Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De beperkte toelating in Nederland is voor de originele FLIRT, niet voor de nieuwe FLIRT3 die een nieuwe botsneusconstructie heeft. Maar inderdaad, ik verwacht niet veel problemen omdat het grootste deel van de toelating eigenlijk al is gebeurd omdat ook Duitsland de TSI-normen hanteert. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

deadlock schreef:
ArrivaBas schreef:Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen? :?:
Dat vroeg je niet, dat voegde je later toe en de reacties die daarop kwamen waren gekscherend en niet in het minst bedoeld om je te beledigen. Kom op, niet zo huilen.
Ik huil niet, hoor, maar je ging erg off-topic.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:De eerste stellen van Abellio voor Alphen - Gouda komen in januari/februari naar Nederland voor de toelatingsritten, en daar deze aan het einde van 2016 in dienst moeten zijn ga ik ervan uit dat dat de eerste stellen zijn die komen.
Dat was het antwoord dat ik zocht
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door deadlock »

ArrivaBas schreef:Ik huil niet, hoor, maar je ging erg off-topic.
Dat viel nog wel mee, er waren in totaal twee posts off-topic. We hadden ook beiden kunnen zeggen; Dat weet niemand precies. Want dat weet nu niemand nog precies. Gaat het voorspoedig? Dan verwacht ik dat de toelatingen dit jaar nog beginnen. Niet zo autistisch vragen om de splitspolitie dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Meest opvallende op het plaatje: het bestemmingsdisplay... "T48 Amsterdam CS" (de [serie=Stoptrein|2015|Uitgeest - Haarlem - Amsterdam Centraal4800[/serie] dus), zou het er dan toch van gaan komen dat er lijnnummers gebruikt gaan worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door deadlock »

Natuurlijk niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Dat zou mooi zijn geweest, al helemaal als de serienummers worden hernummerd zodat er een logisch systeem ontstaat.. Is dit trouwens een mock-up of een echte?
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Milco »

Ziet er op zich mooi uit en fijn dat deze sprinters dus weer toiletten krijgen! Is het eigenlijk de bedoeling dat de huidige SLT's dat ook nog krijgen op termijn? Alleen persoonlijk vind ik de sprinters steeds meer op een tram lijken en dat vind ik er wel wat minder aan, hoewel zo'n doorkijk door alle bakken van voren naar achteren wel veiliger is.

Van mij mogen de treinserienummers wel gebruikt worden overal. Liever bij een verstoring "Sprinter 49 rijdt niet tussen Hilversum en Utrecht" dan het vage "tussen Hilversum en Utrecht rijden minder treinen" waarbij je zelf mag uitzoeken wat er precies wel rijdt en wat niet.
Laatst gewijzigd door Milco op di 29 sep 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Dat zou mooi zijn geweest, al helemaal als de serienummers worden hernummerd zodat er een logisch systeem ontstaat.. Is dit trouwens een mock-up of een echte?
Mock-up.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Milco schreef:Ziet er op zich mooi uit en fijn dat deze sprinters dus weer toiletten krijgen! Is het eigenlijk de bedoeling dat de huidige SLT's dat ook nog krijgen op termijn?
Jep :) Help even, 2020 of 2025? Dat een toilet in elke trein verplicht is?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Tochjo »

Inbouw van toiletten in SLT's begint in 2018 en zou in 2021 voltooid moeten zijn.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door SLToilet »

Eindelijk zal mijn gebruikersnaam de waarheid worden (maar dat wist ik natuurlijk al omdat het verplicht is volgens de concessie)

Even een kort vraagje naar aanleiding van een nieuwsbericht dat ik ergens op het web las: wanneer is het de bedoeling dat de allerlaatste normale rit van een Plan V zal plaatsvinden? Is dat al eind dit jaar of ergens in het midden van 2016?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Ze gaan er in principe met ingang van dienstregeling 2016 uit, dus dat zou 12 december 2015 de laatste dag maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Ze gaan er in principe met ingang van dienstregeling 2016 uit, dus dat zou 12 december 2015 de laatste dag maken.
Om dat even te benadrukken.
Ik doe ook maar wat
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Vind de kunst in de trein wel erg kitscherig, vooral de WC vind ik verschrikkelijk.
De huis tuin en keuken GTW heeft wat mij betreft een mooier interieur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Mooie toiletten zorgen voor minder graffiti. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Tering, oogbloedingen :')

'Hallo Jumbo!'
'Hallo wc!'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Vind dat jashaakje in DDZ al zo'n naar ding. 'Jas'. Oh stokje van de J, daar kan-ie aan.

Om die wc überhaupt al op slot te krijgen kostte me al de nodige hoofdbrekens :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Gewoon op het knopje met het sleuteltje drukken. Ter bevestiging hoor je de omroep "Toilet bezet".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Serieus? Dan doe ik telkens iets verkeerd :')

In Berlijn hoorde ik in een KISS-trein van de ODEG wel een omroep, ik zat op het balkon bij de wc en iemand probeerde de wc te openen terwijl die bezet was, er klonk iets als 'sorry, dit toilet is bezet, een ogenblik geduld alstublieft'.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door SLToilet »

Aparte vormen allemaal... Een wc moet gewoon functioneel zijn. Afgelopen zomer reisde ik tussen Stockholm en Oslo en wachtte ter hoogte van Karlstad voordat één van de twee toiletten in de buurt openging. Nog wat later klopte ik op de deur, geen geluid terug maar je weet maar nooit. Uiteindelijk heeft de conducteur de deuren opengedraaid:

Niemand. De deuren functioneerden niet.

En dat soort dingen zijn voor mij het belangrijkst. Die fratsen op de muur zijn ook vergankelijk.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Noem me conservatief, maar al die moderne design-fratsen hoeven van mij niet op treintoiletten. Wat wel?
- Deurklink met handmatig bedienbaar slot. Geen vaag drukknopje waardoor je nog niet weet of je deur op slot is, maar een knip. *klunk* omdraaien, dicht. Veolia heeft een drietalige sticker bij de klink: 'links is op slot, midden is vrij, rechts is noodopening'. Top.
- Áls je de deur dan toch op slot moet doen met een knopje, maak dat dat duidelijk kenbaar. Geen knopje met een pijltje of een sleuteltje, maar een knopje met een opschrift erbij: 'Deur op slot=*dit doen*', ook in Engels (en Duits en Frans). Dat je in ieder geval niet zelf maar hoeft uit te vogelen hoe je je deur op slot doet omdat je eerst een pictogram moet ontcijferen en het dan nog niet snapt. Ik sta meestal met een hand vrij te plassen om de deur dicht te kunnen houden als er toch iemand binnen komt omdat ik niet zeker weet of de deur wel op slot is.
- Een jashaakje op de plee hoeft geen design te hebben. Je moet niet denken 'Oh hier zou ik wel eens mijn jas aan kunnen ophangen, denk ik', nee, 'dit' is een jashaakje. Less is more..
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Thom91 »

De DDZ heeft ook al zo'n fancy knopje, ik vind het wel chill. En die kleurtjes zijn allemaal anti-vandalisme, uit onderzoek blijkt dat een mooi wandje veel minder snel met graffiti wordt onder gespoten dan een uniform saai wandje zoals in de VIRM.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Noem me conservatief, maar al die moderne design-fratsen hoeven van mij niet op treintoiletten. Wat wel?
- Áls je de deur dan toch op slot moet doen met een knopje, maak dat dat duidelijk kenbaar. Geen knopje met een pijltje of een sleuteltje, maar een knopje met een opschrift erbij: 'Deur op slot=*dit doen*', ook in Engels (en Duits en Frans). Dat je in ieder geval niet zelf maar hoeft uit te vogelen hoe je je deur op slot doet omdat je eerst een pictogram moet ontcijferen en het dan nog niet snapt. Ik sta meestal met een hand vrij te plassen om de deur dicht te kunnen houden als er toch iemand binnen komt omdat ik niet zeker weet of de deur wel op slot is.
Ik vind dat pictogram van een sleutel vrij duidelijk hoor. Een sleutel gebruik je om iets op slot te doen of juist van slot te doen.
Ardan schreef:- Een jashaakje op de plee hoeft geen design te hebben. Je moet niet denken 'Oh hier zou ik wel eens mijn jas aan kunnen ophangen, denk ik', nee, 'dit' is een jashaakje. Less is more..
Dat jashaakje slaat inderdaad nergens op. Het ergste is nog dat hij ook precies boven de toiletrolhouder hangt, waardoor je jas precies voor het toiletpapier hangt.... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten