Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

n-evo schreef:Met alle respect, maar als je geen 200 meter meer kan lopen naar tramhalte Van Woustraat weet ik überhaupt niet of het zin heeft de deur uit te gaan. In het gemiddelde ziekenhuis, supermarkt, warenhuis of bij het oversteken van een plein zul je ook al gauw zo'n afstand moeten kunnen afleggen.
Ik kom regelmatig bij de poli's van het VU en dat is een oponhoudelijke stoet van taxibusjes die ouderen komen brengen en halen. Die oudjes worden na hun afspraak op de sofa achter de draaideur geparkeerd totdat het busje naar huis weer komt. In de bus en tram die er letterlijk voor de deur stoppen kom je die oudjes niet tegen.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 21 sep 2015, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Die snappen nog niet eens hoe zo'n OV-chipkaart werkt. Net als in de rij bij de supermarkt staan ze daar een beetje bleu de muntjes van die rare nieuwe euro stuk voor stuk te bestuderen tegenover de inmiddels fors geïrriteerde bestuurder of conducteur.

Ergens ook wel weer sneu, maar deze lieden passen gewoon niet in onze economistische maatschappij. Sorry, Jesse!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Je weet toch hopelijk wel dat dat niet voor alle ouderen geldt, hè?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nee, dat realiseerde ik me nog niet. Dank voor deze nuancering.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bee schreef:Ik kom regelmatig bij de poli's van het VU en dat is een oponhoudelijke stoet van taxibusjes die ouderen komen brengen en halen. Die oudjes worden na hun afspraak op de sofa achter de draaideur geparkeerd totdat het busje naar huis weer komt. In de bus en tram die er letterlijk voor de deur stoppen kom je die oudjes niet tegen.
Dat bedoel ik. Als je nog in staat bent zelfstandig de tram te pakken en boodschappen of whatever te doen moet die 4 min lopen naar halte Van Wou ook geen issue zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Alargule schreef:Die bejaajden zijn ook allemaal te zwak, ziek en misselijk om ook maar een poot uit te steken. Werken, witharig werkschuw tuig!
Ik wist niet dat er een vakbond voor bejaarden bestond (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
SillyWalks
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 01:52

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door SillyWalks »

Natorious schreef: De afstand tussen Van Woustraat en Amsteldijk was idd erg kort, maar tezamen met het opheffen van Oosteinde vind ik het een beetje overdreven... :?
Ik niet.

De halteafstand was in beide gevallen veel te kort.


Er mogen nog wel meer haltes weg, dan wel samengevoegd worden.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bijwyks »

Natorious schreef:Bepaalde haltes laten verdwijnen is zeker geen probleem, al helemaal niet bij de langere tramlijnen met hogere frequenties.
Nou vind ik tram 3 een týpische stadstram, en persoonlijk lijkt het mij helemaal niet erg dat een stadstram, met een wat mindere frequentie, een wat kortere halteafstand heeft dan een frequentere tram. Ook staat tram 3 redelijk vaak toch stil bij de brug, omdat het verkeerssysteem daar geen voorrang gunt aan trams, maar zijn standaard ritme heeft.
De afstand tussen Van Woustraat en Amsteldijk was idd erg kort, maar tezamen met het opheffen van Oosteinde vind ik het een beetje overdreven... :?
Btw, deze tramhalte had toch i.t.t. een stuk of 3 abri's? Waarvoor waren die allemaal? :')
Als men de halte van Woustraat richting Muiderpoortstation zou verplaatsen tot over de kruising tegenover de andere halte hoeven de ouderen geen druk kruispunt meer over te steken.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik denk niet dat dat inpasbaar is, tenzij je de halte in westelijke richting naar de westzijde van de kruising verplaatst.

PS: Google Maps wordt slechter en slechter. Trager laden, veel meer kliks om op Earth te komen en labels uit te zetten...en nu is het in Earth-weergave niet eens meer mogelijk om de labelweergave volledig uit te zetten. De straatnamen verdwijnen wel, maar de straten worden wel nog gewoon transparant over de satellietbeelden heen weergegeven.

Maar goed, dit is meer een opmerking voor in het 'Google wordt steeds k*tter'-topic.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bijwyks schreef:Als men de halte van Woustraat richting Muiderpoortstation zou verplaatsen tot over de kruising tegenover de andere halte hoeven de ouderen geen druk kruispunt meer over te steken.
Er staan daar gewoon stoplichten. En drukke kruispunten blijf je toch tegenkomen als inwoner van Amsterdam. Of het nou daar is of ergens anders gedurende je tripje door de stad.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Lijn 61 gaat vanaf oktober tot december ook 's avonds en in het weekend rijden :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat is vanwege werkzaamheden waardoor lijn 69 via de President Allendelaan wordt omgeleid toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Justin »

Ik blijf maar klootviolen op de actuele reisinformatie van de bussen en trams van GVB. Schijnt al sinds 9 september niet goed te gaan... Had er al via Twitter over geklaagd. Wil nogal vaak weten of lijn 49 op tijd is, aangezien dat ding 's ochtends altijd in de file staat op de Provincialeweg van/naar Weesp.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ondertussen zit er nog geen plaat glas in de kap van station Noord. Maar oké.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Die liften op CS zijn ook al zo'n giller :') Zijn die nou al eens geïnstalleerd? Na een jaar ofzo?
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ja, die dingen duren inderdaad wel wat lang. Maar goed, nog twee jaar te gaan, en ontbrekende glaspanelen of liften zullen het testen van alle overige, kritieke systemen heus niet in de weg gaan zitten.

Ik heb op hierzijnwij.nu wijnjeminee.nl al een voorstel gedaan dan maar een groot tentzeil over de kap in Noord te spannen :mrgreen:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik heb er stiekem om zitten grinniken op het werk Alargule :P Zag het al voor me om er een gigantische koepeltent van te maken waar metrootjes in en uit schuiven. Haha
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Alargule schreef:Ik heb op hierzijnwij.nu wijnjeminee.nl al een voorstel gedaan dan maar een groot tentzeil over de kap in Noord te spannen :mrgreen:
Op station Erasmus in Brussel bestaat de kap dus écht uit grote doeken en dat ziet er eigenlijk best prima uit :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Er wordt voor 4,8 miljoen euro één nieuwe pont gekocht om de Buiksloterwegveer, daarnaast wordt er een optie op nog een pont genomen.

Ook komt er misschien een scooterverbod op het Buiksloterwegveer.

Zie voor alles: http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMS ... t-IJ.dhtml
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

*kuch* Station Sixhaven *kuch*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Vergeten ze de NZL ofzo?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Tja, de pont is gratis en voor de metro moeten reizigers betalen. Bovendien is er in de metro ook maar beperkte plaats voor fietsen en moet je een toeslag voor je fiets betalen. (€1,70) Tijdens de spits mag de fiets niet meegenomen worden met de metro. (Is dat onlangs veranderd, ik dacht de fiets in de Amsterdamse metro tegen betaling altijd mee mocht?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik snap echt niet waar ze mee bezig zijn hoor hierzo. De hele IJ-oever tot ontwikkeling willen brengen met een soort van pretpark en gigantische congrestoren van 100 meter hoog, maar geen normale manier om er te komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten