Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied
Als Leerdam en Zederik dan toch naar Utrecht zouden overgaan, zouden m.i. alleen de lijnen 85 en 81-181 moeten overgaan naar de BRU-concessie. En natuurlijk ook een paar buurt- en belbussen die Leerdam met de westelijk gelegen gehuchten verbinden.
Lijn 90 moet je dan gewoon helemaal bij DAV laten, evenals de 387 en 388, want dat blijven ook gewoon in hoofdzaak Zuid-Hollandse lijnen (ook al rijden ze voor een deel non-stop over Utrechts grondgebied, om Zuid-Hollanders op Utrecht CS te brengen).
De 73 past, qua exploitatie, het beste bij DAV. De 73 rijdt met klein materieel maar kan niet zelfstandig een omloop maken, omdat-ie een rijtijd heeft van ca. 35-40 minuten. Binnen DAV kan de 73 wel efficiënt worden geëxploiteerd, omdat er in Gorinchem meer DAV-lijnen met kleiner materieel zijn.
Lijn 90 moet je dan gewoon helemaal bij DAV laten, evenals de 387 en 388, want dat blijven ook gewoon in hoofdzaak Zuid-Hollandse lijnen (ook al rijden ze voor een deel non-stop over Utrechts grondgebied, om Zuid-Hollanders op Utrecht CS te brengen).
De 73 past, qua exploitatie, het beste bij DAV. De 73 rijdt met klein materieel maar kan niet zelfstandig een omloop maken, omdat-ie een rijtijd heeft van ca. 35-40 minuten. Binnen DAV kan de 73 wel efficiënt worden geëxploiteerd, omdat er in Gorinchem meer DAV-lijnen met kleiner materieel zijn.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
De DAV- concessie eindigt dan misschien wel eind 2018, de nieuwe concessie Provincie Utrecht start daarentegen al eind 2016. Als er tijdens een lopende concessie geen buslijnen worden overgeheveld naar een andere concessie, dan duurt het nog tot het einde van de volgende Provincie Utrecht concessie voordat de exploitatieovergang plaatsvindt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Tenzij er al rekening mee wordt gehouden natuurlijk want anders zit je weer halverwege een volgende DAV concessie. De betroffen lijnen (1)81 en 85, maar ook 94 natuurlijk, passen trouwens in de huidige verdeling het best bij BRU.
Vroeger, toen Vianen nog Zuid-Holland hoorde, bediende bv. de huidige 81 nog de Monikkenhof. Dat zou je weer kunnen doen waardoor je uit die wijk ook sneller in Utrecht bent zonder overstap en de 181 is dan weer een echte snelbus.
Vroeger, toen Vianen nog Zuid-Holland hoorde, bediende bv. de huidige 81 nog de Monikkenhof. Dat zou je weer kunnen doen waardoor je uit die wijk ook sneller in Utrecht bent zonder overstap en de 181 is dan weer een echte snelbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Dat betekend wel dat reizigers uit Meerkerk en Arkel iedere dag een sightseeing tour door Vianen krijgen met 81. Daar zit denk ik niemand op te wachten. Een groot deel van de passagiers van lijn 81 komt uit Arkel en Gorinchem en die plaatsen zullen hoe dan ook in Zuid Holland blijven liggen. Ook qua exploitatie kunnen 81 en 85 beter vanuit Gorinchem gereden worden, dan ergens vanuit Utrecht. Doordat Arriva nu alle verbindingen vanuit Gorinchem verzorgd, kan dit een stuk efficiënter, dan wanneer dit vervoer versnipperd wordt over verschillende concessies die door verschillende maatschappijen gereden worden. Als opdrachtgevers niet zouden hobbyen met eigen kleuren en product formules zou het vanuit Gorinchem nog allemaal wat efficiënter kunnen dan nu.Daniel schreef:Tenzij er al rekening mee wordt gehouden natuurlijk want anders zit je weer halverwege een volgende DAV concessie. De betroffen lijnen (1)81 en 85, maar ook 94 natuurlijk, passen trouwens in de huidige verdeling het best bij BRU.
Vroeger, toen Vianen nog Zuid-Holland hoorde, bediende bv. de huidige 81 nog de Monikkenhof. Dat zou je weer kunnen doen waardoor je uit die wijk ook sneller in Utrecht bent zonder overstap en de 181 is dan weer een echte snelbus.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Qua exploitatie is lijn 73 beter te rijden vanuit Gorinchem, dan vanuit bijvoorbeeld Tiel, tenzij je er een lokale Taxi of touringcar onderneming mee belast. Kleine bussen zie ik trouwens nog maar zelden op lijn 73. De meeste passagiers van lijn 73 komen denk ik uit de gemeente Lingewaal, en dat is Gelderland. Dus er valt ook wat voor te zeggen om hier een Rivierenland lijn van de maken. De provincie Gelderland heeft hier een paar jaar geleden trouwens al een beetje voorschot opgenomen door alle Arriva haltepalen te rooien en te vervangen door Gelderse exemplaren....Roeland schreef:Als Leerdam en Zederik dan toch naar Utrecht zouden overgaan, zouden m.i. alleen de lijnen 85 en 81-181 moeten overgaan naar de BRU-concessie. En natuurlijk ook een paar buurt- en belbussen die Leerdam met de westelijk gelegen gehuchten verbinden.
Lijn 90 moet je dan gewoon helemaal bij DAV laten, evenals de 387 en 388, want dat blijven ook gewoon in hoofdzaak Zuid-Hollandse lijnen (ook al rijden ze voor een deel non-stop over Utrechts grondgebied, om Zuid-Hollanders op Utrecht CS te brengen).
De 73 past, qua exploitatie, het beste bij DAV. De 73 rijdt met klein materieel maar kan niet zelfstandig een omloop maken, omdat-ie een rijtijd heeft van ca. 35-40 minuten. Binnen DAV kan de 73 wel efficiënt worden geëxploiteerd, omdat er in Gorinchem meer DAV-lijnen met kleiner materieel zijn.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie DAV-gebied
Gelderland is dan ook verantwoordelijk voor haltepalen in haar provincie. Volgens mij doet Gelderland dat bij alle reguliere lijnen van andere provincies die doorrijden over Gelders gebied. Bij de haltes van lijn 62 (Denekamp-Borculo, 'Twents') op Gelders grondgebied staan bijvoorbeeld ook zulke palen.
Re: Concessie DAV-gebied
Dat doet me eigenlijk ook vragen waarom de 47 (Gorinchem - Geldermalsen) überhaupt bij Rivierenland hoort. Geldermalsen wordt immers ook met de MerwedeLingeLijn bediend.The Greyhound schreef:Dat betekend wel dat reizigers uit Meerkerk en Arkel iedere dag een sightseeing tour door Vianen krijgen met 81. Daar zit denk ik niemand op te wachten. Een groot deel van de passagiers van lijn 81 komt uit Arkel en Gorinchem en die plaatsen zullen hoe dan ook in Zuid Holland blijven liggen. Ook qua exploitatie kunnen 81 en 85 beter vanuit Gorinchem gereden worden, dan ergens vanuit Utrecht. Doordat Arriva nu alle verbindingen vanuit Gorinchem verzorgd, kan dit een stuk efficiënter, dan wanneer dit vervoer versnipperd wordt over verschillende concessies die door verschillende maatschappijen gereden worden. Als opdrachtgevers niet zouden hobbyen met eigen kleuren en product formules zou het vanuit Gorinchem nog allemaal wat efficiënter kunnen dan nu.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie DAV-gebied
Omdat vrijwel alle dorpen langs de route in Gelderland liggen. Van de plaatsen waar lijn 47 komt ligt alleen Gorinchem in Zuid-Holland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Dat er niemand op zit te wachten zegt niet dat het geen optie is natuurlijk. Vooral ook omdat het juist in het verleden al zo geweest is.The Greyhound schreef:Dat betekend wel dat reizigers uit Meerkerk en Arkel iedere dag een sightseeing tour door Vianen krijgen met 81. Daar zit denk ik niemand op te wachten.
Logisch gezien de spitsrichtingen inderdaad, maar bij welke concessie een lijn hoort zegt natuurlijk niks over waarvandaan hij gereden wordt. Vanuit Nieuwegein rijden is voor deze lijnen volstrekt onlogisch natuurlijk, als er al geruild wordt dan valt een extra stalling natuurlijk wel te verwachten.Een groot deel van de passagiers van lijn 81 komt uit Arkel en Gorinchem en die plaatsen zullen hoe dan ook in Zuid Holland blijven liggen. Ook qua exploitatie kunnen 81 en 85 beter vanuit Gorinchem gereden worden, dan ergens vanuit Utrecht.
Op welke manier zou het nu efficiënter zijn dan? Hooguit qua personeelsinzet, want als je even alleen naar DAV kijkt is het verschil in ingezet materieel vooral afgestemd op de aard van de lijn en niet op gehobby met kleurtjes. Sowieso lijkt het me met de huidige trends in het OV hoogst onwaarschijnlijk dat al die 7x-lijnen de volgende concessie nog gaan halen en dan ben je een aanzienlijk deel van je voordelen al kwijt. Je houdt waarschijnlijk met name lijn 73 nog over al zie ik het daar ook wel gebeuren dat er weer ritten uit Utrecht gaan doorrijden tot aan Heukelum zoals dat voor 2007 nog gebeurde bijvoorbeeld ten koste van doorgaande ritten.Doordat Arriva nu alle verbindingen vanuit Gorinchem verzorgd, kan dit een stuk efficiënter, dan wanneer dit vervoer versnipperd wordt over verschillende concessies die door verschillende maatschappijen gereden worden. Als opdrachtgevers niet zouden hobbyen met eigen kleuren en product formules zou het vanuit Gorinchem nog allemaal wat efficiënter kunnen dan nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb lijn 73 ook nog niet zien rijden met kleine busjes, eigenlijk altijd een Ambassador. Buiten de spits gaat men wel meteen over tot de inzet van taxibusjes van Taxi Haars.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied
Er rijden inderdaad geen midibussen meer. Lijn 73 zit zodanig in diverse omlopen dat er een 12 meterbus op moet, en is op sommige ritten zelfs aan lijn 85 gekoppeld.
Wat de Utrecht-discussie betreft: leuk om mee te speculazen maar niet al te lang geleden was er in Vianen nog discussie om weer terug te gaan naar Zuid-Holland. Bovendien: ook al zou de concessie mee veranderen met de provinciegrens, dan blijven de reizigersstromen hetzelfde. Het doel van de meeste lijnen is om de reizigers zo snel mogelijk in Utrecht te krijgen. In Nieuwegein komen deze bussen immers ook niet meer.
Wat de Utrecht-discussie betreft: leuk om mee te speculazen maar niet al te lang geleden was er in Vianen nog discussie om weer terug te gaan naar Zuid-Holland. Bovendien: ook al zou de concessie mee veranderen met de provinciegrens, dan blijven de reizigersstromen hetzelfde. Het doel van de meeste lijnen is om de reizigers zo snel mogelijk in Utrecht te krijgen. In Nieuwegein komen deze bussen immers ook niet meer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Je kan je materieel efficiënter inzetten en evenwichtiger kilometers laten maken, bijvoorbeeld in de avonduren Irisbusjes naar Brabant of Geldermalsen, gemakkelijker diensten aan elkaar koppelen. Twee soorten bussen voor het vervoer over de A27 is ook niet handig.Op welke manier zou het nu efficiënter zijn dan? Hooguit qua personeelsinzet, want als je even alleen naar DAV kijkt is het verschil in ingezet materieel vooral afgestemd op de aard van de lijn en niet op gehobby met kleurtjes. Sowieso lijkt het me met de huidige trends in het OV hoogst onwaarschijnlijk dat al die 7x-lijnen de volgende concessie nog gaan halen en dan ben je een aanzienlijk deel van je voordelen al kwijt. Je houdt waarschijnlijk met name lijn 73 nog over al zie ik het daar ook wel gebeuren dat er weer ritten uit Utrecht gaan doorrijden tot aan Heukelum zoals dat voor 2007 nog gebeurde bijvoorbeeld ten koste van doorgaande ritten.Doordat Arriva nu alle verbindingen vanuit Gorinchem verzorgd, kan dit een stuk efficiënter, dan wanneer dit vervoer versnipperd wordt over verschillende concessies die door verschillende maatschappijen gereden worden. Als opdrachtgevers niet zouden hobbyen met eigen kleuren en product formules zou het vanuit Gorinchem nog allemaal wat efficiënter kunnen dan nu.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 03 okt 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt
Reden: quote gefixt
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Aan de andere kant, openbaar vervoer is natuurlijk wel een systeem dat rendabeler wordt naarmate er meer mensen in de bus zitten. Misschien moeten we ons wel afvragen of deze lijnen wel door Vianen moeten rijden, want 1)In de spits zitten de lijnen vanuit DAV- gebied richting Utrecht al behoorlijk vol en 2) Vianen wordt naar mijn idee prima bedient met de lijnen van U-OV en een overstap op busstation Lekbrug op diverse snellijnen richting Utrecht.The Greyhound schreef:Dat betekend wel dat reizigers uit Meerkerk en Arkel iedere dag een sightseeing tour door Vianen krijgen met 81. Daar zit denk ik niemand op te wachten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Zoals ik al schreef: ik zie het somber in voor die Irisbus-lijntjes tegen de tijd dat die nieuwe concessie er is. Je zou hooguit nog wat kunnen met busjes van de stadsdienst Gorinchem maar dat zijn er ook weer niet dusdanig veel dat je daar echt veel lijnen richting andere gebieden mee kunt rijden. Lijn 73 doet het dan nog wat beter, maar daar kan je beter Amba's op inzetten dan dat je voor die ene lijn nog kleiner materieel zou moeten hebben.The Greyhound schreef:Je kan je materieel efficiënter inzetten en evenwichtiger kilometers laten maken, bijvoorbeeld in de avonduren Irisbusjes naar Brabant of Geldermalsen, gemakkelijker diensten aan elkaar koppelen.
Hoe wil je ze dan laten rijden? Vanaf Lexmond naar Utrecht laten vliegen? Immers zijn er wat weinig opties om op een andere manier van Lexmond naar Utrecht te komen. Via A27 en A2 is immers ook om.Ezra schreef:Misschien moeten we ons wel afvragen of deze lijnen wel door Vianen moeten rijden, want 1)In de spits zitten de lijnen vanuit DAV- gebied richting Utrecht al behoorlijk vol en 2) Vianen wordt naar mijn idee prima bedient met de lijnen van U-OV en een overstap op busstation Lekbrug op diverse snellijnen richting Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 73 en 74 doen het in de spits redelijk maar kunnen ook dan prima met midi busjes gereden worden. Lijn 120 en 121 hebben beide bij Veolia deels met kleine busjes gereden plus de stadsdienst in Gorinchem. Dan heb je een mooi werkpakket voor kleine busjes. Op zaterdag en zondag kunnen die dan mooi op 47 rijden. Lijn 75 t/m 77 is inderdaad een ander verhaal.Daniel schreef:Zoals ik al schreef: ik zie het somber in voor die Irisbus-lijntjes tegen de tijd dat die nieuwe concessie er is. Je zou hooguit nog wat kunnen met busjes van de stadsdienst Gorinchem maar dat zijn er ook weer niet dusdanig veel dat je daar echt veel lijnen richting andere gebieden mee kunt rijden. Lijn 73 doet het dan nog wat beter, maar daar kan je beter Amba's op inzetten dan dat je voor die ene lijn nog kleiner materieel zou moeten hebben.The Greyhound schreef:Je kan je materieel efficiënter inzetten en evenwichtiger kilometers laten maken, bijvoorbeeld in de avonduren Irisbusjes naar Brabant of Geldermalsen, gemakkelijker diensten aan elkaar koppelen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Ik bedoel natuurlijk het aantal stops die de genoemde lijnen nog eventueel in Vianen zouden hebben als een soort stadsdienst.Daniel schreef:Zoals ik al schreef: ik zie het somber in voor die Irisbus-lijntjes tegen de tijd dat die nieuwe concessie er is. Je zou hooguit nog wat kunnen met busjes van de stadsdienst Gorinchem maar dat zijn er ook weer niet dusdanig veel dat je daar echt veel lijnen richting andere gebieden mee kunt rijden. Lijn 73 doet het dan nog wat beter, maar daar kan je beter Amba's op inzetten dan dat je voor die ene lijn nog kleiner materieel zou moeten hebben.The Greyhound schreef:Je kan je materieel efficiënter inzetten en evenwichtiger kilometers laten maken, bijvoorbeeld in de avonduren Irisbusjes naar Brabant of Geldermalsen, gemakkelijker diensten aan elkaar koppelen.
Hoe wil je ze dan laten rijden? Vanaf Lexmond naar Utrecht laten vliegen? Immers zijn er wat weinig opties om op een andere manier van Lexmond naar Utrecht te komen. Via A27 en A2 is immers ook om.Ezra schreef:Misschien moeten we ons wel afvragen of deze lijnen wel door Vianen moeten rijden, want 1)In de spits zitten de lijnen vanuit DAV- gebied richting Utrecht al behoorlijk vol en 2) Vianen wordt naar mijn idee prima bedient met de lijnen van U-OV en een overstap op busstation Lekbrug op diverse snellijnen richting Utrecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Hoe doen de lijnen 75-76-77 het dan? Rijden die alleen maar leeg rond?The Greyhound schreef: Lijn 73 en 74 doen het in de spits redelijk maar kunnen ook dan prima met midi busjes gereden worden. Lijn 120 en 121 hebben beide bij Veolia deels met kleine busjes gereden plus de stadsdienst in Gorinchem. Dan heb je een mooi werkpakket voor kleine busjes. Op zaterdag en zondag kunnen die dan mooi op 47 rijden. Lijn 75 t/m 77 is inderdaad een ander verhaal.
Re: Concessie DAV-gebied
Niet vergeten dat lijn 47 niet bij DAV hoort, maar bij RivierenlandThe Greyhound schreef:Lijn 73 en 74 doen het in de spits redelijk maar kunnen ook dan prima met midi busjes gereden worden. Lijn 120 en 121 hebben beide bij Veolia deels met kleine busjes gereden plus de stadsdienst in Gorinchem. Dan heb je een mooi werkpakket voor kleine busjes. Op zaterdag en zondag kunnen die dan mooi op 47 rijden. Lijn 75 t/m 77 is inderdaad een ander verhaal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
...maar wordt wel deels vanuit het DAV-gebied gereden. Daarvoor zijn twee Rivierenland-bussen op stalling Schelluinen geparkeerd. Die kunnen officieel dus alleen op lijn 47 terecht, waardoor je die ritten dus in een eigen omloop moet houden in plaats van ze te combineren met ritten elders in het DAV-gebied, en vice versa. Hetzelfde geldt uiteraard voor de bussen die vanuit Schelluinen op lijnen van de Brabantse concessie ingezet worden.
Daar moet natuurlijk wel de kanttekening bij dat het een beslissing van Arriva zelf is om deze ritten vanuit een bepaalde stalling te laten rijden, daar heeft de provincie immers niks over geëist.
Lijn 75 varieert nogal in drukte: de bezetting tussen Bleskensgraaf en Sliedrecht loopt nogal uiteen en van en naar Gorinchem is het vooral scholierenvervoer en dan vooral op de dagen dat het slecht weer is. Verder is er nog een rit die om 8.18 uur vanaf het station van Gorinchem vertrekt en dan vol zit met scholieren van het Da Vinci College dat een halte van lijn 75 voor de deur heeft. Daartussenin is het vrij stilletjes. Als je dat traject naar Bleskensgraaf zou combineren met lijn 13 (Dordrecht-Sliedrecht) zoals vroeger, en een oplossing vindt voor de scholieren naar Da Vinci blijft er niet zoveel meer over.
Lijn 76 is alleen al door de route alleen door een taxibus of midi met goed fatsoen te rijden, laat staan voor de bezetting, en lijn 77 is zo geamputeerd dat ik me niet kan voorstellen dat die taxibus ooit stoelen tekort komt.
Daar moet natuurlijk wel de kanttekening bij dat het een beslissing van Arriva zelf is om deze ritten vanuit een bepaalde stalling te laten rijden, daar heeft de provincie immers niks over geëist.
Lijn 75 varieert nogal in drukte: de bezetting tussen Bleskensgraaf en Sliedrecht loopt nogal uiteen en van en naar Gorinchem is het vooral scholierenvervoer en dan vooral op de dagen dat het slecht weer is. Verder is er nog een rit die om 8.18 uur vanaf het station van Gorinchem vertrekt en dan vol zit met scholieren van het Da Vinci College dat een halte van lijn 75 voor de deur heeft. Daartussenin is het vrij stilletjes. Als je dat traject naar Bleskensgraaf zou combineren met lijn 13 (Dordrecht-Sliedrecht) zoals vroeger, en een oplossing vindt voor de scholieren naar Da Vinci blijft er niet zoveel meer over.
Lijn 76 is alleen al door de route alleen door een taxibus of midi met goed fatsoen te rijden, laat staan voor de bezetting, en lijn 77 is zo geamputeerd dat ik me niet kan voorstellen dat die taxibus ooit stoelen tekort komt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Stel dat je standaard de Qliner 388 2x/uur laat rijden, zou je dan genoeg capaciteit hebben voor vervallen lijn 75?
De omlopen van de Brabantse lijnen zijn sowieso in een eenvoudige omloop te gieten. Alleen de lijnen 121 en 120 kunnen gereden worden, samen met lijn 402 (met integro's).
Momenteel is de verhouding voor DAV in Schelluinen toch:
12m qlinerbussen: 387
12m streekbussen: 81, 181 en 85
midibussen: 73, 74 en 75
De omlopen van de Brabantse lijnen zijn sowieso in een eenvoudige omloop te gieten. Alleen de lijnen 121 en 120 kunnen gereden worden, samen met lijn 402 (met integro's).
Momenteel is de verhouding voor DAV in Schelluinen toch:
12m qlinerbussen: 387
12m streekbussen: 81, 181 en 85
midibussen: 73, 74 en 75
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie DAV-gebied
Ik vermoed dat de stadsdienst Gorinchem ook graag wordt voorzien van materieel.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
oh, dat hoort ook tot DAV? ik denk dat dat 12m bussen of midibussen zijn.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie DAV-gebied
Ik denk dat dat midibussen zijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Stadsbus Gorinchem rijdt met midibussen. Twee zijn er genoeg in de huidige dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Wat rijdt er op de spitsdienst dan (Lijn 6)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 140 gasten