Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

edje schreef:
julsteren schreef:Ik heb er eentje in m'n Syntus App toegevoegd, er staat wel dat ik hem kan gebruiken tot 30 juni 2016, wat dus niet waar is.
Is het niet zo, dat je actiecode kunt gebruiken tot eind augustus, maar dat het weekendkaartje zelf langer geldig is.
Sterker nog In de app is het kaartje 1 jaar geldig tot de datum & Tijd van de aankoop in 2015
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Ah, dat maakt een hoop duidelijk.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Twente

Bericht door edje »

Werkzaamheden in Hengelo.
Vanaf 16 augustus wijziging lijn 12 en 14 in Hengelo i.v.m. werkzaamheden

In verband met diverse werkzaamheden aan de weg en het spoor kunnen de bussen van lijn 12 en lijn 14 in Hengelo vanaf 16 augustus geen gebruik maken van de spoorwegovergang op de Geerdinksweg. Dit heeft gevolgen voor de route en vertrektijden van beide lijnen.

Wat wijzigt er?
Van 16 augustus t/m medio december worden lijn 12 en lijn 14 opgedeeld:
Aan de noordzijde van de spoorlijn tussen het Gezondheidspark en het Centraal Station begint en eindigt de bus bij het Gezondheidspark. Hier keert de bus.
Aan de zuidzijde begint en eindigt de bus bij de Venderinkslaan. Hier keert de bus.

Met welke buslijn moet ik reizen?
Gezondheidspark - Centraal Station (altijd overstappen!) - Sportlaan Driene: u reist met lijn 12.
Sportlaan Driene - Centraal Station – Venderinksweg: u reist met lijn 12.
Venderinksweg - Centraal Station: u reist met lijn 14.
Centraal Station – Gezondheidspark: u reist met lijn 14.

Lijn 14 rijdt nu, net als lijn 12, ook op zaterdag en zondag. Houdt u rekening met gewijzigde vertrektijden.

Kijk voor een actueel reisadvies op 9292.nl of check de vertrektijd op uw bushalte.


Hieronder vindt u de gewijzigde dienstregeling van lijn 12 en 14.

Bus naar de venderinksweg....
Nou ken ik de plek daar redelijk goed...
Maar lijkt me niet handig om op die weg met een grote bus te komen

https://www.google.nl/maps/@52.261023,6 ... 312!8i6656
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Daniel »

Er staat dat de bus keert bij de Venderinksweg, niet dat 'ie in die straat keert. Op je gelinkte kaartje is mooi te zien dat die straat uitkomt op een rotonde, een best wel logische plek om met een bus te keren. De tijdelijke halte zal dan wen Venderinksweg heten gezien je net niet bij halte Krabbenbosplein kunt komen. Verderop zie ik op de kaart immers geen echte handige plekken om te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Op dat stukje waar je link heen verwijst komen dan ook geen bussen volgens mij :mrgreen:

Er wordt vanaf het Krabbenbosplein gewoon de Krabbenbosweg in gereden, dan linksaf Idastraat, links aanhouden op de Venderinksweg en dan terug het Krabbenbosplein op. Zo dus. Op deze wegen wordt aan één kant een parkeerverbod ingesteld als ik het goed heb.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Het klopt dat er een parkeerverbod komt. De kans is natuurlijk wel aanwezig dat als het toch niet lukt, de bus toch bij de rotonde gaat draaien.

Aan de kant van het ziekenhuis rijdt lijn 14 tot net voorbij de halte om rechtsaf naar de keerlus te gaan, de bocht wordt aangepast.
En dan gaat de bus als lijn 12 weer terug.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Na de zomervakantie rijden er schijnbaar geen snelbussen in de middag meer van de UT naar Oldenzaal. Was gisteren op de eerste volledige schooldag (UT en Saxion begonnen ook weer) goed te merken. Eind van de middag alle bussen richting Oldenzaal/Denekamp met volk tegen de voorruit geplakt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Twente

Bericht door MdJ »

De spitsritten naar Oldenzaal zijn in december (of april vanaf dat het Heekplein weer heel is) opgeheven.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Ah, dat heb ik toen dan gemist. Het viel me gisteren pas op in combinatie met het geprop in de bussen...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Eerste schooldagen hebben eerste jaars studenten het goede voornemen om colleges bij te wonen. Naarmate het jaar vordert komen steeds meer studenten erachter dat je net zo goed op je kamer/thuis kan blijven. Was ook te merken in Nijmegen. Eerste jaars snappen het dan nog niet zo goed. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Plus dat gewoon meer studenten dan al een kamer hebben en dus niet meer perse vanaf het ouderlijk huis met het OV moeten.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Verder is het ook zo dat in de eerste 2 tot 3 weken veel scholen ook leerlingen langer vasthouden en..... het reisgedrag nog niet is aangepast aan het nieuwe lesschema.

Het is eigenlijk ook veel beter om, zoals in Midden Overijssel, de dienstregeling bij het ingaan van het nieuwe schooljaar te gaan wijzigen. Dan heb je voor de winter al duidelijk zicht op waar en wanneer er versterking nodig is. Nu moet iedereen wennen aan de nieuwe schooltijden, hebben ze eindelijk het juist reismoment gevonden, dan wijzigt de dienstregeling en kunnen ze weer opnieuw beginnen.
When you're tired of London, you're tired of life
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Sowieso is de zomer beter, omdat dat forenzen ook vaak/meer vrij hebben, waardoor fouten in de dienstregeling minder problemen veroorzaken. Daarnaast heb je in de zomer vaak minder problemen met het weer dan in december.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Maar dan moet ook alles in de zomer de nieuwe.dienstregeling invoeren. Syntus is immers afhankelijk van NS (treinen), die op zijn beurt ook weer afhankelijk is van DB en NMBS. Heel Europa moet dan dus om, en ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Aan de andere kant: vroeger wijzigde de dienstregeling twee keer per jaar, en dat met alleen papieren informatie (spoor- en busboekjes). Maar tegenwoordig lijkt het wel of niemand zijn reis ook maar enigszins voorbereidt...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Wie moet het tegenwoordig nog voorbereiden dan? Met al die klokvaste tijden die we zijn gaan gebruiken kun je het al voorspellen. Dat is dus weer een nadeel van zo'n klokvaste dienstregeling: een afwijking kan al snel vervelende gevolgen hebben, omdat iedereen van de standaardtijd uit gaat (al zijn de voordelen uiteraard veel groter).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

dennistd schreef:Maar dan moet ook alles in de zomer de nieuwe dienstregeling invoeren. Syntus is immers afhankelijk van NS (treinen), die op zijn beurt ook weer afhankelijk is van DB en NMBS. Heel Europa moet dan dus om,
Eh, dat lijkt me niet. NS hanteert al vet lang de klokvaste dienstregeling, iets dat DB en NMBS pas de laatste jaren zijn gaan doen. Het is wel zo dat NS pas relatief laat (2007?) de symmetrietijd naar Europese standaard heeft aangepast ('00, '15, '30, '45, hoewel DB dat ook niet altijd strikt heeft), en ook pas sinds 2007 de dienstregeling half december aanpast, maar afhankelijk van DB en NMBS? Dat lijkt me sterk.

Ninja-edit: Meltrain pb't net dat NS al sinds 2002 de dienstregeling in december aanpast :P
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Twente

Bericht door Wubbo »

Het moment van dienstregelingswijziging is wel Europees geregeld (de zondag na de tweede zaterdag van december). Of dat een handig moment is weet ik niet, maar het is wel handig dat alle landen op hetzelfde moment hun dienstregeling wijzigen met al het grensoverschrijdende treinverkeer.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De bus die in Twente voor voorlichting gebruikt werd/wordt (Renault Master 58, ex-buurtbus 502) zag ik vandaag in het rood op de stalling Enschede staan:
Afbeelding
Wordt deze weer gebruikt als (reserve) buurtbus of is het stiekem toch nog gewoon de voorlichtingsbus?
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Concessie Twente

Bericht door Niek »

Hoe staat het eigenlijk met de ontwikkelingen rond lijn 51/27?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Naar wat ik heb vernomen van de mensen hier en de busschauffeurs word lijn 27 gekoppeld aan lijn 25, en lijn 51 word lijn 64 (Hengelo-Overdinkel via Almelo en Ootmarsum). Waarbij het materieel word doorgekoppeld aan de 53. Maar het kan ook dat lijn 51 z'n nummertje houd of het nummertje 53 krijgt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Twente

Bericht door edje »

Zag vandaag op Lijn 12 in Hengelo een kleine mercedes sprinter bus rijden in de originele Syntus kleuren.
Afbeelding
Zo 1 dus, hoe lang is dit al, en waarom?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

uit me hoofd heeft het iets te maken met de omleiding op lijn 12 & 14
zie hier meer:
http://www.syntus.nl/over-syntus/introd ... heden.aspx
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 27 sep 2015, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote met foto verwijderd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Daarmee wordt buiten de normale tijden van lijn 14 (station-woolder es-ziekenhuis-nijverheid-station, ma-vr tot 18u) lijn 14/12 gereden, dus station-ziekenhuis v.v. via de woolder es. Er zit trouwens een taxichauffeur op voor zover ik weet.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Wat betreft de lijnencombinaties in Twente vanaf december:
lijn 51 Almelo-Vriezenveen wordt lijn 83 (deze gaat ook op zaterdag 2x per uur rijden)
lijn 64 blijft ongewijzigd

Daar waar de chauffeur doorgaat van de ene op de andere lijn(bijv. 53-51-83 of 64-66 of 9-11-13) zal de bus dit ook doen. *bus*

Overige grote wijzigingen in Twente zijn:
lijn 9 gaat in de spits iedere 5 minuten rijden
lijn 15 wordt opgeheven
lijn 62: de snelbussen zullen omgezet worden in stopbussen en niet verder rijden dan Enschede Centraal.
lijn 50: de rijtijd zal ingekrompen worden en is niet meer gekoppeld aan lijn 10
When you're tired of London, you're tired of life
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Bericht door chemie »

gkw1969 schreef:Overige grote wijzigingen in Twente zijn:
lijn 9 gaat in de spits iedere 5 minuten rijden
Holymokes, iedere vijf minuten een 9?!

Dat de snelbus ermee stopt was te verwachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten