RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door Meltrain »

Gisteren vond weer de jaarlijkse donateursdag van de RTM te Ouddorp plaats en zoals elk jaar was ik daar met mijn opa ook weer bij. ;)
Zowat alle tractievoertuigen waren buiten gezet, wat een leuke line-up opleverde:
Afbeelding

Na de presentaties kwamen de trams ook in actie, te beginnen met loc 54 die even wat stoom moest afblazen:
Afbeelding

Voor de gelegenheid waren alle 12 rijvaardige goederenwagons buiten gezet en in combinatie met loc 54 leverde dat een goederentram op. Het bordje voorop de loc gaf aan dat deze loc dit jaar 100 is geworden:
Afbeelding

Naast de goederentram reden er twee personentrams: een dieseltram getrokken door motorwagen 1804 "Kievit" en een stoomtram getrokken door loc 50.
Als eerst vertrok de stoomtram en daarna de goederentram:
Afbeelding

Wij namen de stoomtram welke bij het bezoekerscentrum de goederentram inhaalde:
Afbeelding

Vanuit de tram kon ik een foto maken van de remise, gelegen tussen de duinen:
Afbeelding

Ter hoogte van de remise was de dieseltram op een zijspoor gezet zodat wij hem konden inhalen (helaas is deze foto wel een beetje onscherp :( ):
Afbeelding

Ook bus 107 "Grasklokje" was aanwezig en die kon ik vanuit de tram fotograferen:
Afbeelding

Aangekomen bij Port Zélande werd loc 50 even achter de tram gezet (waarom wordt zo dadelijk wel duidelijk). Omdat de "Kievit" er inmiddels ook aan kwam, konden ze samen op de foto:
Afbeelding

Omdat de drie trams tegelijk bij Port Zélande moesten zijn, werd de dieseltram op het zelden gebruikte kopspoortje gezet:
Afbeelding

Even later kwam de goederentram die op het doorgaande niet-perronspoor werd gezet:
Afbeelding

Hierna werd er gerangeerd: loc 54 nam de personentram over en loc 50 verplaatste enkele goederenwagens van de goederentram naar de personentram en nam later de ingekorte goederentram over.
Een overzichtsfotootje van Port Zélande met links de "Kievit" op het kopsporr en rechts loc 54 die nu voor de personentram staat. Te zien valt ook dat het best druk was :P :
Afbeelding

Ook bus "Grasklokje" was inmiddels bij Port Zélande gearriveerd. Ondanks het tegenlicht vind ik dit best een mooie foto:
Afbeelding

Mijn opa en ik hadden inmiddels het plan opgevat om dit keer niet helemaal mee te gaan tot het eindpunt maar in Port Zélande te blijven.
Hierdoor kon ik daar nog wat fotograferen en filmen, te beginnen met een film van het vertrek van loc 54:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2qLwF__FLPw[/youtube]
Om onduidelijke redenen stopte mijn camera ineens met filmen. Het lag ditmaal niet aan de batterijen want die heb ik de rest van de dag nog zonder problemen gebruikt.

Ook "Grasklokje" vertrok toen weer zodat ze (op een alternatieve manier) samen op de foto konden:
Afbeelding

Na wat rangeerwerk kwam daarna de "Kievit":
Afbeelding

Afbeelding

Tot slot kwam loc 50 met de ingekorte goederentram:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna gingen wij een patatje eten en na ongeveer een half uur namen we de dieseltram terug naar de remise. De beide stoomtrams werden namelijk gecombineerd tot een lange tram en kwamen pas later, zodat ik die op de Brouwersdam op de foto wilde zetten.
Voordat het zover was kon bij de parkeerplaats van de RTM het "Grasklokje" nog eens op de foto die een extra ritje naar Port Zélande voor reizigers die met Arriva lijn 104 weer terug naar huis gingen:
Afbeelding

Even later kwam de lange gecombineerde stoomtram (met dubbeltractie):
Afbeelding

Afbeelding

Hierna liep ik weer naar de remise om aldaar de tram nogmaals op de foto te zetten na het rondje via het Bezoekerscentrum:
Afbeelding

Omdat de tram toch precies voor mijn neus stilstond wegens het afkoppelen van de goederenwagons, konden de beide stoomlocomotieven nog één keer op de foto:
Afbeelding

Hierna was de donateursdag afgelopen een keerden we huiswaarts.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door isadora »

Dank je Meltrain, een leuke nostalgische dag zo te zien. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door Milco »

Leuk verslag! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door Visgraatmodel »

Hahahahaha! Dat is leuk, ik zie mijzelf op een van je foto's! Ik zat in de M1804, die reed op de heenweg niet zo heel lekker omdat hij niet zo goed gesmeerd was. Wel mooi verslag :) Weet jij toevallig wanneer ze klaar zijn met de revisie van de Sperwer?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door Hendrik »

Leuke fotoserie! :pos:
Het Grasklokje zag ik zaterdag aan het einde van de middag op de A29 richting Rotterdam, ter hoogte van Numansdorp. :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RTM Donateursdag 2015 [23 foto's, 1 film]

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de reacties. :)
Visgraatmodel schreef:Hahahahaha! Dat is leuk, ik zie mijzelf op een van je foto's! Ik zat in de M1804, die reed op de heenweg niet zo heel lekker omdat hij niet zo goed gesmeerd was. Wel mooi verslag :) Weet jij toevallig wanneer ze klaar zijn met de revisie van de Sperwer?
Grappig dat je jezelf zag op een foto. :)
Ik weet ook niet wanneer het Sperwer-stel klaar is, maar hij zag er al beter uit dan vorig jaar had ik het idee.
Hendrik schreef:Het Grasklokje zag ik zaterdag aan het einde van de middag op de A29 richting Rotterdam, ter hoogte van Numansdorp. :wink:
Ja, bezoekers van de donateursdag konden vanaf Rotterdam (Zuidplein of Lombardijen, dat weet ik niet meer) ook met het Grasklokje komen. Jij zag hem dus toen hij de bezoekers weer terug naar Rotterdam bracht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten