Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door bartjemestrom »

Er rijden nog steeds een aantal Citea's in Limburg. Heb er vanmorgen rond Roermond sws al een paar zien rijden.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef:Heeft Connexxion dan niet alle Veolia Citea's gekocht?

Is overigens al bekend op welke punten de R-Net Citea's verschillen van de 'gewone' Citea's?
Ik hoop voor de reizigers dat het wel om de Citea SLE gaat van minimaal 13 meter. Binnenkort zal de eerste wel moeten verschijnen.

Trouwens op connexxion.nl staat bij de verwijzing naar de wijzigingen voor HWGO een plaatje van een Van Hool waterstofbus. Het kan natuurlijk ook toeval zijn.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Voorlopig zal er nog geen waterstofbus rijden, aangezien het waterstoftankstation in Oude-Tonge er voorlopig ook nog niet is...
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Gaat dat hele waterstof-gedoe eigenlijk nog wel door, nu de stalling in dirksland komt te zitten? Ik weet wel dat ze ooit eens een keer een waterstof van hool uit België hebben gehaald voor een of andere presentatie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Het is nog steeds wel de bedoeling. Maar de laatste maanden heb ik er niet veel meer over gehoord... Kan ook stilte voor de storm zijn natuurlijk!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Ik denk dat het sowieso een XLE wordt, want de Integro's hebben 53 zitplaatsen en die capaciteit moeten ze wel kunnen bieden om er ook echt een T100 bus van te kunnen maken. Dus sowieso word het wel een bus van 13 meter of langer. Kijk maar naar lijn 320 en R-net Zaandam. Daar hebben ze ook XLE's. Ook Ambassador's, maar dat laten we even zitten.

Trouwens, gaat T100 hier wel lukken, als het qua materieel wel meezit. Want de bus rijdt 8x per uur.

Wat denken jullie?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hoe kom je erbij dat het T100-bussen worden? Ik juich het toe hoor, maar ik vrees dat ze er niet zullen komen...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:Hoe kom je erbij dat het T100-bussen worden? Ik juich het toe hoor, maar ik vrees dat ze er niet zullen komen...
Tja, ik vond het leuk en ik dacht aan lijn 320 en de Hanzeliner. Vandaar die T100 gebeuren
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

De bussen van lijn 320 zijn sinds eind 2013 ook begrensd op 90 km/h. Ik denk dan niet dat Connexxion voor deze concessie T-100 bussen bestelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Sinds een tijdje mogen de bussen op lijn 320 zelfs 'maar' 80 km/uur zodat er ook staand passagiers vervoerd mogen worden. Met 100 mag dat niet, 90 dacht ik ook niet. Of de bussen ook begrensd zijn op 80 (of 85) weet ik niet, maar ik dacht van wel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ze zullen dan inderdaad wel op 80 begrensd zijn, want T100-bussen mogen ook geen staande passagiers vervoeren als ze maar 80 rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Wat is de 450 voor een bus?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Gaat dat hele waterstof-gedoe eigenlijk nog wel door, nu de stalling in dirksland komt te zitten? Ik weet wel dat ze ooit eens een keer een waterstof van hool uit België hebben gehaald voor een of andere presentatie.
Bedoel je op 5 september jl. tijdens het Energy Festival bij het Inspiratiecentrum Brouwersdam? Ik kan nergens vinden of die waterstofbus daadwerkelijk op die dag daar geweest is. Het was wel de bedoeling geweest.

"10.00-17.00 uur Energy Festival bij Inspiratiecentrum Grevelingen. Hét evenement voor iedereen die geïnteresseerd is in duurzaamheid. Maak kennis met energieleveranciers, leer meer over de getijdencentrale en de waterstofbus, en proef van de streekprodukten van Goeree-Overflakkee. Meer info: www.energyfestival.eu. Bron: De Blaeuwe Stapper, nummer 35 (3 september 2015).
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 15 okt 2015, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Wat is de 450 voor een bus?
Een Integro van TCR.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Stefan schreef:
ArrivaBas schreef:Wat is de 450 voor een bus?
Een Integro van TCR.
Vanmorgen bij Melissant een TCR Integro gezien die ook "geschuurd" rond rijdt.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Stefan schreef:
ArrivaBas schreef:Wat is de 450 voor een bus?
Een Integro van TCR.
Dat is nog wel een T100-bus. In oranje Van Fraassen-stijl trouwens (al zit alle Arriva-apparatuur er gewoon nog in).
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@OVFlakkee: Volgens mij was er op het Energy Festival geen waterstofbus. Er was alleen info over dergelijke bussen.
Voor een presentatie voor lokale en provinciale overheid is medio vorig jaar een Van Hool waterstofbus geweest in Oude-Tonge.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:@OVFlakkee: Volgens mij was er op het Energy Festival geen waterstofbus. Er was alleen info over dergelijke bussen.
Voor een presentatie voor lokale en provinciale overheid is medio vorig jaar een Van Hool waterstofbus geweest in Oude-Tonge.
Oké Hendrik, zit dat zo...
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

Ik heb nu al een paar keer de chauffeursroddel gehoord dat er vanuit de concessie Voorne-Putte in de spitsuren een paar ritjes over de pont zouden gaan in plaats van de huidige lijn 190. Weet iemand hier daar wat van?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stadsregio geld stopt in een verbinding die door een andere concessie wordt opgeheven en die voor een groot deel door inwoners van de Hoeksche waard gebruikt word. Als er een oplossing komt zal dat waarschijnlijk vanuit de Provincie Zuid-Holland en Connexxion HWGO komen. De verbinding kan natuurlijk wel vanuit Spijkenisse gereden worden want dat werd lijn 170 vroeger ook.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie de ritten uitvoert om dat het een concessiegrensoverschrijdende lijn is. Lijn 190 rijdt zowel in HGWO als op V-P. Nu alle concessie in ZWN weer van Connexxion zijn maakt het, het uitvoeren van deze lijn wel weer wat makkelijker. Dat zie je ook bij lijn 104 die gaat nu in de spits ook weer door naar Spijkenisse Metro ipv Hellevoetsluis.

Lijn 190 kan gewoon weer in de markt gezet worden als spitslijn van Connexxion en er kan bijv. gekozen worden om vanuit beide concessies bussen te leveren om de dient uit te voeren.

Iemand een idee hoeveel reizigers er gebruik maken van deze lijn aangezien de sprinter vervangen wordt voor een grotere bus? Zou goed zijn als er promotie gemaakt zou worden in beide concessies om deze lijn meer levensvatbaar te maken.

Andere optie is om buiten de bedieningstijd van de eventuele lijn 190/170 of wat voor nummer dan ook, lijn 106 een lus te laten maken bij de veerpont van Hekelingen zoals al eerder werd geiniteerd. :pos: :)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie de ritten uitvoert om dat het een concessiegrensoverschrijdende lijn is. Lijn 190 rijdt zowel in HGWO als op V-P. Nu alle concessie in ZWN weer van Connexxion zijn maakt het, het uitvoeren van deze lijn wel weer wat makkelijker. Dat zie je ook bij lijn 104 die gaat nu in de spits ook weer door naar Spijkenisse Metro ipv Hellevoetsluis.

Lijn 190 kan gewoon weer in de markt gezet worden als spitslijn van Connexxion en er kan bijv. gekozen worden om vanuit beide concessies bussen te leveren om de dient uit te voeren.

Iemand een idee hoeveel reizigers er gebruik maken van deze lijn aangezien de sprinter vervangen wordt voor een grotere bus? Zou goed zijn als er promotie gemaakt zou worden in beide concessies om deze lijn meer levensvatbaar te maken.

Andere optie is om buiten de bedieningstijd van de eventuele lijn 190/170 of wat voor nummer dan ook, lijn 106 een lus te laten maken bij de veerpont van Hekelingen zoals al eerder werd geiniteerd. :pos: :)
Denk het. of als lijn 106 die dan een paar ritjes over de pont rijdt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Bluearrow »

De belangrijkste zaken staan inmiddels op de Connexxion website:

http://connexxion.nl/reizen/14/wijzigin ... -hwgo/3936
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De belangrijkste zaak is dat de dienstregeling gedeeltelijk online staat.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door huibf »

Lijn 169 zou eigenlijk in zijn geheel worden opgeheven op een paar ritten na, omdat het grootste deel eigenlijk niet in HWGO ligt maar in Brabant.
En dus meent de vervoerder dat niet meer te hoeven uitvoeren. In de avonduren en weekenden rijdt de bus niet !
Tegen meerwerk wordt dit nu ingekocht, voor i.i.g. 1 jaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten