Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Maar daar betaal je ook zeg maar het Hoppertarief?

Vind trouwens dat in de duitse vertaling het woord "unzulässig" niet moeten gebruiken (bij de halte op Texel bij de veerboot) voor iets dat niet geldig is; zijnde de ov-chipkaart. Dat woord betekend ongeoorloofd, niet toegestaan em/of verboden. Als ze nu gewoon "nicht gültig" gebruiken dan is het wat duidelijker.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

groningen schreef:Als ze nu gewoon "nicht gültig" gebruiken dan is het wat duidelijker.
Stuur een mailtje naar Connexxion, misschien hebben ze geen idee. :P
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Dat is de extra pendelbus, kijk maar...
Afbeelding
groningen schreef:Maar daar betaal je ook zeg maar het Hoppertarief?
Het is gewoon de versterkende lijndienst van lijn 28. Hij rijdt volgens mij een alternatieve route tussen de Veerhaven en de Elemert. Daar moet worden overgestapt op de reguliere lijn 28. Daar hoeft niet het Hoppertarief voor betaald te worden. Sterker nog, met het gekochte kaartje in de versterkende bus kan zelfs worden overgestapt op de reguliere lijn 28 naar de Koog (in tegenstelling tot de regels die zeggen dat er niet mag worden overgestapt en er dus een nieuw kaartje gekocht moet worden).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Tochjo »

Over enkele minuten weer even bij Kassa, op NPO1.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Voor een ieder wie dacht dat er geen humor meer te vinden was bij de materieelplanning: ProCity 3768 rijdt momenteel zijn rondjes op lijn 28, nu richting Den Helder, aldus de radar. :mrgreen:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Haha een procity is toch zo'n invalidebus met 20 zitplaatsen? Zeker weer een gelede Texelhopperbus met pannen aan de kant...... Volgens mij heeft Texeltours als onderaannemer van Connexxion deze ProCity in de stalling staan in Oudeschild....!

Iemand afgelopen zaterdag de aflevering van Kassa gezien? 2 buschauffeurs van Connexxion die werden geïnterviewd laten geen spaan heel van het hele project en lieten ook op enkele ritten iedereen voor niks de bus in om de boot naar Den Helder maar te halen....! Dit project is gedoemd te mislukken en over ongeveer 1 jaar zijn de lijnen 29,33 en 827 weer terug.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Je weet hoe politici zijn; nooit hun nederlaag toe geven. Waarom denk je dat ik met mijn Kruidvatkaartje met trein en bus toch maar de fiets meenam toen ik vrij recent Texel bezocht. Ik ga niet 3 keer betalen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Gekko123 »

Inderdaad. Reizigers en het gewone beroepsvolk zeggen dat het is geflopt, maar de politiek zal het er wel weer volledig doorheen drukken. Om over pakweg een jaar versteld te staan van de enorme daling in busreizigers op Texel :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Milco »

BusFreakRotterdam schreef:Iemand afgelopen zaterdag de aflevering van Kassa gezien?
Ja, ik heb het gezien inderdaad. Wat een waardeloos gedoe allemaal, die hele Texelhopper... Het is gewoon één grote teringzooi geworden met het busvervoer op Texel. Een uur van te voren je busje reserveren omdat de huidige reguliere bus (de 28) er niet meer komt... :') En daarnaast bij ieder nieuw ritje weer €3,- betalen is helemaal van te zotte natuurlijk. Hoe jaag je reizigers weg? De chauffeurs trappen voortdurend hun gaspedaal in om de boot te kunnen halen. Dienstregeling halen is niet te doen want de reizigers snappen er ook geen hol van en volkomen logisch naar mijn mening...
En idd de politiek maar serieus praten... Hoewel, dat ene mens (hoe heet die t... ook alweer) was wéér niet te bereiken en/of wilde niet voor de camera praten... Toevallig hoor. -o-

Wie had dat gedacht? Van Texelhopper naar Texelflopper... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Toch zijn er ondanks de waslijst aan niet werkende vervoer op afroep systemen ook een paar die wel werken (kolibri en opstapper). De twee schakels die deze 2 vervoersmiddelen wel hebben en texelhopper niet is dat er op de periode waar wel een regelmatige stroom reizigers is wel volgens gewone dienstregeling wordt gereden, en dat het makkelijk, bij de buschaffeur, af te rekenen is.
Vooral dat laatste maakt het een zoveel grotere drempel om te rerveren.
Ik heb geen onderschrift
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Jonkervoort »

Gekko123 schreef:Inderdaad. Reizigers en het gewone beroepsvolk zeggen dat het is geflopt, maar de politiek zal het er wel weer volledig doorheen drukken. Om over pakweg een jaar versteld te staan van de enorme daling in busreizigers op Texel :')
En om dat als excuus te gebruiken om bv. lijn 28 op rustige uren ('s avonds & delen v/d zondag) te schappen. Of om de Hopperbusjes alleen nog maar op bepaalde drukke punten te laten komen i.p.v. bij alle verschillende opstapplaatsen op het eiland. En dan heeft de provincie wél geld bespaard!
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Roeland »

Texel is totaal ongeschikt voor dit soort concepten.
Texel heeft volgens mij een "vervoerstructuur" die vraagt om lijngebonden vervoer:
- hele jaar door: ieder uur een verbinding tussen de Veerhaven en de dorpen
- in het toeristenseizoen: versterkingsritten vanaf de Veerhaven van/naar de toeristische verblijfslocaties
Waarbij ook nog eens geldt, dat Texel veel eenmalige gasten heeft, die niets snappen van een of ander ingewikkeld, afwijkend, exotisch vervoersconcept.

Zo'n flexbus- of opstapper-achtig idee is volgens mij meer geschikt voor dunbevolkte gebieden, met kleine dorpjes, waar een spoorlijn of een doorgaande "dikke" buslijn loopt, waar de gemiddelde scholier/student uit de dorpjes makkelijk naar toe kan fietsen, maar waar je voor het sociaal-maatschappelijke vervoer nog "iets" aanvullends wilt. Of voor plattelandsgebieden met heel gevarieerde bestemmingen (dus niet één duidelijke bestemming waar "iedereen" naar toe wil).
Bijvoorbeeld voor dorpjes als Rilland, die een paar km. bij het station vandaan liggen. Of rond die noordelijke spoorlijnen van Arriva, waar je veel van die kleine dorpjes hebt. Maar NIET voor een eiland dat relatief sterk op Den Burg en op de Veerhaven is georiënteerd (en dus twee duidelijke hoofdbestemmingen heeft).

Misschien krijgen we straks, als de provincie met deze onzin doorgaat, de TEBO (Texels Eigen Bus Onderneming) om het eiland fatsoenlijk te ontsluiten...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Globetrotter »

sirvinniei schreef:Toch zijn er ondanks de waslijst aan niet werkende vervoer op afroep systemen ook een paar die wel werken (kolibri en opstapper). De twee schakels die deze 2 vervoersmiddelen wel hebben en texelhopper niet is dat er op de periode waar wel een regelmatige stroom reizigers is wel volgens gewone dienstregeling wordt gereden, en dat het makkelijk, bij de buschaffeur, af te rekenen is.
Vooral dat laatste maakt het een zoveel grotere drempel om te rerveren.
Volgens mij zijn kolibri en opstapper op zichzelf geen slechte concepten indien ze de rol van aanvullend openbaar vervoer vervullen. Echter zijn de bestelbare busdiensten een vervanging van een 'vaste' verbinding. Dan is het een achteruitgang, omdat reizigers al gewend waren aan een gewone busverbinding.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Wubbo »

Op de site van OV Magazine staat een fotoreportage.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ODRAIL »

Roeland schreef:Misschien krijgen we straks, als de provincie met deze onzin doorgaat, de TEBO (Texels Eigen Bus Onderneming) om het eiland fatsoenlijk te ontsluiten...
Daar kan wel wat inzitten ja. In het verleden heeft de TESO ook een busdienst gehad op het eiland. Dus wie weet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Lijkt mij sterk dat dit gaat gebeuren, de overheid mag geen eigen busbedrijf bezitten van de wet.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Lijkt mij sterk dat dit gaat gebeuren, de overheid mag geen eigen busbedrijf bezitten van de wet.
Dat scheelt, TESO is grotendeels in handen van de eilandbewoners :wink:

https://www.teso.nl/nl/teso-mainmenu-70 ... inmenu-111
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:
Hainje schreef:Lijkt mij sterk dat dit gaat gebeuren, de overheid mag geen eigen busbedrijf bezitten van de wet.
Dat scheelt, TESO is grotendeels in handen van de eilandbewoners :wink:

https://www.teso.nl/nl/teso-mainmenu-70 ... inmenu-111
Dat weet ik, maar de boot is volgens mij een hele andere wet dan de bus. Of is de privatiseringsplicht niet zo strikt.
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door SuperGhost »

NS en Qbuzz zijn in handen van de landelijke overheid.
HTM is deel in handen van de landelijke overheid, deels van de lokale overheid (Den Haag)
RET en GVB zijn in handen van de lokale overheid.

Arriva is in handen van de Duitse overheid.
etc.
etc.

In principe zijn vrijwel alle OV-bedrijven in Nederland in handen van een overheid.

Het enige wat volgens mij niet mag is onderhands gunnen aan je eigen OV-bedrijfje (behalve dan weer de staat en de gemeenten Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, die mogen dan wel weer onderhands gunnen aan respectievelijk NS, GVB, RET en HTM)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Lijkt mij sterk dat dit gaat gebeuren, de overheid mag geen eigen busbedrijf bezitten van de wet.
Misschien een idee om een OVinNL busmaatschappij te beginnen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Het heeft met de situatie op Texel sowieso niets te maken. Connexxion is slechts uitvoerder van wat er door de concessieverlener (in samenwerking met gemeente en toestemming van het rijk) is bekokstoofd. En een concurrerend ov-bedrijf mag niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

De OV chipkaart is niet geldig op Texel, kortom er IS helemaal geen openbaar vervoer meer. :evil:
(kortom, ik zie een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Somoht »

Het is iig een stukje meer OV dan gisterenmiddag; we hebben het ding op Google Maps Transit gekregen :P https://www.google.nl/maps/dir/52.35748 ... m2!4m1!3e3
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Geert »

De bus vaart naast de veerboot? :P
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Somoht »

Bus in de boot en de boot heeft niet een echt vaste route ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten