Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Van de dienstregelingen die nu al online staan heb ik enkel nog de ma-vr dienstregeling gezien. Blijkbaar moet de weekenddienst nog geladen worden, net als (o.a.?) lijn 436.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

ArrivaBas schreef:
OV Hoekschewaard schreef: - Lijn 176 gaat weer net zoals vroeger tussen Puttershoek en Dordrecht rijden. En er komt s'ochtends een extra rit omdat lijn 168 dan alleen vanaf Heinenoord Busstation naar Dordrecht rijdt en niet andersom.
Jee. de 176 keert terug naar Dordt. Wel jammer dat de 166 's avonds niet meer doorrijdt naar Dordt.
Betekent dat dan dat je straks op zondagavond helemaal niet meer vanuit de Hoeksche Waard naar Dordrecht kan reizen en v.v. Dat lijkt me absurd.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Iets wat me opvalt:
De naam van de halte Achthuizen, N59 Schaapsweg wijzigt m.i.v. 13 december naar Den Bommel, N59 P+R.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door SuperGhost »

De hele plaatsnaam veranderd zelfs? :shock:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Officieel gezien ligt de halte ook in Den Bommel en niet in Achthuizen, desondanks hebben ze daar waarschijnlijk voor gekozen, gewoon weg omdat 't dichterbij ligt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:De hele plaatsnaam veranderd zelfs? :shock:
Ik vind sowieso de plaatsnamen van sommige haltes vreemd gekozen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Officieel gezien ligt de halte ook in Den Bommel en niet in Achthuizen, desondanks hebben ze daar waarschijnlijk voor gekozen, gewoon weg omdat 't dichterbij ligt.
Het is zelfs een grensgeval. Volgens OVinfo ligt althans de halte richting Numansdorp/Middelharnis in Ooltgensplaat en die richting Oude Tonge/Ooltgensplaat in Achthuizen.
Wanneer je op Google Maps die plaatsen opzoekt zie je ook mooi dat die halte op de grens van Achthuizen, Ooltgensplaat en Den Bommel ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Misschien hebben ze ervoor gekozen om de plaatsnaam te veranderen omdat er daar ooit een busstation zou moeten komen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Nu ik trouwens de spitsverlenging van lijn 104 naar Spijkenisse zie, heb ik zo het vermoeden dat spitslijn 111 van Voorne-Putten vervalt, gezien lijn 104 nu de langzame variant van lijn 111 gaat rijden.

Ik ben verder benieuwd naar de weekenddienstregelingen en de buslijnen die nog niet op de website van Connexxion staan, zoals de 436.
Laatst gewijzigd door Milco op zo 18 okt 2015, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Wanneer je op Google Maps die plaatsen opzoekt zie je ook mooi dat die halte op de grens van Achthuizen, Ooltgensplaat en Den Bommel ligt.
Volgens Google Maps liggen allebei de haltes toch precies in Den Bommel, al scheelt het inderdaad niet veel.
Milco schreef:Nu ik trouwens de spitsverlenging van lijn 104 naar Spijkenisse zie, heb ik zo het vermoeden dat spitslijn 111 van Voorne-Putten vervalt, gezien lijn 104 nu de langzame variant van lijn 111 gaat rijden.
Nou, lijn 111 zal zeker niet vervallen aangezien die nu elke 5 à 10 minuten rijdt en lijn 104 slechts eens per 30 minuten rijdt.
Ik denk wel (en dat dacht ik al eerder) dat lijn 104 enkele ritten van lijn 111 overneemt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Oh ja... Naar de frequentie van lijn 111 had ik inderdaad niet gekeken. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

Nu de route van lijn 165 door Dordt West komt te vervallen zal de halte Kiltunnel waarschijnlijk belangrijk worden voor mensen die in het zuidwesten van de stad moeten zijn. De volgende halte is immers pas bij het ASZ (sportboulevard). Maar ik vraag me af hoe de mensen die hun fiets stallen aan de zuidkant van de N217 (als ze bijv. 's ochtends uit de Hoeksche Waard komen) op de terugweg weer bij de halte aan de andere kant van de weg komen. Officieel zullen ze een heel eind moeten omlopen via het dichtstbijzijnde tunneltje (Rijksstraatweg). Maar ik ben bang dat mensen in de praktijk toch proberen om bij het tolplaza de weg over te glippen. Nood breekt wet. :N

Het wordt tijd om deze haltes een handigere plek te geven, dichter bij de Rijksstraatweg. Of de bussen zouden een rondje bij het Van der Valk hotel (Laan van Europa) kunnen doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Ik denk niet dat dat zo'n heel groot probleem zal opleveren: er zijn nieteens voorzieningen bij die halte om fietsen te stallen. Als je er al een fiets wilt neerzetten is het aantrekkelijker om 'm droog onder het viaduct van de N217 over de Rijksstraatweg te plaatsen en dan is de looproute al een stuk makkelijker en minder om.
Desondanks is het verplaatsen van de halte zeker geen slecht idee: er is plek t.h.v. het viaduct over de Rijksstraatweg waar nu een vrij brede vluchtstrook ligt. Als je daar een halte (+trap) langs de weg aanlegt kan lijn 8 daar eventueel ook gaan stoppen en is er in de spits een mooi alternatief voor de door het verdwijnen van lijn 165 weggevallen verbinding naar Ziekenhuis Amstelwijck en verder Wielwijk door (immers is 8 aan 4 gekoppeld) zonder dat het ook maar een cent kost.
Al heb je die verplaatste halte alleen nodig om het een iets sneller en goedkoper alternatief te maken: van halte Kiltunnel naar halte Keerweer lopen is ook al een oplossing, maar dan maak je een extra rondje Dordtse Kil III.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Bij de halte Dirksland Ziekenhuis wordt sinds eind vorige week druk gewerkt aan vervanging van de Abri's voor het R-Net.
Ik vraag me af of de Abri's ook vervangen worden in Melissant, Stellendam, Goedereede en Ouddorp door de R-Net versie vanwege lijn 436.

TCR 434 is inmiddels ook voorzien van de nieuwe kleuren.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Melissant, Stellendam, Goedereede en Ouddorp horen eigenlijk niet bij het R-Net; het is slechts een uitloper van het R-Net. Volgens mij worden de haltes in die plaatsen dus niet aangepast aan R-Net.

Vanmorgen zag ik de TCR 409 in de buurt van het Hellegatsplein. De bus was z'n paarse jas kwijt: hij is nu rood/grijs. Je zou dus bijna denken dat ie de R-Net-kleurstelling krijgt... :wink:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Gaat TCR dan toch op lijn 436 rijden?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Wie weet... Wellicht een aantal ritten in de spits.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Vandaag gespot: de eerste (?) CXX Citea voor HWGO in reizigersdienst op ... lijn 101 van Spijkenisse naar Hellevoetsluis. Worden er nu testritten gereden met reizigers op Voorne-Putten? Het betrof vanavond de 5870, die te volgen is op http://ovzoeker.nl/#C5870 en waarvan ik natuurlijk ook een plaatje gemaakt heb, op Metro Centrum:

Afbeelding

Volgens OVzoeker gaat de bus op het moment van posten (22:48) op Metro Centrum over van lijn 101 op lijn 84, dus hij draait blijkbaar nu mee op de stadsdienst van Spijkenisse.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Apart om 'm daar nu al te zien!
Die rode stangen in het interieur zijn trouwens (voorzichtig uitgedrukt) niet echt mooi...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Die rode stangen zijn inderdaad niet echt mooi, maar het zou nog gekker zijn geweest als wel de stangen een Connexxion-groen/geel waren geworden, maar de stoelen rood waren gebleven.
Nu is het interieur tenminste nog gelijk (en is er "slechts" een groot verschil tussen interieur en exterieur).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Het valt op dat TCR deze week alleen wit/groene bussen laat rijden (op lijn 104). Misschien wordt nu de rest van hun materieel van een ander kleurtje voorzien en zien ze de herfstvakantie als een geschikt moment.
TCR 428 is inmiddels ook wit/groen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Het grappige is dat je daarna wel twee soorten Connexxion bussen heb van binnen.
Dat is wel leuk, als een soort van twee editions van die bussen. :Y

Eentje met groene interieur en eentje met rode interieur.
Als er nog eentje met blauw interieur komt, wordt het best grappig.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

De nieuwe CXX dienstregelingen van de lijnen 104, 134, 135, 138, 604, 630 en 639 zijn inmiddels online, zie http://www.connexxion.nl/zoek-dienstregeling/690
R-Net lijn 436 staat er helaas niet tussen.

Opmerkelijk is dat vanuit Ouddorp en Goedereede rond 7.30 uur twee keer lijn 604 vertrekt. Een ervan gaat naar Brielle via Stellendam, de andere gaat naar Hellevoetsluis A.I. Laan en rijdt NIET via Stellendam. Erg verwarrend dus...

Zoals eerder opgemerkt is lijn 639 qua tijden totaal veranderd. 's Morgens rijden er rond 8.00 uur drie bussen vanaf Ouddorp richting Middelharnis met een onderlinge frequentie van een minuut. De twee eerdere ritten (rond 7.30 uur / 7.45 uur) zijn vervallen.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OmniLezer schreef:Het grappige is dat je daarna wel twee soorten Connexxion bussen heb van binnen.
Dat is wel leuk, als een soort van twee editions van die bussen. :Y

Eentje met groene interieur en eentje met rode interieur.
Als er nog eentje met blauw interieur komt, wordt het best grappig.
De blauw/groene stoelen van TCR HWGO passen qua kleur prima bij de huisstijl van CXX :pos:
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Lijn 635 (één rit) staat er ook op. Opvallend is dat die als 'lijntaxi' / belbus vermeld staat. Zal wel een foutje zijn...

De dienstregeling van lijn 134 blijft me verbazen. Denkt Connexxion nu echt dat daar de hele dag door passagiers voor zullen zijn? Overigens wel positief voor de bereikbaarheid van bijv. Hernesseroord en het industrieterrein. Een rondje van deze 'ringlijn' duurt maar 13 minuten. Als ik de dienstregelingen zo bekijk, vermoed ik dat lijn 138 (Middelharnis - Herkingen) door hetzelfde busje als lijn 134 wordt gereden. Dat past - in elk geval in de daluren - precies: 41 minuten voor een rondje lijn 138 + 13 minuten voor een rondje lijn 134 = 54 minuten. Zo bezien kan Connexxion zonder veel extra kosten het relatief grote aantal ritten op lijn 134 aanbieden.
OVFlakkee schreef:Opmerkelijk is dat vanuit Ouddorp en Goedereede rond 7.30 uur twee keer lijn 604 vertrekt. Een ervan gaat naar Brielle via Stellendam, de andere gaat naar Hellevoetsluis A.I. Laan en rijdt NIET via Stellendam. Erg verwarrend dus...
Ach, die verwarring valt toch wel mee? Waarschijnlijk verwacht men dat de bus na Goedereede al vol zit met passagiers (lees: scholieren) met bestemming Hellevoetsluis, dus dan is het niet zo gek om niet langs Stellendam te rijden. Bovendien zijn er toch geen scholieren die naar Stellendam willen, aangezien daar geen (afgezien van de Visserijschool) geen scholen voor voortgezet/middelbaar/hoger onderwijs zijn. Als ze dus in de 'verkeerde' bus stappen, is dat eigenlijk nooit een probleem.
OVFlakkee schreef: Zoals eerder opgemerkt is lijn 639 qua tijden totaal veranderd. 's Morgens rijden er rond 8.00 uur drie bussen vanaf Ouddorp richting Middelharnis met een onderlinge frequentie van een minuut. De twee eerdere ritten (rond 7.30 uur / 7.45 uur) zijn vervallen.
Het zijn zelfs vier bussen: 07:56, 07:57, 07:58 en 08:01. Opvallend dat er niet een iets vroegere rit is. De tijd tussen aankomst in Middelharnis (08:23/24/25/28) en begin van de lessen is nu wel erg krap. Lessen op de CSG Prins Maurits beginnen om 8.30 uur, lessen op de RGO en Edudelta om 8.35 uur, als ik het goed heb.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten