Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Aldus vervoerplan gaat R-net 436 NIET door naar Ouddorp in de spitsrichting. Echter lijkt me het niet meer bussen kosten als ze het wel hadden gedaan. Momenteel zijn het ook alleen de eerste drie ritten naar Rotterdam en de laatste 3 ritten naar Dirksland die doorrijden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:Aldus vervoerplan gaat R-net 436 NIET door naar Ouddorp in de spitsrichting. Echter lijkt me het niet meer bussen kosten als ze het wel hadden gedaan. Momenteel zijn het ook alleen de eerste drie ritten naar Rotterdam en de laatste 3 ritten naar Dirksland die doorrijden.
Oh okee, dank je wel.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Een paar dingen die mij opvallen bij de lijnennetkaart:
- Lijn 639 is de enige lijn die via de N215 langs Stellendam rijdt.
- Bij Stellendam komt er een halte 'Delta Expo'. De halte 'Zwembad' zie ik niet terug.
- Lijn 630, 635 en 639 rijden in Middelharnis ook naar de halte Centrum (dus niet alleen de halte Gemeentehuis, zoals sinds dit jaar het geval is). Ik neem aan dat bij halte Gemeentehuis per ongeluk '631' staat i.p.v. '635'. De 631 komt er wel, maar valt buiten de concessie HWGO en is daarom voor het overige in het grijs weergegeven op de kaart.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Dat lijkt me niet per ongeluk, want de 602 staat er ook op. maar als de 635 niet meer via het gemeentehuis rijdt gaat er een hele drukke rit op lijn 135 komen. Ik hoop dan ook dat deze rit toch naar het gemeentehuis gaat rijden.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

En toch denk ik dat het per ongeluk is... :P
Waarom zou bij Gemeentehuis opeens 631 met rode letters staan, terwijl in de Hobbemastraat 635 in precies hetzelfde rijtje staat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Toch is het goed mogelijk dat de kaart wel gewoon klopt: ofwel komt lijn 635 inderdaad niet bij de halte Gemeentehuis (maar alleen bij Centrum) ofwel komt lijn 635 wel bij de halte Gemeentehuis, maar niet westelijker dan daar dus klopt het dat dat lijnnummer ontbreekt aan het begin van de Koningin Julianaweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Wacht even... Ik zie nu dat het niet eens klopt wat ik zeg... De 602 staat namelijk ook in het rijtje bij de Koningin Julianaweg (en niet in het rijtje bij de Hobbemastraat), dus dan is het logisch dat de 631 er ook bij staat. Het lijkt er dus tóch op dat de 635 niet bij het Gemeentehuis komt. Nu ja, eerst maar eens de dienstregeling afwachten... :P
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Volgens de dienstregeling die even online stond behouden de lijnen 630, 635 en 639 gewoon hun huidige routes. Dus er word niet naar het centrum gereden. Gewoon een foutje op de connexxion kaart.

Daarmee is connexxion totaal niet veranderd want zover ik weet stonden de lijnennetkaarten vroeger ook al vol met foutjes.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Haha, wat zijn we weer positief... ;) Ben trouwens benieuwd wanneer Connexxion de dienstregeling bekend gaat maken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

OV Hoekschewaard schreef:Daarmee is connexxion totaal niet veranderd want zover ik weet stonden de lijnennetkaarten vroeger ook al vol met foutjes.
Ja, dat klopt helemaal. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als je de hele kaart bekijkt zie je dat Connexxion de kleur rood heeft gekoppeld aan de scholierenlijnen. Lijn 635 komt niet langs het gemeentehuis aldus de kaart....
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Verder opvallend dat scholierenlijn 680 niet meer door het centrum van Barendrecht gaat rijden maar begin/eindpunt heeft op Evertsestraat. Volgens mij zit de school Edu-Delta toch echt in het centrum ter hoogte van halte Postkantoor waar nu lijn 180 het begin/eindpunt heeft.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef:Verder opvallend dat scholierenlijn 680 niet meer door het centrum van Barendrecht gaat rijden maar begin/eindpunt heeft op Evertsestraat. Volgens mij zit de school Edu-Delta toch echt in het centrum ter hoogte van halte Postkantoor waar nu lijn 180 het begin/eindpunt heeft.
Nee, het Edudelta College zit op de Dierensteinweg, dus niet ver van de halte Evertsenstraat. Overigens zit de halte Viaduct A15 nog iets dichterbij, dus als Connexxion het helemaal goed had willen doen, was die halte het eindpunt geworden, maar ik begrijp waarom Connexxion voor de halte Evertsenstraat heeft gekozen aangezien die halte voor het ledig materieel wel ietsje makkelijker te bereiken is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

BusFreakRotterdam schreef:Verder opvallend dat scholierenlijn 680 niet meer door het centrum van Barendrecht gaat rijden maar begin/eindpunt heeft op Evertsestraat. Volgens mij zit de school Edu-Delta toch echt in het centrum ter hoogte van halte Postkantoor waar nu lijn 180 het begin/eindpunt heeft.
Toen het nog Connexxion lijn 267 was, waren een aantal ritten die precies het zelfde deden. Is eigenlijk niks nieuws dus. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:Volgens de dienstregeling die nu online staat, rijdt hij ook maar 6x/uur tijdens de spitsuren en rijden de ritten tot Oude-Tonge precies één minuut voordat de ritten naar Stellendam rijden.
Ik vreesde het al een beetje, maar het blijkt nu wel dat lijn 436 niet bij de halte Vaanweg gaat stoppen. Verder snap ik ook nog steeds niet waarom de halte Stationsweg (in Oude-Tonge) opgeheven moest worden.
Ook wel opvallend dat er in de avondspits richting Oude- Tonge ieder heel uur een gat zit van 20 minuten op lijn 436: Tussen 15,59u en 16,18u, tussen 16,59u en 17,18 en tussen 17,59u en 18,18u. Ieder uur in de spits vertrekt er dan wel weer een bus om .18 en .19.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat daar de sneldienstritten gaan zitten die niet via Oude-Tonge gaan. Die ritten mis ik nu in de dienstregeling van deze verbinding. Ik blijf persoonlijk vinden dat je beter twee nummers had kunnen gebruiken ervoor. Hierbij had ik het volgende verwacht:
spits: 4x/uur stopdienst Stellendam - Dirksland - Oude Tonge - Rotterdam en 4x/uur (Ouddorp -) Dirksland - Middelharnis - Rotterdam (niet via Oude-Tonge).
daluren: 4x/uur stopdienst Stellendam - Rotterdam.
Avonduren: 2x/uur stopdienst Ouddorp - Stellendam - Rotterdam.
Hierbij de huidige oplossing van 396 waarbij de echte spitsritten uit/naar Ouddorp gaan (zit vaak aan de rand van de dagdeel).

Voor reizigers blijft dit toch eenvoudiger om te onthouden, dan enkele ritten per uur sneldienst en rest stopdienst. Nu komt dit ook door het PvE, want daarin werd geloof ik geëist dat er maximaal 1 nummer gebruikt mocht worden.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Volgens mij eist het PvE dat niet hoor...
Maar ach, een lijnnummer is het ergste niet... Sinds de integratie van lijn 139 en lijn 396 rijdt de nieuwe lijn 396 ook twee routes: de ritten naar Ouddorp rijden niet door Dirksland. Dat gaat ook goed, meestal...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag vandaag een TCR-Amba op de A29 in de CXX-kleuren. Nummer niet gezien, omdat ik bij de IKEA zat...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Op busfoto.net vindt je ook foto's van (ex-Arriva)TCR bussen in connexxion kleuren.

Tot nu toe zijn de bussen 421, 423, 425, 426, 432 en 435 in connexxion kleuren. 425, 432 en 435 zijn in Zeeland kleuren.
De veolia bussen zijn genummerd naar TCR 546- 551.
De Citea's heb ik niet kunnen vinden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef: 435 in connexxion kleuren. 435 zijn in Zeeland kleuren.
De ene helft in Connexxion kleuren en de andere helft in Zeeland kleuren? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet :lol:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:
OmniLezer schreef: 435 in connexxion kleuren. 435 zijn in Zeeland kleuren.
De ene helft in Connexxion kleuren en de andere helft in Zeeland kleuren? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet :lol:
daarmee bedoelt hij, dat deze bus rijdt bij CXX in de DoorZeeland kleuren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Doen de 421, 423, 425, 426, 432 dat dan ook?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Hendrik schreef:Een paar dingen die mij opvallen bij de lijnennetkaart:
- Lijn 639 is de enige lijn die via de N215 langs Stellendam rijdt.
- Bij Stellendam komt er een halte 'Delta Expo'. De halte 'Zwembad' zie ik niet terug.
- Lijn 630, 635 en 639 rijden in Middelharnis ook naar de halte Centrum (dus niet alleen de halte Gemeentehuis, zoals sinds dit jaar het geval is). Ik neem aan dat bij halte Gemeentehuis per ongeluk '631' staat i.p.v. '635'. De 631 komt er wel, maar valt buiten de concessie HWGO en is daarom voor het overige in het grijs weergegeven op de kaart.
Wat mij opvalt aan deze kaart is dat in het buiten gebied niet alle lijnen erop staan. zo mis ik de volgende lijnen.
lijn 105
lijn 115
lijn 111
lijn 134
En alle Arriva en RET lijnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:Doen de 421, 423, 425, 426, 432 dat dan ook?
Dat zeg ik er toch niet mee??? :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Even begrijpend gaan lezen. Een tip.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten