Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door Thom91 »

Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

TEST running is underway with three 200km/h tilting sets which Talgo is supplying to Russian Railways (RZD) with a view to placing them in service on the Berlin – Moscow route next year.

TÜV Süd Rail, Germany, is coordinating the tests which are being conducted on test tracks as well as main lines in Görlitz and Halle (Saale). The tests cover braking, running characteristics, aerodynamics, acoustics, and electromagnetic compatibility. The Talgo trains are expected to cut the Berlin – Moscow journey time by around 30% due to their ability to use automatic gauge changing facilities when switching between standard and 1520mm gauge at the Polish-Belorussian border and due to their ability to tilt through curves. RZD intends to use all three trains during the period when Russia will host the soccer World Cup in 2018.

Bron en meer

In Duitsland is begonnen met het testen van Talgo treinstellen bestemd voor de Russische Spoorwegen. Deze treinstellen zullen een doorgaande verbinding Moskou Berlijn mogelijk maken met een 30% tijdsverkorting ten opzichte van de huidige verbinding doordat de nieuwe treinstellen automatisch omsporen van breed- naar normaalspoor. Het is de bedoeling dat de treinen worden ingezet in 2018 als Rusland het WK voetbal organiseert.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door webguy »

Snap dat ze duur zijn, maar als je er maar drie hebt en het is een reis van 1.5 dag, dan gaan er snel treinen uitvallen neem ik aan.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door waldo79 »

Je gaat me toch niet vertellen dat er zo'n halve dag verloren gaat door het omsporen :?:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door reisthijs »

Als je weet wat een omslachtig gedoe dat omsporen nu is, dan is dat niet verwonderlijk.
Stuk voor stuk de losse rijtuigen optillen en de draaistellen omwisselen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door Timon91 »

Volgens mij is de beoogde reistijd iets van 23-4 uur, meen ik op DSO te hebben gelezen. De grenscontroles en het omsporen kosten momenteel iets van 3 uur in totaal, als ze de grenscontrole ook wat kunnen stroomlijnen dan moet dat wel flink gereduceerd kunnen worden :)
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door waldo79 »

reisthijs schreef:Als je weet wat een omslachtig gedoe dat omsporen nu is, dan is dat niet verwonderlijk.
Stuk voor stuk de losse rijtuigen optillen en de draaistellen omwisselen.
Ik ben bekend met het omsporen. Aan de Chinese grens gebeurt het ook. Kostte enkele uren.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door reisthijs »

Goed, minder dan een halve dag dus. Ik weet ook niet waarom jij dacht dat het een halve dag zou schelen.
In het arikel staat niet voor niets ook dat de tijdswinst mede komt door sneller te rijden.
En minder overstappen dat scheelt ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door Timon91 »

Ik vraag me trouwens af hoeveel sneller ze nog kunnen rijden, het zal dan vooral uit het stuk door Wit-Rusland en Rusland moeten komen. Er staat dat de trein sneller door bochten kan, maar het is redelijk rechte spoorlijn. De EN Paris-Berlin-Moskwa rijdt volgens mij het grootste deel van de tijd al 160 km/h tussen Berlin en Warszawa, ook ten oosten van Warszawa kan er aardig doorgereden worden. Brest-Moskwa gaat in 12 uur, waar de meeste treinen dat stuk in 13-16 uur doen. Voor 1100 km is dat nog steeds geen gek gemiddelde, er zitten ook nog een paar stops bij. Voor het stuk van Berlin-Lichtenberg naar Moskwa-Belorusskaya heeft de EN overigens 25:11 uur nodig, waarvan in totaal zo'n 4 uur bij de grens. Tussen Wit-Rusland en Rusland is er geen grenscontrole, dus daar kan ook geen tijd gewonnen worden. Een winst van 30%, zoals in het artikel staat, zou een verbetering van 7:30 uur betekenen. Bij de grens kan er echter maximaal 2:30-3:00 gewonnen kan worden, aangezien er ook nog (strenge) grenscontrole plaatsvindt.
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door waldo79 »

reisthijs schreef:Goed, minder dan een halve dag dus. Ik weet ook niet waarom jij dacht dat het een halve dag zou schelen.
In het arikel staat niet voor niets ook dat de tijdswinst mede komt door sneller te rijden.
En minder overstappen dat scheelt ook.
The Talgo trains are expected to cut the Berlin – Moscow journey time by around 30% due to their ability to use automatic gauge changing facilities
Voilà (A)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door deadlock »

Ik zie echt niet hoe er zoveel tijd gewonnen kan worden bij de grens. De Russen en de Polen nemen hun tijd daar gewoon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door Reiziger Delft »

deadlock schreef:Ik zie echt niet hoe er zoveel tijd gewonnen kan worden bij de grens. De Russen en de Polen nemen hun tijd daar gewoon.
De snelste trein Kiev - Moskou was in de periode vóór de oorlog in Oekraïne ook fors sneller dan de rest, omdat de grenscontroles in Kiev en Moskou voor/na aankomst van de trein werden gedaan. Het kan dus wel.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Talgo trials underway for Berlin – Moscow service

Bericht door Timon91 »

In de Pendolino's Helsinki-St. Petersburg (buitengrens Schengengebied) vindt de grenscontrole tijdens het rijden plaats. Zelfs in de huidige politieke sfeer gebeurt dat nog gewoon. Die rit is zo'n 400 km en duurt slechts 3,5 uur, inclusief de grenscontrole Finland-uit en Rusland-in.
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten