Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door MdJ »

Veolia ambassadors op de veluwe (lange ritten en relatief hoge snelheid) deden een ton per jaar. (bron: Veluwe topic in 2010 ofzo) Maar die reden dan zo ongeveer elke dag.

TCR rijdt dat zeker niet; hooguit 2 ritjes per dag. Oke, ze slepen dat ding wel overal naar toe en je weet niet wat ze in Duitsland met dat ding hebben gedaan, maar dan nog is een ton per jaar erg veel...
Bij twijfel: gebruik beton.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hij wordt nu natuurlijk alleen in de spits en bij evenementen gebruikt, maar hij heeft zijn eerste jaren gewoon full-time op stadsdiensten gereden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
De SVD 45 uit '92 heeft ook nog nèt geen miljoen op de klok, hoor. Al hebben enkele Wrights uit mijn streek wel een miljoen, volgens sommige forumleden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Een ton is 100.000 km?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@Meltrain: Ja. Twijfel je daaraan? :P

De Integro's (nrs. 450 en 452) die TCR in 2009 voor lijn 396 nieuw heeft aangeschaft, hebben ook al een kilometerstand die richting een miljoen gaat, zei een chauffeur een tijdje geleden. Niet zo gek ook natuurlijk, als je bedenkt dat een retourtje Dirksland - Rotterdam al 100 km is. Een bus rijdt dus makkelijk bijvoorbeeld 600 km per dag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef:@Meltrain: Ja. Twijfel je daaraan? :P
Ja, ik ken een ton niet anders dan 1000 kg of €100.000. Als afstandsmaat kende ik het nog niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:
Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
De SVD 45 uit '92 heeft ook nog nèt geen miljoen op de klok, hoor. Al hebben enkele Wrights uit mijn streek wel een miljoen, volgens sommige forumleden.
Stadsbussen maken dan ook vooral korte ritjes, dat duurt jaren voordat die bij de miljoen in de buurt komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanmorgen had een (Arriva?) bus op de A29 last van een oververhitte motor. De melding hoorde ik via de Kort Verkeer mobilofoon bij de chauffeur.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 08 okt 2015, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:1,8 miljoen km is echt niet veel voor een bus van 19 jaar oud...
Wel bijzonder dat hij dat volhoudt (met dezelfde motor (?)).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Ik heb dat document (vervoerplan 2016) doorgespit. En ik vindt het allemaal prima als de tijden van de bussen niet veranderen.

Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
En jammer dat het net overhoop is gegooid, maar ja... bezuinigen boys!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OmniLezer schreef:Ik heb dat document (vervoerplan 2016) doorgespit. En ik vindt het allemaal prima als de tijden van de bussen niet veranderen.

Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
En jammer dat het net overhoop is gegooid, maar ja... bezuinigen boys!!
Voor lijn 639 worden de tijden wel aangepast aan de schooltijden in Middelharnis (Bron: Vervoersplan 2016).
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Dat zijn ze nu al (op de tijden dat de meeste leerlingen van de RGO uit zijn), van de andere 2 scholen zou ik het niet weten.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Het gebeurt nu inderdaad ook al, ook bij andere scholen.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Dat zijn ze nu al (op de tijden dat de meeste leerlingen van de RGO uit zijn), van de andere 2 scholen zou ik het niet weten.
Ik bedoelde te zeggen dat ze niet meer een geregelde (half-)uurdienst gaan rijden maar nog beter aansluiten op de schooltijden. Nu vertrekt er precies op het hele en op het halve uur een bus vanuit de beide beginpunten. En dat zullen ze gaan loslaten (volgens het Vervoersplan 2016).
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OmniLezer schreef:Zou lijn 436 niet doorrijden naar Ouddorp? Want dan verandert er helemaal niets aan Ouddorp-Stellendam. Lijn 396 geeft toch ook een directe verbinding in de spits.
Super idee, dit heb ik inmiddels 2x doorgegeven aan Connexxion :Y
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

De papieren editie Hoeksche Waard van AD/Rotterdams Dagblad schreef vanmorgen dat de PvdA in de HW nu ook aandacht heeft voor verdwijnende lijnen, zoals lijn 190, en een enquête voorbereidt.

Ook op internet: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... aard.dhtml
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Beetje laat alleen, ik heb daarom niet direct de indruk dat zo'n enquete effect gaat hebben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

TCR 431 is overgespoten in zijn nieuwe kleuren.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nu lijn 104 nog doortrekken van Renesse naar Vlissingen Haven en de oude ZWN tijden herleven weer! :wink: Prima besluit van de MRDH om deze lijn te verlengen naar Spijkenisse. Nu lijn 190 nog behouden, misschien een idee om deze als buurtbus uit te voeren?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

R-net... doet ook niet wat het hoort te doen.

Deze vraag is al meerdere keren beantwoord, denk ik. Maar de verbinding Oud-Beijerland- Rotterdam is geen R-net of daar zit geen plan voor bij. En dat terwijl er toch in de spits veel lijnen rijden(160/170/171/172) en dat is in de spits(2x/2x/6x/6x) 14x per uur. Dat valt dan wel op als je het zo bekijkt. Lijn 130/136/(139)396 rijden gezamelijk (2x/4x/4x) 10x per uur naar Middelharnis. En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden. 2x per uur verlies, tenzij je lijn 130 meetelt als een legestoelen lijn.

De topic is wel rond met lijnen denk ik. Nu nog wachten op het materieel.

In mijn transitmixmap stop ik lijn 160/170/171/172 als R-net erin.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Vind je het heel erg als ik je totaal niet kan volgen? :-?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OmniLezer schreef: En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden.
Ik vraag me af wat Cxx hiermee bedoelt. 4x richting Dirksland en 4x richting Rotterdam of echt 8x per rijrichting (tijdens de spits)? Er wordt wel iets aangegeven over "drukste spitsrichting".
R-net website http://www.rnet.nl/zuid-holland/dit-is- ... van-r-net/ vermeldt dat je niet meer dan 10 minuten hoeft te wachten op de volgende bus. Dan moet de 436 minimaal 6x per uur (in de spits) naar Zuidplein rijden om dat waar te maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

OmniLezer schreef: Deze vraag is al meerdere keren beantwoord, denk ik. Maar de verbinding Oud-Beijerland- Rotterdam is geen R-net of daar zit geen plan voor bij. En dat terwijl er toch in de spits veel lijnen rijden(160/170/171/172) en dat is in de spits(2x/2x/6x/6x) 14x per uur. Dat valt dan wel op als je het zo bekijkt.
Deze lijnen hebben elk hun eigen route in Oud-Beijerland en vallen dus niet makkelijk onder één lijn samen te brengen. Heel misschien dat lijn 171 en 172 in de toekomst nog eens samengevoegd worden en dan R-Net worden, maar ik denk het eigenlijk niet.
Lijn 130/136/(139)396 rijden gezamelijk (2x/4x/4x) 10x per uur naar Middelharnis. En R-netlijn 436 gaat 8x per uur rijden. 2x per uur verlies, tenzij je lijn 130 meetelt als een legestoelen lijn.
Nee, lijn 136 rijdt maar 2x/uur. Alleen in de vroege ochtendspits rijdt lijn 136 soms 4x/uur tussen Rotterdam en Oude-Tonge, maar die ritten rijden in plaats van of op hetzelfde tijdstip als lijn 130.

Lijn 436 rijdt tijdens de spitsuren vermoedelijk:
2x/uur Stellendam - Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Oude Tonge - Rotterdam
2x/uur Dirksland - Middelharnis - Rotterdam
4x/uur Oude Tonge - Rotterdam


Ik neem aan dat dit ook in de tegenspitsrichting zal zijn, de bussen moeten immers toch weer op hun beginpunt komen.
In mijn transitmixmap stop ik lijn 160/170/171/172 als R-net erin.
Doe wat je niet laten kunt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Van de lijnen 171 en 172 kan je heel makkelijk R-Net maken hoor. Gewoon een kwestie van rode bussen op die lijnen inzetten, het lijnnummer met 400 verhogen en van die dure R-Net bushaltes plaatsen. De routes en frequenties voldoen al aan de lage R-Net eisen van de provincie Zuid-Holland.

Voordeel is ook dat je de R-Net bussen vooral s'avonds en in het weekend veel efficiënter kan inzetten omdat je dan 3 R-Net lijnen hebt die op Rotterdam Zuidplein komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten