OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door deadlock »

Ik moest in Maarn op de trein wachten vandaag, zo'n 25 minuten lang. Geen probleem want holy shit wat is dat een leuk station om treintjes te kijken!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Ik ging vandaag met de trein. Ik moet vier keer overstappen, twee keer op de heen weg en twee keer op de terug weg. Ik ging van Enschede naar Amersfoort, en toen van Amersfoort naar Utrecht en toen van Utrecht naar Eindhoven. In Eindhoven heb ik een Phileas bus gezeten, een erg vervelende ervaring. Krap en veel herrie. Ik ben vijf keer gecontroleerd en alleen niet op de terugkeer tussen Utrecht en Amersfoort.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door webguy »

deadlock schreef:Ik moest in Maarn op de trein wachten vandaag, zo'n 25 minuten lang. Geen probleem want holy shit wat is dat een leuk station om treintjes te kijken!
Vast na de defecte trein die er vanochtend stond dus...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door deadlock »

Ook met een defecte trein zijn er nog drie sporen beschikbaar op dat traject.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door PatrickM »

Vanmiddag zag ik op de n215 bij nieuwe tonge een gelede berkhof duvedec ( leek op veolia kleurstelling, in ieder geval met connexxion interieur) met groene handelaarskentekens. Weet iemand of (TCR??) of een andere onderaannemer iets met nieuwe bussen van plan is?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:heen weg (...) terug weg
:cry:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Geert »

weg restaurant ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Ik was te lui om volzinnen te schrijven en had zin om een kleuterverhaal te schrijven.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Even een extra dagje naar kantoor om de achterstand in de administratie weg te werken. Extra vroeg weggegaan voor de trein van half acht en de reis ging tot Rotterdam ook voorspoedig. Daar klonk een de omroep in de trein dat er geen treinen naar Dordrecht reden vanwege de brandweer, dat zou tot minstens half tien duren.

Op dringend advies van een NS-medewerker niet de storing afgewacht maar op Rotterdam Centraal tram 20 naar Lombardijen genomen. Daar vanaf de tramhalte door de modder geploeterd naar het station, waar de eerste trein die voorbij reed een intercity uit Rotterdam Centraal was... Er kwam gelukkig alsnog snel een sprinter naar Dordrecht opdagen, maar die zou pas om 9:08 aankomen in Dordrecht. Dat werd uiteindelijk 9:06, maar uiteindelijk bleef de trein naar Gorinchem van 9:08 nog iets langer wachten omdat er een trein uit Stadspolders naar spoor 1 binnen kwam rijden.

En nu maar een brief naar de klantenservice schrijven om alle meerkosten boven de €5,05 (50% van de prijs van enkele reis Bsk -> Ddr) terug te krijgen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Ik zag dezelfde storing voordat ik van huis vertrok en besloot daarom vandaag de NS te boycotten en met de RET te reizen.
Op de heenweg nam ik vanaf Rtd lijn 40 en was ik maar iets te laat. De kosten met de bus waren sowieso lager dan wat ik aan de trein kwijt zou zijn.

Voor de terugweg (die ik weer volledig met de RET zou afleggen), had ik vooraf even gekeken wat de kosten zouden zijn. Deze zouden (afhankelijk van de route) tussen de €3,20 en €3,50 zijn. Het was dus goedkoper om een 'RET 1 uur' van €3,00 te kopen. De enige voorwaarde was dat ik dus binnen 1 uur bij mijn uitstaphalte moest zijn. Via lijn 40 lukte dat net niet, via lijn 174 en lijn E net wel.
Toen ik bij het instappen een kaartje wilde kopen, had de chauffeur echter geen kaartjes meer en mocht ik zo doorlopen. Omdat je op metrostations alleen 'RET 2 uur' kunt kopen (van €3,50) besloot ik vanaf Pijnacker Zuid toch maar op saldo te reizen.
Uiteindelijk was dit net iets duurder dan €3,00 (en dan reisde ik met lijn 174 dus ook nog gratis).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

De 559 vertrok vandaag iets vertraagd van Utrecht Centraal doordat daar het ontruimingsalarm af ging en het niet geheel duidelijk zou zijn geweest wat er nu aan de hand was. Het leek echter sterk op een of andere oefening. Alhoewel, het kan natuurlijk ook puur toeval geweest zijn dat er toen ik het station in kwam een ontruimingsalarm afging, ambulancepersoneel een reiziger met verwondingen aan het onderbeen aan het helpen was en er wat S&V'ers met een scherm een bankje afschermden. Vond het echter toch wel wat veel dingen tegelijk om toevallig te zijn.
Er was in elk geval niks merkbaar van enige ontruiming en reizigers werden ook niet tegengehouden om het station te betreden ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

Met de 2652 (die gelukkig net na de wisselstoring op de Flevolijn vertrokken was) strandden we bij Amsterdam Lelylaan met een deurprobleem in het achteroplopende treinstel. Gelukkig werd dit vrij snel opgelost, waarna met +5 alsnog vertrokken kon worden. Op Schiphol echter hetzelfde probleem, waardoor het vertrek hier met +11 was en we daardoor vanaf Nieuw-Vennep achter de Sprinter aan konden kruipen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

Door een technisch probleem kan 831 niet sneller dan 60 km/h. Oplopende vertraging vanaf Weert.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Gisteravond stond ik op Schiphol te wachten op de 964. Toen de Thalys van 19:33 aan het vertrekken was, kwam er een S&V-mevrouw naar mij toe, die vertelde dat mijn trein niet reed wegens een defecte trein op de HSL. Alternatief was de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] of de volgende ICD van 20:09. Het uitvallen van deze trein werd pas om 19:35 omgeroepen.
Om 19:39 kwam er uiteraard wel een AMRO-testtrein voorbij rijden op spoor 6.

Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door MdJ »

South West Tours Intergo "Van Oeveren 66" op het treinvervangend vervoer Apeldoorn-Deventer.:)

Apd-Apdo met een 8persoons taxibus, Apd-Twl-Dv met een 18 persoonsbusje van Brinker.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Voor het treinvervangend vervoer tussen Zwolle en Rheine (als vervanging voor de IC-Berlijn en blijkbaar ook ter ontlasting van Apeldoorn) zag ik bij station Zwolle een stel Duitse bussen klaarstaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

waldo79 schreef:Door een technisch probleem kan 831 niet sneller dan 60 km/h. Oplopende vertraging vanaf Weert.
Zo vlak voor Ec bleek de storing in de tractie-installatie weer voorbij en kon met gezwinde spoed vaart gezet worden naar Sittard. Aldaar een +13 bij binnenkomst. Mijn aansluiting op 6831 bleef behouden :) Complimenten aan de HC om de reizigers goed op de hoogte te houden van het reilen en zeilen onderweg, zelfs een vrij keurige samenvatting in het Engels.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door gliderfighter »

Apart: Ik zit nu in de IC Heerlen tussen Ut en Ht. Te Geldermalsen trekt de sprinter naar Breda ook net op. Wat blijkt, hij gaat links rijden en trekt gewoon op, net zoals ons. Opeens gaat hij hard in de remmen, om nu denk ik achter ons te verdwijnen. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Nogal apart.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

Dat zou goed kunnen, de sprinter is dan in ieder geval op tijd vertrokken. Dat hij voorbij het perron stil komt te staan is dan minder belangrijk :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Justin »

gliderfighter schreef:Apart: Ik zit nu in de IC Heerlen tussen Ut en Ht. Te Geldermalsen trekt de sprinter naar Breda ook net op. Wat blijkt, hij gaat links rijden en trekt gewoon op, net zoals ons. Opeens gaat hij hard in de remmen, om nu denk ik achter ons te verdwijnen. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Nogal apart.
Gebeurt dagelijks... heb die sprinter namelijk erg vaak, waarbij de IC mij inhaalt ergens tussen Gdm en Zbm. Uiteraard niet altijd vlekkeloos, wanneer de tegentrein uit Zbm wat laat is.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Aking »

VIRM schreef:Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
NEE!!!!!11!1!!1 HET PLEBS MAG NOOIT ZOMAAR MET DE THALYS MEE WANT DAT IS EEN HELE SPECIALE TREIN!!111!1!1!111111!
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Mr-W »

VIRM schreef: Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
Volgens mij zegt Europese regelgeving hier iets over, in een aantal gevallen mag je een treincatogorie hoger nemen onder bepaalde omstandigheden.
In de praktijk komt het erop neer dat reizigers met een NS kaartje geweigerd worden in de Thalys.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Alleen bij vertragingen van meer dan 60 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Staat dit ergens in de voorwaarden (graag een linkje er naar toe)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Uit mijn hoofd EU-verordening 1371/2007, link is vast te vinden via Google.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten