OVer je reiservaringen in oktober 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dat doen wel meer treinen. Ik stond vanochtend te kijken bij een IC naar Amersfoort (Schothorst) uit Utrecht: voorste 2 bakken volle balkons waar niemand bij paste, dan 6 redelijk normale bakken, dan 2 bakken waar je een kanon in af kon schieten. Maar ja, de voorste bakken komen in Amersfoort natuurlijk het dichtst bij de trap uit...
Gokje: die stond ver naar achter op spoor 9 (vrij standaard als er een viertje uit Rotterdam gekomen is). Het voorin overvol zitten blijkt namelijk helemaal niet zo sterk gerelateerd te zijn aan de uitgang in Amersfoort maar des te meer aan het grotere aantal toegangen tot het perron op de A-fase in Utrecht. Wanneer de trein verder naar voren staat (dus voor een groter deel aan de A-zijde) is 'ie namelijk voorin een stuk leger. Merk zelf heel erg het verschil tussen het van spoor 11 of 9 vertrekken in Utrecht, vooral als het een niet-combinerende trein is die op de bakbordjes binnenkomt. Dan komt ook geregeld voor dat 'ie juist in het midden bomvol is en voorin gewoon normaal gevuld.

@Hainje: Daar heb je wel gelijk in ja, zal 'm zo nog eens positief melden in de druktemelder. Conducteurs drukken zich in dit soort gevallen niet altijd even handig uit: vaak genoeg gehad dat ze een trein als overvol vermelden terwijl er een stel verder nog vele plaatsen vrij zijn, maar ook andersom waarbij gesteld wordt dat er achterin de trein meer plek is terwijl de reizigers daar ook al in de gangpaden staan. Eigenlijk denk ik dat ze dat soort meldingen beter weg kunnen laten als ze niet met zekerheid de juiste informatie kunnen geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Lijn65 »

Vandaag was het weer eens raak tussen Groningen en Assen. Door een aanrijding met een persoon reden er geen treinen tussen Groningen en Assen en mocht ik met een 15 meter lange rijdende schroothoop van Drenthe Tours naar Assen om vanaf daar alsnog de trein naar Zwolle te pakken. Tijdens het instappen kon iemand blijkbaar zijn vingers niet thuishouden waardoor er een alarm in de vorm van een zoemer af ging. Op zich niet erg, je reset het alarm toch gewoon? Maar nee, de chauffeur vertelde dat dat alarm pas in de garage door een monteur uitgezet kon worden! Gelukkig vond de zoemer het na 5 minuten wel welletjes en ging zomaar weer uit. Niet veel later kwam een passagier van achteruit de bus naar voren omdat hij rare geluiden hoorde boven een van de achterwielen... Gelukkig heelhuids in Assen aangekomen en uiteindelijk met +30 in Zwollywood aangekomen.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Opvallend veel fietsers deze stakingsochtend in Utrecht, net als veel voetgangers richting werklocaties niet al te ver van het station.
Op de tramhalte Jaarbeursplein stond nog een enkele verbaasde reiziger ondanks een niet te missen tekstkar met de stakingsaankondiging die op de route naar de tram stond. Apart gezicht ook om de garage helemaal vol te zien staan tegen 8 uur...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen was er een lichte vertraging op de Rotterdamse metrolijn D wegens 'een bevuild voertuig'. Die melding heb ik nog niet eerder gezien. :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Etienne »

Ook in Amsterdam viel het mee op de haltes. Slechts een verdwaalde reiziger die stond te kijken hoe een bus met " 999 Geen dienst" langs kwam, maar wel passagiers liet uitstappen. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Meltrain »

Enkele treinen richting Den Haag rijden nu over het linkerspoor bij Dtz en Dt.
Net voor de tunnel kruisen we een trein in zuidelijke richting die dus ook over het verkeerde spoor rijdt.
Ik ben benieuwd wat de reden hiervoor is.

Edit: even later werd alles duidelijk, want op spoor 1 te Dt stond een defecte SLT.
De hierboven genoemde trein ging ook naar het noorden, maar was dus gestrand achter die SLT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Opvallend veel fietsers deze stakingsochtend in Utrecht, net als veel voetgangers richting werklocaties niet al te ver van het station.
Op de tramhalte Jaarbeursplein stond nog een enkele verbaasde reiziger ondanks een niet te missen tekstkar met de stakingsaankondiging die op de route naar de tram stond. Apart gezicht ook om de garage helemaal vol te zien staan tegen 8 uur...
Ben vergeten te kijken hoeveel OV-fietsen er eigenlijk nog over waren in Utrecht ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Thom91 »

Kan je zien in de app hè ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door webguy »

Nee, echt? Sinds wanneer is dat dan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

@webguy: Ik gok zomaar op niet heel veel. Wandelend langs het Merwedekanaal vanaf de Jaarbeurs richting m'n werk kwamen er eigenlijk vrijwel alleen maar OV-fietsen langs. Bleef maar doorgaan achter elkaar.

@Thom91: Waar dan? Ik heb het tot nu toe niet kunnen ontdekken in de NS-app.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Nee, echt? Sinds wanneer is dat dan?
Ik kreeg een update paar dagen terug, zowel op iOS als Android. Waar het staat, geen idee. Ik las het slechts bij de nieuwe functies bij de update
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

In het menu links:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Thom91 »

Danku :)
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend was ik van plan om de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 11:20 van Zaandam naar Utrecht te nemen, om daar over te stappen op de trein naar Utrecht Maliebaan.
Doordat het treinverkeer tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer/ArenA gestremd was, had ik de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van een kwartier eerder genomen en in Sloterdijk overgestapt op de [serie=Sprinter|2015|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]. Op Schiphol kwam er in de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] van 11:46 een losse ICM3 tevoorschijn. Dat was dus lekker knus. Volgens een welingelichte bron op het perron in Utrecht (namelijk Bee) werd het na Utrecht nog gezelliger in dat losse drietje, omdat de trein ervoor en erna waren uitgevallen.
Beul van de blindegeleidelijn
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door zone2000 »

nee, uw kruidvat dagkaart is niet geldig in de bus.

en dan ook nog een discussie aan willen gaan :')

en dat 3x op 1 dienst. :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Stefan »

Klinkt totaaaaaaaaaal niet bekend in de oren. :') :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Vandaag ook nog vier Kruidvat-reizigers de eerste klas uitgezet zien worden door een conducteur, die hadden hun kaartjes gecombineerd met de overgangsbewijzen van de Spoordeelweken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Z2N »

Lezen is toch ook zóóó moeilijk... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Milco »

Andersom heb ik het ook regelmatig meegemaakt: buschauffeurs die je verbaasd aankijken als je met een Kruidvat OV-dagkaart aan komt zetten en daarmee incheckt of controleurs die aan hun collega gaan vragen of die dat kaartje soms herkennen... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Milco schreef:Andersom heb ik het ook regelmatig meegemaakt: buschauffeurs die je verbaasd aankijken als je met een Kruidvat OV-dagkaart aan komt zetten en daarmee incheckt of controleurs die aan hun collega gaan vragen of die dat kaartje soms herkennen... :')
Is toch heel simpel. Doet het PIEP bij het inchecken dan is het okiedokie, doet het Piep-die-Piep bij het inchecken dan is het kaartje kopen of wieberen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Milco »

Haha ja dat is zeker waar, maar controleurs in de bussen willen soms nog wel eens het kaartje bestuderen en vragen aan hun collega: "Weet jij wat dit is?" En ik ondertussen maar uitleggen dat hij echt wel geldig is... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Ardan »

Controleurs in de bus? Bestaat dat nog?
Okee ik ben ze wel eens tegengekomen in de tijd dat R-Netlijn 300 Amsterdam-Haarlem nog de Zuiptangent was. Verder nergens in het land..
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Stefan »

Milco schreef:Haha ja dat is zeker waar, maar controleurs in de bussen willen soms nog wel eens het kaartje bestuderen en vragen aan hun collega: "Weet jij wat dit is?" En ik ondertussen maar uitleggen dat hij echt wel geldig is... :')
Het is wel behoorlijk irritant, al die kaarten lijken ontzettend op elkaar, vaak is er maar een minimaal dingetje anders. En zo vaak krijg je die kaarten ook niet in handen, dus ergens snap ik de verwarring wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Michael »

Ardan schreef:Controleurs in de bus? Bestaat dat nog?
Okee ik ben ze wel eens tegengekomen in de tijd dat R-Netlijn 300 Amsterdam-Haarlem nog de Zuiptangent was. Verder nergens in het land..
Jazeker. In West Brabant controleert Arriva er flink op los. Alleen is de kans dat je ze tegenkomt niet heel groot aangezien er maar 1 S&V team voor heel West Brabant is wat hun standplaats in Breda heeft. Ik ben in de 10 maanden dat Arriva hier nu rijdt pas 1 keer gecontroleerd. Okee, wel een beetje scheve vergelijking aangezien Arriva de eerste paar maanden bewust niet controleerde omdat de S&V medewerkers geen boetes mochten uitschrijven omdat alles toen nog op naam van Veolia stond. Nu mogen ze wel boetes uitschrijven, en niet alleen voor zwartrijden maar ook voor fout parkeren bij een bushalte.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door dennistd »

Stefan schreef:
Milco schreef:Haha ja dat is zeker waar, maar controleurs in de bussen willen soms nog wel eens het kaartje bestuderen en vragen aan hun collega: "Weet jij wat dit is?" En ik ondertussen maar uitleggen dat hij echt wel geldig is... :')
Het is wel behoorlijk irritant, al die kaarten lijken ontzettend op elkaar, vaak is er maar een minimaal dingetje anders. En zo vaak krijg je die kaarten ook niet in handen, dus ergens snap ik de verwarring wel.
De OV-dagkaart van Kruidvat is helemaal wit, de trein-dagkaart is geel dacht ik (die laatste gebruik ik al een paar jaar niet meer door Weekend Vrij, en die eerste zie ik misschien 1x per actieperiode voorbij komen, dus het kan wel veranderd zijn inmiddels).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten