Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Het is de vijfde generatie ICE, want de ICE-T bestaat ook nog. En de ICE 3 bestaat eigenlijk uit meerdere series die allemaal maar onder hetzelfde label worden geschaard, terwijl ze van buiten en binnen toch behoorlijk anders zijn. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Velaro D is eigenlijk al een hele nieuwe generatie. ICE3 kon niet meer gemaakt worden vanwege nieuwe eisen (voornamelijk op het gebied van veiligheid). En volgens mij is het onmogelijk om ze te combineren met elkaar.
En dan is er ook nog TD.
En dan is er ook nog TD.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Deelserie is zo klein dat het voor DB zo makkelijker promoten is denk ik ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Heb je Windows 9 geïnstalleerd?ArrivaBas schreef:Hoe logisch eigenlijk? Na de ICE3 komt geen ICE178 :)Bee schreef:De nieuwe naam voor de ICx is trouwens de ICE4. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Waarschijnlijk niet omdat het een jonkie is maar jij wel een keer. Windows 9* that is, 95/98. Waarom denk je dat ze naar Windows 10 zijn overgegaan ipv 9?Vinny schreef:Heb je Windows 9 geïnstalleerd?
Dingen zijn vaak onlogisch tot je weet waarom.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Humor. Ook als er geen smiley achter staat mag je er om lachen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Mijn pc runt op Windows 8.Vinny schreef:Heb je Windows 9 geïnstalleerd?ArrivaBas schreef:Hoe logisch eigenlijk? Na de ICE3 komt geen ICE178 :)Bee schreef:De nieuwe naam voor de ICx is trouwens de ICE4. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Kunnen we niet zoals bij onze vrienden van het wegenforum een uitspraak van de week invoeren?
On: Als het treintje maar een naampje heeft. Zolang mensen denken dat ICE3 een serie is, dan is ICE4 een logisch vervolg.
On: Als het treintje maar een naampje heeft. Zolang mensen denken dat ICE3 een serie is, dan is ICE4 een logisch vervolg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Interessanter vind ik dat DB dus kennelijk van plan is om de IC-verbindingen in ICE-verbindingen om te katten. Of dat nou slim plan is... Het klinkt een beetje zoals de NS die de "Sneltrein" heeft afgeschaft door alle sneltreinen tot IC te verheffen. Met tot gevolg dat het product IC gedevalueerd is naar "elke trein die één of meer stations overslaat".
Of het is meer zoals DB die eerder de InterRegio ophief en daar vooral IC´s voor in de plaats liet komen? Dus in de toekomst met de ICE van Leer (Ostfriesland) naar Hannover. Wat eigenlijk gewoon een IC is, maar dan voor een hoger tarief. Ik snap de marketinggedachte hierachter, maar wel een risicovolle strategie.
Of het is meer zoals DB die eerder de InterRegio ophief en daar vooral IC´s voor in de plaats liet komen? Dus in de toekomst met de ICE van Leer (Ostfriesland) naar Hannover. Wat eigenlijk gewoon een IC is, maar dan voor een hoger tarief. Ik snap de marketinggedachte hierachter, maar wel een risicovolle strategie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Er wordt één echte Intercity-as in Duitsland integraal naar ICE omgezet, de as Hamburg - Bremen - Dortmund - Köln - Koblenz - Mainz. Uiteraard worden de uitlopers aan beide kanten enerzijds naar o.a. Kiel en anderzijds naar o.a. Frankfurt, Stuttgart en Basel daarin ook geïntegreerd. Dat vind pas over enkele jaren plaats, tot die tijd blijven de ICmod-rijtuigen nog rijden.
De meeste andere intercityverbindingen worden omgekat naar de Intercity 2, voorheen bekend als de IC Neu of IC Dosto. Deze zou volgens een persbericht van 23 september vanaf half december 2015 moeten gaan rijden en dan steeds meer diensten moeten gaan overnemen. Ik weet nog niet precies welke verbinding als eerste aan de beurt is, maar tot nu toe werd Norddeich - Emden - Leer - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig als een van de eerste genoemd.
De meeste andere intercityverbindingen worden omgekat naar de Intercity 2, voorheen bekend als de IC Neu of IC Dosto. Deze zou volgens een persbericht van 23 september vanaf half december 2015 moeten gaan rijden en dan steeds meer diensten moeten gaan overnemen. Ik weet nog niet precies welke verbinding als eerste aan de beurt is, maar tot nu toe werd Norddeich - Emden - Leer - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig als een van de eerste genoemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Worden de ICx / ICE 4 treinstellen alleen op de ICE-lijnen ingezet of ook in de nieuwe Intercity 2?
En wat gaat er met de huidige [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gebeuren: wordt dat een ICE of een Intercity 2? Volgens de berichten op de eerste pagina gaat de ICE 4 daar ook rijden, maar betekent dat dan ook automatisch dat het een ICE wordt?
En wat gaat er met de huidige [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gebeuren: wordt dat een ICE of een Intercity 2? Volgens de berichten op de eerste pagina gaat de ICE 4 daar ook rijden, maar betekent dat dan ook automatisch dat het een ICE wordt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
De ICx/ICE4 gaat alleen ICE-diensten rijden.
De IC2 gaat rijden met de nieuwe dubbeldekker-intercitytreinen.
Wat er met de [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gaat gebeuren is nog onduidelijk. In de langetermijnvisie tot 2030 staat deze ingetekend als ICE, maar er zijn voorlopig geen ICx-treinstellen die een 1,5 kV/ATB-pakket krijgen, dat zou eerst wel zo zijn maar dat is komen te vervallen.
De IC2 gaat rijden met de nieuwe dubbeldekker-intercitytreinen.
Wat er met de [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gaat gebeuren is nog onduidelijk. In de langetermijnvisie tot 2030 staat deze ingetekend als ICE, maar er zijn voorlopig geen ICx-treinstellen die een 1,5 kV/ATB-pakket krijgen, dat zou eerst wel zo zijn maar dat is komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Elke bestaande IC-verbinding wordt op den duur dus of ICE of IC2? En de IC2 gaat uitsluitend met dubbeldekkers rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Ja, die 2 in IC2 staat voor twee verdiepingen, aka Dosto :)
Railjet (ÖBB, CD), Pendolino (PKP), TGV (SNCF) en EC250 (SBB) worden voor het gemak ook tot ICE gerekend.
Railjet (ÖBB, CD), Pendolino (PKP), TGV (SNCF) en EC250 (SBB) worden voor het gemak ook tot ICE gerekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Waar rijdt PKP met Pendolinos in Duitsland?
Komt wel goed schatje.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Waarschijnlijk gaan ze op Berlijn - Warschau rijden op de langere termijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Baas, nog een goede reden voor een tripje Berlijn _O_
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Bedankt voor die kaart. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Er loopt wel een ICE lijntje op de kaart naar Oldenzaal, dus zal de loc getrokken trein verdwijnen?
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Kijk even een paar posts terug, daar valt nu dus nog niets met zekerheid over te zeggen.
Ik doe ook maar wat
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Het is wel rood ingekleurd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Het is nog lang geen 2030.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen
Ah, ik was de IC-neo helemaal vergeten. Dat zou een hele verbetering zijn voor Emden-Hannover-Leipzig. Het is een IC, maar de kwaliteit van de rijtuigen is wisselend. Zowel gemoderniseerde met ICE-stoelen met stopcontacten, ongemoderniseerde IC-rijtuigen en voormalige IR-rijtuigen.
Wat mij nog altijd verbaast is waarom er geen directe treinverbinding is tussen Bremen en Berlijn, toch twee steden met veel verkeer onderling. Op die relatie is de bus daardoor erg populair. Doordat je niet hoeft over te stappen in Hannover is dat qua tijd goed te doen. Ik heb zojuist die overstap wél gehaald, maar ook diverse keren niet. Dan ben je zo een uur later. Ik begrijp niet waarom daar geen rechtstreekse trein rijdt...
Wat mij nog altijd verbaast is waarom er geen directe treinverbinding is tussen Bremen en Berlijn, toch twee steden met veel verkeer onderling. Op die relatie is de bus daardoor erg populair. Doordat je niet hoeft over te stappen in Hannover is dat qua tijd goed te doen. Ik heb zojuist die overstap wél gehaald, maar ook diverse keren niet. Dan ben je zo een uur later. Ik begrijp niet waarom daar geen rechtstreekse trein rijdt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten