Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat bizar, de provincie had toch onder andere meer milieupunten aan Connexxion gegeven terwijl Syntus schoner ging rijden dan Connexxion? Waarom blijft Connexxion dan winnen terwijl het bij die "voortrekkerrij" een gelijkspel was?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Omdat de provincie NH en Connexxion "met elkaar in bed liggen". Net als dat het OV Bureau GGD en Qbuzz dat ook doen. Dat zijn setjes die elkaar dermate goed liggen dat ze koste wat kost de relatie in stand willen houden.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
wil het OVB de relatie zo graag in stand houden of is het gebruiken van mogelijkheden in de wet?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Daar vind ik cxx en provincie Zeeland ook nog wel bijpassen.BR628 schreef:Omdat de provincie NH en Connexxion "met elkaar in bed liggen". Net als dat het OV Bureau GGD en Qbuzz dat ook doen. Dat zijn setjes die elkaar dermate goed liggen dat ze koste wat kost de relatie in stand willen houden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het OV Bureau GGD heeft gewoon veel moeten bezuinigen. Qbuzz wou daar wel aan mee werken maar daar moest dan wel die verlenging tegenover staan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat is nu eigenlijk de gang van zaken omtrent deze concessie per december? Gezien op http://www.connexxion.nl dienstregelingen vanaf 13 december 2015 te vinden zijn, blijven zijn dus rijden, maar is dit vanaf december dan de nieuwe concessie of wordt de huidige concessie (tijdelijk) verlengd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat ik intern gehoord heb:
Concessie zit aan zijn max, kon niet meer verlengd worden. Er is nu een nieuwe (tussen) concessie voor 1 jaar.
Verdere details zullen vanzelf naar buiten komen denk ik.
Concessie zit aan zijn max, kon niet meer verlengd worden. Er is nu een nieuwe (tussen) concessie voor 1 jaar.
Verdere details zullen vanzelf naar buiten komen denk ik.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Oké, bedankt voor je verheldering! Dit was bij IJsselmond een paar jaar geleden ook het geval, ook een concessie van 1 jaar geloof ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Moderator mag dit verbouwen tot goed citaat
Ik lees dit op de site Haarlems Dagblad.
bron = http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal ... mond-rond_HAARLEM - Busvervoerder Connexxion blijft in de jaren 2016-2025 actief in het gebied Haarlem-IJmond. Dat volgt uit een advies van de provinciale bezwarencommissie over de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan de Noord-Hollandse vervoersmaatschappij.
Het advies is voorlopig de laatste stap in een lange procedure die gaat om een order waar 150 miljoen euro subsidiegeld aan vast zit. Concurrenten Syntus uit Deventer en EBS uit Purmerend aasden ook op deze order.Ze verloren de gunning in januari en trekken nu ook bij de bezwarencommissie aan het kortste eind. Ze hebben nog een laatste mogelijkheid om tegen dit besluit in beroep te gaan bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag. Een woordvoerder van Syntus liet woensdag alvast weten dat deze mogelijkheid tot beroep nader wordt bestudeerd. Er is zes weken de tijd om in beroep te gaan.Het besluit betekent nog niet dat Connexxion al nieuwe bussen kan kopen voor dit toekomstige vervoer. De concessie gaat al vrij spoedig in, maar er mogen volgens de provincie pas investeringen worden gedaan als zeker is dat er geen bezwaarprocedures meer lopen.
Ik lees dit op de site Haarlems Dagblad.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De oorspronkelijke concessie is als ik het mij goed kan herinneren al met een half jaar verlengd (of was het eerder juni 2014?).
Syntus heeft vanaf 14 oktober zes weken de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing van de HAC PNH, dat is dus ook eind november voordat er dus weer iets kan gebeuren. Hoewel Connexxion sowieso in eerste instantie met het oude wagenpark zou blijven rijden kan je in twee weken tijd niet een concessie opnieuw laten ingaan, dus zal hoe dan ook een tussenconcessie komen.
Zijn er überhaupt ooit aanbestedingen geweest in Noord-Holland voor deze waar meer dan één vervoerder had geboden? Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Syntus heeft vanaf 14 oktober zes weken de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing van de HAC PNH, dat is dus ook eind november voordat er dus weer iets kan gebeuren. Hoewel Connexxion sowieso in eerste instantie met het oude wagenpark zou blijven rijden kan je in twee weken tijd niet een concessie opnieuw laten ingaan, dus zal hoe dan ook een tussenconcessie komen.
Zijn er überhaupt ooit aanbestedingen geweest in Noord-Holland voor deze waar meer dan één vervoerder had geboden? Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
En laat die vervoerder bij alle concessies nou net connexxion zijn.Bee schreef:Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wordt Waterland door een andere overheid aanbesteed dan?Bee schreef:De oorspronkelijke concessie is als ik het mij goed kan herinneren al met een half jaar verlengd (of was het eerder juni 2014?).
Syntus heeft vanaf 14 oktober zes weken de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing van de HAC PNH, dat is dus ook eind november voordat er dus weer iets kan gebeuren. Hoewel Connexxion sowieso in eerste instantie met het oude wagenpark zou blijven rijden kan je in twee weken tijd niet een concessie opnieuw laten ingaan, dus zal hoe dan ook een tussenconcessie komen.
Zijn er überhaupt ooit aanbestedingen geweest in Noord-Holland voor deze waar meer dan één vervoerder had geboden? Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja. Zaanstreek, Waterland, Amsterdam en Amstelland-Meerlanden worden door de Stadsregio Amsterdam aanbesteed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ah, dank u!
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja de meeste wel, behalve Stasdsregio Amsterdam (in overleg met provincie Noord Holland doorgegaan) en Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) (samenvoeging stadsregio Rotterdam en Den Haag) als OV autoriteiten.sirvinniei schreef:stadsregios zijn toch al afgeschaft?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het is natuurlijk het goed recht van EBS om niet verder door te 'procederen' voor Haarlem-IJmond. Echter als de antwoorden zoals in het artikel wordt geschreven, ook daadwerkelijk gegeven zijn, dan heb ik toch serieus mijn twijfels bij de kwaliteiten/capaciteiten van de verantwoordelijke personen bij de Provincie. :')
http://www.ovmagazine.nl/2015/10/ebs-ga ... mond-1043/
http://www.ovmagazine.nl/2015/10/ebs-ga ... mond-1043/
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik vermoed dat Syntus het nog wel gaat proberen, maarja wie weet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat Syntus zich er nog niet bij neerlegt lijkt mij ook niet, omdat zij - als ik goed opgelet heb - de bokaal praktisch in handen hebben. EBS had toch verloren als ik het goed begrepen heb.
🍉
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Overbruggingsconcessie nu officieel
https://www.noord-holland.nl/web/Actuee ... IJmond.htm
https://www.noord-holland.nl/web/Actuee ... IJmond.htm
Overbruggingsconcessie voor OV Haarlem-IJmond
18 november 2015 - Nieuwsartikel
De provincie Noord-Holland heeft besloten om een overbruggingsconcessie te verlenen aan Connexxion per 13 december 2015.
Dit is noodzakelijk omdat er tot 25 november 2015 beroep kan worden aangetekend tegen de gunning van de nieuwe concessie en waarmee de implementatie van de nieuwe concessie niet haalbaar is voor 13 december.
De huidige concessierechten lopen van rechtswege af op 12 december 2015 en de nieuwe concessierechten kunnen pas worden geëffectueerd als de procedures zijn beëindigd en de implementatie kan worden opgepakt. De nieuw gegunde concessie zal maximaal twee jaar later aanvangen, maar zo veel eerder als mogelijk. Randvoorwaarden daarbij zijn dat er ten minste een implementatietermijn voor Connexxion dient te zijn van negen maanden én dat de aanvang plaatsvindt op één van de twee gebruikelijke momenten (start nieuwe dienstregeling per medio december of aanvang zomerdienstregeling).
Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als ik het allemaal goed heb begrepen komen er 8 Mercedes CNG bussen van Breng (SAN Concessie) naar onze IJmond concessie.
Afgelopen week is er al 1 bezig geweest met proberen te tanken.
Vanaf ergens januari zouden ze gaan rijden.
Afgelopen week is er al 1 bezig geweest met proberen te tanken.
Vanaf ergens januari zouden ze gaan rijden.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat is spannend, in Nijmegen schijnt men ook een tekort aan geleed materieel te hebben.
Laatst gewijzigd door Pim-AllianceB95 op vr 20 nov 2015, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In haarlem komen alleen 12m wagens.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als er in Nijmegen dus acht bussen naar Haarlem gaan, betekent dit dat er daar andere bussen voor in de plaats komen (ik las hierboven al gelede bussen)? Daarbij neem ik aan dat er in Haarlem dan een stuk of acht huidige CNG-wagens weg gaan (in ieder geval uit deze concessie)?
@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?
@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In Nijmegen is inderdaad een groot tekort aan gelede bussen, er is er al een extra bus van Connexxion bijgesprongen. Ook heeft Nijmegen een tekort aan 12 meter bussen, waardoor er elke dag standaard enkele oudere ambassadoors rijden om alle omlopen te kunnen rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 199 gasten