Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door marcel.nl »

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar informatie over een Daf Den Oudsten Alliance welke in Zeeland heeft gereden.
Deze reed rond 1991-1993 in Zeeland rond en had de toenmalige kleuren van ZWN/Zuid West Nederland.
Via Google kwam ik deze foto ervan tegen:
Afbeelding

De bus had dus zo'n filmkast en kleurstelling.

Het was dus niet een Alliance die pas veel later in dienst kwam bij ZWN en die alleen blauw rond de bumper had en een digitale filmkast had, voorbeeldje:
Afbeelding

Waar heeft deze bus gereden? Waren er meer van die bussen? Waar was hij gestald? Ik heb hem een paar keer op Zuidplein gezien en toen die keer dat ik op Hellegatsplein opstapte richting Oude Tonge in lijn 133 of 136. Maar ik kwam hem zo weinig tegen dat ik denk dat er maar eentje was.
Ben erg benieuwd, ik zie jullie reactie met plezier tegemoet.
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door TomSteyl »

Deze bus heeft later nog voor Hermes gereden:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... fullsize=1

Werden deze bussen niet later ingezet voor Interliner-diensten?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door Mr-W »

Zo'n ex ZWN bus heeft/had Rofra in Valkenswaard rijden voor het vervoer van kanovaarders naar het startpunt.
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door marcel.nl »

Okay. Bijzonder, hij bestaat nog. Fotootje? Ik vond nu ook info op internet. De bus ging van ZWN retour naar Den Oudsten, en daarna naar VSL dat later weer Hermes werd. http://www.busbrief.nl/Busbrief%20100/busbrief100.htm

Zo begon hij dus:
Afbeelding

Een VSL foto kan ik helaas (nog) niet vinden.

Maar hier is hij in de kleur voor hij Hermes kleuren kreeg, maar al ge-hermest was:

Afbeelding

Daarna kreeg hij dus deze kleuren (welke kleurstelling afwijkend is van andere Hermes Alliances, die hadden een grijze bumper en spatbord):
Afbeelding
Bizar is dat hij toen een digitale display kreeg, maar later.....

En inderdaad ja, ik wist dat er zo'n bus is geweest die Interliner kleuren heeft gekregen (wist tot het typen van dit bericht niet dat dit ook deze bus was). Die heb ik wel eens zien staan in Maastricht. Die B89 ondersteunde vanuit Maastricht op drukke momenten de 420 naar Aken.
Gaaf dan nu te ontdekken dat dit wederom dezelfde bus is. OOk daarvan vond ik nu een foto:

Afbeelding

Nu heeft hij opeens weer een gewone filmkast met rol :Y

Meer info is welkom *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door Daniel »

Ik kan je verbazing ietwat reduceren: je hebt de foto's in de verkeerde volgorde staan :wink: De bus is van geel/blauwe Hermes-stijl eerst Interliner geworden en daarna pas in de nieuwe wit/geel/blauwe Hermes-kleuren gestoken.
Kan je heel simpel zien zonder allerlei databases door te zoeken: op de foto in Interliner-kleuren heeft 'ie nog volledig gele kentekenplaten, op de foto waarop 'ie in het wit te zien is zit er een kentekenplaat met het blauwe balkje met EU-logo en landcode NL op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Alliance in Zeeland ZWN ?? - verzoek info

Bericht door marcel.nl »

Ach so, en toen kreeg hij dus digitale filmkast. Ik dacht destijds dat die interlinergekleurde alliance weg was, naar buitenland ofzo.
Maar hij reed toen dus ineens in Hermes kleuren, vandaar.
Nu nog iemand die hem in VSL kleuren voor me heeft, mogelijk met groene streep op de bumper?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten