OVer Missers in de Reisinformatie #41

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:Syntus heeft dat wel goed voor elkaar op de Veluwe. Dan vraag ik me af, zit er dan een fout in de software? Of is het gewoon zo ingesteld uit gemak?
In Twente is het ook prima geregeld, een aantal lijnen met vaste overgangen (50-51, 22-24, 81-167) geeft zelfs aan "50 Borne verder als lijn 51 Almelo" of "22 Centraal Station -> 24 Schelfhorst". Ook wisselt van veel lijnen de via onderweg, op lijn 64 zelfs een keer of 3-4 (in 1,5 uur tijd).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door regenmaker »

Veluwe en valleilijn wisselen ook tijdens het rijden van via bestemming. Op lijn 88 staat nu eerst: Ede via Hoevestein en Campus/Atlas. Met afwisselend Hoevestein en Campus/Atlas. Als de lijn daar voorbij is staat er: Station Ede-Wagening via Zkh gelderse vallei.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik zeg het 2e... Er kan zó veel meer.
Zeker bij Arriva ja. Voordat de automatische filminstelling via Albatros er kwam zijn er zelfs lijnen geweest waarvoor van invoering tot opheffing geen bestemming in het systeem zat :roll:
Maargoed, Connexxion was ook nooit al te goed in nuttige via's. Het meest tenenkrommend waren dan nog wel sommige lijnen in de regio Utrecht waar je bestemmingen had als "Driebergen via Driebrgn-Zst Station" waarbij die enorm afgekorte bestemming dan liefst ook nog scrollend op de film stond. Qbuzz heeft dan soms wel wat kleine lettertjes op de film, maar doet het qua nuttige via's wel beter. Hoewel er soms ook weer lijnen met opvallend weinig via's zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door chemie »

dennistd schreef:
regenmaker schreef:Syntus heeft dat wel goed voor elkaar op de Veluwe. Dan vraag ik me af, zit er dan een fout in de software? Of is het gewoon zo ingesteld uit gemak?
In Twente is het ook prima geregeld, een aantal lijnen met vaste overgangen (50-51, 22-24, 81-167) geeft zelfs aan "50 Borne verder als lijn 51 Almelo" of "22 Centraal Station -> 24 Schelfhorst". Ook wisselt van veel lijnen de via onderweg, op lijn 64 zelfs een keer of 3-4 (in 1,5 uur tijd).
Er was een tijd waarin lijn 53 in de avond filmde: Haaksbergen busstation via Haaksbergen. :P
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:
Stefan schreef:Ik zeg het 2e... Er kan zó veel meer.
Zeker bij Arriva ja. Voordat de automatische filminstelling via Albatros er kwam zijn er zelfs lijnen geweest waarvoor van invoering tot opheffing geen bestemming in het systeem zat :roll:
Maargoed, Connexxion was ook nooit al te goed in nuttige via's. Het meest tenenkrommend waren dan nog wel sommige lijnen in de regio Utrecht waar je bestemmingen had als "Driebergen via Driebrgn-Zst Station" waarbij die enorm afgekorte bestemming dan liefst ook nog scrollend op de film stond. Qbuzz heeft dan soms wel wat kleine lettertjes op de film, maar doet het qua nuttige via's wel beter. Hoewel er soms ook weer lijnen met opvallend weinig via's zijn.
Klopt. Meest nutteloze toevoeging vond ik in de Connexxion-tijd de via op lijn 41 naar Wijk bij Duurstede: die toonde toen Wijk bij Duurstede via Bunnik. De andere kant op ontbrak de via dan weer.
Die via Bunnik voegde niet heel veel toe, aangezien alle bussen naar Wijk bij Duurstede langs Bunnik gaan (station of centrum). Als er nou via Bunnik Centrum had gestaan had ik het nog wel logisch gevonden.

Overigens ging die via ook gepaard met problemen met het scherm met eerstvolgende haltes in de bus zelf: op het moment dat die via niet meer werd getoond viel spontaan dat scherm uit.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

chemie schreef:
dennistd schreef:
regenmaker schreef:Syntus heeft dat wel goed voor elkaar op de Veluwe. Dan vraag ik me af, zit er dan een fout in de software? Of is het gewoon zo ingesteld uit gemak?
In Twente is het ook prima geregeld, een aantal lijnen met vaste overgangen (50-51, 22-24, 81-167) geeft zelfs aan "50 Borne verder als lijn 51 Almelo" of "22 Centraal Station -> 24 Schelfhorst". Ook wisselt van veel lijnen de via onderweg, op lijn 64 zelfs een keer of 3-4 (in 1,5 uur tijd).
Er was een tijd waarin lijn 53 in de avond filmde: Haaksbergen busstation via Haaksbergen. :P
Dat was in de Connexxion-tijd inderdaad met de ritten die via de Richterstraat reden. Overigens niet alleen in de avond, maar op alle momenten dat lijn 59 niet reed ;)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door huibe »

Waarom kan de NS reisplanner niet aan dat als je de stoptrein naar Zwolle mist op Europaprk, je net zo snel in Rotterdam kunt zijn door de stoptrein naat Groningen CS te stappen? (Je komt dan uit in dezelfde IC waar je andets in Assen of Zwolle was overgestapt)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Tochjo »

Die adviezen geeft de reisplanner wel, maar dan moet je het vakje "Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart" aanvinken. Met een niet-afgekocht reisrecht mag je de omweg niet maken. Reis je op saldo, dan moet je in Groningen ook uit- en weer inchecken, omdat je een via-reis maakt.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door chemie »

Tochjo schreef:Die adviezen geeft de reisplanner wel, maar dan moet je het vakje "Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart" aanvinken. Met een niet-afgekocht reisrecht mag je de omweg niet maken. Reis je op saldo, dan moet je in Groningen ook uit- en weer inchecken, omdat je een via-reis maakt.
Terugsteken, right?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door huibe »

Kijk weer wat geleerd. Ik reis op een Blokker dagkaart dus dat is geen probleem.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Wubbo »

Het voordisplay van een MAN had er in Utrecht vandaag niet veel zin in: de bus ging naar Centraal. Lekker duidelijk :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Ik kwam in Utrecht ook nog een flexbus met identiteitscrisis tegen... neem tenminste aan dat 'ie als lijn 12 naar De Uithof over de Adama van Scheltemabaan reed en niet als lijn 128 ri. Uithof zoals op het display stond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Vanmiddag na het boodschappen doen in de stad kwam ik Arriva-bus 8030 tegen in de huisstijl van Brabant (kots) die filmde '56 Busstation'. Much duidelijkheid. Welk busstation?
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Justin »

Gisteren op Amsterdam Holendrecht:

Lijn 54 wordt gesplitst: het voorste en achterste gedeelte gaat naar Centraal Station, het middelste gedeelte naar Isolatorweg...

Afbeelding
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Haha, die had ik nog nooit gezien :P Isolaaal Station zie ik wel vaker voorbij komen..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door STF »

Of slechts "Sta" i.p.v. Station:

Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Justin »

Dat zoveel mis kan gaan met zo weinig bestemmingen :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Ja hoe werken die PID's ook alweer? Scherm is opgedeeld in vakjes, en hoorde eens dat er een geel spulletje achter de vakjes zit, maar dat een vakje nog wel eens blijft hangen waardoor je dit soort rare dingen krijgt?

Nu ik nog eens naar die foto van STF kijk, hier lijkt me geen sprake van dat een vakje is blijven hangen. De letters 'al Sta' staan op de onderste regel een stukje verder naar voren ten opzichte van het originele woord 'Centraal Station' erboven.. dus er is iets anders mis. Data half ingeladen ofzo? Geen idee :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Begin 2016 krijgen we trouwens nieuwe PID's, te beginnen op de Oostlijnen *O* Zou eerst op de Ringlijn zijn, maar de Oostlijnen zijn nu naar voren gehaald zodat het de verbouwing niet in de weg gaat zitten die medio 2016 van start gaat. Het gaan LCD-schermen worden. Met M-prefix en lijnkleuren en aftellend in minuten in plaats van kloktijd *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Nu ik nog eens naar die foto van STF kijk, hier lijkt me geen sprake van dat een vakje is blijven hangen. De letters 'al Sta' staan op de onderste regel een stukje verder naar voren ten opzichte van het originele woord 'Centraal Station' erboven.. dus er is iets anders mis. Data half ingeladen ofzo? Geen idee :P
Op de foto van Justin geldt hetzelfde: op de onderste regel is "torweg" ongeveer een letter eerder dan op de bovenste regel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door STF »

Zouden die displays soms de data draadloos aangeleverd krijgen en het signaal aan de zwakke kant zijn, waardoor er vreemde teksten op komen te staan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Nu ik nog eens naar die foto van STF kijk, hier lijkt me geen sprake van dat een vakje is blijven hangen. De letters 'al Sta' staan op de onderste regel een stukje verder naar voren ten opzichte van het originele woord 'Centraal Station' erboven.. dus er is iets anders mis.
Dat er een verspringing in zit komt doordat het aantal tekens wel klopt, maar het zijn alleen de verkeerde tekens. Isola en Centr zijn immers beide vijf letters, maar in de eerste zitten meer smallere. Blijkbaar blijven dus bij het verspringen de eerste paar tekens hangen en wordt de rest er keurig op de juiste plek achter aangevuld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door ArrivaBas »

Ardan schreef:Vanmiddag na het boodschappen doen in de stad kwam ik Arriva-bus 8030 tegen in de huisstijl van Brabant (kots) die filmde '56 Busstation'. Much duidelijkheid. Welk busstation?
Ik denk dat hij Borculo bedoelde...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Nee dus.

Nou weet ik dat Syntus en eurobahn hetzelfde moederbedrijf hebben maar om eurobahn-werkzaamheden op de site van Syntus te vermelden is toch opvallend :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

Dat is een fout van het geweldige bedrijf dat 9292 heet. Die zet werkzaamheden van Eurobahn altijd onder Syntus, waardoor ze ook op de Syntus-site verschijnen (die haalt de werkzaamheden namelijk weer van 9292). Vaak missen er ook omleidingen, of staan er nog omleiding vermeld die niet meer van kracht zijn. Beter zou een koppeling zijn aan het systeem waar de omleidingen voor de chauffeurs in staan, die is wel actueel namelijk.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten