Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Waar ligt dat goederenpad dan? Want die was juist de crux van het hele verhaal: die paste er volgens jou ook in.

Verder: aankomst in Arnhem op 6a om .24 is onmogelijk als je om .22 van spoor 7 richting Nijmegen vertrekt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Inderdaad, die moet omgedraaid worden met de sprinter-Deurne dan. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Dan heeft die weer een conflict met de sprinter naar Tiel (bij aankomst). En je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag waar het goederenpad nou moet, want daar ging het om.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Die kruising zit 4 minuten tussen (vertrek vanaf spoor 4 naar Tiel .31, aankomst sprinter op spoor 6a om .35). Dat zou keurig haalbaar moeten zijn, daarnaast zou de Tiel-trein desnoods nog 1 minuut eerder kunnen vertrekken.

Dat goederenpad ligt gewoon waar die nu ook al ligt, de tijden zijn nauwelijk gelijk gebleven (alleen de sprinter Zutphen-Wijchen heb ik heel ietsjes verlegd om het in een perfecte kwartiersdienst te laten liggen, maar die kan natuurlijk gewoon zijn eigen tijden behouden en dan in een 13-17-spreiding vormen met de SPR naar Deurne). Het enige veranderd dat in het huidige pad van de IC Zwolle-Roosendaal nu zowel de IC Zwolle-Roosendaal (die non-stop rijdt) én de SPR Arnhem-Deurne (die dat stuk in 18-19 minuten kan afleggen, waar de IC er nu nog 20 minuten over doet). Het goederenpad kan dus gewoon blijven waar het nu ligt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Het goederenpad ligt nu alleen in het dal, op het moment dat de trein naar Tiel niet rijdt, want anders past het niet. Dus ik ben nog steeds benieuwd naar de uitwerking waarbij dat pad wel 2x per uur past.

4 minuten tussen vertrek en aankomst is niet volgens de plannorm, daar hoort 6 minuten tussen te zitten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dat pad gaat helemaal niet naar 2x p/u, dat blijft voorlopig juist ongewijzigd. Het enige dat veranderd is dat de IC Zwolle-Roosendaal versneld wordt en direct daarachter de sprinter naar Deurne gaat rijden (in plaats van dat die pas vanaf Nijmegen rijdt).

Men wilde juist 2x p/u een pad vanaf de Betuweroute via Goor/Deventer naar Bad Bentheim erbij hebben (de paden die nu nog via Woerden-Bijlmer-Amersfoort gaan), maar dat is afgeschoten door de minister na protesten uit de regio.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Ik snap het niet meer. Eerder schreef jij dit:
SuperGhost schreef:Het was eerst bedacht op 6 IC's + 4 SPR Arnhem-Nijmegen + 2 goederenpaden Betuweroute-Arnhem-Bad Bentheim en dan was de trein Arnhem-Tiel op die manier (met dat wachtspoortje) al inpasbaar.
Daarop vroeg ik naar een uitwerking waarin dat past, en nu zeg je dat het niet past? :? Overigens is de vraag er nog steeds, door de combinatie van de relatie Essen/Sloe - Emmerich en Betuweroute - Bad Bentheim die samen vaker dan 1x per uur in alleen het dal gewenst worden door goederenvervoerders.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Betuweroute-Bad Bentheim is er niet, want die blijft (voorlopig) via Woerden en Breukelen gaan ;-)

Maar ik dacht dat je het over dienstregeling 2017 had, dus postte dan ook dat.

Maar als je dat eindbeeld bedoelde (voor zover dat gehaald gaan worden), daar zijn dan alweer een aantal zaken dan veranderd ten opzichte van nu:
- het wachtspoor bij Elst (3e perronspoor dat dan ook ri. Arnhem aansluiting heeft) is dan helemaal klaar, waardoor de Tiel-express daar desnoods enkele minuten kan wachten (zou dan ook in principe geen stop meer hoeven hebben aan het hoofdspoor van de lijn Arnhem-Nijmegen, waardoor die relatief weinig ruimte in beslag neemt)
- de intercity's (dan in 10-10-10-ligging) zijn dan zo'n 5 a 6 minuten trager geworden (de oplossing van ProRail om de sprinters Arnhem-Nijmegen nog passend te krijgen tussen het ETMET per IC!)
- de Betuweroute heeft dan een kruisingsvrije (fly-over) invoeging ri. Arnhem.

en ik dacht dat er daarbij ook al werd uitgegaan van een extra perronspoor (spoor 5) in Nijmegen, maar dat weet ik even niet zeker.

Dat alles creëert natuurlijk toch wel wat extra ruimte.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met je post die ik eerder al quootte, want als ik het zo lees dan past het allemaal niet makkelijk maar heb je enorme kunstgrepen nodig om het inpasbaar te krijgen - naast het wachtspoortje in Elst.
Dat het goederenpad Betuweroute - Bentheim niet bestaat is in ieder geval niet waar: dat bestaat. De benutting is niet hoog, maar het bestaat wel.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Door het rocov Gelderland is ook het vervoersplan 2016 van de Achterhoek gekeurd. Zijn niet echt grote wijzigingen die worden doorgevoerd, slechts een aantal ritten wordt hier en daar geschoven. Enige wat wel verandert is de route van lijn 40 in de avonduren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Je vergeet het belangrijkste daarbij, wat er nog meer veranderd in Terborg ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Owja die nachtvlinder ofzo. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Sietse »

Goed dat lijn 28 in de ochtendspits aan de treindienstregeling wordt aangepast. De aansluiting wordt vaak gemist en nu met de extra wandeling vanwege het nieuwe busstation al helemaal.
Nu nog de rit van 7.39 vertrek Gendringen standaard met een Integro rijden en we zijn helemaal tevreden :pos:
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Wordt er nog iets gedaan aan lijn 165? Ik las een keer dat die lijn de drukste was van Rivierenland qua aantallen, maar de frequentie is maar 2x/uur.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Lijn 165

Het ROCOV is verheugd over de plannen om het aanbod op deze lijn te
verhogen. Helaas is uit de plannen niet op te maken wat deze maatregel
precies inhoudt. Wij adviseren u niet alleen te kijken naar het
trajectgedeelte Rossum-Den Bosch, maar ook naar verbeteringen op het
traject Dreumel-Druten. In de ochtendspits zitten daar de bussen erg vol en
gaan de aansluitingen in Druten nog wel eens mis.
Dit staat bij het ROCOV over lijn 165. Dus alleen verbetering Rossum - Den Bosch zo te horen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Sietse schreef:Goed dat lijn 28 in de ochtendspits aan de treindienstregeling wordt aangepast. De aansluiting wordt vaak gemist en nu met de extra wandeling vanwege het nieuwe busstation al helemaal.
Nu nog de rit van 7.39 vertrek Gendringen standaard met een Integro rijden en we zijn helemaal tevreden :pos:
Kwartiertje eerder op pad gaan jongen ;) Daar zit ie vaak op ;)
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Sietse »

Ik bedoelde eigenlijk de rit erna (7.54) en volgens mij zit deze in dezelfde omloop als de rit die jij bedoelt. Daar zit inderdaad vaak een Integro op maar ook nog regelmatig een Ambassador. Gevolg is dat wij in Etten aan de voorruit staan. Al is dat voor 10 minuten ook weer niet zo'n ramp en mag ik eigenlijk niet klagen zolang de rit niet door een Irisbus gereden wordt :D (dit voorjaar een keer meegemaakt)
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

8:50 uit Gendringen is omloopmatig een Irisbus... op papier :N
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Zo te zien heeft Arriva zich weinig van het ROCOV-commentaar aangetrokken. Ben benieuwd hoe het traject van lijn 45 tussen Tiel-Echteld-IJzendoorn/Pottum-Ochten-Kesteren eruit zal gaan zien, blijft dit 2x p/uur wordt dit 1x p/uur of verdwijnt het in z'n geheel?
Zoals ik het begrijp 2x p/uur lijn 45 als Tiel-Kesteren waarvan 1x p/uur door naar Wageningen en 1x p/uur een overstap op lijn 44 zodat er 2x p/uur een lijn Tiel-Wageningen gehandhaafd blijft.

Tevens worden, tegen het ROCOV-advies in, lijnen 43 & 47 gekoppeld zodat een rechtstreekse verbinding Tiel-Gorinchem ontstaat en wordt lijn 46 in Vianen geknipt.

http://www.arriva.nl/dienstregeling/die ... ierenland/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Wat ik me wel afvraag bij deze wijzigingen: hoe zijn ze van plan lijn 46 bij Vianen Lekbrug te laten keren? Dat zal wel een rondje via de afrit Nieuwegein Zuid worden, maar gezien hoe dichtbij het stadscentrum dan eigenlijk al is vraag ik me af of je daar nu werkelijk iets mee bespaart of dat je gewoon een langere kering krijgt.

Uit de omschrijving van lijn 45 begrijp ik dat die maximaal 1x/uur gaat rijden op Tiel - Kesteren. Er staat immers dat er in de brede spits, avond en zondag 2x/uur naar Ochten gereisd kan worden vanuit Tiel waarvan maar 1x/uur rechtstreeks met 45. De andere reismogelijkheid is om met de trein naar Kesteren te reizen en daar de 45 de andere kant op te nemen.
Blijkbaar is dan in de daluren en op zaterdag de tijdsligging anders want anders zou ik niet weten waarom er dan niet op die manier 2 reismogelijkheden zijn (een lijn die niet op zaterdag en wel op zondag rijdt leek me immers wat apart).

Handig trouwens dat Arriva een grote knop "raadpleeg de dienstregeling" onder dat artikeltje heeft gezet waar je vervolgens de nieuwe tijden nog niet kunt bekijken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

Lijn 47 lijkt alleen nog maar tussen Haaften en Gorinchem een 1/2 uurdienst te rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Wat ik me wel afvraag bij deze wijzigingen: hoe zijn ze van plan lijn 46 bij Vianen Lekbrug te laten keren? Dat zal wel een rondje via de afrit Nieuwegein Zuid worden, maar gezien hoe dichtbij het stadscentrum dan eigenlijk al is vraag ik me af of je daar nu werkelijk iets mee bespaart of dat je gewoon een langere kering krijgt.
Nou, daar bespaar je zeker iets mee. Er zit nu vaak twintig minuten pauze in Nieuwegein, plus negen minuten enkele reis vanaf Vianen. Het rondje via de afrit kost je totaal een minuut of zes. Omdat stilstaan op Vianen Lekbrug West niet handig is (en pauze niet mogelijk ivm ontbreken voorzieningen) zal dat wel strak op elkaar aansluiten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Hmm ja, als je zo'n lange pauze kunt elimineren scheelt het wel inderdaad. Dan ben je dus gelijk een half uur eerder terug in Tiel en dat kan omloopmatig wellicht weer handiger zijn. Al zal er vast nog wel enige wachttijd overblijven want in de spits heb je toch wel een filerisico.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Frank »

Frank schreef:Begin vorig jaar leek men nog hoopvol dat men de trein kon doortrekken, maar sinds die tijd (uiteraard) niks meer gehoord, tot dit regeltje in de adviesaanvraag.

http://www.gelderland.nl/4/actueel/Nieu ... nabij.html
Heb de situatie ter plekke van de week weer eens bekeken maar het fietsers- en voetgangerstunneltje lijkt geen ruimte meer te bieden voor een doorgetrokken derde spoor. Dat kunnen we dus wel vergeten voorlopig. Niet het eerste gefaal in dit project, maar wel weer doodzonde :( .
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Die ruimte zal het wel hebben, alleen dat 3e spoor zal een eigen viaductje over de fietstunnel moeten krijgen. De fietstunnel komt namelijk nog niet meteen omhoog na het spoor, maar moet (aan beide zijden) een paar meter verderop nog onder een voetpad door als je de impressiefoto's bekijkt:
Afbeelding
Afbeelding
Alleen de trapopgang naar het dan ontstane eilandperron zal dan een kwartslag gedraaid moeten worden ten opzichte van deze impressiefoto's en er moet een nieuwe trap+lift komen naar het stationsplein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten