Dat kan niet anders, met zo veel reserve.Bemined schreef:Voor de verbinding Amsterdam - Breda heb je 7 rijtuigstammen nodig, voor de verbinding Amsterdam - Rotterdam heeft men nu een stam nodig voor de spits, dat wordt vanaf oktober drie stammen en vanaf 2016 vijf. De Benelux heeft vervolgens nog een minimum van 10 stammen, vanwege de lange kering aan beide uiteinden. De verbinding Den Haag - Eindhoven zal uiteindelijk zo'n 8 stammen vragen vermoed ik, uitgaande van reistijd van circa 1,5 uur en een lange kering aan beide uiteinden.CamilleKreemers schreef:Hoeveel ICDirect ben je nodig met de huidige treindienst (minimalistisch gezien dan)? En hoeveel ICDirect ben je nodig voor de 2016-treindienst?
Het totaal aantal stammen dat gevormd gaat worden is 42, welke onderverdeeld zouden worden in 7 ICD Amsterdam-Rotterdam (2 reserve), 10 ICD Amsterdam - Breda (3 reserve), 13 Benelux (3 reserve) en 12 Den Haag - Eindhoven (4 reserve). In totaal rijden er dus in het eindbeeld dagelijks 30 stammen en zijn er 12 stammen reserve of in onderhoud. Daarnaast zijn er nog een handjevol rijtuigen die overblijven met de tot nu toe genoemde treinsamenstellingen. Je mag toch hopen dat het goed gaat met zo veel reserve.
Dienstregeling 2016
Re: Dienstregeling 2016
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2016
ALs dat nu niet goed gaat, gaat het nooit goedkomen. Er staat gewoon 28% materieel reserve. Zijn die treinen zo storingsgevoelig dan dan je een giga-buffer moet hanteren?
Re: Dienstregeling 2016
Dat is nog niet helemaal duidelijk (de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt bijvoorbeeld nog niet over de HSL, en ook het trek-trekbedrijf met loc voor en achter is nog niet uitgebreid in de praktijk beproefd). Ik denk dat NS vooral geen beloftes meer wil doen die ze niet na kan komen, en dus met een flinke reservevloot aan materieel nu eindelijk een redelijk volwaardige treindienst over de HSL wil gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2016
Een gedeelte van het grotere reserve zal te verklaren zijn in de vrij beperkte dalperiode van deze treinseries. De Benelux, de ICD Amsterdam - Breda en de intercity Den Haag - Eindhoven rijden de gehele dag, de AMRO zou gaan rijden van maandag t/m zaterdag van 6:00 tot 22:00 en op zondag van 12:00 tot 22:00. Terwijl bij de meeste treinseries er in de perioden van circa 10:00 tot 15:00 en van 19:00 tot 6:00 een groot aantal treinstellen 'pauze' hebben, maken de ICR stammen vrijwel rond de klok hun kilometers.
Bij de internationale trein komt daarnaast een stukje extra betrouwbaarheid die gewenst is, eigenlijk hoort er ook een reservestam op Rotterdam te staan voor geval er door een storing geen aanvoer vanuit Amsterdam komt, maar deze heeft er slechts enkele weken gestaan voor deze vanwege materieeltekort weggehaald is. En tot slot zal het imago een belangrijke rol spelen, men kan het politiek gezien niet permitteren dat het prestigeproject nu nog faalt, dus moet men extra voorzichtig zijn.
Bij de internationale trein komt daarnaast een stukje extra betrouwbaarheid die gewenst is, eigenlijk hoort er ook een reservestam op Rotterdam te staan voor geval er door een storing geen aanvoer vanuit Amsterdam komt, maar deze heeft er slechts enkele weken gestaan voor deze vanwege materieeltekort weggehaald is. En tot slot zal het imago een belangrijke rol spelen, men kan het politiek gezien niet permitteren dat het prestigeproject nu nog faalt, dus moet men extra voorzichtig zijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Per toeval kom ik erachter dat in de reisplanner van NS International al de dienstregeling van 2016 is verwerkt. Ik kan al reizen plannen op maandag 14 december. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2016
Dat is de planner van Hafas, en die is er altijd wel vroeg bij. Let wel: wat daar in staat is nog niet definitief.
Re: Dienstregeling 2016
Volgens OdR 2015-9 is het vooral een "beleidsbeslissing" om in 2016 geen Plan V meer in te zetten. De stellen 441 t/m 483 kunnen echter nog tot medio 2016 (en sommige zelfs tot begin 2017) mee.reisthijs schreef:Ja, dat zeiden ze drie jaar geleden ook. Eerst zien dan geloven. Als er geen alternatief voorhanden is zullen ze nog wat langer moeten blijven rijden.ArrivaBas schreef:Ze zouden tot december rijden met Mat'64 en dan is het Schluß met het Mat'64.
Omdat een "Gat van 2015" dreigt, lijkt het me dus onontkoombaar om ze langer in dienst te houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Twee dingen vallen mij wel op in de nieuwe dienstregeling en dat zijn lange stops. De [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] vertrekt voortaan 4 minuten eerder uit Tiel en Tiel Passewaaij en staat vervolgens 7 minuten stil in Geldermalsen.
De [serie=Stoptrein|2015|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] als die aankomt in 's-Hertogenbosch, staat deze 12(!) minuten stil voordat hij doorrijdt als [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie].
De [serie=Stoptrein|2015|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] als die aankomt in 's-Hertogenbosch, staat deze 12(!) minuten stil voordat hij doorrijdt als [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie].
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Positief is in elk geval dat Lunetten weer gewoon een kwartierdienst krijgt, en de [serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] gewoon door lijkt te blijven rijden tot Enschede in de daluren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2016
Misschien om alvast rekening te houden met PHS omdat daar dan extra IC's moeten gaan passeren? Of zou dat te vroeg zijn, om nu al in te voeren? Aan de andere kant kan die langere haltering van de [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] op Gdm wel prettiger zijn voor de overstap naar [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] als je een beetje ongunstig bent ingestapt.Milco schreef:Twee dingen vallen mij wel op in de nieuwe dienstregeling en dat zijn lange stops. De [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] vertrekt voortaan 4 minuten eerder uit Tiel en Tiel Passewaaij en staat vervolgens 7 minuten stil in Geldermalsen.
De [serie=Stoptrein|2015|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] als die aankomt in 's-Hertogenbosch, staat deze 12(!) minuten stil voordat hij doorrijdt als [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie].
Re: Dienstregeling 2016
En geen 12-minuten-stop meer in Rijssen om de Pimpel in te laten halen, maar wél negen minuten halteren in Enschedereisthijs schreef:Positief is in elk geval dat (...) de [serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] gewoon door lijkt te blijven rijden tot Enschede in de daluren.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2016
Toch handig dat het station een maand een bouwput is geweest (A)
Re: Dienstregeling 2016
Nee, dat heeft niets te maken met PHS (want dan is de situatie anders omdat de infra in Utrecht dan anders is). Wel heeft het alles te maken met de werkzaamheden bij Zevenaar, waardoor treinen uit Amsterdam Westhaven naar Duitsland langdurig via Venlo moeten gaan rijden. Dat bleek alleen inpasbaar als deze treinen op spoor 1 in Geldermalsen aan de kant staan (in dienstregeling 2015 staan ze op spoor 6), en daar moest de [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] voor worden aangepast.microshit schreef:Misschien om alvast rekening te houden met PHS omdat daar dan extra IC's moeten gaan passeren? Of zou dat te vroeg zijn, om nu al in te voeren?Milco schreef:Twee dingen vallen mij wel op in de nieuwe dienstregeling en dat zijn lange stops. De [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] vertrekt voortaan 4 minuten eerder uit Tiel en Tiel Passewaaij en staat vervolgens 7 minuten stil in Geldermalsen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Even voor mijn begrip: dat betreft dan Venlo -> Amsterdam waarbij ze naar spoor 1 moeten neem ik aan? (Anders zou het ook wel erg lang links rijden worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2016
Ja inderdaad. Die staan nu op spoor 6 (net als de treinen de andere kant op) maar dat lukt naar verwachting volgend jaar niet meer omdat de treinaantallen daarvoor te groot zijn (en er al andere beperkingen zitten, bijvoorbeeld door de ICE in Utrecht). Alternatief voor spoor 1 Geldermalsen zou het zijspoor in Oud Zaltbommel zijn, maar dat kost meer rijtijd (geloof dat daar een helling zit).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat krap wordt als je in beide richtingen op hetzelfde spoor aan de kant moet. Breekt dus nu wel op dat spoor 7 in Geldermalsen afgelopen jaar buiten gebruik gesteld is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2016
Nee, die is namelijk te kort voor het gros van de treinen. Daarnaast komen beide richtingen elkaar ook nog ergens tegen dacht ik, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2016
Dat is slechts een planning. Het kan in de praktijk anders lopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2016
Uit het Brabants Dagblad:
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel- ... -1.5310857
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel- ... -1.5310857
Voor 2017 was dit al bekend, maar voor 2016? Of heeft de krant het gewoon verkeerd?NS zet in op treinen in spits tussen Oss en Den Bosch
OSS/DEN BOSCH - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan in de eerstvolgende nieuwe dienstregeling extra sprinters plannen op het traject Oss-Den Bosch. De NS komt daarmee tegemoet aan de jarenlange klachtenstroom over overvolle treinen op dit traject.
Re: Dienstregeling 2016
Wellicht heeft de woordvoerder zich niet heel duidelijk uitgedrukt. Voor de planningsafdeling van NS is dienstreegeling 2016 natuurlijk al afgehandeld.
Re: Dienstregeling 2016
Het wijzigingsblad voor december 2015 is nog niet afgesloten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2016
Jammer dat de ruimte tussen Wijchen en Oss nog ontbreekt (vooral doordat de IC ergens moet kunnen inhalen), anders had je in de spits een algehele kwartiersdienst per sprinter op Nijmegen-Den Bosch kunnen bieden.
Brandbrief van gemeente Den Bosch naar NS over 'verloren' uurtje op Nachtnet
DEN BOSCH - Wethouder Jos van Son (verkeer) is ook 'bijzonder verrast' over het schema waarin de NS vanaf december het nachtnet wil laten rijden.
Dat stelde hij op vragen van De Bossche Groenen. In de reisplanner van de NS rijdt vanaf december de laatste trein vanuit Utrecht bijvoorbeeld om 0:55 uur. Dit terwijl treinen tot 2 uur waren afgesproken. Ook in de Tweede Kamer is een dergelijke motie aangenomen, waarin wordt gesteld dat het Brabantse nachtnet tot 2 uur kostendekkend is.
bd.nl
Dat stelde hij op vragen van De Bossche Groenen. In de reisplanner van de NS rijdt vanaf december de laatste trein vanuit Utrecht bijvoorbeeld om 0:55 uur. Dit terwijl treinen tot 2 uur waren afgesproken. Ook in de Tweede Kamer is een dergelijke motie aangenomen, waarin wordt gesteld dat het Brabantse nachtnet tot 2 uur kostendekkend is.
bd.nl
Re: Brandbrief van gemeente Den Bosch naar NS over 'verloren' uurtje op Nachtnet
Want kostendekkingsgraden zijn een 'meninkje' en geen rekensommetje?Mr-W schreef:(...) Ook in de Tweede Kamer is een dergelijke motie aangenomen, waarin wordt gesteld dat het Brabantse nachtnet tot 2 uur kostendekkend is.
bd.nl
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten