Ook de tcr 421 heeft z'n nieuwe kleuren al.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Tja, het is de laatste tijd weer bijna elke zaterdagavond raak... Sneue mensen die dat doen! :neg:OVFlakkee schreef:Aan de halte Ziekenhuis Dirksland zijn ze nog niet begonnen, hoewel.... bijna alle ruiten van het bushokje zijn aan diggelen geslagen :?
Dat is dan alvast het begin :D
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een chauffeur van TCR vertelde mij dat Connexxion vanaf 2016 / 2017 30% moet bezuinigen.
Als je dan ziet hoe weinig passagiers er op zaterdag en zondag op de Kop van Goeree met OV reizen: maak daarvan maar een Belbus, dat is ook een besparing.
Als je dan ziet hoe weinig passagiers er op zaterdag en zondag op de Kop van Goeree met OV reizen: maak daarvan maar een Belbus, dat is ook een besparing.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dit wordt nog steeds verteld en ook dat de stalling in Oude-Tonge verhuurd wordt en niet door Connexxion gebruikt gaat worden.Hendrik schreef:Naar verluidt komt de nieuwe Connexxion-stalling op (of bij) het terrein van transportbedrijf Van Dongen aan het Korteweegje in Dirksland. Het zou om een niet-overdekte stalling gaan. Blijkbaar zijn chauffeurs er erg benieuwd naar, want afgelopen begonnen meerdere chauffeurs er uit zichzelf over.
Overigens lekker handig voor de chauffeurs als de ruiten bevroren zijn :(
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hier in Twente zijn ook alle stallingen buiten (met uitzondering van Goor). Daarom staat er in de winter een sproeier met ruitontdooier. Even spuiten en op pad...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten