Wellicht dat dat ook wel met een van de volgende redenen te maken kan hebben:Daniel schreef:Het aantal treinen verandert op zich niet nee, de vraag is alleen of er überhaupt vraag is naar nog meer treinen via de HSL route gezien juist daar de treinen veel leger zijn dan de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] nu is. Zowel uit Rotterdam naar Breda als uit Breda naar Rotterdam volgen ze elkaar nu qua vertrektijd kort op dus er is toch wel sprake van een bewuste keuze van de reizigers dat ze juist de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] nemenSuperGhost schreef:Alleen kun je het wel een uitbreiding noemen? Nu rijden er immers 4 snelle treinen tussen Brabant en Rotterdam (2x de ICD en 2x de 1900) en straks rijden er ook 4 snelle treinen tussen Brabant en Rotterdam (2x de ICD + 2x de 1900 over de HSL). Volgens mij verandert er dan nog niet zo veel (op dat de 1900 Dordrecht overslaat na), of mis ik dan iets?
1. De 1900 rijdt rechtstreeks naar Tilburg en Eindhoven én overstap ri. Limburg heeft, terwijl je met de ICD 1x (Tilburg) of 2x (Eindhoven) moet overstappen (waarbij Eindhoven per verbinding met o.a. de ICD juist langzamer te bereiken is dan met de 1900)
2. De ICD-verbinding in Eindhoven géén eigen verbindingen heeft met Helmond-Venlo en Limburg (die reizigers worden dus gedwongen de 1900 te nemen) én de 1900 ook nog een rechtstreeks naar Delft (vooral van belang voor studenten) en Den Haag gaat.
3. De ICD niet als erg betrouwbaar bekend staat.
4. Wellicht er nog te weinig bekendheid is met dat de ICD tussen Breda en Rotterdam inmiddels toeslagvrij is.