Alleen vind ik geen van de sprinters in Almere nog echt geschikt voor Plan V, juist dat een van de lijnen waar SLT een toegevoegde waarde heeft.
Bee schreef:De 4300 keert als dat kan op de 4900 in Oostvaarders, in Hoofddorp en Leiden Centraal wordt op zichzelf gekeerd. De 4600 heeft inderdaad één overweg op de route, maar dat is wel een ADOB en de 4600 rijdt daar sowieso al op lage snelheid vanwege de stop op station Diemen
Alleen vind ik geen van de sprinters in Almere nog echt geschikt voor Plan V, juist dat een van de lijnen waar SLT een toegevoegde waarde heeft.
Vinny schreef:Plan-V is gewoon degelijk materieel dat tegen een stootje kan, en bovendien op vrijwel alle sprinter- en intercitydiensten uit de voeten kan. Ik zou dus zeggen: reviseren die hap. Daarna zit je wellicht ruimer in je materieel, maar dan heb je goede reserve.
deadlock schreef:Bee schreef:De 4300 keert als dat kan op de 4900 in Oostvaarders, in Hoofddorp en Leiden Centraal wordt op zichzelf gekeerd. De 4600 heeft inderdaad één overweg op de route, maar dat is wel een ADOB en de 4600 rijdt daar sowieso al op lage snelheid vanwege de stop op station Diemen
SLT heeft echt alleen toegevoegde waarde als er 160 gereden kan worden. Zolang we in Nederland zo anaal doen met optrekken en afremmen en begrenzingen en andere rilfactoren is het gewoon een domme stoptrein.
Thom91 schreef:Meltrain schreef:Thom91 schreef:Meltrain schreef:Ik ben het volledig met je eens dat je Plan V geen extra revisie moet geven. Dat is zonde van het geld, aangezien de vervanging eind 2016 instroomt.
Echter, andere bronnen (zoals Op de Rails) vermelden dat de revisietermijn van sommige stellen Plan V nog loopt tot 2016/2017 aangezien de revisies in 2007 en 2008 zijn uitgevoerd.
Zelfs als dat niet zo blijkt en het zoals jij zegt om drie maandjes gaat, betekent dat dat Plan V nog tot juni mee kan. Dan snap ik nog steeds niet waarom het dan al in december buiten dienst gaat.
Omdat de materieeldruk (Laat ik het zo maar noemen) in het voorjaar lager is dan in de winterse perioden. Je gaat alleen de boot in als het heel erg sneeuwt maar dan rijden we toch aangepaste dienstregeling en hebben we sowieso minder treinstellen nodig.
Ook daar heb je gelijk mee, maar volgens mij duurt "de winterse periode" tot maart / april en niet tot half december.![]()
Dus nogmaals: waarom materieel aan de kant zetten dat nog zeker tot april kan rijden? En het geeft niet als jij het ook niet weet, want de redenaties van de NS zijn soms ondoorgrondelijk.
Ik las elders iets over personele veiligheid die ook in het geding is, maar daar weet ik het fijne niet van. Verder lijkt het me vrij onwenselijk om met een stel of zes maar rond te blijven rijden.
Waarom zou dat onwenselijk zijn?Thom91 schreef:Verder lijkt het me vrij onwenselijk om met een stel of zes maar rond te blijven rijden.
reisthijs schreef:Wat boeit dat als het maar voor een paar maanden is?
In september komt toch DDM-1 als aflossing.
Oh nee, wacht, als het aan jou ligt mag dat natuurlijk ook niet meer...
pauperduur? Het is dus alleen duur als je arm bent?deadlock schreef:En ICD is pauperduur.
MdJ schreef:alleen in de winter met de extra onttrekkingen aan onderhoud wordt het krap.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten