Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Mr-W schreef:De gemiddelde gebruiker meestal niet, die wil onderweg ergens uitstappen en dan is een halte op loopafstand prettig.
Dat ligt eraan wat voor een soort lijn het is. Ik maak vaak gebruik van treinvervangende buslijnen, dus verbindingen waar geen spoorlijn ligt tussen grote steden. Tussen Arnhem en Apeldoorn heb je geen fatsoenlijke HOV die haltes overslaat, in plaats van die R-Net en Volans zooi. Gooi dan zo'n HOV hier neer, die bijna alle haltes overslaat. Zo'n HOV heeft hier zin, echter wordt die alleen in de randstad en in Brabant massaal ingevoerd, behalve waar het handig is.
datm schreef:Hij bedoeld waarschijnlijk zijn beginpunt en zijn eindpunt en niet het begin en eind punt van de lijn zelf.
Jawel, ik reis elke van beginpunt naar eindpunt van de lijn zelf. Met veel te veel haltes ertussenin. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SuperGhost »

Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over. Er is een speciale belbuslijn gekomen om die tussenliggende haltes aan te doen. Die haltes lagen vroeger langs de A50, maar werden te onveilig geacht (joh!) en dus verplaatst naar de naastliggende lokale weg, maar men wilde lijn 91 niet te langzaam maken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over.
Maar daar doel ik niet op. Ik bedoel in de steden zelf zijn er veel te veel haltes, die juist bij Volans ook deels geschrapt worden. Die snelweghaltes tellen wat mij betreft niet echt mee, zeker omdat er bijna toch niemand uitstapt en dus niet tot tijdsverlies zou leiden. Dit in tegenstelling tot de vele haltes in de grote steden, die zorgen voor een significante oponthoud van de buslijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Mr-W schreef:Nog zo'n raadsel, Lijn 639 komt iedere dag rond 10:00 binnenrijden met TCR 398 in Breda.
Waar komt Lijn 639 vandaan? En waarom rijdt die lijn niet door naar de Loevesteinstraat/Avans ? (627/327 moeten rond dat tijdstip reizigers achterlaten)
Afbeelding
Er bestaat geen lijn 639 in Brabant. In ieder geval niet in Breda. Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
SuperGhost schreef:Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over.
Maar daar doel ik niet op. Ik bedoel in de steden zelf zijn er veel te veel haltes, die juist bij Volans ook deels geschrapt worden. Die snelweghaltes tellen wat mij betreft niet echt mee, zeker omdat er bijna toch niemand uitstapt en dus niet tot tijdsverlies zou leiden. Dit in tegenstelling tot de vele haltes in de grote steden, die zorgen voor een significante oponthoud van de buslijn.
Maar als er bij die haltes (ook) veel in- en uitstappers zijn, zou de vervoerder wel gek zijn om die haltes op te heffen (voor die lijn).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Er bestaat geen lijn 639 in Brabant.
Jawel, tussen Udenhout en Den Bosch.

Afbeelding
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:
Mr-W schreef:Nog zo'n raadsel, Lijn 639 komt iedere dag rond 10:00 binnenrijden met TCR 398 in Breda.
Waar komt Lijn 639 vandaan? En waarom rijdt die lijn niet door naar de Loevesteinstraat/Avans ? (627/327 moeten rond dat tijdstip reizigers achterlaten)
Afbeelding
Er bestaat geen lijn 639 in Brabant. In ieder geval niet in Breda. Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Vanochtend heeft deze bus idd de 401 versterkt. In ieder geval de rit richting Breda vanaf de Tol van 09,20u en ik denk ook die van 07,50u.
Vanmiddag kwam ik hem (ik denk dat het dezelfde was) ook weer op de A27 tegen.

Er is nog steeds geen permanente oplossing voor de drukte op de 401 en 402. Ik had vanmiddag vanuit Breda een 401 om 15,00u en zelfs in deze rit liep de bus op de Claudius Prinsenlaan al helemaal vol. Zowel op de Claudius Prinsenlaan als op de Bijster moesten er mensen achterblijven (op de Bijster is helemaal niet gestopt).

Ja, wat voor een oplossing is hiervoor te verzinnen. Je kan per slot van rekening niet tegen de reizigers zeggen dat wanneer ze naar Gorinchem willen, ze op de 402 moeten wachten, zodat er plaatsen vrijkomen.
Ik denk toch dat de enige oplossing is om €alle€ ritten van de 401 en 402 tussen 14,30u/15,00u en 17,15u te versterken
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

gliderfighter schreef:Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.
Toch staat er al sinds 16 september een bericht op de website van Arriva: KLIK
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Er rijdt blijkbaar nog wel meer geleed spul uit HWGO in Brabant nu: hoorde via m'n vader dat de TCR 411 de laatste dagen meerdere keren de middagritten van lijn 617 tussen Breda en Fijnaart heeft gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Etienne schreef:
gliderfighter schreef:Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.
Toch staat er al sinds 16 september een bericht op de website van Arriva: KLIK
Je kan iedere dag op die website kijken, maar in de bussen en bij de haltes stond in ieder geval niets. In de bus lijkt mij een betere plek om dit soort werkzaamheden aan te geven, aangezien je daar je reizigers ontvangt. De ander is 9292 gebruiker en die neemt dit soort dingen niet mee als je niet in die periode plant.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door waldo79 »

Op het wegenforum werd ook al geklaagd over het gebrek aan coördinatie tussen de werkzaamheden in Den Bosch. Geen wonder dat bussen daar ook last van hebben.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Daniel schreef:
Michael schreef:Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Er rijdt blijkbaar nog wel meer geleed spul uit HWGO in Brabant nu: hoorde via m'n vader dat de TCR 411 de laatste dagen meerdere keren de middagritten van lijn 617 tussen Breda en Fijnaart heeft gereden.
Ik zie vaak de rit van 15:00 vanaf Breda rijden. En daar zit altijd een Integro op. Dan zou de andere omloop dus met die 411 moeten rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Kan goed kloppen: de tijd die hij erbij vermelde past mooi bij de rit van 16.00 uur uit Breda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

huibf schreef:HOV wordt dan ook gekscherend Halte Overslaand Vervoer genoemd
Whahahahaha.... dat is humor Huib! Die hou ik er in. Leuk voor in de kantine :-)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Het niveau in de kantine wordt er niet beter op :D
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Aan iedere liefhebber van station Tb: schrijf 4 december maar op in de agenda!

Helaas geen november maar gezien de voortgang komt 4 december op een logisch tijdstip. Diezelfde voortgang (of gebrek daaraan en het meteen goed willen openen zonder verder oponthoud) betekent ook dat je pas vanaf april naar de noordkant van het station kan. Ik neem aan dat vóór die tijd de bussen ook nog niet aan de noordkant hun tijdelijke halte hebben (tot april).

Daarna moet het busstation op de schop.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In dit artikel: http://www.spoorzone013.nl/reizen/nieuw ... -december/ staat het in begrijpelijker taal verteld wat SLToilet wil zeggen.
🍉
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Statler Rail »

Vanaf aanstaande vrijdag (23 oktober 2015) een nieuwe verschijning in Eindhoven: het Duitse busbedrijf Flixbus start dan een buslijn van Arnhem via Nijmegen en Eindhoven naar Antwerpen en Brussel! :D

Eindhoven - Antwerpen vanaf 6,00 euro per enkele reis
Eindhoven - Brussel Noord vanaf 9,00 per enkele reis

Dienstregeling en prijzen staan nog niet op de Nederlandse Flixbus-website, maar wel op de Duitse site van MeinFernbus (het Duitse zusterbedrijf): http://meinfernbus.de/unser-angebot/lin ... essel.html
*bus*
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Jammer dat binnenlands vervoer nog niet is toegestaan. -o-
Eindhoven-Nijmegen in een uur is erg aantrekkelijk vergeleken de huidige verbinding via Uden of Den Bosch.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Er is dus concurrentie op het "baanvak" Eindhoven - Antwerpen. Ben benieuwd of men elkaar tot op het bot gaat bevechten (DB die voor die ritten lager gaat zitten in prijs). Tenminste, die Arriva/DB bus ging toch ook naar Antwerpen?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Tenminste, die Arriva/DB bus ging toch ook naar Antwerpen?
Klopt.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

huibe schreef:En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.
Lijkt me ook nergens voor nodig. We hebben in Nederland een goed OV-net voor dat soort verbindingen, plus Nederland is relatief klein in oppervlakte. Die dingen zijn leuk voor verbindingen naar het buitenland, maar voor binnenlands vervoer van weinig toegevoegde waarde? Dat zou alleen maar uitkleding van het reguliere streeknet tot gevolg hebben en dat moet je ook juist niet willen (omdat het streeknet dan weer meer plaatsen bediend dan alleen Nijmegen en Eindhoven).
"Een touringcar is geen bus"
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

fogeltje schreef:
huibe schreef:En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.
Lijkt me ook nergens voor nodig. We hebben in Nederland een goed OV-net voor dat soort verbindingen, plus Nederland is relatief klein in oppervlakte. Die dingen zijn leuk voor verbindingen naar het buitenland, maar voor binnenlands vervoer van weinig toegevoegde waarde? Dat zou alleen maar uitkleding van het reguliere streeknet tot gevolg hebben en dat moet je ook juist niet willen (omdat het streeknet dan weer meer plaatsen bediend dan alleen Nijmegen en Eindhoven).
In Frankrijk is de markt voor binnenlands langeafstandbusverkeer ook vrijgegeven, maar ik geloof dat twee haltes minimaal 100 kilometer van elkaar vandaan moeten liggen. Dit natuurlijk om geen concurrentie te zijn voor de binnenlandse treinen en streekbussen. Als je in Nederland twee Qliners, snelbussen, enzovoort aan elkaar koppelt dan heb je een langeafstandsverbinding, dus Nederlands is misschien wel te klein voor binnenlands langeafstandsverkeer. Echter, omdat zowel Duitsland als Frankrijk wel al langeafstandverkeer toestaat, sta ik er toch niet van te kijken als ook in Nederland die markt wordt vrijgegeven.
Statler Rail schreef:Vanaf aanstaande vrijdag (23 oktober 2015) een nieuwe verschijning in Eindhoven: het Duitse busbedrijf Flixbus start dan een buslijn van Arnhem via Nijmegen en Eindhoven naar Antwerpen en Brussel! :D

Eindhoven - Antwerpen vanaf 6,00 euro per enkele reis
Eindhoven - Brussel Noord vanaf 9,00 per enkele reis

Dienstregeling en prijzen staan nog niet op de Nederlandse Flixbus-website, maar wel op de Duitse site van MeinFernbus (het Duitse zusterbedrijf): http://meinfernbus.de/unser-angebot/lin ... essel.html
*bus*
Een enkeltje Eindhoven- Anwerpen met de IC- bus van de Deutsche Bahn is €9, dus het is zeker een concurrentie voor deze lijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten