OVer je reiservaringen in oktober 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:De reizigers rond Apeldoorn treffen het geloof ik niet echt deze week: maandag hadden ze een aantal piepkleine spitstreintjes doordat de opstart van de treindienst blijkbaar niet helemaal lekker was gegaan, dinsdag een seinstoring met veel minder treinen als gevolg en vandaag dan weer een defect spoor waardoor er niks reed.
En de week is nog niet voorbij: hedenochtend koperdiefstal. En ik ga me zo maar eens als de wiedeweerga klaarmaken voor mijn treinreis, want er is net een versperring gemeld van en naar Utrecht Centraal... Beetje extra speling is dan niet weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Er wordt idd gemeld dat er rond Utrecht in alle richtingen minder Sprinters rijden maar vooralsnog zie ik in RdT alleen bij de [serie=Sprinter|2015|Veenendaal Centrum - Utrecht Centraal - Breukelen17400[/serie] "Rijdt niet ivm een versperring" staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Wubbo »

Er was een probleem op opstelterrein OZ, waardoor er van daaraf minder treinen voorgebracht konden worden.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Tochjo »

Uiteindelijk viel het bij mij erg mee, schade was +5.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Milco »

Vanochtend reisde ik met 3529 van Amsterdam Bijlmer ArenA naar 's-Hertogenbosch. Via Rijdendetreinen had ik al vernomen dat de trein met tien bakken ICMm reed. Op Bijlmer ArenA stond ik keurig achteraan op het perron om zo ver mogelijk achter in de trein te kunnen stappen. De trein kwam ook nog eens met +4 binnen met uiteindelijk een drietje voorop en in het midden en het viertje achteraan. Op het moment dat de trein stilstond (en ik dus de achterste bak in wilde), viel het me op dat het viertje leeg was... Deuren gingen ook niet open, dus ik mocht even vier bakjes naar voren (snel)wandelen om deze vertraagde trein nog te kunnen halen.

Zowel over de vertraging als over het afgesloten viertje (dat bij Den Bosch nog steeds leeg was...) werd in Amstrdam Bijlmer helemaal niks omgeroepen... Lekker handig, niet dus. -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Meltrain »

Zojuist kwam er voorbij Dtz een ICM die een SLT op sleeptouw had.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door gliderfighter »

Voor werk Amstel-Swalmen mogen reizen per trein, om daarna met de bus verder te gaan. Volgens 9292 moest ik op Station Swalmen lijn 66 ri Venlo pakken. Uhmm, halte wordt niet aangedaan door alléén lijn....66. Je moet naar halte Molenweg of Centrum om alsnog lijn 66 te pakken, dusss.. Met bijna geen mobiele data meer, toch nog een halte gevonden door heel google maps af te zoeken én die Molenweg of Centrum heet. Eind goed al goed, halte gevonden, 10 minuten lopen, 15 minuten wachten en toen volgens mij via Maastricht naar Belfeld gereden, we gingen alle wegen in die je niet zou verwachten. Met +30 toch veilig aangekomen, om daarna per auto naar huis te gaan.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door waldo79 »

Als ik naar een voor mij onbekende plek reis probeer ik zoveel mogelijk thuis alles voor te bereiden. En daar hoort ook bij dat je uitzoekt waar de halte is ;)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ronald »

Mijn eerste indruk zegt me ook dat het een wat vaag reisadvies is. Lijn 66 direct vanaf Venlo lijkt me logischer.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ronald »

Zojuist via de stationsomroep op Heerenveen: "Mevrouw die-en-die wordt verzocht de trein van 10:25 uur te nemen in plaats van de geplande trein omdat mevrouw zus-en-zo daar in zit. Ik herhaal..." :D
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door isadora »

Ja, en Hendrik komt nog een uurtje later, want die zit nog onder de koeien. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door gliderfighter »

waldo79 schreef:Als ik naar een voor mij onbekende plek reis probeer ik zoveel mogelijk thuis alles voor te bereiden. En daar hoort ook bij dat je uitzoekt waar de halte is ;)
Ik reis iedere keer met werk naar een onbekende plek. Om uit te zoeken hoe iets precies in elkaar zit, please no. Ik heb nu al misschien meer dan 1000 plekken aangedaan in 1,5 jaar, soms 5 of 6 per dag.
Daarentegen, op de Veolia website wordt ook gebruik gemaakt van 9292 en die geeft hetzelfde advies -o-
Gelukkig word ik betaald tot ik thuis ben.

Mijn reis was dus vanaf A'dam Amstel naar Belfeld. 9292 zei dat de snelste via Roermond was, 1844 aankomst(1615 vertrek) In Eindhoven kon ik nog overstappen, maar dan zou ik alsnog 30 minuten later aankomen. Ik dacht nog om in Reuver uit te stappen(daar stopt de bus ook), maar eigenwijs toch advies 9292 gevolgd.
Het landschap was gewoonweg te mooi, in de zomeravonden is het altijd mooi om door Limburg te rijden, zo ook deze vrijdagavond. Zon laag en mooi oranje, door het Limburgse landschap, langs de maas en de pont, gewoonweg mooi. Ben dan ook wel blij dat ik dit heb gedaan.
Neemt natuurlijk niet weg dat er best wel een looproute kan worden geprint bij het paaltje, zodat je ook weet hoé je moet lopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Vanmiddag tien minuten vertraging opgelopen met de 11739 tussen Gouda en Utrecht door "slordig beheer van het treinverkeer", aldus het treinpersoneel. We hebben achtereenvolgens stilgestaan bij de overloopwissels vlak voor het tunneltje onder de A12 bij Woerden, op de doorgaande sporen bij Woerden zelf toen opeens de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] voor mocht, daarna ter hoogte van station Vleuten nogmaals en tenslotte nogmaals op het viaduct over de Cartesiusweg in Utrecht. Daarna met de 838 naar Amsterdam Amstel, de tweede klas zat van voor naar achteren helemaal volgestampt, ondanks de VIRM8 ploften de reizigers na de extra stop in Duivendrecht zo ongeveer de trein uit.

Op de terugweg hoorde ik vlak voor vertrek van de 2161 op Amsterdam Centraal dat er een aanrijding was geweest voorbij Haarlem, dus snel naar de 2648 gehold. Die stond helemaal op het puntje perron van spoor 13a achter een onhandig geparkeerde afgesloten VIRM4. Vlak voor Leiden Centraal bleek dat forumlid VIRM zich ook in de trein verschanst had :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hendrik »

isadora schreef:Ja, en Hendrik komt nog een uurtje later, want die zit nog onder de koeien. (A)
Echt?! :P
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door waldo79 »

gliderfighter schreef:
waldo79 schreef:Als ik naar een voor mij onbekende plek reis probeer ik zoveel mogelijk thuis alles voor te bereiden. En daar hoort ook bij dat je uitzoekt waar de halte is ;)
Ik reis iedere keer met werk naar een onbekende plek. Om uit te zoeken hoe iets precies in elkaar zit, please no. Ik heb nu al misschien meer dan 1000 plekken aangedaan in 1,5 jaar, soms 5 of 6 per dag.
Daarentegen, op de Veolia website wordt ook gebruik gemaakt van 9292 en die geeft hetzelfde advies -o-
Gelukkig word ik betaald tot ik thuis ben.

Mijn reis was dus vanaf A'dam Amstel naar Belfeld. 9292 zei dat de snelste via Roermond was, 1844 aankomst(1615 vertrek) In Eindhoven kon ik nog overstappen, maar dan zou ik alsnog 30 minuten later aankomen. Ik dacht nog om in Reuver uit te stappen(daar stopt de bus ook), maar eigenwijs toch advies 9292 gevolgd.
...
Ik was je wat aan het prikkelen. Het toont eigenlijk aan wat voor broddelwerk 9292 aflevert in mijn ogen :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door deadlock »

Het is een van de meest complexe vragen die er bestaan en alhoewel ik het als gebruiker met je eens ben vind ik het toch echt te gemakkelijk om het als broddelwerk te bestempelen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door ODRAIL »

Rond Amersfoort werd gisteren twee keer een op tijd rijdende sprinter de vertraging in geholpen door een voorlangs kruisende vertraagde intercity. De tweede keer miste ik hierdoor mij aansluitende trein. Dit leverde een wachttijd op voor mij van 30 minuten :? .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Sloterdijk zag ik dat mijn aansluitende [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] niet verder zou rijden dan Haarlem. Er was namelijk een dubbele storing: een overgangsstoring tussen Sloterdijk en Haarlem en een aanrijding met een persoon tussen Haarlem en Voorhout. Dus dan maar met de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] van 15:35 over Schiphol, die lekker druk was met een enkele VIRM6. Op Leiden liep Bee mij tegen het lijf, die precies hetzelfde probleem had, maar dan op Amsterdam Centraal. :)

Even later wilde ik op Leiden Centraal met bus 2 naar De Vink van 20:32. Het was sowieso erg druk op het busstation. Arriva had een peloton mensen in gele hesjes op de busperrons gestationeerd, die reizigers zo goed mogelijk probeerden te helpen. Maar een van de mannen met een geel hesje zei dat ze het ook niet erg goed wisten, omdat ze als groep uit Rotterdam kwamen. :mrgreen: Uiteindelijk met +25 in een uitpuilende bus vertrokken. De bus terug van ongeveer drie uur later reed met +5, en die hoefde ik slechts met één andere passagier te delen.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door waldo79 »

deadlock schreef:Het is een van de meest complexe vragen die er bestaan en alhoewel ik het als gebruiker met je eens ben vind ik het toch echt te gemakkelijk om het als broddelwerk te bestempelen.
Je weet dat ik het gechargeerd zeg...ik ben me ervan bewust dat er meer achter steekt dan wat de gebruiker kan zien 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Rond Amersfoort werd gisteren twee keer een op tijd rijdende sprinter de vertraging in geholpen door een voorlangs kruisende vertraagde intercity.
Een aankomende [serie=Sprinter|2015|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] zeker? Da's inderdaad een erg vertragingsgevoelige overkruising, vooral ook omdat eens per uur die Sprinter ook nog met z'n eigen tegentrein kruist. Kan me er echter wel wat bij voorstellen dat ze toch de IC voorgelaten hebben gezien die in Utrecht ook een vrij krappe kering heeft terwijl de [serie=Sprinter|2015|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] met een halfuur keertijd in Amersfoort wel wat kan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door VIRM »

Ik stond vandaag om 18:30 op spoor 3 op Sloterdijk te wachten, toen ineens de oude mannelijke omroepstem omriep dat lijn 50 een vertraging had van 10 minuten. Ik dacht dat ze die omroepstem al lang en breed hadden afgeschaft?
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door deadlock »

waldo79 schreef:
deadlock schreef:Het is een van de meest complexe vragen die er bestaan en alhoewel ik het als gebruiker met je eens ben vind ik het toch echt te gemakkelijk om het als broddelwerk te bestempelen.
Je weet dat ik het gechargeerd zeg...ik ben me ervan bewust dat er meer achter steekt dan wat de gebruiker kan zien 8-)
Om heel eerlijk te zijn las ik het net terug en ik dacht; wtf ben ik genuanceerd, fucking gaylord.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zat er blijkbaar een wisselstoring op Utrecht Centraal waarvan men nog niet helemaal wist welk wissel er last van had. De 1718 kwam in elk geval tot stilstand voor het inrijsein omdat het aankomstspoor nog bezet zou zijn. Vervolgens maar eens in RdT gekeken wat daar stond en toen bleek de er een 312521 (naar Leeuwarden) op spoor 8 te staan en tegelijk een 300518 (naar Rotterdam) op spoor 9. Leek er gezien die vervangende treinnummers en de sporen waar ze op stonden dus wel vrij sterk op dat men de reizigers even van trein heeft laten wisselen voor een hernieuwde poging Utrecht uit te komen.
De 300518 is uiteindelijk vertrokken, waarna de 1718 eerst de 1723 nog mocht voorlaten (die binnenkwam op het gebruikelijke spoor 9). Wij zouden naar spoor 11 gewijzigd worden, maar na even wachten werd het uiteindelijk toch nog spoor 8 waarvandaan de 312521 blijkbaar inmiddels was afgerangeerd want die heb ik nooit meer voorbij zien komen en staat op OVTijden.com ook als opgeheven in de lijst.

De 1718 had door dit gedoe in elk geval al +15 bij binnenkomst, waardoor de volgende trein alsnog naar spoor 11 gestuurd is en de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die daar eigenlijk rond die tijd had moeten staan weer naar spoor 12 gestuurd werd. Was toen dus wel wat vaag geworden waar die storing nu zat al was er later wel weer een melding van een wisselstoring die het traject Amersfoort - Rotterdam trof.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door deadlock »

Mikos, zat je toevallig in de 4600 die om 21:55 uit Zl vertrok?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Mikos »

Nah, Mikos was een dagje vrij :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten