Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Toch mezelf weer een blundertje bespaard vandaag... ben er in het verleden al eens ingestonken met een Vlaamse voornaam bij de aanhef van 'n mail. Vanmorgen dus toch maar even op gegoogled en waar ik in eerste instantie het vermoeden had dat het een mevrouw was op wiens mail ik reageerde bleek het dus gewoon een typisch Vlaamse jongensnaam te zijn. Toch maar gauw de aanhef aangepast naar "Geachte heer ..." :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Ardan »

Geachte heer/mevrouw Achternaam :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Ideale oplossing, maar dat vindt ik eigenlijk nooit zo netjes als je de voornaam ook weet (en dus veelal wel kunt zien of het een man of vrouw is, tenzij het een Vlaming is dus :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door deadlock »

L.S.,

is dan toch een iets betere aanhef...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Geert »

Er zijn ook voornamen die zowel jongensnaam als meisjesnaam kunnen zijn: Rene, Anne, Robin, Conny, ... Dan weet je eigenlijk nog niets.
deadlock schreef:L.S.,
Lekker formeel :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door deadlock »

Zet je er een :P en een ! achter, lekker best of both worlds :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Met deze opmerking begrijp ik ook waarom Michael je low noemt. Maar dat geheel terzijde.

De laatste maanden nog geen blunders. Of het moet het al tig keer in de hondenpoep lopen zijn. Of het continue afbreken van de schouderband van mijn schooltas. Laatst nog op metrostation CS in Amsterdam. Sta je mooi ***.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Ardan »

Ik zat vanmiddag opgesloten tussen de twee klaphekjes bij de ingang van de Laidel :') Rolstoelmevrouw kroop superlangzaam voor me uit waardoor we wel samen door het eerste hekje kwamen, maar het tweede hekje al sloot voor ik er langs kon. Dus stond ik als een debiel te zwaaien om die sensor te vinden :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Er zit vaak een knopje bovenaan het paaltje :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door AppleMoose »

Naar de keuken lopen met een theekop om nieuwe thee in te schenken en uit de keuken komen met cola er in :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door JWM »

Als het vanille-cola was gelijk een goed excuus het door de gootsteen te spoelen :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Ideale oplossing, maar dat vindt ik eigenlijk nooit zo netjes als je de voornaam ook weet (en dus veelal wel kunt zien of het een man of vrouw is, tenzij het een Vlaming is dus :P )
Was het toevallig Kim? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Geachte heer/mevrouw Achternaam :pos:
Dat doe ik altijd als ik niet weet of degene die ik aanschrijf een man of een vrouw is.
(heb het zo op school geleerd)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Als het vanille-cola was gelijk een goed excuus het door de gootsteen te spoelen :P
Vanille-cola vind ik juist lekker 8-)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Geert schreef:Er zijn ook voornamen die zowel jongensnaam als meisjesnaam kunnen zijn: Rene, Anne, Robin, Conny, ... Dan weet je eigenlijk nog niets.
René is de mannelijke versie en Renee de vrouwelijke. Dus die is in ieder geval duidelijk of het een man of een vrouw is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:Ideale oplossing, maar dat vindt ik eigenlijk nooit zo netjes als je de voornaam ook weet (en dus veelal wel kunt zien of het een man of vrouw is, tenzij het een Vlaming is dus :P )
Was het toevallig Kim? :mrgreen:
Nee Lieven :wink: Dat bleek na even Googlen de mannelijke versie van Lieve te zijn.

Vandaag had ik dan juist weer te maken met een blunder van een webshop. Vond 't al zo raar dat ik een briefje van PostNL had dat er een pakket bij de buren was afgeleverd want de laatste keer dat ik iets soortgelijks bestelde paste 't nog door de brievenbus. Wat bleek: naast hetgene wat ik besteld had hadden ze nog een tweede artikel meegestuurd. Had ik helemaal niet besteld ofzo en het stond verder ook niet op de pakbon.
Maarja, ben ik toch weer eerlijk... retoursticker er dus maar op geplakt (naar 'n antwoordnummer, dus toch gratis) en kon het nog precies afgeven bij het postagentschap dat hier toch letterlijk vier deuren verderop zit. Zo nog maar wel even de klantenservice op de hoogte brengen want een code voor een niet besteld artikel dat wel geleverd werd stond er niet op het retourformulier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Ideale oplossing, maar dat vindt ik eigenlijk nooit zo netjes als je de voornaam ook weet (en dus veelal wel kunt zien of het een man of vrouw is, tenzij het een Vlaming is dus :P )
Was het toevallig Kim? :mrgreen:
Nee Lieven :wink: Dat bleek na even Googlen de mannelijke versie van Lieve te zijn.
Van die naam wist ik wel dat het een jongensnaam is. Zo heb je onder andere de Vlaamse televisiemaker Lieven Scheire.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door STF »

Echt geniaal maar niet heus; een poosje terug hebben ze besloten dat in Luxemburg-stad een groot deel van de streekbussen voortaan niet meer tot aan het treinstation gaat, reeds aan het begin van de stad in een smal straatje de begin/eindhalte heeft. Vanmiddag zaten Gertjan en ik in een van die betroffen lijnen; komen we net bij de beginhalte in dat smalle straatje vandaan, bij het kruispunt dat vrijwel direct daarna volgt moet de bus rechtsaf, blijkt een 15 meter bus dat helemaal niet te kunnen. Midden op de drukke (4 baans) kruising tot twee keer toe de bus in zijn achteruit om dan half over de stoep bonkend alsnog de route te kunnen vervolgen. Ik heb reeds veel achterlijke dingen in Luxemburg meegemaakt maar in welk centrum van een (hoofd)stad zie je ooit een bus voor- en achteruit steken om de route te kunnen afleggen? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door webguy »

Daniel schreef: Maarja, ben ik toch weer eerlijk... retoursticker er dus maar op geplakt (naar 'n antwoordnummer, dus toch gratis) en kon het nog precies afgeven bij het postagentschap dat hier toch letterlijk vier deuren verderop zit. Zo nog maar wel even de klantenservice op de hoogte brengen want een code voor een niet besteld artikel dat wel geleverd werd stond er niet op het retourformulier.
Zalando?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daantje »

Vitaminstore stuurt als je niet oplet en het niet uitvinkt een gratis tijdschrift mee waardoor ze het pakket anders inpakken en het ineens veel groter is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Meltrain »

Zojuist was ik bij een bijlesleerling en deden we een opgave om een aantal (financiële) termen te koppelen met de juist omschrijving. Bij 5 van de 9 klopte het wel, maar de overige 4 omschrijvingen klopten totaal niet met de overgebleven begrippen.
Ik had het al opgegeven en gezegd dat ze het maar aan haar docent moest vragen en ik wilde doorgaan naar de volgende vraag.
Toen we de bladzijde omsloegen, zagen we pas dat we nog niet klaar waren en er nog 11 begrippen en omschrijvingen waren. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Salarisadministrateur: Yo, hier heb je de loonstroken voor oktober.
Ik: Ze zijn allemaal fout, lees je je mail nooit?
Hij: jawel, maar ik doe er nooit wat mee.
Ik: Komt wel op hetzelfde neer voor mij. Los het maar op.

Van sommige medewerkers heb ik nu al drie salarisstroken van oktober gehad, twee foute en één die ik nog moet controleren op fouten. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Hainje »

Werkte jij nu op een middelbare school in Gorinchem? :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Werkte jij nu op een middelbare school in Gorinchem? :P
Bij de salarisadministratie voel ik mij wel een schooljuf, maar nee ik werk niet bij een middelbare school. :P Ik werk bij een detacheerder :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Hainje »

Bee schreef:
Hainje schreef:Werkte jij nu op een middelbare school in Gorinchem? :P
Bij de salarisadministratie voel ik mij wel een schooljuf, maar nee ik werk niet bij een middelbare school. :P Ik werk bij een detacheerder :)
Oh oké. Een vriendin van me werkt op een middelbare school daar en de verhalen die ze vertelt over de salarisadministratie komen aardig overeen. :')
Maar goed, in dit geval is 1+1 dus geen 2. :(
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten