Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

ik zag dat TCR bij een van zijn amba's de Arriva kleuren eraf heeft gehaald. die gaan dus (waarschijnlijk) gewoon weer mee naar Connexxion.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Vandaag lag het vervoersplan van Connexxion in de kantine.

Enkele dingen die mij opvielen:

- Lijn 104 gaat tijdens de daluren in de winterperiode weer 2x per uur rijden tussen Ouddorp en Renesse.

- Lijn 134 gaat tijdens de spits 2x per uur rijden met 12 meter bussen en tijdens de daluren 1x per uur met een kleiner voertuig. (wat een geldverspilling :!: )

- Lijn 135 gaat s'avonds en op zondag met een taxibus rijden.

- Lijn 138 gaat ook s'avonds met een taxibus rijden. (lijkt mij ook niet nodig)

- Lijn 160 gaat tijdens de daluren 2x per uur rijden. Verder gaan alle ritten via Heinenoord Dorp rijden. Ik benieuwd hoe ze dat met de rijtijd gaan doen. Verder zullen alle ritten vanaf Heinenoord Busstation doorrijden naar Rotterdam Zuidplein.

- Lijn 163 vervalt s'avonds en in het weekend.

- Lijn 164 gaat helemaal niet meer rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Terwijl er in 2006 tijdens de daluren nog 4x per uur tussen Numansdorp en Rotterdam Zuidplein werd gereden. :!: s'Avonds en op zondag gaat er een pendelbusje rijden tussen Numansdorp en Zuid-Beijerland.

- Lijn 166 gaat in de avond en in het weekend rijden tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zondagavond vervalt wel de verbinding tussen 's-Gravendeel en Dordrecht CS :!:

- Lijn 167 rijdt alleen tijdens spits tussen Heinenoord en Rotterdam Zuidplein. Op zaterdag wordt er overdag 2x per uur gereden. Verder wordt Puttershoek ook s'avonds en op zondag overgeslagen.

- Lijn 168 rijdt s'ochtends nog maar 1 rit vanaf Heinenoord naar Dordrecht, s'middags zijn dat er 7 richting Heinenoord Busstation. Dus de snelle verbinding tussen 's-Gravendeel en Rotterdam Zuidplein wordt ook om zeep geholpen.

- Lijn 169 blijft ook tijdens daluren rijden tussen Willemstad en Numansdorp A29. De provincie Noord Brabant heeft volgens mij de portemonnee getrokken voor deze lijn.

- Lijn 170 gaat tijdens de middagspits 2x per uur rijden tussen Rotterdam en Goudswaard.

- Lijn 171 blijft gelukkig rijden tijdens de avonduren.

- Lijn 174 rijdt s'ochtends 7x per uur en s'middags 4x per uur. (dit is nu 6x per uur)

- Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.

- Lijn 177 neemt s'ochtends de extra ritten van lijn 167 over.

- Lijn 180 wordt vervangen door lijn 680

- Lijn 185 ('s-Gravendeel - Mookhoek - Strijensas) gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling :!: )

- Lijn 197 gaat ook in de avonduren met een taxibus rijden. (geldverspilling :!: )

- Lijn 436 (ons paradepaardje :') ) gaat tijdens de spitsuren maar 2x per uur de sneldienst route rijden. De frequentie tussen Dirksland en Rotterdam wordt tijdens de spits 6x per uur en tussen Oude-Tonge en Rotterdam wordt het 8x per uur.

- Lijn 665 vervangt lijn 165 met s'ochtends 3 ritjes en s'middags maar 2.

- Lijn 669 krijgt gelukkig zowel tijdens ochtendspits als in de middagspits extra ritten in beide richtingen vanwege het vervallen lijn 169 tussen Numansdorp en Oud-Beijerland.

- Lijn 680 vervangt lijn 180 met s'ochtends 2 ritjes en s'middags maar 3.

- Lijn 810 keert weer terug. Ook dit is geldverspilling. Dat geld kan je beter in stoppen in een verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse.
Laatst gewijzigd door OV Hoekschewaard op di 22 sep 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OV Hoekschewaard schreef: - Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.
Jee. de 176 keert terug naar Dordt. Wel jammer dat de 166 's avonds niet meer doorrijdt naar Dordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Van het deels schrappen van lijn 163 snap ik nog steeds niet veel. Arriva heeft de frequentie (juist ook in het weekend) toch juist meermalen opgeschroefd i.v.m. toegenomen vraag?!
De inzet op lijn 134 en 138 lijkt inderdaad erg overdadig... Zeker als lijn 134 dezelfde route blijft rijden...
Gemiste kans dat lijn 436 maar zo weinig via de sneldienstroute rijdt. Hopelijk verkort men dan wel de wachttijd in Oude-Tonge (die nu op papier wel meevalt, maar in de praktijk vaak ruim vijf minuten is).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Hoe moet ik de verdeling van de verschillende eindpunten van lijn 436 in de spits opvatten?
Iets als dit:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam

De verbinding Rotterdam - Numansdorp wordt ook wel minder: geen rechtstreekse verbinding met 164 meer en een frequentieverlaging op lijn 174.

Overigens kan een taxibus soms voordeliger uitpakken dan een belbus: het is een aantrekkelijker product voor de reiziger en ook voor een belbus moet je altijd ergens een chauffeur paraat hebben staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef:Van het deels schrappen van lijn 163 snap ik nog steeds niet veel. Arriva heeft de frequentie (juist ook in het weekend) toch juist meermalen opgeschroefd i.v.m. toegenomen vraag?!
De inzet op lijn 134 en 138 lijkt inderdaad erg overdadig... Zeker als lijn 134 dezelfde route blijft rijden...
Gemiste kans dat lijn 436 maar zo weinig via de sneldienstroute rijdt. Hopelijk verkort men dan wel de wachttijd in Oude-Tonge (die nu op papier wel meevalt, maar in de praktijk vaak ruim vijf minuten is).
Als Connexxion gewoon tijdens de spitsuren de ritten goed verdeeld tussen Oude-Tonge en Rotterdam, dan kan je de wachttijd helemaal schrappen. Zeker nu de garage in Dirksland komt, zal er ook veel minder afgelost worden in Oude-Tonge.

Lijn 163 is de laatste jaren vooral tijdens de daluren drukker geworden en die ritten blijven gewoon rijden. In het weekend vervoer je nooit meer dan 4 reizigers per rit.
Meltrain schreef:Hoe moet ik de verdeling van de verschillende eindpunten van lijn 436 in de spits opvatten?
Iets als dit:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam
Dan vergeet je nog 2x/uur Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

OV Hoekschewaard schreef:Vandaag lag het vervoersplan van Connexxion in de kantine.

Enkele dingen die mij opvielen:

- Lijn 665 vervangt lijn 165 met s'ochtends 3 ritjes en s'middags maar 2.

- Lijn 669 krijgt gelukkig zowel tijdens ochtendspits als in de middagspits extra ritten in beide richtingen vanwege het vervallen lijn 169 tussen Numansdorp en Oud-Beijerland.

- Lijn 680 vervangt lijn 180 met s'ochtends 2 ritjes en s'middags maar 3.
Worden/ zijn deze drie lijnen dan scholierenlijnen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Lijn 669 bestaat al (als scholierenlijn) en krijgt meer ritten omdat lijn 169 wordt ingekort. Op dit moment begint lijn 669 bij Numansdorp A29, maar ik heb begrepen dat die lijn weer verlengd wordt naar Willemstad.

Lijn 665 was tot begin dit jaar een scholierenlijn en die wordt weer in het leven geroepen omdat lijn 165 wordt opgeheven / vervangen door een taxibus (lijn 185).

Lijn 180 wordt inderdaad omgezet in een scholierenlijn 680.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam een Wit/groene Amba tegen bij het Ziekenhuis Dordwijk. Weet iemand hier meer over?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

ik denk export
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

arjano1978 schreef:ik denk export
Nee, hij reed in de normale dienst. ik denk op de 165.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Wellicht een van de ambassadors die nog naar Zeeland moet gaan of een ambassador die alvast in de nieuwe kleurstelling gestoken is. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Arriva heeft ook wit/groene bussen, toch? :P
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat was waarschijnlijk de TCR 426 die alvast een Connexxion jasje aan heeft. Ik heb vanochtend nog minstens 2 TCR amba's gespot die geschuurd en wel rond rijden. Dus die zullen binnenkort ook wel groen wit zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat ik OV Hoekschewaard maar es moet geloven... :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

De aanleg van de nieuwe halte in sommelsdijk is bijna klaar. De halte gaat sommelsdijk zuid heten.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:Dat was waarschijnlijk de TCR 426 die alvast een Connexxion jasje aan heeft. Ik heb vanochtend nog minstens 2 TCR amba's gespot die geschuurd en wel rond rijden. Dus die zullen binnenkort ook wel groen wit zijn.
Ja, dat is inderdaad de 426 van TCR, heb 'm vandaag nog van dichtbij gezien.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:Op het traject tussen Renesse en Ouddorp is de 104 inderdaad wat minder bezet maar tussen Ouddorp, Stellendam en Hellevoetsluis is hij altijd wel redelijk gevuld hoor. Alleen in de zomervakantie kan het druk zijn tussen Renesse en Ouddorp en dan is het zelfs mogelijk dat TCR een gelede bus inzet.

De 104 had echt wel elk uur gereden met als aanvulling de 136 tussen Stellendam en Ouddorp als het stukje tussen Hellevoetsluis en Stellendam niet rendabel genoeg was voor een halfuursdienst.
In de avondspits (ca. 16.30 uur) stappen momenteel ongeveer 40 personen in Stellendam over uit lijn 136 naar lijn 104 richting Ouddorp.
Dit wordt mede veroorzaakt doordat lijn 639 richting Ouddorp overbelast is, vooral op maandag. Er worden te weinig of helemaal geen gelede (TCR) bussen ingezet voor lijn 639. Bij Middelharnis Gemeentehuis is de bus van lijn 639 direct tjokvol en kunnen sommige passagiers er niet meer bij.
Deze klacht is meerdere keren gemeld bij Arriva.
Laat straks Connexxion lijn 136 (vooral) in de spits doortrekken naar Ouddorp Bernhardweg...
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik denk dat connexxion lijn 436 in de spits niet doortrekt, dat staat in het vervoersplan (staat een paar pagina's terug.)
- er komt geen directe verbinding tussen rotterdam en ouddorp in de spits.
Ook de tcr 421 heeft z'n nieuwe kleuren al.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:De aanleg van de nieuwe halte in sommelsdijk is bijna klaar. De halte gaat sommelsdijk zuid heten.
Aan de halte Ziekenhuis Dirksland zijn ze nog niet begonnen, hoewel.... bijna alle ruiten van het bushokje zijn aan diggelen geslagen :?
Dat is dan alvast het begin :D
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Ik denk dat connexxion lijn 436 in de spits niet doortrekt, dat staat in het vervoersplan (staat een paar pagina's terug.)
- er komt geen directe verbinding tussen rotterdam en ouddorp in de spits.

Dat is erg jammer...

Ook de tcr 421 heeft z'n nieuwe kleuren al.
Ja, dat klopt, gisteren zien rijden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef:Aan de halte Ziekenhuis Dirksland zijn ze nog niet begonnen, hoewel.... bijna alle ruiten van het bushokje zijn aan diggelen geslagen :?
Dat is dan alvast het begin :D
Tja, het is de laatste tijd weer bijna elke zaterdagavond raak... Sneue mensen die dat doen! :neg: :roll:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Een chauffeur van TCR vertelde mij dat Connexxion vanaf 2016 / 2017 30% moet bezuinigen.
Als je dan ziet hoe weinig passagiers er op zaterdag en zondag op de Kop van Goeree met OV reizen: maak daarvan maar een Belbus, dat is ook een besparing.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Naar verluidt komt de nieuwe Connexxion-stalling op (of bij) het terrein van transportbedrijf Van Dongen aan het Korteweegje in Dirksland. Het zou om een niet-overdekte stalling gaan. Blijkbaar zijn chauffeurs er erg benieuwd naar, want afgelopen begonnen meerdere chauffeurs er uit zichzelf over. :P
Dit wordt nog steeds verteld en ook dat de stalling in Oude-Tonge verhuurd wordt en niet door Connexxion gebruikt gaat worden.
Overigens lekker handig voor de chauffeurs als de ruiten bevroren zijn :(
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door marvinkok »

Hier in Twente zijn ook alle stallingen buiten (met uitzondering van Goor). Daarom staat er in de winter een sproeier met ruitontdooier. Even spuiten en op pad...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten