Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Gelukkig wordt de richting Amersfoort -> Utrecht met het nieuwe nachtvervoerplan waarschijnlijk sowieso niet geboden, en daar sloegen die aantallen op.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

In het vervoerplan van Cxx wordt gesproken over een actualisatie vervoerplan van Qbuzz waarin o.a. het nachtnet van de bus gewijzigd is. Is het actualisatie vervoerplan van Qbuzz ergens te vinden?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Even zoeken bij de Provincie Utrecht op de site en zie daar...
- Vervoerplan U-OV 2016
- Vervoerplan Connexxion 2016

Vers van de pers zie ik, de provincie vergadert er vanavond over :wink:
Alsjeblieft, een pagina geleden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:Even zoeken bij de Provincie Utrecht op de site en zie daar...
- Vervoerplan U-OV 2016
- Vervoerplan Connexxion 2016

Vers van de pers zie ik, de provincie vergadert er vanavond over :wink:
Alsjeblieft, een pagina geleden.
Ik bedoel natuurlijk het vervolg op dit vervoerplan. Zo'n vervolg wordt een actualisatie genoemd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dat vervolg komt pas ergens eind dit jaar. Het gewijzigde nachtnet staat in het vervoersplan 2016.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Ik weet dat er inmiddels een apart topic over is, maar denk dat het toch belangrijk is als het artikel over de U-ov staking van aanstaande donderdagochtend ook hier wordt geplaatst: http://m.rtvu.nl/nieuws/1395174
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

U-OV heeft de info over de staking zowel als normaal tekstbericht als als verstoring op de schermen in de bussen gezet. Beetje jammer alleen dat het als verstoring toevoegen ervoor zorgt dat op de schermen alle haltes als vervallen worden aangegeven...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Bumzle »

Iemand enig idee of er een nieuw/gerenoveerd busstation bij Nieuwegein Stadscentrum komt? Het begint steeds meer te verloederen en het past niet echt meer bij de huidige stijl van Cityplaza. (Ben btw benieuwd of ze dat blok van de oude Kom nou plat gaan gooien, er is zowat alleen nog maar leegstand in dat gedeelte)
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Staat niets gepland voor zover ik weet. Misschien wordt het busstation opgeknapt als de tramhalte wordt verlaagd. Lijkt mij een logisch moment ervoor. Als een van de grotere busstations mag Stadscentrum inderdaad wel wat opgeknapt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Over busstations gesproken trouwens: bij CS Jaarbeurszijde is inmiddels het eerste deel van de perronkap verrezen voor het nieuwe busstation, namelijk het deel bij de trap vanuit de stationshal die er tot nu toe nog niet was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Janmetdepet »

Vandaag een amba op lijn 28. Zal wel een gevolg zijn geweest van de staking.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Hoe belanden er door een staking dan Amba's op een stadsomloop? Er staan toch geen reserve-streekbussen op het station die voor een andere rit meegenomen kunnen worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Iemand hier die weet of de CVL kan omroepen op de tramperrons?

Rond 18:00 reden er geen trams tussen Westraven en CS i.v.m. een aanrijding, Maar als je de geplande trams gewoon laat staan met aftellende minuten en het er in een scrollende regel onderzet heeft niet iedereen dat heel snel door. Een omroepje was dus handig geweest (of in ieder geval het verwijderen van de geplande ritten)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

4555 zit nu wederom op de streek na twee keer een periode op de stad gezeten te hebben. Ook nog altijd met defect display voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Aking schreef:Iemand hier die weet of de CVL kan omroepen op de tramperrons?

Rond 18:00 reden er geen trams tussen Westraven en CS i.v.m. een aanrijding, Maar als je de geplande trams gewoon laat staan met aftellende minuten en het er in een scrollende regel onderzet heeft niet iedereen dat heel snel door. Een omroepje was dus handig geweest (of in ieder geval het verwijderen van de geplande ritten)
Hangen er überhaupt luidsprekers op de tramperrons?

Kan me ze alleen op Busstation CS Noord herinneren, maar er nooit iets uit horen komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

In elke DRIS zit een speaker, je kan namelijk met een knop de DRIS "voor laten lezen" Maar geen idee of die dus op een of andere manier verbonden zijn of kunnen worden met de CVL...

Overigens waren ze gister flink ingespeeld op de afsluiting en gewijzigde looproute's op het Jaarbeursplein, waardoor een uitgang van het tramperron niet te gebruiken is om in de stationshal te komen: rond een uurtje of negen in de avond stonden er maar liefst VIJF informatiemeneren om dat te vertellen (en dat waren geen VIC'ers) :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Aking schreef:rond een uurtje of negen in de avond stonden er maar liefst VIJF informatiemeneren om dat te vertellen (en dat waren geen VIC'ers) :')
En ongeveer een uur geleden stonden er precies nul...

De mensen die op zondag met de tram gaan zijn niet belangrijk?
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Bumzle »

@Aking Een aantal tram abri's hebben inderdaad speakers. Dit zijn de abri's die destijds door Connexxion zijn vervangen. Deze speakers worden om een aantal redenen niet gebruikt:

- Niet elke halte heeft luidsprekers
- Er staan nu reisinfo palen op de haltes waar storingsmeldingen op kunnen staan
- Er blijven nieuwe mensen op de perrons komen waardoor je aan de gang kan blijven met omroepen.

Daarnaast werken veel van deze speakers niet meer. Verder is er ook geen centrale microfoon o.i.d. (meer) aan deze luidsprekers aangesloten. Deze informatie heb ik destijds van BRU gekregen.

Edit: Oeps... Ik zie nu pas dat je het over de palen hebt. Hier zit geloof ik geen centrale microfoon op aangesloten.

Ik heb trouwens ook gehoord dat ze de camera's en het systeem er achter willen gaan vervangen op de haltes maar ook in de trams. Nu is het zo dat trams direct afgekoppeld moeten worden om camerabeelden terug te kijken. De beelden op de haltes zijn wel direct te bekijken. Met de nieuwe glasvezelkabels kan de tram direct beelden streamen waardoor er beter toezicht is.

Zo is het mij ooit uitgelegd. Het kan best zijn dat ze het inmiddels iets anders hebben geregeld want er moest nog over vergaderd worden. Ik heb niet heel veel contacten meer helaas.

Edit: Wat gaaf, ik heb een tijd terug voorgesteld om informatieschermen op te hangen in de trams. Dit zouden ze meenemen in een vergadering. Ik zie in een factsheet dat er nu inderdaad schermen in de trams komen, zou dat door mijn voorstel komen? Dat zou wel gaaf zijn :D
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Bedoel je dan nu nog schermen ophangen in de SUNIJ trams? Was namelijk voor de Uithoftrams wel een eis. En is er een linkje naar dat factsheet beschikbaar? :)
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Wijkhoven »

Over de Uithoflijn, de Adema van Scheltemabaan en de Dichtersbaan:

Ik was altijd in de veronderstelling dat de Adema van Scheltemabaan een gecombineerde bus- en trambaan zou worden, maar het blijkt dus alleen een trambaan te zijn. De bussen moeten via de Dichtersbaan aan de overkant van het spoor. Dit betekent dan dus ook dat buslijnen richting de Galgenwaard, Bunnik, etc. aan de andere kant van het station zullen gaan vertrekken? Moeten ze dan ook niet dat busstation aan die zijde iets groter maken? Kan ik die plannen ergens vinden? En zal de 41 nog blijven rijden als de Uithoflijn af is, of gaan ze die laten starten bij de Galgenwaard bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door reisthijs »

Ja, daarom wordt het busstation Jaarbeurszijde ook het grootste busstation.
Prorail / Busstation Jaarbeurszijde wordt uitgebreid
Lijn 41 zal gewoon blijven rijden, de tram is daarvoor geen alternatief.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Wijkhoven »

reisthijs schreef:Ja, daarom wordt het busstation Jaarbeurszijde ook het grootste busstation.
Prorail / Busstation Jaarbeurszijde wordt uitgebreid
Lijn 41 zal gewoon blijven rijden, de tram is daarvoor geen alternatief.
Aha. Ik kan daar zo snel nog niet zoveel nieuws over vinden. Eigenlijk alleen hetgene waar jij al naar gelinkt hebt.

Ik ben best benieuwd hoe het eruit moet gaan zien en hoe de aansluiting met de Dichtersbaan gaat worden. Ik kom de hele tijd bij dit linkje terecht, maar die is helaas niet meer beschikbaar! :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door reisthijs »

Probeer anders dit linkje eens :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of het al gemeld was, maar voor Connexxion staan de nieuwe dienstregelingen al online (voor de concessie Provincie Utrecht).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten