Reizigersaantallen per station
Re: Reizigersaantallen per station
Ik snap niet zo goed wat onderzoekers en studenten met de storingsinformatie moeten? Die is veel te onvolledig..
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Reizigersaantallen per station
Maar wel het enige dat redelijk makkelijk beschikbaar is. Er worden aardig wat analyses mee gemaakt, bij gebrek aan betere info.
Re: Reizigersaantallen per station
Nee dat is hij niet. Kom nou eens van die techneutenstoel af. Je snapt toch wel dat alle storingen die geen impact hebben op de treindienst voor mij totaal niet boeiend zijn als reiziger?Thom91 schreef:Ik snap niet zo goed wat onderzoekers en studenten met de storingsinformatie moeten? Die is veel te onvolledig..
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Reizigersaantallen per station
Wisselstoring Utrecht - Schiphol. Je hebt ongeveer de keuze uit 100 wissels, dus waar ga je wat over zeggen?
Komt wel goed schatje.
Re: Reizigersaantallen per station
Ja, kijk, hier gaat het mis. Er zijn hier twee zaken die van belang zijn:Thom91 schreef:Landelijke politieke partijen hoeven zich op zo'n detailniveau niet te bemoeien, vervoerders zijn gespecialiseerd in het vervoeren van mensen en policiti nou eenmaal niet. Provincies hebben de informatie beschikbaar over de trajecten die ze uitbesteed hebben en ook daar kunnen ze zelf conclusies aan onttrekken.
1.Op het moment dat er gewoon dingen gebeuren die niet goed gaan dan moet daarop gereageerd kunnen worden en moeten verantwoordelijken op het matje geroepen kunnen worden. Daar zijn gegevens voor nodig en externe partijen die die gegevens kunnen analyseren. Kortom, er is transparantie nodig.
2. Dat mensen gespecialiseerd zijn wil in de eerste plaats niet zeggen dat ze daarom altijd gelijk hebben. Daarnaast vergeet je domweg wie waarvoor verantwoordelijk is, waar het geld vandaan komt en wie daarover gaat. De theorie dat de specialist maar moet beslissen wat goed is voor het domme volk is ontzettend achterhaald omdat het domme volk nou eenmaal niet wil dat er geld wordt besteed aan dingen die dat volk niet wil hebben. De politiek zit daar ergens tussenin en wil dus geen dingen waar geen draagvlak voor is. Als de specialist dus iets beslist wat het volk niet wil dan heeft de specialist geen baan meer. Dan is het dus naïef om op die manier te denken. Eens dat de politiek zich niet met details moet bemoeien maar dat creëer je juist nog veel meer als je geen verantwoording aflegt aan de klant en belastingbetaler, want ja.. Dan moeten we maar een dom voorstel doen om nog enige invloed te kunnen uitoefenen.
Re: Reizigersaantallen per station
Maar dat is toch helemaal niet interessant voor mij als reiziger? Het is veel belangrijker voor de reiziger om te kijken hoeveel treindienst aantastende storingen er zijn. Als je een miljoen storingen per jaar hebt maar je gebruikers hebben daar geen last van dan zijn die storingen intern zeer relevant maar hele andere onderzoeksaspecten totaaaaal niet.Thom91 schreef:Wisselstoring Utrecht - Schiphol. Je hebt ongeveer de keuze uit 100 wissels, dus waar ga je wat over zeggen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Reizigersaantallen per station
Dat dus, maar daarnaast maakt het een reiziger ook niet uit welke van die 100 wissels er defect is. Het maakt 'm uit wat de gevolgen zijn. En als dat gevolg is dat er geen treinen rijden dan vindt geen reiziger het interessant of dat nu komt doordat er één wissel stuk is of dat er 20 stuk zijn.deadlock schreef:Maar dat is toch helemaal niet interessant voor mij als reiziger? Het is veel belangrijker voor de reiziger om te kijken hoeveel treindienst aantastende storingen er zijn. Als je een miljoen storingen per jaar hebt maar je gebruikers hebben daar geen last van dan zijn die storingen intern zeer relevant maar hele andere onderzoeksaspecten totaaaaal niet.Thom91 schreef:Wisselstoring Utrecht - Schiphol. Je hebt ongeveer de keuze uit 100 wissels, dus waar ga je wat over zeggen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Reizigersaantallen per station
Dat is natuurlijk onzin. Het is gewoon je kerntaak als vervoerder: mensen vervoeren. Daar wordt je voor betaald. Daar krijg je subsidie voor. Dan wil ik gewoon als belastingbetaler en als mens gewoon weten wat er als prestatie tegenover staat. Hoeveel mensen er daadwerkelijk vervoerd worden. Als dat veel minder is dan gebruikelijk dan is het mooi tijd om eens een paar mensen aan hun jasje te trekken, want dan gaat er iets niet goed.Thom91 schreef:Ik zie niet in waarom dat soort informatie publiekelijk beschikbaar zou moeten zijn. Ja leuk voor hobbyisten maar verder heeft het weinig doel en kost het alleen maar geld.Ardan schreef:Waarom niet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Reizigersaantallen per station
Ik vond deze pagina op de NS site met wat statistieken over de prestaties op de HSL-Zuid (spoiler: de punctualiteit is ernstig laag en het aantal opgeheven treinen is zorgwekkend hoog). http://www.ns.nl/over-ns/wat-doen-wij/k ... nsten.html
Aardig voorbeeld waarom je dergelijke analyses zelf wilt kunnen doen en niet alleen van NS afhankelijk wilt zijn. De uitsplitsing naar type oorzaak (wel/niet NS) is uiterst schimmig en verder wekt de toelichting in een aantal gevallen meer vragen op dan ze beantwoordt...
Aardig voorbeeld waarom je dergelijke analyses zelf wilt kunnen doen en niet alleen van NS afhankelijk wilt zijn. De uitsplitsing naar type oorzaak (wel/niet NS) is uiterst schimmig en verder wekt de toelichting in een aantal gevallen meer vragen op dan ze beantwoordt...
Re: Reizigersaantallen per station
De vervoeder heeft inderdaad alle kennis in huis en de provincie in de meeste situaties ook wel, als is de ene concessieverlener wel wat beter dan de andere.
Maar dat wil niet zeggen dat zonder enige ruggespraakzomaar alles doorgevoerd moet worden.
Vervoerders zullen anders alleen maar de krenten uit de pap willen halen.
Het is daarom van belang dat dit soort cijfers openbaar zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat zonder enige ruggespraakzomaar alles doorgevoerd moet worden.
Vervoerders zullen anders alleen maar de krenten uit de pap willen halen.
Het is daarom van belang dat dit soort cijfers openbaar zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten