Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

De dienstregelingen zijn nog lang niet compleet; tot nu toe heb ik alleen nog ma-vr gezien.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Ach, die verwarring valt toch wel mee? Waarschijnlijk verwacht men dat de bus na Goedereede al vol zit met passagiers (lees: scholieren) met bestemming Hellevoetsluis, dus dan is het niet zo gek om niet langs Stellendam te rijden. Bovendien zijn er toch geen scholieren die naar Stellendam willen, aangezien daar geen (afgezien van de Visserijschool) geen scholen voor voortgezet/middelbaar/hoger onderwijs zijn. Als ze dus in de 'verkeerde' bus stappen, is dat eigenlijk nooit een probleem.
Bijna goed, Hendrik! :roll: Omdat lijn 639 straks niet meer zo vroeg vanuit Ouddorp en Goedereede vertrekt en er in de huidige situatie toch een bus vol (met name scholieren richting Middelharnis) omstreeks 7.30 uur vertrekt, zijn er dan nogal wat (lees: veel) overstappers in Stellendam voor de toekomstige 436. De 604 richting Brielle is dan, samen met de 104, de juiste keuze om via Stellendam naar Middelharnis (ook voor passagiers richting Oude-Tonge) te reizen. Dat bedoel dus ik met verwarring (drie bussen (604 / 604 / 104) rond hetzelfde tijdstip).
Een goed alternatief zou zijn: *bus* lijn 436 om 7.30 uur vanaf Ouddorp richting Rotterdam en via Dirksland :Y
Hendrik schreef:Het zijn zelfs vier bussen: 07:56, 07:57, 07:58 en 08:01.
Inderdaad, die van 8:01 heb ik over het hoofd gezien...
Ik weet dat de huidige 639 van 7:45 al staande passagiers heeft vanaf Ouddorp Hofdijksweg, nota bene is dat de tweede halte :!:
Dan rijden in de huidige situatie twee bussen van TCR, waaronder een gelede bus, vanaf Ouddorp.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Milco schreef:De dienstregelingen zijn nog lang niet compleet; tot nu toe heb ik alleen nog ma-vr gezien.
Waarschijnlijk zijn ze nog maar net gepubliceerd.
Ook als je op halte gaat zoeken dan is er (nog) geen informatie beschikbaar.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@OVFlakkee: Ik denk eerder dat lijn 104 voor de 'vroege' scholieren ri. Middelharnis de juiste keuze zal zijn. Maar eerst maar eens de dienstregeling van lijn 436 afwachten!
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:@OVFlakkee: Ik denk eerder dat lijn 104 voor de 'vroege' scholieren ri. Middelharnis de juiste keuze zal zijn. Maar eerst maar eens de dienstregeling van lijn 436 afwachten!
Hoe Connexxion het met de 436 gaat oplossen is idd nog een vraag.
Ervaring van elke werkdag rond half acht:
- een volle 639 vanuit Ouddorp.
- een volle 136 (7:47 uur) met veel overstappers vanuit Ouddorp en Goedereede vertrekt vanaf Stellendam.
- een volle 630 vanaf Stellendam.

Lijn 639 gaat straks vervallen op dat tijdstip = 1 bus te weinig en een grote kans dat lijn 436 reizigers moet laten staan :neg:
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

Jammer dat lijn 163 naar Kralingse Zoom net twee minuten daarvoor van de Zinkweg is weggereden, als lijn 160 daar vanuit Nieuw-Beijerland aankomt. Dat had anders een mooie overstap kunnen zijn.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Nog een paar puntjes van de 163 die op zijn zachts gezegd jammer zijn.

De frequentie gaat tijdens de daluren weer terug naar 1x per uur terwijl die vorige jaar nog opgehoogd is. Sinds frequentie 2x per uur is zie je tijdens de daluren het aantal reizigers stijgen maar blijkbaar houd Connexxion niet zo van reizigersgroei. :neg: Waarschijnlijk is dit op het laatste moment besloten want in document "kenmerk per buslijn" staat nog gewoon dat er tijdens de daluren 2x per uur wordt gereden.

Daarnaast is het ook jammer dat ze niks aan de slechte aansluiting doen op Heinenoord Busstation voor reizigers die vanuit de Hoeksche Waard over willen stappen richting Oud-Beijerland.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat ze hem tijdens de middagspits via Oud-Beijerland de Bosschen willen laten rijden terwijl daar helemaal geen tijd voor is. De Bosschen kan met name tussen 16 00 en 17 30 aardig druk zijn. Laat dan lijn 160 net zoals 's-ochtends via de Bosschen rijden want die zit veel ruimer in zijn tijd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Sowieso is de kans op vertraging op de 163 groter, de Van Brienenoord staat vaker vast dan de A29 geloof ik..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De rijtijd tussen Rotterdam Kralingse Zoom en Heinenoord Busstation is tijdens de middagspits eerder te ruim dan te krap. Alleen nu tijdens die werkzaamheden op de Spinozaweg komt het goed uit. Bij Connexxion krijgen we er nog een minuutje bij zodat we nog langer stilstaan op Heinenoord Busstation en onze pauze op de Kralingse Zoom maar 18 minuten is als alles meezit. :neg:

Met name op het traject Heinenoord Busstation - Oud-Beijerland - Heinenoord Busstation is de rijtijd aan de krappe kant. Het huidige rondje kan wel gereden worden binnen de tijd maar als we straks via de Bosschen moeten, dan gaat dat problemen opleveren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

OVFlakkee schreef:Het valt op dat TCR deze week alleen wit/groene bussen laat rijden (op lijn 104). Misschien wordt nu de rest van hun materieel van een ander kleurtje voorzien en zien ze de herfstvakantie als een geschikt moment.
TCR 428 is inmiddels ook wit/groen.
Ligt eraan over welke wit/groen je het hebt, de Arriva-kleurstelling is ook wit/groen immers :wink: Ik zag trouwens toen ik vorige week op Goeree was ook alleen maar Connexxion-kleurige TCR-bussen op de 104.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:De dienstregeling van lijn 134 blijft me verbazen. Denkt Connexxion nu echt dat daar de hele dag door passagiers voor zullen zijn? Overigens wel positief voor de bereikbaarheid van bijv. Hernesseroord en het industrieterrein. Een rondje van deze 'ringlijn' duurt maar 13 minuten. Als ik de dienstregelingen zo bekijk, vermoed ik dat lijn 138 (Middelharnis - Herkingen) door hetzelfde busje als lijn 134 wordt gereden. Dat past - in elk geval in de daluren - precies: 41 minuten voor een rondje lijn 138 + 13 minuten voor een rondje lijn 134 = 54 minuten. Zo bezien kan Connexxion zonder veel extra kosten het relatief grote aantal ritten op lijn 134 aanbieden.
Ik kom er net achter dat de 138 ook nog een koppeling krijgt met de 135 ('s avonds).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Ik zocht eens de dienstregeling op van lijn 167 en in het www-adres verving ik achter lijn?ID=Z 167 door 436 en ik kon de dienstregeling van lijn 436 opvragen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De 436 naar Test... :P Ben benieuwd of de halte 'Dirksland, Afloshalte garage' ook voor reizigers bedoeld is... :wink:
Hopelijk gaat het echt om fictieve tijden gaat. Als de tijden die er nu opstaan, juist zijn, neemt de reistijd naar Rotterdam namelijk alleen maar toe... Er staan nog geen ritten tussen die via de N59 gaan, dus dat geeft me nog een sprankje hoop! :wink:

Lijn 639 heeft trouwens id 636 in de url. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Volgens de dienstregeling die nu online staat, rijdt hij ook maar 6x/uur tijdens de spitsuren en rijden de ritten tot Oude-Tonge precies één minuut voordat de ritten naar Stellendam rijden.
Ik vreesde het al een beetje, maar het blijkt nu wel dat lijn 436 niet bij de halte Vaanweg gaat stoppen. Verder snap ik ook nog steeds niet waarom de halte Stationsweg (in Oude-Tonge) opgeheven moest worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Daniel schreef:
OVFlakkee schreef:Het valt op dat TCR deze week alleen wit/groene bussen laat rijden (op lijn 104). Misschien wordt nu de rest van hun materieel van een ander kleurtje voorzien en zien ze de herfstvakantie als een geschikt moment.
TCR 428 is inmiddels ook wit/groen.
Ligt eraan over welke wit/groen je het hebt, de Arriva-kleurstelling is ook wit/groen immers :wink: Ik zag trouwens toen ik vorige week op Goeree was ook alleen maar Connexxion-kleurige TCR-bussen op de 104.
Ik bedoel idd de CXX kleuren :)
Vanmorgen reed TCR 72 (in paarse TCR huisstijl) op lijn 104. Dit type bus rijdt voornamelijk voor Q-liner en schoolritten.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:De dienstregeling van lijn 134 blijft me verbazen. Denkt Connexxion nu echt dat daar de hele dag door passagiers voor zullen zijn? Overigens wel positief voor de bereikbaarheid van bijv. Hernesseroord en het industrieterrein. Een rondje van deze 'ringlijn' duurt maar 13 minuten. Als ik de dienstregelingen zo bekijk, vermoed ik dat lijn 138 (Middelharnis - Herkingen) door hetzelfde busje als lijn 134 wordt gereden. Dat past - in elk geval in de daluren - precies: 41 minuten voor een rondje lijn 138 + 13 minuten voor een rondje lijn 134 = 54 minuten. Zo bezien kan Connexxion zonder veel extra kosten het relatief grote aantal ritten op lijn 134 aanbieden.
Dat is dan veel aantrekkelijker voor forenzen die in de Oostplaat werken :pos:
Nu heb je daar nog de belbus 534.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Alle HWGO-dienstregelingen zijn weer verdwenen van de Connexxion-site, m.u.v. lijn 436...
Laatst gewijzigd door Hendrik op do 22 okt 2015, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Alle HWGO-dienstregelingen zijn weer verdwenen van de Connexxion-site...
Misschien zijn ze onze voorstellen aan het verwerken :wink:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Als ze verstandig zijn, doen ze dat ja! 8-)
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Hendrik schreef:Alle HWGO-dienstregelingen zijn weer verdwenen van de Connexxion-site, m.u.v. lijn 436...
Wat is de URL?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hendrik schreef:De 436 naar Test... :P Ben benieuwd of de halte 'Dirksland, Afloshalte garage' ook voor reizigers bedoeld is... :wink:
Hopelijk gaat het echt om fictieve tijden gaat. Als de tijden die er nu opstaan, juist zijn, neemt de reistijd naar Rotterdam namelijk alleen maar toe... Er staan nog geen ritten tussen die via de N59 gaan, dus dat geeft me nog een sprankje hoop! :wink:

Lijn 639 heeft trouwens id 636 in de url. :P
Het is zelfs Dirkaland, Aflos halte Garage :P
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Had ik gezien, maar ik ging ervan uit dat het een verschrijving is... :wink:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

ik hoop dat dit om fictieve tijden gaat, want de spitsritten die doorgaan naar Ouddorp zijn gewoon verdwenen terwijl die wel nodig zijn. Lijn 396 gaat niet voor niets in de spits door naar Ouddorp
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Het is onderhand al 10 keer gezegd dat de spitsritten vanaf Ouddorp vervallen. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], TheAgedGamerYt en 40 gasten