OVer je reiservaringen in oktober 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ardan »

Ik ben jou wel een paar keer tegengekomen toen ik nog regelmatig Deventer-Winterswijk pendelde :) Alleen geen flauw idee hoe je wist hoe ik eruit zag, zo duidelijk is mijn avatar nou ook weer niet :P
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door deadlock »

Mikos schreef:Nah, Mikos was een dagje vrij :wink:
Een of andere Mongool besloot over de sporen naar van 1 naar 7 te lopen. Snelremming van de 4600. Hoop tyfoonherrie en gele hesjes. Ging net goed...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Mikos »

Oh, mag dat niet dan? Maar er staat toch nergens dat dat niet mag? :roll:

En Ardan: Als HC leer je op een hoop dingen te letten en te herkennen. Volgens mij was het iets met je achternaam die ergens op het forum stond in combinatie met je foto die een belletje deed rinkelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Waren de in de weg rijdende goederentreinen vandaag in de aanbieding soms? Miste in Rotterdam net de 2873 die er met +10 vertrok door een voorlangs kruisende goederentrein. Vervolgens kwam de 12562 kwam in Rotterdam pas na vertrektijd binnen doordat die ook achter een goederentrein had gehangen en met de 12573 kwamen we vervolgens ter hoogte van Utrecht Terwijde weer achter de goederentrein te hangen die blijkbaar onderweg al door de 2873 weer was ingehaald.
Eerder in de 2675 trouwens ook al langzaam moeten rijden bij Barendrecht omdat daar blijkbaar een verward persoon in de tunnel liep. Op het perron zag ik al een klein legertje politie staan maar die leken niet zoveel aanstalten te maken om de spoorwandelaar te gaan zoeken.

Edit: het zullen wel omgeleide goederentreinen geweest zijn. Van Kijfhoek naar de Rotterdamse haven blijkt namelijk een stremming te zijn i.v.m. een schuimparty :mrgreen:
Afbeelding
(Een defecte goederentrein heeft het schuimblussysteem in de Barendrechtse tunnel geactiveerd, meer foto's via Twitter).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door isadora »

Bijzonder plaatje. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Vandaag in DB-intercity 2005 Düsseldorf -> Bingen: handgeschreven reserveringen. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Mr-W »

Vandaag even op en neer geweest naar Middelburg om een vriend weg te brengen. Had mijn studentenkaart netjes opgewardeerd naar 1. klas + meereiskaartje voor mijn maatje.Maar toch moesten 2 reizigers zo nodig moeilijk doen omdat wij zaten te praten over vanalles en nog wat in een gewoon rijtuig.
(school gerealteerde zaken en wie waar woont in Zeeland/ wat er in ieder dorp is te doen) .

Op de terugweg had ik zoals altijd controle bij Arnemuiden. Dit keer was het veiligheid en service team van 6 man. Na de controle kwamen ze bij mij in de coupé zitten en had nog gezellig gepraat met hun.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door julsteren »

Vandaag mijn eerste ritje in zo'n nieuwe metro gemaakt te Amsterdam, van het CS naar het Amstelstation, prima dingen, ruim en modern, beter dan die zilvermeeuw-meuk :lol:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Wubbo »

Vandaag was de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] zowel voor de werkzaamheden Haarlem - Amsterdam Sloterdijk als voor de werkzaamheden Zwolle - Amersfoort - Utrecht - Rotterdam het omreisadvies. Er moesten dus 3 treinen plus wat extra in een trein (de reizigers uit de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] kwamen er natuurlijk bij in de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie]). Gelukkig had NS besloten om gewoon met losse VIRM-en 6 aan te komen. Dat werden dus staanplaatsen van Leiden tot Amsterdam.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door gliderfighter »

julsteren schreef:Vandaag mijn eerste ritje in zo'n nieuwe metro gemaakt te Amsterdam, van het CS naar het Amstelstation, prima dingen, ruim en modern, beter dan die zilvermeeuw-meuk :lol:
Het lijkt wel altijd alsof die dingen dag en nacht in een coffeeshop staan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Aking »

Het was weer lekker geregeld vannacht...

NS.nl gaf een verbinding Ass - Ut om 01:09 met een cross-platform overstap op Asd van 01:14 tot 01:17. Zover niks aan de hand dus *O*

Tenzij ze je trein op een anders spoor binnen laten komen (2 in dit geval) en ze de trein naar Utrecht keurig op tijd laten vertrekken -o-

Wij mochten dus een uur langer in onze prachtige hoofdstad vertoeven en gingen maar even een biertje doen bij een maat :X
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ronald »

Ik zie nu een bus van lijn 247 vanaf Amersfoort naar Walibi Flevo vertrekken. Ik weet niet of dat erg nuttig is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ik zie nu een bus van lijn 247 vanaf Amersfoort naar Walibi Flevo vertrekken. Ik weet niet of dat erg nuttig is...
In oktober is Walibi in de weekenden tot laat open vanwege Halloween.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Milco »

Dit weekend zijn er spoorwerkzaamheden bij Harderwijk, waar geen treinen stoppen. Daarom rijdt lijn 247 dit weekend niet van en naar Harderwijk, maar van en naar Dronten en Amersfoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Tijdens een doodgewoon fototochtje door m'n eigen regio kwam ik tussen de Ambassadors door afgelopen vrijdag dit hoogbejaarde busje uit 1934 tegen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door isadora »

Gaaf, een duiventil op wielen. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

De 5668 werd vanavond in Zwolle opgeheven nadat na het splitsen van de aangekomen trein de DDAR-stam voor de terugrit halfdood achterbleef (o.a. zonder verlichting). Na opnieuw combineren deed 'ie het weer en kon het geheel naar het opstelterrein worden afgerangeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Mr-W »

Vandaag was het OV voor mij vrij waardeloos.
Op de heenweg had ik +45 door een aanrijding met een voertuig.
Maar terug naar huis was helemaal erg. Door een aanrijding met een persoon bij Tilburg Reeshof reden de treinen in eerste instanttie maar tot Gilze-Rijen. Maar na 1 uur ter vergeefs op een machinist te hebben gewacht besloten we om maar de Lijn 327 naar Tilburg te nemen op advies van de HC. Hierna nam ik de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar huis. Uiteindelijk bereikte ik met 3 uur vertraging mijn huis, en heb niet eens een kopje koffie of thee gehad -o-
Compensatie op basis van geld terug bij vertraging gaat hem niet worden, doordat dat ik in Breda uitcheckte bij NS :( Heeft iemand toevallig een formulier waarmee ik aanspraak kan maken op de Europese compensatie regeling?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Volgens mij kan je in dit geval wel proberen middels coulance iets terug te krijgen. Je moet dan wel via een papieren formulier GTBV aanvragen en er eventueel een toelichting bijvoegen, de variant via MijnNS kan immers nogal slecht overweg met reizigers die afzien van hun reis, hun eindbestemming nooit bereiken en weer terug naar huis gaan of op een alternatieve wijze hun bestemming bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hendrik »

Of gewoon even contact opnemen met de Klantenservice.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

De 1726 vertrok vandaag met +15 uit Amersfoort waardoor in Utrecht de 2826 naast de 12526 stond. Verrassend genoeg werd vervolgens de 2826 op vertrektijd van de 12526 Utrecht uit gestuurd, opvallend gezien meestal op tijd rijdende treinen als eerste mogen.

Hoewel...de kerende trein van de 2826 kwam net weer op tijd langs. Dat moet wel een heel vlotte kering geweest zijn dan gezien de 12526 door het er achteraan hobbelen ook bijna op vertrektijd in Rotterdam aan komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Zit nu in de 12565 waarvan de HC tussen Gouda en Utrecht wist te melden dat ze deze trein als "overvol" gemeld had. Zag nog wat medereizigers vertwijfeld om zich heen kijken: de trein zit weliswaar zitvol maar van overvol lijkt niet echt sprake gezien er niemand in de gangpaden stond en zelfs amper iemand op de balkons...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Thom91 »

De trein beperkt zich tegenwoordig tot 1 baklengte?
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Wubbo »

Dat doen wel meer treinen. Ik stond vanochtend te kijken bij een IC naar Amersfoort (Schothorst) uit Utrecht: voorste 2 bakken volle balkons waar niemand bij paste, dan 6 redelijk normale bakken, dan 2 bakken waar je een kanon in af kon schieten. Maar ja, de voorste bakken komen in Amersfoort natuurlijk het dichtst bij de trap uit...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Zit nu in de 12565 waarvan de HC tussen Gouda en Utrecht wist te melden dat ze deze trein als "overvol" gemeld had. Zag nog wat medereizigers vertwijfeld om zich heen kijken: de trein zit weliswaar zitvol maar van overvol lijkt niet echt sprake gezien er niemand in de gangpaden stond en zelfs amper iemand op de balkons...
Ik zou dan een tweetje sturen als:
@NS_online HC van 12565 meldt via intercom dat trein overvol is. Echter kan ik nog ruim zitten in treinstel xxxx. <foto van coupé>
Is alleen maar handig als reizigers dergelijke zaken ook melden lijkt mij, hoe meer info NS heeft, des te beter ze situaties in kunnen schatten.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten