Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Etienne schreef:De 425 en 432 zijn ook voor Zeeland bedoeld en horen eigenlijk niet op HWGO te rijden. :wink:
Waarschijnlijk kan TCR deze bussen vanaf 13 december flexibel inzetten voor zowel Zeeland als HWGO.
Reden er ook weleens TCR bussen met Arriva logo (niet alleen in Renesse en Scharendijke) door Zeeland?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

alleen op lijn 614 (anna jacobapolder-bergen op zoom.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Rechtstreekse spitsverbinding Ouddorp - Spijkenisse

Ouddorp op Goeree-Overflakkee krijgt vanaf half december op doordeweekse dagen in de spits een rechtstreekse verbinding met metrostation Spijkenisse. Overstappen op halte Amnesty Internationallaan in Hellevoetsluis gaat daarmee tot het verleden behoren.
De Metropoolregio Rotterdam - Den Haag (vervoersautoriteit voor onder andere Voorne - Putten) en de provincie Zuid-Holland (vervoersautoriteit voor onder andere Goeree-Overflakkee) zijn dit overeengekomen.

Betere dienstverlening
Het voorkomen van verbindingen waarbij passagiers moeten overstappen past in het streven van de Metropoolregio en de provincie Zuid-Holland om de samenwerking te zoeken. Het doel van deze samenwerking is om de reiziger een betere dienstverlening te bieden.

Bron: Provincie Zuid-Holland
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Aanvullende info op http://www.connexxion.com/hwgo/1160/ :
De volgende locaties van de stallingen zijn inmiddels vastgelegd:
•Stalling Goeree Overflakkee: Korteweegje 65, Dirksland
•Stalling Hoeksche Waard: Reedijk 7, Heinenoord (de huidige locatie). De stallingen zullen samen met onze bijhuurpartner TCR worden gebruikt.
•Voorts is het de bedoeling dat ook (een deel van) de regio-organisatie wordt gehuisvest aan de Reedijk. Nadere uitwerking hiervan volgt.

Besloten is het onderhoud te laten waar het nu is en de werkplaats niet te verhuizen: deze blijft dus gevestigd aan de Reedijk 7 in Heinenoord.
De locatie in Dirksland betreft het terrein van transportbedrijf Van Dongen.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Goed nieuws voor reizigers naar Rotterdam :pos:
Zou deze verbinding sneller zijn dan via Middelharnis?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Je zou zeggen: is daar wel ruimte genoeg voor in Dirksland? Of gaat het om het terrein wat achter Van Dongen ligt, dus richting de N215, grenzend aan bedrijventerrein Watertoren?
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

OVFlakkee schreef:Goed nieuws voor reizigers naar Rotterdam :pos:
Zou deze verbinding sneller zijn dan via Middelharnis?
In ieder geval beter: in Spijkenisse kun je zowel op de metro naar Rotterdam via Zuidplein, als via Schiedam overstappen. Vanaf Renesse / Ouddorp / Stellendam kun je dus straks weer met één overstap naar bijv. Schiedam-centrum, Marconiplein, Kralingse Zoom reizen.
Nog mooier zou zijn, als CNX, in de brede spits, een 104-snelbus zou laten rijden, die niet via Hellevoetsluis, maar vanaf Stellendam non-stop naar Spijkenisse-metro zou rijden. Maar die zal er helaas niet snel komen...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef:Goed nieuws voor reizigers naar Rotterdam :pos:
Zou deze verbinding sneller zijn dan via Middelharnis?
Afhankelijk van waar je moet zijn in Rotterdam, kan het inderdaad sneller zijn om via Hellevoetsluis en Spijkenisse te reizen. Maar het biedt, zoals Roeland ook zegt, ook meer (overstap)mogelijkheden.
OVFlakkee schreef:Je zou zeggen: is daar wel ruimte genoeg voor in Dirksland? Of gaat het om het terrein wat achter Van Dongen ligt, dus richting de N215, grenzend aan bedrijventerrein Watertoren?
Volgens mij heeft Van Dongen (helaas) ruimte genoeg... Erachter ligt het terrein van TBP Electronics, dus ik vermoed dat de bussen echt op het bestaande terrein van Van Dongen komen te staan.
Laatst gewijzigd door Hendrik op wo 07 okt 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dan zou ik zelf eerder gaan voor het gedurende de hele dag combineren van lijn 104 met een lijn Hellevoetsluis - Spijkenisse.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Roeland schreef:In ieder geval beter: in Spijkenisse kun je zowel op de metro naar Rotterdam via Zuidplein, als via Schiedam overstappen. Vanaf Renesse / Ouddorp / Stellendam kun je dus straks weer met één overstap naar bijv. Schiedam-centrum, Marconiplein, Kralingse Zoom reizen.
Nog mooier zou zijn, als CNX, in de brede spits, een 104-snelbus zou laten rijden, die niet via Hellevoetsluis, maar vanaf Stellendam non-stop naar Spijkenisse-metro zou rijden. Maar die zal er helaas niet snel komen...
Via lijn 396 is de rit Ouddorp - Zuidplein 1 uur en 15 minuten zonder overstap (vroege spits), via 639 en 396 1 uur en 10 minuten.
De reistijd vanaf Spijkenisse metro - Zuidplein is 18 minuten. Dit betekent dat de rit van de nieuwe lijn 104 Ouddorp - Spijkenisse minder dan een uur zal moeten duren om er baat bij te hebben.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Volgens mij heeft Van Dongen (helaas) ruimte genoeg... Erachter ligt het terrein van TBP Electronics, dus ik vermoed dat de bussen echt op het bestaande terrein van Van Dongen komen te staan.
Vreemd dat de stalling in Oude-Tonge niet meer gebruikt gaat worden door CXX. De stalling zou nu te huur zijn.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Maar Zuidplein is voor velen niet de eindbestemming! :wink: Het plaatje wordt anders als je bijv. naar Kralingse Zoom of Coolhaven reist (zoals veel studenten doen). Maar inderdaad: het scheelt minder reistijd dan je zou verwachten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Ik vermoed dat het gaat om ritten van lijn 104 of 604 die gekoppeld zullen worden aan lijn 111, omdat dat het snelste is voor doorgaande reizigers en lijn 101 aan 102 gekoppeld zit.
Lijn 104 doet nu ongeveer een half uur over Ouddorp - Hellevoetsluis en 111 heeft een gelijkwaardige tijd nodig voor Hellevoetsluis - Ouddorp.
Dat betekent dat Ouddorp - Rotterdam via Spijkenisse dus ongeveer even snel is als via Middelharnis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Reizigers naar Rotterdam hebben straks wel een goed alternatief :pos:
Vooral de eindbestemming in Rotterdam zal dan bepalend worden voor de route die reizigers zullen kiezen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Rechtstreekse spitsverbinding Ouddorp - Spijkenisse

Ouddorp op Goeree-Overflakkee krijgt vanaf half december op doordeweekse dagen in de spits een rechtstreekse verbinding met metrostation Spijkenisse. Overstappen op halte Amnesty Internationallaan in Hellevoetsluis gaat daarmee tot het verleden behoren.
De Metropoolregio Rotterdam - Den Haag (vervoersautoriteit voor onder andere Voorne - Putten) en de provincie Zuid-Holland (vervoersautoriteit voor onder andere Goeree-Overflakkee) zijn dit overeengekomen.

Betere dienstverlening
Het voorkomen van verbindingen waarbij passagiers moeten overstappen past in het streven van de Metropoolregio en de provincie Zuid-Holland om de samenwerking te zoeken. Het doel van deze samenwerking is om de reiziger een betere dienstverlening te bieden.

Bron: Provincie Zuid-Holland
Wordt er in ieder geval nog 1 verbinding richting Spijkenisse geboden na het binnekort wegvallen van lijn 190.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Jeejtje, zijn ze dat zes uur later nog steeds van plan?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ezra schreef:
Hendrik schreef:Rechtstreekse spitsverbinding Ouddorp - Spijkenisse

Ouddorp op Goeree-Overflakkee krijgt vanaf half december op doordeweekse dagen in de spits een rechtstreekse verbinding met metrostation Spijkenisse. Overstappen op halte Amnesty Internationallaan in Hellevoetsluis gaat daarmee tot het verleden behoren.
De Metropoolregio Rotterdam - Den Haag (vervoersautoriteit voor onder andere Voorne - Putten) en de provincie Zuid-Holland (vervoersautoriteit voor onder andere Goeree-Overflakkee) zijn dit overeengekomen.

Betere dienstverlening
Het voorkomen van verbindingen waarbij passagiers moeten overstappen past in het streven van de Metropoolregio en de provincie Zuid-Holland om de samenwerking te zoeken. Het doel van deze samenwerking is om de reiziger een betere dienstverlening te bieden.

Bron: Provincie Zuid-Holland
Wordt er in ieder geval nog 1 verbinding richting Spijkenisse geboden na het binnekort wegvallen van lijn 190.
Hartstikke mooi hoor dat lijn 104 weer naar Spijkenisse gaat rijden, alleen hebben de huidige passagiers van lijn 190 uit Oud-Beijerland en Nieuw-Beijerland daar natuurlijk niks aan.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Bedankt Hendrik! :pos:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Als voor de hele R-net lijn 436 het HOV tarief gaat gelden dan wordt het aantrekkelijker om een ster abonnement van Connexxion te nemen in plaats van op rekening te reizen. Maar omdat er op bepaalde trajecten geen alternatieve lijnen rijden dan lijkt het me dat het basistarief geldt.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:Van de TCR 395-399 dachten we ook altijd dat ze maar tijdelijk waren en halverwege wel vervangen zouden worden, maar die gelede roestbakken zijn toch tot het einde van de concessie gebleven.

Overigens krijgt TCR de overige 7 Veolia Citea's met de Connexxion nummers 5891-5897. De TCR nummers weet ik niet.
De TCR 399 heeft bijna 8 ton op de teller staan.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef:Als voor de hele R-net lijn 436 het HOV tarief gaat gelden dan wordt het aantrekkelijker om een ster abonnement van Connexxion te nemen in plaats van op rekening te reizen. Maar omdat er op bepaalde trajecten geen alternatieve lijnen rijden dan lijkt het me dat het basistarief geldt.
Het Programma van Eisen staat een hoger kilometertarief voor lijn 436 niet toe.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

OVFlakkee schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Van de TCR 395-399 dachten we ook altijd dat ze maar tijdelijk waren en halverwege wel vervangen zouden worden, maar die gelede roestbakken zijn toch tot het einde van de concessie gebleven.

Overigens krijgt TCR de overige 7 Veolia Citea's met de Connexxion nummers 5891-5897. De TCR nummers weet ik niet.
De TCR 399 heeft bijna 8 ton op de teller staan.
Ik mag, gezien de leeftijd, toch wel aannemen dat dat dan 1,8 miljoen is.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:
OVFlakkee schreef:Als voor de hele R-net lijn 436 het HOV tarief gaat gelden dan wordt het aantrekkelijker om een ster abonnement van Connexxion te nemen in plaats van op rekening te reizen. Maar omdat er op bepaalde trajecten geen alternatieve lijnen rijden dan lijkt het me dat het basistarief geldt.
Het Programma van Eisen staat een hoger kilometertarief voor lijn 436 niet toe.
Gelukkig maar:o
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Pim-AllianceB95 schreef:
OVFlakkee schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Van de TCR 395-399 dachten we ook altijd dat ze maar tijdelijk waren en halverwege wel vervangen zouden worden, maar die gelede roestbakken zijn toch tot het einde van de concessie gebleven.

Overigens krijgt TCR de overige 7 Veolia Citea's met de Connexxion nummers 5891-5897. De TCR nummers weet ik niet.
De TCR 399 heeft bijna 8 ton op de teller staan.
Ik mag, gezien de leeftijd, toch wel aannemen dat dat dan 1,8 miljoen is.
Dit is wel heel veel km voor deze bus die alleen tijdens de spits gebruikt wordt. De bus zou 19 jaar oud zijn (1996).
De teller van deze bus is bij 1 miljoen klokje rond (zag ik gisteren).
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 08 okt 2015, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten