OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Vond het gister wel apart gezicht dat op een gegeven moment 46 Bakken Virm op Amsterdam Centraal naar Alkmaar/Den Helder te hebben staan, zonder dat er bij 1 van de 4 treinen ook personeel was om ze te kunnen rijden. De eerste van de 4 had +95. Op een gegeven moment liep Amsterdam zo vol door de storing bij Utrecht, dat het ook bijna plat zou vallen.
Heb zelf reizigers voor Arnhem en Nijmegen maar geadviseerd om via Deventer te reizen vanaf Centraal.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
Amr. In Wm gingen we fijn het inhaalspoor op, en remden we af. Heel erg af. Wat? Roestrijden, ok, maar zet het sein dan vast op groen! Wat bleek: we moesten kruisen met de tegentrein! Dàt had ik nu nog nooit meegemaakt op de Zaanlijn. Een ware kruising.
Enkelsporige buitendienststelling t.b.v. regulier nachtelijk onderhoud :idea:
Jaja, dat snap ik. Was ook geen verwijt, het eerste deel was verbazing en irritatie, totdat het nut van het rode sein duidelijk werd. ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Wat is het toch deze week... lijkt wel alsof ProRail dit keer last heeft van "verkeerde zon" of zoiets :P In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater. Ik ga ook een keer een kwartiertje eerder zeg...

Verder in de t1965 vandaag 10 bakken IRM: lekker ruim vergeleken met de gebruikelijke 10 bakken ICRm :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag voor het eerst 'kennis gemaakt' met de nieuwe VIRM's. Had er gelijk 2 vandaag, de 9582 en 9585. :) Ik vind ze persoonlijk eens stuk beter als de oudere. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:In ieder geval met de t12554 +10 opgelopen door een sein- en wisselstoring rond Oudewater.
Ik hoorde over een spanningsdipje aldaar.

SLT 2605 deed vandaag trein t9860 tot Gouda. Tot Gouda, omdat er daar een deurstoring optrad. Een hoop alarmbellen, het afsluiten van de deur verliep bepaald niet vlekkeloos. t19862 heeft keurig gewacht op spoor 11 tot alle reizigers daar waren. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Tja, de machinist riep om dat het een sein- en wisselstoring was... klopte ook wel aardig met het langzaam passeren van de seinen en tussendoor even wat harder rijden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Da's anders gewoon planmatig om dat zo te doen tegenwoordig :wink: Als ik me niet vergis zit er nog een goederenpad tussen de s1900 en de s5100 in op Lage Zwaluwe - Kijfhoek aansl. zuid dus daar ga je de s5100 in de vertraging helpen als je er nog een benelux tussen propt.
In het geval dat je wel door zou kunnen rijden krijg je, door de lange stop van de s1900 in Rotterdam, de s9200 tussen s2200 en s1900 in en dat past al helemaal niet: de 1900 moet vaak bij Schiedam Centrum al inhouden voor de 2200 die ervoor zit. Stuur je 'm echter in Roosendaal 20 minuten later weg dan kan je achter de s2100 aan scheuren en heb je verderop geen oponthoud meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Zie ineens dat de toiletten op station zwolle zijn ingeruild voor eco-toiletten, om te verbouwen. Einde van de gratis sanitaire voorzieningen aldaar in zicht?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed de s4100 op last van de brandweer niet tussen Maassluis en Hoek van Holland. Op de AV-borden van Rotterdam Centraal werd echter aangegeven dat de 4100 tot mssluis CS reed. :lol: :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:De t1965 reed vandaag weereens met ICK. En blijkbaar hadden ze de verwarming nog niet uit gezet, 't was me toch heet in die trein...
Dat had ik gisteren in de BordBistro van de t144 ook, pffffff :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Vanmiddag kreeg IC t9241 in Roosendaal totaal onnodig +20 aan z'n broek. Door werkzaamheden tussen Essen en Kalmthout in Belgie kwam de trein met +7 binnen. Geen paniek zou je zeggen, want dan kan de trein gewoon tot aan Oudenbosch achter de s5100 hobbelen om deze daar in te halen en kan hij daarna vanaf Lage Zwaluwe achter de s1900 aan hobbelen. Dit was blijkbaar te moeilijk voor ProRail en daarom kreeg de trein maar gelijk +20 en werd de reizigers geadviseerd om met de s2100 van 17:47 uur richting Amsterdam te gaan, die dus gelijk lekker druk werd. Wat een service. :neg: Het had één voordeel. De 9241 was na Roosendaal lekker rustig...
Ja, we zaten drie minuten achter die s2100, dus dat was wel leuk. :lol:
Ik vraag me eigenlijk af of de s9200 de s2100 nog heeft ingehaald. Volgens mij zou dat bij Leiden eventueel wel kunnen, namelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

De t3023 had vanochtend vlak voor binnenkomst in Ed een ATB-remming. Even later werd iets gemompeld over een "storing". Storing in je hoofd Meester :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Komt hier (net ten zuiden van Asb) een SLT-IV voorbij over het buitenste spoor richting Ashd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.

Hallo, DIESEL!

En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Jurjen schreef:Geen treinverkeer tussen Hrl en Hz vanwege een stroomstoring.

Hallo, DIESEL!

En seinen zijn ook een non-issue: enkelspoor, dus mannetje in Lg en mannetje in Hz en via de telefoon doorgeven wie er rijden mag! Hrl-Krd ligt er immers niet uit...
:lol:

We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km :lol: Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef::lol:

We hebben het wel over een giga-vitale hoofd-as waarvoor ALLES in het werk gesteld moet worden om TOCH elk uur 2 bakjes te kunnen laten rijden op die 10 km :lol: Dan maar een Flintstone-oplossing. Toch? :pos:
Nounou, het gaat hier toch om een internationale verbinding met aansluitingen naar de hoofdstad van Europa, de stad van de liefde, de economische hoofdstad van Europa, Köln, de hoofdstad van Amsterdam én Alkmaar, die op de nominatie staat te worden geüpgrade naar een ICE-verbinding. ;-)

Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Misschien hoort het niet in dit topic thuis, maar ach.

Vanmiddag zag ik vanuit de remise Leidschendam een VIRM vertrekken met de bestemming Dordrecht Stadspolders :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Hrl-Krd ligt er ook uit, alleen Veolia heeft voor zichzelf bussen geregeld en voor NS nog niet.
Ah, jammer dat NS dat dan niet erbij zegt... Overigens zei NS.nl wèl voor Hz-Hrl bussen te hebben rijden, en juist niks over Hrl-Krd dus.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Marc »

In het zuiden werd vandaag continue (om de 5 á 10 minuten) omgeroepen dat de houders van een Studenten-weekendkaart aanstaande vrijdag vrij mogen reizen en dat reizigers met een weekkaart in het bezit moeten zijn van een geldig vervoersbewijs met korting.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Dat heeft dan niet lang geduurd. Ik heb een kwartier op Eindhoven gestaan (10:45-11:00) en ik heb niks gehoord. Ook in Breda een klein half uur gestaan 's middags en ook daar geen omroep gehoord.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag in Heerlen werd ik er anders gek van, kwam iedere vijf minuten zowat voorbij, inclusief herhaling. :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Op station Rta was het ook genoeg te horen vanmiddag.

Ook op Rta gezien vanmiddag:
IC t2863 reed daar alleen met ICM-IV 4225. Hij was goed gevuld met veel staanplaatsen.

Richting Rtd maakte ProRail er vanaf Rta een potje van. Stoptrein (dus niet de Sprinter volgens de omroep) t4059 had +10. Daarom wilde ik dan maar met IC t2854 naar Rtd gaan. Op de normale vertrektijd van de t2854 kwam er echter een goederentrein met de ITL-148 ervoor door het station gedenderd richting Rtd. :roll: Daardoor kwam dus alsnog de t4059 als eerste langs die daardoor propvol zat en daarna de t2854 die ondertussen al +10 had...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten