Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door Milco »

Woensdag 30 september was het mooi weer en omdat ik vrij was, bedacht ik me om ergens naartoe te gaan, maar waar naartoe? Uiteindelijk bedacht ik me dat ik in de GVU-tijd eens een flinke ronde heb gelopen door Utrecht, vanaf het Centraal Station lijn 12 volgend en vervolgens door het centrum terug naar het Centraal Station. Omdat er nu heel andere bussen rijden, maar op lijn 12 nog wel steeds dubbelgeleed, bedacht ik me om naar Utrecht te gaan en een stuk te gaan lopen; ik zou onderweg wel zien hoe ver ik zou komen.

Hoewel dit verslag dus voornamelijk gaat over de dubbelgelede bussen op lijn 12, komen ook foto’s voorbij van andere bussen.

Zul je altijd zien, check je nog even snel de NS-website, rijden er geen treinen tussen Naarden-Bussum en Hilversum door een aanrijding. Omreizen via Amsterdam Zuid dan maar. Met een drukke VIRM dus naar Amsterdam Zuid en vanaf daar met een losse ICMm-III (!) ging het naar Utrecht. Onderweg zag ik dat de verstoring verholpen was... Ach ja... :')

In Utrecht aangekomen volgde ik al gauw de busbaan die de Adema van Scheltemabaan heet, hoewel, het volgen deed ik via allerlei straatjes die parallel liepen en daardoor liep ik een paar keer verkeerd.

Uiteindelijk kwam ik dan bij de halte Bleekstraat, waar ik enkele foto’s kon maken, onder andere deze foto (niet de beste, maar toch leuk om te laten zien) van bus 4207 op lijn 12 in de bocht:
Afbeelding

Even verderop, op het Catharijnesingel, zette ik bus 4212 op de foto, met lijn 41 op de achtergrond:
Afbeelding

Op dit bruggetje op het Ledig Erf kon eerst nog bus 4523 op lijn 41 op de foto:
Afbeelding

Op het Ledig Erf is de route nogal bochtig, waarbij het af en toe flink smal is voor de dubbelgeledes:
Afbeelding

Afbeelding

Net iets verderop is ook een aardig smal bochtje, zoals te zien is met hier lijn 41 met rechts lijn 12...:
Afbeelding

...en hier lijn 12 op weg naar het Centraal Station:
Afbeelding

Op de Rubenslaan kondubbelgelede 4213 op de foto, tussen de vele bomen door:
Afbeelding

Even verderop op de Rubenslaan kwam lijn 41 voorbij:
Afbeelding

Op de Weg tot de Wetenschap, waar volgens mij in deze grasstrook de Uithoflijn moet komen te liggen, ligt een soort kunstwerk wat mij wel leuk leek voor een foto met een bus ernaast:
Afbeelding

Verderop op de Weg tot de Wetenschap, aan de andere kant van de snelweg, ligt een erg smal bochtje voor de dubbelgelede bussen, zoals op onderstaande foto te zien is met bus 4202:
Afbeelding

Aan het begin van het Uithofterrein kon de 4205 op de foto:
Afbeelding

Bus 4209 komt aanrijden bij de erg drukke halte Padualaan...
Afbeelding

...en vertrekt even later op weg naar het Centraal Station:
Afbeelding

Op de Heidelberglaan rijden de bussen onder wat gebouwen door zoals hier te zien is met lijn 12...:
Afbeelding

...en hier nog een keer, maar dan met lijn 71:
Afbeelding

Nog even verderop op de Heidelberglaan rijden de bussen onder een ander gebouw door:
Afbeelding

Hierna liep ik nog een klein stukje richting het WKZ om deze Citaro op de foto te zetten:
Afbeelding

Hierna werd het lang wachten bij busstation AZU en uiteindelijk ging het met de vertraagde 150 weer naar huis.
In totaal had ik deze dag 7km gelopen. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door isadora »

Leuk verslag. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door Aking »

Milco schreef:Even verderop, op het Catharijnesingel

DE Catharijnesingel, net zoals DE neude :evil:
Milco schreef:Op de Weg tot de Wetenschap, waar volgens mij in deze grasstrook de Uithoflijn moet komen te liggen
Dat is dan wel weer juist. :Y


Verder heb ik nog steeds geen drol met bussen, maar plaatjes uit mn stadsie en me hood zijn altijd +1
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door MichaelV »

Erg leuk verslag: ik was bijna vergeten hoe leuk (en krap op sommige punten) de route van lijn 12 ook alweer was :pos: :pos: :pos:

@ Aking: iemand die de ' vergeet in "m'n" en denkt dat "me" ook een bezittelijk voornaamwoord is, is niet in de positie om opmerkingen te maken over lidwoorden. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door Aking »

De 'in mn is volkomen overbodig, want in belangrijke dingen schrijf je wel mijn en op lager niveau weet iedere mongool wat mn is :X

En "me hood" is gangsterslang (JUHWEET!1!) en deswege ook volledig correct, of verbeter je ook continue mensen die goeiemoggel of kankahboef gebruiken? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door Hainje »

Ontopic? Afbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dubbelgelede bussen op lijn 12 (en andere bussen) in Utrecht (18 foto's)

Bericht door Aking »

Ja dat had ik al gedaan.

Maar nogmaals, plaatjes uit me stadsie altijd +1

Oh en vooruit... t was mn stamlijn (samen met de 41, 40 en 43) dus nog een plusje dan :Y

Zo goed? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten