OVer Missers in de Reisinformatie #41

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Somoht »

Er is een beter systeem bij Syntus??
Maar goed 9292 zit heel diep in Syntus en andersom; ze weigeren ook min of meer om met andere partijen dan 9292 te praten over reisinformatie, zal nog wat worden in Utrecht waar dat wél moet.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

Er is inderdaad nog een ander systeem bij Syntus: het interne waar de omleidingen voor de chauffeurs in staan. En daar staan ook begin- en einddatum, vervallen haltes en vervangende haltes in. Samen met een uitleg over de te rijden route (in tekstvorm) en meestal nog een Google Maps-kaartje (straatnamen zeggen veel chauffeurs niets).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Wubbo »

"Dames en heren, we zijn zojuist twee minuten later uit Gouda vertrokken omdat we nog even moesten wachten." Bedankt voor deze duidelijke uitleg, conducteur! -o-
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Reiziger Delft »

Ik krijg een bericht in de app van Rijden De Treinen dat er op 5 december de Sinterklaasdienstregeling geldt. :?: Staat ook in de NS app.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Z2N »

Je bent niet de enige geweest, maar bij mij is hij alweer verwijderd. Wel een lekker blundertje zo :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door wouter15 »

Het leuke is dat ik net via de klantenservice hoor dat ik ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Weet iemand hier misschien meer van?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Thom91 »

Iemand in het OCCR zat in de testomgeving en deze is om onduidelijke redenen in de officiele omgeving terecht gekomen
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door wouter15 »

Dan vind ik het bijzonder dat ik van de klantenservice te horen krijg dat deze aangepaste dienstregeling er komt omdat er op 5 december altijd al minder reizigers zijn dan op andere dagen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Volgens mij zijn er op 5 december niet persé minder reizigers, maar begint de spits vroeger omdat veel bedrijven hun werknemers dan de gelegenheid bieden om bv. om 15.00 uur al te stoppen zodat ze op tijd thuis kunnen zijn voor sinterklaasavond. Nou is zo'n vroeger beginnende spits natuurlijk bij uitstek iets waar je de dienstregeling op kunt aanpassen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Vijf december is op een zaterdag dit jaar. Ik mag hopen dat een sinterklaasdienstregeling dan vooral inhoudt dat we eens een weekend geen werkzaamheden hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

Aanstaande zondag 4 oktober is de jaarlijkse singelloop weer. Het centrum is dan niet bereikbaar. Alle bussen rijden dan omleidingen. Zo ook Connexxion lijn 19 van Hulst naar Breda. Op de website van Connexxion is daar helemaal niks over te vinden. Arriva is wel zo netjes geweest om in de informatie over de omleidingen ook de omleiding van Connexxion lijn 19 te vermelden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

De 301718 in Amersfoort in zijn geheel van 5b met het Rotterdamse deel volgens de TBP vanaf de a-zijde. Eeehm...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Thom91 »

Michael schreef:Aanstaande zondag 4 oktober is de jaarlijkse singelloop weer. Het centrum is dan niet bereikbaar. Alle bussen rijden dan omleidingen. Zo ook Connexxion lijn 19 van Hulst naar Breda. Op de website van Connexxion is daar helemaal niks over te vinden. Arriva is wel zo netjes geweest om in de informatie over de omleidingen ook de omleiding van Connexxion lijn 19 te vermelden.
Het centrum van Appelscha?
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door MdJ »

In het Centrum van Appelscha rijden geen Connexxion bussen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

Thom91 schreef:
Michael schreef:Aanstaande zondag 4 oktober is de jaarlijkse singelloop weer. Het centrum is dan niet bereikbaar. Alle bussen rijden dan omleidingen. Zo ook Connexxion lijn 19 van Hulst naar Breda. Op de website van Connexxion is daar helemaal niks over te vinden. Arriva is wel zo netjes geweest om in de informatie over de omleidingen ook de omleiding van Connexxion lijn 19 te vermelden.
Het centrum van Appelscha?
Het centrum van Breda. In principe kon je het wel uit mijn bericht halen. Maar het was inderdaad niet helemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Er is ook een singelloop in Utrecht, Leiden, Gouda en Enschede. Gewoon even een plaatsnaam noemen de volgende keer en geen passief-aggresieve reacties plaatsen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Vijf december is op een zaterdag dit jaar. Ik mag hopen dat een sinterklaasdienstregeling dan vooral inhoudt dat we eens een weekend geen werkzaamheden hebben :)
Dat zou een verademing zijn, die werkzaamheden zijn een behoorlijke verzoeking...het lijkt met de week erger te worden :cry:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door JWM »

wouter15 schreef:Dan vind ik het bijzonder dat ik van de klantenservice te horen krijg dat deze aangepaste dienstregeling er komt omdat er op 5 december altijd al minder reizigers zijn dan op andere dagen.
Officiële reactie of van de luchtige Twitter klantenservice met een knipoog?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Wubbo »

waldo79 schreef:
Bee schreef:Vijf december is op een zaterdag dit jaar. Ik mag hopen dat een sinterklaasdienstregeling dan vooral inhoudt dat we eens een weekend geen werkzaamheden hebben :)
Dat zou een verademing zijn, die werkzaamheden zijn een behoorlijke verzoeking...het lijkt met de week erger te worden :cry:
Ik kan verklappen: dat cadeau krijg je niet. Probeer het met Kerst nog eens, grote kans dat je het cadeau dan wel krijgt ;-).
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Michael »

Michael schreef:Aanstaande zondag 4 oktober is de jaarlijkse singelloop weer. Het centrum is dan niet bereikbaar. Alle bussen rijden dan omleidingen. Zo ook Connexxion lijn 19 van Hulst naar Breda. Op de website van Connexxion is daar helemaal niks over te vinden. Arriva is wel zo netjes geweest om in de informatie over de omleidingen ook de omleiding van Connexxion lijn 19 te vermelden.
Ik had hier een tweet naar Connexxion over gestuurd en ik zag gisteren dat het nu alsnog op hun website is geplaatst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Op Schiphol werd een Intercity Direct naar Rotterdam met vertrektijd 17:25 aangekondigd, die daarna weer werd opgeheven wegens werkzaamheden. Alleen rijdt er op zondag om 17:25 sowieso geen ICD Amsterdam -> Rotterdam :?:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door reisthijs »

Normaal gesproken rijdt die gewoon op zondag. Hoort gewoon bij de halfuurdienst.

Missertje gisteren in Den Bosch: om 18:08 werd de uitgebreide drietalige aankondiging van de ICE afgespeeld. Terwijl die trein netjes op tijd om 18:01 was vertrokken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Thom91 »

Die rijden toch later? Je vertrekt om 25 uit Amsterdam.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door reisthijs »

De post van Bee was een beetje verwarrend, ik dacht daar dus de lezen dat er op zondag geen trein om 25 uit Amsterdam vertrekt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Gekko123 »

Niet zozeer een misser in de reisinformatie gedurende de reis, eerder een in de categorie rare reisadviezen van 9292.

Moet morgenochtend bij wijze van uitzondering een keer op de RDM-campus in Rotterdam zijn. Staan er twee reisadviezen met dezelfde aankomsttijd bij op 9292. Degene met de kortste reistijd betekent en een overstap minder en is pakweg 4 euro voordeliger...
Ik schat zo in dat het reisadvies met langere reistijd erbij staat wegens het stukje trein wat je dan ook nog hebt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten