Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Thom91 »

Alle ProRailers die naar de post moeten lopen :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Ardan »

2200 reizigers per dag in 2014. Iets meer dan de helft van Hoogeveen :Y (okee, slechte vergelijking :') )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Niet stoppen in Zuilen is vooral vervelend als je richting Maarssen moet, richting Utrecht Centraal is hier niet echt een probleem door de vele alternatieven inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Richting Maarssen valt ook wel mee met lijn 120 om de hoek :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

In 2014 telde het station per gemiddelde werkdag 2227 reizigers, nog best aardig voor een (nieuwe) voorstadshalte.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Richting Maarssen valt ook wel mee met lijn 120 om de hoek :wink:
Lijn 120 komt echter niet dichterbij het station van Maarssen dan een kwartier lopen vanaf halte Dorp of Driesprong.
Denk dat Zuilen in noordelijke richting vooral in de spits gebruikt wordt richting Amsterdam, en dan heb je toch behoorlijk wat extra reistijd.
Maar dan zal het niet over hele grote groepen reizigers gaan, de meesten van die 2227 reizigers zullen gewoon naar Utrecht Centraal gaan en hebben prima alternatieven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Vanwege deze werkzaamheden worden er volgend jaar bijna tot geen actiekaartjes via winkelketens verkocht, aldus de papieren Telegraaf vanochtend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Heeft vast niks te maken met evt materieeltekort
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Hainje »

Zou mij anders niets verbazen als het gebruik van dergelijke acties vooral pieken in vakantieperiodes, dus net de periodes waarop Ut er in 2016 grotendeels uit ligt.
🍉
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tristan »

Hainje schreef:Zou mij anders niets verbazen als het gebruik van dergelijke acties vooral pieken in vakantieperiodes, dus net de periodes waarop Ut er in 2016 grotendeels uit ligt.
Afgelopen zomer had je het Kruidvatkaartje dat precies in de zomervakantie niet geldig was, maar in de weken eromheen wel.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Hainje »

Tristan schreef:
Hainje schreef:Zou mij anders niets verbazen als het gebruik van dergelijke acties vooral pieken in vakantieperiodes, dus net de periodes waarop Ut er in 2016 grotendeels uit ligt.
Afgelopen zomer had je het Kruidvatkaartje dat precies in de zomervakantie niet geldig was, maar in de weken eromheen wel.
Dan zal er wel weer iets anders zijn geweest als alternatief. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Ook een onderdeel van de verbouwing: aan de Jaarbeurszijde verschijnen inmiddels de eerste contouren van het nieuwe busstation. Ik voorzie daar nog wel een naderende uitdaging want men is nu de hele overkapping van de trap (degene tussen perron 20/21 en de huidige tijdelijke loopbrug) aan het bouwen. Een groot deel staat er al en de rest van de puzzelstukjes ligt klaar, maar de trap zelf ontbreekt nog.
Op de treinperrons heeft men juist, om logische redenen, eerst de trap en daarna pas de overkapping ervan geplaatst.

In de hal zelf begint ondertussen een soort van doolhof van tijdelijke staalconstructies te ontstaan die lijkt te gaan dienen om de liften bereikbaar te houden tijdens de sloop van het laatste stuk oude dak. Inmiddels is dat echter een dusdanige warboel geworden op het oog dat ik me afvraag hoe ze als dat allemaal klaar is nog werkruimte overhouden om de verbouwing zelf uit te voeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Ergens in de loop van vandaag is er weer een nieuw stuk in het midden van de hal aan de Jaarbeurszijde van Utrecht Centraal opengesteld voor reizigers. Daar staan nu ook cico's en wel een metertje eerder dan voorheen, namelijk in de strook met tijdelijke vloer i.p.v. op de drempel die er in het oudste stuk van de nieuwe hal lag. Vanmiddag waren de oude paaltjes al omringd door hekken dus die gaan aannemelijk ook dat metertje naar voren geplaatst worden (waar het tijdelijke stuk vloer al lag).
In het midden van de rij poortjes staan nu ook de kaartautomaten die tegenover de inmiddels gesloten Kiosk stonden, dat zal vast tijdelijk zijn tot de definitieve plek bij de in aanbouw zijnde OV-servicewinkel klaar is.

Edit: Vanaf morgen ook nieuwe looproutes in de hal, waaronder eentje buitenom door de plek waar vroeger de winkels en loketten zaten...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door reisthijs »

Even geen roltrappen meer dus aan de b-zijde van 11/12 en 14/15, maar gelukkig zijn de gewone trappen aan die kant weer terug.

Nu ik weer zo'n plattegrondje zie: waarom zit de zij-ingang eigenlijk niet gewoon halverwege de hal? Tussen spoor 12 en 14 was logischer geweest.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Ik zag trouwens vandaag niks van nieuwe looproutes. Of heb ik echt heel scheel gekeken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Nee je hebt niet scheel gekeken, ik heb ze ook niet gezien: zowel vanmorgen als vanmiddag nog dwars door de oude hal gelopen. De roltrappen aan de B-zijde waren vanmorgen trouwens ook nog in gebruik, maar waren toen ik vanmiddag terugkeerde op het station wel buiten gebruik genomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door reisthijs »

De tijdelijke route buitenom (langs de trappen van de b-zijde) was gisteren in gebruik. Dat is nog niet de route zoals op het kaartje.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Ik zie nu ook elke dag de tijdelijke gangen naar de liften steeds meer vorm krijgen. Verder zijn er op de verdieping inmiddels bagagekluizen verschenen (thv spoor 20/21) en ook de eerste verblijfshoreca (Bar Centraal tussen spoor 9 en 11), daar stond vanmiddag al een terras buiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Dus de verdieping is open? of zijn ze die alleen nog aan het inrichten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Open is 'ie volgens mij nog niet, dat zou wel groots aangekondigd zijn, maar het ziet er in elk geval wel naar uit dat ze in een vergevorderd stadium van inrichten zijn. Ik zag gisteren ook al dat t.h.v. spoor 5/7 de trap naar de verdieping verschenen is: je gaat daar eerst middels een bruggetje over de looproute tussen vaste trap en roltrap heen en vervolgens met de trap naar beneden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Heineken maakt speciale Utrecht bierflesjes voor één van de nieuwe zaken op Utrecht Centraal

Op Utrecht Centraal zijn vandaag twee nieuwe tentjes geopend: ’t Koffiehuis en Bar Centraal. Voor Bar Centraal heeft bierbrouwer Heineken speciale Utrecht bierflesjes ontwikkeld die alleen daar worden verkocht.

Op de eerste verdieping zijn de twee nieuwe toko’s vanaf vandaag geopend. Eind november opent ook restaurant Bistrot Centraal de deuren voor publiek. De bedoeling van deze verdieping is om boven de drukte van de stationshal een rustig centraal ontmoetingspunt te creëren.

Meerrr op DUIC.nl

Volgens DUIC dus al wel... Zo maar eens kijken of ze die speciale flesjes al hebben *O*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door reisthijs »

Ik was vanmiddag al even bovenlangs gelopen. De trap naast spoor 15 is ook open. Het laatste deel van de verdieping (boven 20/21) was nog niet toegankelijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Thom91 »

Ze gaan vrijdag open
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Vanaf morgen is het laatste stuk oude hal definitief dicht en loopt de looproute zoals op het hier al eerder gelinkte plattegrondje. Eigenlijk was dat vandaag al grotendeels de situatie trouwens: de tijdelijke wandjes stonden er allemaal al op de laatste stukjes na de doorgang het laatste stuk oude hal in moeten gaan blokkeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Vanaf morgen is het laatste stuk oude hal definitief dicht en loopt de looproute zoals op het hier al eerder gelinkte plattegrondje. Eigenlijk was dat vandaag al grotendeels de situatie trouwens: de tijdelijke wandjes stonden er allemaal al op de laatste stukjes na de doorgang het laatste stuk oude hal in moeten gaan blokkeren.
Dit was afgelopen zaterdag al hoor toen stonden er ook was verschillende wandjes, maar deze waren nog niet dicht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten