(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

meltrain schreef:Ten eerste rijden er nog minimaal 4 Alliances rond: ik zag de 805, 820 en (volgens mij) 807, terwijl mb90 vanochtend al de 832 had gezien.
Dit heeft voornamelijk met de chipkaart inbouw te maken. In Krimpen zijn ze wel weg (as far as I know).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

Dat moet dan sinds vanmiddag half zes zijn, want toen zag ik op Capelsebrug nog een Allicance met een lijnnummer beginnend met een 9 voorop staan.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Dat kan heel goed, Ridderkerk rijdt ook ritten op de 96, 97 en 98. Uit het hoofd onder andere rond 17:25 op de 96.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

Vriend van me vertelde vanavond dat 'ie dinsdag of woensdag door een wisselstoring of bovenleiding defect in Dieren strande (reizend richting Arnhem). Uiteindelijk een trein naar Arnhem, waar hij nog net kon rennen om de laatste bus te halen (rond 12:15 is dat hier). Zijn bus, trolleylijn 5 naar Presikhaaf stond er nog, maar eenmaal in de bus weigerde het aggregaat dienst en mocht hij naar huis lopen, want tja, ze konden geen vervangend vervoer regelen. En dus mocht 'ie lopen: volgens Google maps 5km, en was 'ie dus om 2 uur thuis.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door STF »

Een CFL Mercedes Citaro stadsbus op een regionale lijn door Reisdorf is echt wel heel zeldzaam, dit was de eerste keer in vier jaar tijd dat ik zoiets voorbij zag komen. Als je dat vergelijkt met busvervoerder Simon; die staat elke week weer met een ander type bus voor de deur; touringcar, stadsbus, regiobus / interliner, je kunt het zo gek niet bedenken.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

webguy schreef:Vriend van me vertelde vanavond dat 'ie dinsdag of woensdag door een wisselstoring of bovenleiding defect in Dieren strande (reizend richting Arnhem). Uiteindelijk een trein naar Arnhem, waar hij nog net kon rennen om de laatste bus te halen (rond 12:15 is dat hier). Zijn bus, trolleylijn 5 naar Presikhaaf stond er nog, maar eenmaal in de bus weigerde het aggregaat dienst en mocht hij naar huis lopen, want tja, ze konden geen vervangend vervoer regelen. En dus mocht 'ie lopen: volgens Google maps 5km, en was 'ie dus om 2 uur thuis.
Op dat soort momenten vraag ik me altijd af waar de (on)wil het wint van de (on)mogelijkheden...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

Ja, het is beetje belachelijk ja: er valt vast wel een bus te regelen. Ik heb heb dan ook sterk aangeraden om een klacht in te dienen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, kan me op zich voorstellen dat je niet zomaar ergens een bus vandaan tovert aangezien je ook iemand nodig hebt om 'm naar het station te rijden. De monteur kan dat niet zomaar doen want die hebben vaak wachtdiensten in de late avond en het weekend en komen dan dus vanaf huis naar de defecte bus.

Desondanks is het minste wat je kunt doen nog wel een taxi regelen op kosten van de vervoerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Er zit een verschil tussen technische en operationele ondersteuning. Hoe dat eerste is geregeld, weet ik niet, maar die laatste is ook 's avonds beschikbaar en heb ik al een paar keer mogen ontmoeten. Ik kan me nog wel herinneren dat we om half 1 's nachts op een verlaten eindpunt een bakkie hebben zitten drinken omdat m'n dienst niet helemaal ging zoals 'ie had moeten gaan... Alleen in Arnhem moet de technische dienst regelmatig een Unimog meeplukken uit de garage en dan kan je inderdaad niet zo makkelijk een bus meenemen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Op Spaklerweg spoor 4, waar de 51 richting C.S. altijd aankomt, stond boven de 51 op het display dat er een 50 naar Gein vandaan zou vertrekken.
In een 54 richting Gein werd het bandje verkeerd om afgespeeld, zo was Waterlooplein dus Holendrecht, Wibautstraat Station Bijlmer ArenA :lol: en kwam ik er achter dat van der Madeweg qua stationaantal dus precies op de helft van het traject ligt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

En de eerste airco die niet werkt kon vanmiddag ook weer genoteerd worden. In een stampvolle Volvo in Breda. Gelukkig duurde het ritje maar 4 minuten.

In de nieuwe MAN's in Eindhoven lijkt het tot nu toe aardig te werken. Alle keren was de temperatuur in de bus haast perfect, alleen lijkt de lucht wel heel droog, wat voor wat keelklachten zorgt (en ik normaal niet heb met de airco in bus+trein). Maar het is altijd beter dan geen airco. Ik wist niet dat die gelede Citaro's in Eindhoven geen airco hadden. (of deze was ook kapot)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik heb voor morgen een lijntaxi besteld via internet.. Ik ben benieuwd of 'ie deze keer wél komt, en niet zoals de vorige keer, dat 'ie gewoon nooit geweest is.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Net eens een klacht richting Veolia gestuurd. De gemeente Breda vindt het nodig om ééns in de zoveel tijd een dag de straat af te zetten om er veegwerkzaamheden te gaan houden. :roll: Echter alle keren, en ook deze keer weer is er ook maar niks aan info te vinden hoe Veolia de bussen laat rijden. Sterker nog: alle keren ben ik op een andere plek uitgestapt omdat de chauffeur gewoon maar ter plekke kijkt hoe die rijdt.. Tja: winst maken gaat nooit lukken als je nog niet eens je reizigers op de plek wilt hebben waar de bus wel komt.

Wat ik interessanter vond was dat ik in m'n mailbox een klachtnummer/reactienummer tegen kwam van vorig jaar. De teller stond 13 maanden geleden op 75000, nu over de 100.000. Dat betekent dat ze maar liefst 25.000 reacties/klachten hebben gekregen en dat alleen maar via internet. Gezien het relatief kleine gebied waar ze in rijden, vind ik dat aantal eigenlijk best hoog. (gemiddeld 64 klachten per dag)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:Ik heb voor morgen een lijntaxi besteld via internet.. Ik ben benieuwd of 'ie deze keer wél komt, en niet zoals de vorige keer, dat 'ie gewoon nooit geweest is.. :roll:
Toevallig een lijntaxi van Arriva? :P
Toen ik eens met lijn 565 (nu: 195) mee wilde, was om de een of andere vage reden mijn registratie nooit doorgekomen. :? Gelukkig wilde iemand anders ook met die rit mee, dus reed hij wel gewoon.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ja, klopt. :P Nouja, hij is in iedergeval gewoon gekomen vandaag. :)

Had net overigens de Arriva 8356 op de laatste rit van de 164, vanaf Heinenoord naar Numansdorp, en ik stapte om 1.34u de bus uit, oftewel: we kwamen met -11 aan. :P

Edit:
Ik zag gisterenochtend hier op het dorp een ex-HTM O405N2 staan, dus ik ben vandaag even een kijkje gaan nemen. ;) Het bleek de ex-803 te zijn. :)

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Zoals verwacht was het in Breda weer een rotzooitje met de omleidingsroutes. Ook nu weer verschillende omleidingsroutes gezien die gereden werden. Wanneer leren ze het daar nou eens bij Veolia (en gemeente)?

Daarnaast stond er bij de chauffeur op het schermpje dat bij de eerst volgende stop er naar de remmen gekeken moest worden ofzo, iets gecontroleerd moest worden ofzo.. Op het dashbord brandde ook een lampje met de tekst "check"
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vannacht waren er belangrijke werkzaamheden bij het metrostation van Rotterdam Centraal. Een deel van de achterwand is namelijk doorgebroken en nu komt er dus daglicht in het metrostation. :) Best een raar gezicht en ook raar om ineens een frisse wind te voelen. Er werd ook omgeroepen dat er nu veel stof in het station hing en dat men moest letten op zijn/haar kleren. De metro's rijden nu ook tot helemaal achteraan door. Ik vermoed om wat stof tegen te houden.
Een foto van het gat:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Goed, vandaag is het sinds 3 weken eindelijk weer eens gelukt om zowel de heen als de terugreis van omleidingstram 5 / 25 (in Rotterdam) te doen zonder het overbekende Haring-In-Tonvervoer, voor een gehandicapte (ik ben slecht ter been) een verademing :wink:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Gisteravond was er een grote brand op de Bree in Rotterdam, waardoor tramlijn 25 niet over de Bree mocht (er stonden brandweerwagens op de trambaan).
Tramlijn 25 werd daarom verlegd naar de Groene Tuin en tussen Waterkant (carnisselande) en het Sandelingplein pendelden twee trams. Deze reden elk over een spoor waardoor de ene tram dus in de ene richting achteruit reed en de ander in de andere richting.
Ik had vanaf Carnisselande de tram die achteruit reed en gelukkig riep de bestuurder me, anders had ik waarschijnlijk niet ingestapt. Overigens keek de bestuurder bij alle haltes even of er reizigers op het anbdere (dus normale) perron stonden en als dat zo was, riep hij hen even. Maar het is echt een aparte ervaring om achteruit te rijden en een staande bestuurder te hebben. Het deed me bijna aan de RTM denken. :P
Vanaf het Sandelingplein moest je vervolgens over de Groene Hilledijk lopen, want bij de Randweg kon je lijn 25 richting CS weer nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
030utrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 14:00

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door 030utrecht »

Zag gister een groene amba op lijn 48 Houten - Nieuwegein, normaal altijd met de gele bru bussen.

heb trouwens wel eens vaker groene bussen gezien op lijnen waarop normaal ''geel'' rijdt
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend was er rond half 12 wat vertraging ontstaan op de Erasmuslijn. Op Maashaven, op perron 2, was iemand onwel geworden. Daardoor werd er via spoor 1 gereden. Op Zuidplein, richting CS, heeft overigens een metro een kleine 10 minuten stilgestaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag reden er opvallend veel enkele metrostellen op de Randstadrail Erasmuslijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Pijnackerbus schreef:Vandaag reden er opvallend veel enkele metrostellen op de Randstadrail Erasmuslijn.
Reden deze met of zonder passagiers ??
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

Afgelopen vrijdag op de Calandlijn, zonder passagiers. Met passagiers reden ze ook op de Erasmuslijn een tijdje geleden.

Vandaag op Rotterdam Capelsebrug een Alliance gezien die voor 292 ging rijden, vertrek iets na half zes van Capelsebrug. Verder kent lijn 96 nu ook haltevertrekstaten, top. Qbuzz leest zeker mee...
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:
Pijnackerbus schreef:Vandaag reden er opvallend veel enkele metrostellen op de Randstadrail Erasmuslijn.
Reden deze met of zonder passagiers ??
Sorry, was vergeten te melden of het oude of nieuwe stellen waren. Dit waren dus oude T'tjes met passagiers. En zelf had ik de 5268 ook als enkeltje.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten