Dienstregeling 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Ardan »

Ik heb er de laatste keer nog op gelet en het hangt er niet.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Thom91 »

Na twee keer was het ook wel duidelijk hoor
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Ardan »

Zeurpiet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:De 7900 kan nauwelijks versneld worden, aangezien je vast zit aan de knoop in Hengelo en die wil je natuurlijk niet verbreken. De versnelling van de 7900 kan dan eigenlijk alleen maar op Hengelo-Enschede (kun je 1 minuutje winnen).
Die knoop in Hengelo wil je uiteraard behouden, maar dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat 'ie op exact hetzelfde tijdstip moet blijven bestaan. Al snap ik wel wat je indirect wilt zeggen: als je bv. de knoop Hengelo vervroegt moet de trein uit Zutphen er ook eerder kunnen zijn. Echter zit de [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] ook nog vast in de knoop Zwolle, samen met de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. En die laatste kan natuurlijk niet opeens sneller in Zutphen zijn, dus zou je die knoop mogelijk niet kunnen handhaven als je 'm in Hengelo moet verschuiven.

Hoewel, mogelijk zijn er toch nog wat dingen mogelijk als Zwolle echt af is want als ik me niet vergis ontbreken daar nu nog wat gelijktijdigheden voor vertrek richting Heino/Olst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Spoor 7 en 9 moeten er inderdaad door dezelfde wisselstraat uit.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Mikos »

Thom91 schreef:Na twee keer was het ook wel duidelijk hoor
Hé Thom, wist je al dat er in Wierden boven spoor 3 geen waslijn hangt?
Afbeelding
:mrgreen: Ik sta er nu en kon het echt even niet laten (A)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Thom91 »

Oh nee man, bedankt :P
Komt wel goed schatje.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Was het niet mogelijk om te beginnen met spoor 3 in Wierden een bovenleiding te geven, waarbij de treinen Enschede-Zwolle dan tijdelijk via sporen 1 en 2 afgehandeld werden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Ardan »

Had vast gekund met een beetje schuiven, hoewel? De [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] richting Enschede zit nu volgens mij zo dicht achter de IC, dat die in Wierden al aan het perron staat als de IC langssjeest. Die zal (bij afhandling op spoor 1) een tijdje voor de rooie komen. Bovendien is het volgens mij niet echt zo'n ramp dat het spoor nu nog geen bovenleiding heeft dat het prioritair is.
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Dan had je hem natuurlijk net iets later uit Nijverdal laten vertrekken. :wink:

Maar dat probleem zul je sowieso een keer moeten krijgen. Ik vraag me dan gewoon af waarom dat niet al in het begin doen, dan heb je in ieder geval de mogelijkheid (of je daar nu gebruik van wilt maken of niet) om elektrisch materieel in de avonduren in te zetten, aangezien dat goedkoper is.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Bemined »

Waarom niet de 7900 helemaal opheffen en in plaats daarvan de 7000 's avonds doortrekken naar Enschede? Of is het aantal reizigers tussen Wierden en Almelo zo groot dat hier 4x per uur een trein moet rijden 's avonds (in een onregelmatig 10/20 patroon)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Daniel »

Is de [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] niet beter in staat op de bussen aan te sluiten? Het lijkt me tenminste aannemelijker dat de reistijd Zwolle - Wierden per bus tegen de 30 minuten langer is dan dat het maar 10 minuten langer is.
Zou je alleen de 7900 laten rijden dan staan de reizigers dus steeds een minuut of 20 in Wierden te blauwbekken, dat lijkt me ook niet zo klantvriendelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door JWM »

De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Wubbo »

Bemined schreef:Waarom niet de 7900 helemaal opheffen en in plaats daarvan de 7000 's avonds doortrekken naar Enschede? Of is het aantal reizigers tussen Wierden en Almelo zo groot dat hier 4x per uur een trein moet rijden 's avonds (in een onregelmatig 10/20 patroon)?
Op zich wel een interessante vraag. Van de 7000 is bekend dat die serie nogal wat rijtijd over heeft (met gelijke vertrektijd uit Apeldoorn en gelijke aankomsttijd in Enschede kun je immers rustig 9 minuten stilstaan in Enschede Drienerlo, weten we van de uitwerking als de 140 rijdt). Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door deadlock »

JWM schreef:De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.
Ja, perfect. Je kan er namelijk van uitgaan dat de overstap richting Oldenzaal niet gehaald wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
deadlock schreef:
JWM schreef:De 7900 geeft in beide richtingen in Hengelo een perfecte aansluiting op Syntus. Bovendien hebben reizigers van de stoptreinstations tussen Enschede en Almelo nu een snelle aansluiting op de IC richting Amersfoort. Snap wel dat ze de 7900 handhaven.
Ja, perfect. Je kan er namelijk van uitgaan dat de overstap richting Oldenzaal niet gehaald wordt.
En waarom dan? Elke keer dat ik in Hengelo kwam, was die knoop gewoon haalbaar. Zeker als 's avonds de sprinter pas in Wierden begint, wordt het zelfs al minder vertragingsgevoelig en zal de punctualiteit rond die knoop alleen maar groter zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door deadlock »

SuperGhost schreef:En waarom dan? Elke keer dat ik in Hengelo kwam, was die knoop gewoon haalbaar. Zeker als 's avonds de sprinter pas in Wierden begint, wordt het zelfs al minder vertragingsgevoelig en zal de punctualiteit rond die knoop alleen maar groter zijn.
Zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds moet ik regelmatig van de 7900 overstappen op de Syntusmeuk naar Oldenzaal en ik mis dat ding 50% van de tijd. Ook gewoon echt fluiten en wegrijden als er mensen vlakbij de trein zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Wubbo »

SuperGhost schreef:
Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
Als dit de gevolgen zijn lijkt me dat ook onwenselijk. Echter, die 7000 heeft rijtijd over, dus ik vraag me af of je het daarin niet al kan vinden om te zorgen dat je in het pad van de 'vorige' 7900 kan komen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Wellicht ook handig om te vermelden waarom dat dan komt. Overigens is de Syntustrein juist al de trein die als laatst van de 4 moet wegrijden (1 minuut later als die naar Enschede en 2 minuten later als die naar Zwolle en Zutphen). Dus als je die dan mist, is het zeer waarschijnlijk gewoon omdat NS veel te laat was en juist bij beginnen in Wierden heb je veel minder last van vertragingen.
Wubbo schreef:
SuperGhost schreef:
Wubbo schreef:Je zou dus best wel eens kunnen kijken of het mogelijk is om 's avonds de 7000 zo in te leggen dat ie in ieder geval in Hengelo in het pad van de 7900 ligt.
Waarbij je dus óf die sprinter in Rijssen ruim 15 minuten stil moet zetten (=reistijdverlenging) of de overstap in Apeldoorn om zeep moet helpen (= reistijdverlenging). In beide gevallen zal de IC in Rijssen de sprinter moeten inhalen, wat alleen kan door de IC over het zijspoor te sturen, waardoor de IC ook weer langzamer wordt. Lijkt me erg onwenselijk.
Als dit de gevolgen zijn lijkt me dat ook onwenselijk. Echter, die 7000 heeft rijtijd over, dus ik vraag me af of je het daarin niet al kan vinden om te zorgen dat je in het pad van de 'vorige' 7900 kan komen.
De 7900 vertrekt in Wierden vlak na doorkomst van de IC ri. Enschede, dus no way dat de 7000 dan al in Wierden kan zijn :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Wubbo »

Nou, het wordt nog spannend. Apeldoorn - Hengelo kan per sprinter sowieso in een uur (dat is de tijd die hij nodig heeft als de IC Berlijn rijdt). Dan heb je nog maar 6 minuten nodig. Toegegeven, dat is nog wel wat veel, al ben ik benieuwd wat de rijtijden zijn met DDAR in plaats van het huidige SGM. DDAR is toch wat sneller, die hogere maximum snelheid kan best helpen tussen Deventer en Wierden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Bekijk het eens op een andere manier. Als de sprinter direct achter de IC uit Deventer zou vertrekken (doet die niet, maar stel dat), hoe wil je dan met de sprinter na Wierden nog altijd direct achter de IC zitten als je ook nog moet stoppen op Colmschate, Holten, Rijssen en Wierden?
Het lijkt me vrij lastig om met de sprinter dezelfde rijtijd te halen als de IC :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Suus »

VIRM is zo traag als een ezel met drie poten, als je daar een beetje vlot sprintermaterieel tegenover zet :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Wubbo »

Je hoeft in Wierden ook niet vlak achter de IC te zitten, je moet op tijd in Hengelo zijn. DM90 is ook niet het snelste materieel, dus daar zit ook nog marge.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Somoht »

Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Niek »

Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten