OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

En ook op Rotterdam Centraal de omroep voor SOV'ers nog gehoord vanmiddag.

Er reden trouwens wel meer s2800-en wat kort: de t2856 moest het doen met 6 bakken i.p.v. de gebruikelijke 9 maar stopte wel weer aan het uiterste puntje van het perron in Rotterdam, handig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Vraagje aan vinny (of andere Prorailers rondom Amsterdam): wat zijn de gebruikelijke handelingen tussen Bijlmer en Duivendrecht als stroptrein s4000 >+5 minuten vertraging heeft en intercity s3000 op tijd rijdt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Oja, dat is een leuke ja, dat is ook elke keer weer afwachten wie er als eerste naar Duivendrecht door mag :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Ik weet het niet zeker, maar gezien de s3000 alleen op Asa stopt, én graag op tijd Asd verlaat vanwege de Sprinter naar Utg die er direct achter zit, lijkt het me dat de s3000 voor mag? De s4000 eindigt toch op Asd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De s4000 gaat na Amsterdam verder als s4500 (met drie minuten buffer er tussenin). Die laatste wil je toch ook wel graag met minder dan +10 weg hebben omdat'ie anders achter de s3300 aan mag hobbelen naar Enkhuizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Voor december was het zo dat meestal de s4000 mocht wachten, omdat die toch tien minuten stilstond in Amsterdam. Nu gaat de s4000 over op de s4500 met een stop van drie minuten, en alhoewel die in de rijtijd zwemt tussen Sloterdijk en Hoorn, heeft een vertraging van beide treinen effect richting Sloterdijk/Zaandam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

De t3000 gaat altijd voor. Vervelende is wel, dat 9 van de 10 keer de t4500 precies 2 à 3 minuten na de t3000 binnenkomt op Asd. De 3000 zal dan ook eerder vertrekken vanaf Asd. De 4500 vertrekt dan tegen .15 of .45. De stopper naar Uitgeest/Alkmaar moet dan wachten voor de aansluiting nabij de werkplaats bij de Zaanstraat. (officiele naam even kwijt. Overbrakerpolder aansluiting?)
Deze situatie heb ik ongeveer 2 van de 5 ritten per week. Achter de t3300 bij Zaandam aanhobbelen naar Hoorn is me nog nooit overkomen gelukkig.

Vind het trouwens ook wel jammer dat vanaf die bovengenoemde aansluiting tot aan Sloterdijk het in feite maar 2 sporig is in richting Zaandam. Best een flessenhals dus.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Hmm, ik maak juist regelmatig het tegenovergestelde mee: de s3000 jakkert flink hard door Bijlmer om even verderop voor de rooie lopen. Het stoppertje vertrekt op het dooie gemakje en mag nog even voorlangs kruipen. Niet zelden vertrekt de s4000 pas na .30 (.00 reis ik vrijwel nooit) vanaf Amstel en zit de s3000 daar dan nog eens achter (beide treinen dus met +5-+10). Kan dat nou niet anders?!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Fotofop, of zijn de wonderen de wereld nog niet uit, en is er een keer diesel-ICE mat. ingezet?
Kan dat nou niet anders?!
Ja. Spoorverdubbeling A'dam MP - A'dam Bijlmer. Daar is wel eens over gesproken, maar nu wil men het spoor naar Gdpa verbreden. Het nut zie ik daar nou ook niet zo van in, maar goed...;

edit: geen roll over voor Gdpa: Dat staat voor Gaasperdammerweg aansluiting. Waar de zuidtak en de tak naar A'dam Centraal uitééngaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Goed, de punctualiteit van deze week lag nog op 100% en das natuurlijk niet de bedoeling. Vandaag gooide een extra overleg in Den Haag al roet in het eten wat betreft het 'JeePee gaat eens ambitieus proberen om 19:30 thuis te zijn plannetje'. Plan B werd trein t565 te nemen vanaf Gvc. Door een defecte trein reed de s500 echter niet (roep dat ff om dan, zodat de HC bij de 565 niet steeds iedereen de trein uit moet jagen). Met de stoppert naar Ledn gegaan om daar over te stappen op de s2100 naar Shl. Alles ging perfect tot Hfd. Daar mochten we stilstaan omdat de vertraagde s3500 nog in de weg reed (met ICK voor de liefhebbers). Links van ons kwam de t771 al langs gereden. Om 19.18 aangekomen op Shl, alwaar de sprinters een poging gingen wagen om naar spoor 3 te rennen. Uiteraard waren de deuren gesloten en vertrok de t771 pünktlich naar Gn. +60 hierdoor...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

+ 60? Is de verbinding met Leeuwarden dan zo slecht? :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

+30 door omreizen en +30 door gemiste overstap -> +60. Een halfuurdienst is voor Lw voldoende. Wel was het erg fijn geweest als men de s700 even een minuutje had vastgehouden. Dat scheelt toch flink wat tijd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

maar nu wil men het spoor naar Gdpa verbreden
Breedspoor :lol: 8-)
Maar ook dat is een stuk dubbelspoor natuurlijk, terwijl het traject verder overal bijna 4 sporig is. t5800, t4700 videoschouwtrein en goederentreinen zitten de t1500 aardig in de weg soms!

Maar beter komt er een structurele oplossing voor Hoofddorp opstelterrein, volgens mij is dat nu wel het nr 1 knelpunt van Nederland sinds de huidige dienstregeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Hoe ze dat willen doen snap ik niet helemaal, tussen Diemen en Muiderpoort is er weinig ruimte door de werkplaats, en dan bouwen er ook nog eens een extra station :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Er reed in 2007 een diesel-ICE (ICE-TD) in Nederland om (ik meen) vanuit Limburg een aantal hotemetoten te verplaatsen naar Amsterdam. Vandaar de foto dus :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Er reed in 2007 een diesel-ICE (ICE-TD) in Nederland om (ik meen) vanuit Limburg een aantal hotemetoten te verplaatsen naar Amsterdam. Vandaar de foto dus :)
Dat wist ik ja. Maar waar is die foto dan gemaakt? Ik kan me op de route Limburg - Amsterdam geen enkel station voorstellen wat daarop lijkt :?:

edit: Of is het (een deel van) station Landgraaf? :idea:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door tsov »

Lijkt mij Landgraaf idd

Gisteren in een s2200 kwam de conducteur langs. Een vierzitje verderop zaten twee Duitse backpackers die een elpee van War of the World op het tafeltje hadden liggen. De hc knipt de kaartjes, kijkt even naar die elpee en neuriet "POM-POM-POM" op de melodie van War of the Worlds. :lol: De coupé in een lachstuip achterlatend :lol:

Deze meldodie dus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tFfZFvvuXWc[/youtube]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Chauf21 schreef:Hmm, ik maak juist regelmatig het tegenovergestelde mee: de s3000 jakkert flink hard door Bijlmer om even verderop voor de rooie lopen. Het stoppertje vertrekt op het dooie gemakje en mag nog even voorlangs kruipen. Niet zelden vertrekt de s4000 pas na .30 (.00 reis ik vrijwel nooit) vanaf Amstel en zit de s3000 daar dan nog eens achter (beide treinen dus met +5-+10). Kan dat nou niet anders?!
In mijn beleving wordt de volgorde van de s3000 en s4000 willekeurig bepaald wanneer de s4000 een paar minuten te laat is. Kan jij zeggen wat de bedoeling is volgens het TAD, Caspar?
Caspar schreef:Maar beter komt er een structurele oplossing voor Hoofddorp opstelterrein, volgens mij is dat nu wel het nr 1 knelpunt van Nederland sinds de huidige dienstregeling.
Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Gisteren in een s2200 kwam de conducteur langs. Een vierzitje verderop zaten twee Duitse backpackers die een elpee van War of the World op het tafeltje hadden liggen. De hc knipt de kaartjes, kijkt even naar die elpee en neuriet "POM-POM-POM" op de melodie van War of the Worlds. :lol: De coupé in een lachstuip achterlatend :lol:
Lol, 'tis wat met die conducteurs vandaag de dag. Vanmorgen kwam net voor Gouda de conducteur langs, precies toen we door wat wissels gingen. Het ene moment stond de HC nog in het gangpad, korte tijd later lag 'ie daar bijna... z'n reactie "Dat was geloof ik niet helemaal professioneel he" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.
Plan is niet afgeblazen, maar (voorlopig) uitgesteld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Volgens het TAD gaat bij meer dan +5 van de s4000 de s3000 voor bij Dvaz.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Vinny schreef:
Uit de wandelgangen: er zou een keerspoor komen tussen de hoofdsporen. Wandelpaadje al aangelegd maar plan afgeblazen.
Plan is niet afgeblazen, maar (voorlopig) uitgesteld.
2 mei moet het al in dienst gaan. Er moet tevens een loopbrug komen over de sporen naar het opstel terrein, dus ook naar over de HSL heen. Geloof dat de t4300 en t3300 daar gaan keren vanaf het wijzigingsblad van juni.

Overigens is het niet een structurele oplossing daar wat mij betreft, er worden ook tamelijk essentiële wissels hiervoor verwijderd. Wat het geheel daar minder flexibel maakt lijkt mij.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Hoeveel wissels wil je eigenlijk hebben daar?
Hoofddorp (opstel) heeft er toch wel erg veel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Links rijden vanuit Leiden wordt nu echt onmogelijk, als hierdoor de mogelijkheid wordt ontnomen om bij Hoofddorp door te wisselen, en in de rechtertunnelbuis van Schiphol uit te komen. Dat kan dus niet meer.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Vanmorgen 0-minuten overstap gehaald van s3000 op s17400 op Asd. Wilde wel weer eens doorrijden in Asa, en weer een keer stoppen te Dvd was ook mooi meegenomen. ;-) Op Asb eruit, bedacht dat 27 minuten wachten op de s3500 wel erg lang was (wilde IRM vermijden naar Ehv ;-)), en de s4000 naar Ashd genomen om dat haltetje eens van dichterbij te bekijken. Met lijn 54 weer terug naar Asb, even een Heavenly Hazel gehaald voor 1 euro 18 en naar het perron voor de t3525, die noch met IRM, noch met ICRm reed, maar met ICK! Ach, da's nog beter natuurlijk.

In Ehv vriendin uitgezwaaid die met de Paas naar Paris gaat, en zonder bijzonderheden weer terug naar Asd.

Na college weer naar Asd, waar de t846 nog met +15 aangekondigd stond, op m.ns.nl met +16. Om 16:08 was het ding echter opeens opgeheven. Vraag ik me toch af, wat er met dat ding gebeurd is. Immers, als het ding al tussen Ht en Ut gestrand was i.v.m. de verstoring aldaar, had die info al veel eerder gegeven kunnen worden, als het ding nog meer vertraagd was door die verstoring, was allang duidelijk dat het meer dan +15 zou worden, en als het ding tussen Ut en Asd gestrand was, vind ik het knap dat de t3046 gewoon op tijd (15:07) binnen kwam rijden...

De t3046 remde voor Hlo af, riep om 'Station Heiloo', gaf weer 'gas', en riep om 'Dames en heren, correctie op het vorige bericht, we stoppen toch niet in Hlo.' Voor Amr mochten we weer wachten, omdat de s3400 planmatig om die tijd van spoor 3 i.p.v. spoor 2 vertrekt, omdat er een stelletje IRM op het puntje van perron 2 geparkeerd staat (zijde van Hdr).

Maar, waar ik eerst dacht dat dat stelletje IRM van t846 afkomstig was, dàt kan dus niet, want die heeft vandaag niet gereden. Aldus: wie weet waar dat stel IRM vandaan komt en er elke donderdag voor zorgt dat t3046 voor Amr tot stilstand komt?! ;-) Deze spoorwijziging staat overigens niet op de vertrekstaat, maar m.ns.nl geeft geen 'gewijzigd vertrekspoor' weer d.m.v. een rode kleur, dus schijnbaar is het toch wel planmatig...

Voor trein t861 was stelletje 9481 op komen draven, om het ding moedersziel alleen naar Mt te brengen, bij gebrek aan materieel uit de t846...
Laatst gewijzigd door Jurjen op do 09 apr 2009, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten